oom agent


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-07-2013 09:52

Tuurlijk mannen, haal er maar van alles bij, inclusief een term uit WO II. Geniet verder van alle cliches, ik ben weg uit deze zinloze discussie, want punt gemaakt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-07-2013 10:40

Kees
Ik probeer constructief en met argumenten een discussie te voeren zonder op de persoon te spelen. In een discussie hoef je geen gelijk te krijgen maar je kan elkaars argumenten wel serieus nemen Jij verdedigd een atandpunt waar ik mijn twijfels bij zet. Helaas kan of mag men niet kritisvh zijn op het functioneren van het politie apparaat, gezien jou reactie. Op die wijze zal het onbegrip onderling blijven bestaan wat jou werk niet leuker maakt.
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 14-07-2013 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

14-07-2013 10:48

Ik vind persoonlijk ook wel dat er soms snel word geschreven door de politie.
vaak weten ze zelf de regelgeving ook niet helemaal en dan toch voet bij stuk houden.

Ik weet hier in het dorp een aantal watertjes die niet in de lijst voorkomen en ook niet in de app.
ik ben dat eens gaan uitzoeken en deed een soort van schokkende ontdekking.
Staat een watertje niet op google maps dan bestaat het voor de betreffende instanties niet.

wel eens gehoord van een agent die je probeert uit te leggen dat je niet mag vissen in een water dat niet bestaat.
U kan daar niet vissen meneer er is daar geen water........letterlijk de tekst van de politie.
krijg ik daar nou wel of geen boete.......er ligt daar geen water dus kan ik er ook niet vissen, maar er zwemt toch mooie karper in het........volgens google maps weiland.

De hsv zegt dat je er mag vissen.......federatie noord-west ziet er geen water op google maps.....de polietie ziet geen water en het staat niet in de lijst.......

zo heerlijk die regeltjes in nederland.
ik ben er al langer achter, google maps is tegenwoordig de site voor de instanties om te kijken of iets wel of niet bestaat.....google maps heeft altijd gelijk.
word nog eens een leuke discussie, een bon gekregen voor vissen in water wat niet bestaat........

En nog even terug op de mooie voorbeeldfunktie van onze heren met de bonnenboekjes.

ik rij van de week achter een agent in uniform in zijn burgerauto.
lekker bellend en zwalkend tussen de rotonde en het stoplicht.
toen we er naast stonden moesten we het hem toch even vertellen dat je niet niet handsfree mag bellen.
chagie kijken dat hij er op word aangesproken en met zijn telefoon in zijn hand nog glashard ontkennen.
het enige voorbeeld wat ik hier uit kan opmaken is......bel zoals je wil in de auto en lieg als je word betrapt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-07-2013 11:38

Als we nu eerst eens bij onszelf beginnen en er een gewoonte van maken het boekje door te lezen voor het water dat relevant voor ons is. Dat zou al heel wat achteraf gemopper schelen. Bij deze dus geleerd dat de App slechts een hulpmiddel is.

Bij befehl ist befehl past ich habe es nicht gewusst. Dat kun je nu niet meer beweren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-07-2013 12:00

Helemaal gelijk kees

Het zou svn wel sieren hier extra aandacht aan te besteden
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

14-07-2013 12:02

@ Camiel; wss staan ze hier wel op? : http://www.lelystad.nl/nl/Documenten/Do ... r-2013.pdf

Blz.8 staat een kaartje.... die heeft mij al eens een keer 130 Euro bespaard :lol:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

14-07-2013 12:11

@johan.....1 wel en 1 niet.

houtribhoogte............prachtige plas.......maar hij bestaat niet.
gesproken met de vve van daar.
euh het water......is dat ook van ons?
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

14-07-2013 17:36

Staat in "het boekje" ook dat je de aanvullingen moet uitprinten en moet meenemen?
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

14-07-2013 22:35

Kreeg vandaag ook controle binnen een kwartier op een nieuw water, papieren waren in orde maar er stond een bord verboden te voeren en hij had net gezien dat ik 3 plekjes wat handen voer erin had gegooid. Dit kon natuurlijk niet, met pijn en moeite kreeg ik geen boete. De tentvissers die er ook vaak zijn mogen 5 bollen per hengel bijvoeren en deze beste man geloofd heilig dat ze dat ook doen want het is een select groepje van de vereniging. Lekker knusjes Toen ik vroeg of die ook in god geloofde antwoorde hij niet en ben ik maar weg gelopen.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

14-07-2013 23:05

Johan,

Kaartje is gemeentelijke, voor inwoners van Lelystad gratis, vergunning voor het vissen met een hengel, wijkt af van de vergunning van de hsv, wat overigens een zootje is :evil:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-07-2013 23:08

Bjorn,

Er zijn op de wereld 2 miljard christenen en het is daarmee de grootste religie. Dus wat je de agent duidelijk probeert te maken is tamelijk gammel. Zou ook wijzelijk mijn rug toekeren bij zoveel onbenul. En ik ben niet eens een christen. Overigens heeft hij jou zien voeren en de anderen niet mag ik aannemen. Noemen ze op heterdaad. Je komt er dus goed af met een waarschuwing en het zou gepast zijn minder hoog van de toren te blazen.

Ik ben het wel met je eens dat het een twijfelachtige regel is. Maar dat moet je aankaarten bij degene die verantwoordelijk is voor die regel. Dat is binnen de eigen sportvisserij organisatie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-07-2013 08:39

Daar zullen in het verleden wel emmers voer gedumpt zijn en dat was men spuugzat.
Let op slagboom !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-07-2013 09:59

Denk dat 2 zaken verward worden: het bewust negeren van regels en het onbewust/ter goeder trouw overtreden van regells. In dat eerste geval heb je het altijd aan jezelf te wijten. Ik klaagde ook niet bin een boete voir het vissen met 3 hengels. In de tweede situatie echter mag er meer begrip over en weer zijn
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-07-2013 10:09

Nog 1 Keer dan! Helemaal juist Martijn, en niet in je boekje kijken is negeren en volgens mij doe je dat dan ook nog bewust.

Het is gewoon de gemakzuchtige/luie houding die mensen de das omdoet. En dan in de hoogste boom als het fout afloopt.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

15-07-2013 10:15

weet niet Kees of dat per definitie bewust is, kan me wel goed voorstellen dat wanneer je als controlerende instantie van die typetjes voor je krijgt die de bijdehante Hendrik uit gaan hangen, je wel wat vlugger je conclusie trekt, kortom, het lijkt me een situatie afhankelijk gebeuren.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

15-07-2013 10:32

bjorn markesteijn schreef:Kreeg vandaag ook controle binnen een kwartier op een nieuw water, papieren waren in orde maar er stond een bord verboden te voeren en hij had net gezien dat ik 3 plekjes wat handen voer erin had gegooid. Dit kon natuurlijk niet, met pijn en moeite kreeg ik geen boete. De tentvissers die er ook vaak zijn mogen 5 bollen per hengel bijvoeren en deze beste man geloofd heilig dat ze dat ook doen want het is een select groepje van de vereniging. Lekker knusjes Toen ik vroeg of die ook in god geloofde antwoorde hij niet en ben ik maar weg gelopen.


:lol: :lol: :lol: Vlegel!
Puur goud maat! Wat was ik hier graag bij geweest zeg! Zit me nu voor me te halen hoe dit gegaan is... Hahahahaha!
Kom maar bij mij naar het park, daar mag alles.. "Slingeren" we er even een paar op de mat.. :wink:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-07-2013 10:57

Warrig is het niet, nee het is allemaal lekker duidelijk geregeld met de visvergunningen in NL.


Het gekke is, dat ik met maximaal een minuutje of 5 zoeken, altijd precies weet of ik ergens wel of niet (met 3 hengels) ('s nachts) mag vissen. Kwestie van "moeite" doen...

Wat triest gebeuren.

Dat slaat op
ga toch boeven vangen.

neem ik aan? Blij dat je het zelf ook triest vindt. Want dat is zo'n reactie zonder meer.

Een agent volgt de regels. Eén of andere app niet. Wat heeft die agent daar in vredesnaam mee te schaften?! Als ik tegen het verkeer in rijd, omdat de één of andere routeplanner mij dat aanraadt, is dat dan ook een geldig excuus?

De politie is altijd te soft, behalve als we zelf een bekeuring krijgen. Hypocriet noemen we dat.

Voor de goede orde, ik ben geen belastingcontroleur of parkeerwachter. Ik ben iemand die moe wordt van al die eikels die altijd lopen te janken dat de politie te soft is, totdat ze zelf aan de beurt zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

15-07-2013 12:27

Vorige week reed de politie vaker voorbij om fout geparkeerde auto's te beboeten dan om vissers te controleren. Hier op de parkvijvers mag de controle van mij ook veel strenger gebeuren. In het reglement staat dat er niet drijvend gevist mag worden. De controleur loopt 3 keer rond de vijver en ziet duidelijk iemand drijvend vissen. Maar er wordt niets gezegd. Een waarschuwing was zeker op zijn plaats volgens mij. Maargoed ik was zelf ook in fout. Ik had mijn vergunningen niet bij. Ja dat was mijn eigen stomme fout. Maar gelukkig heeft meneer de controleur geen boete uitgeschreven. Ik vind gewoon dat de controles strenger moeten maar zeker ook redelijker. En niet meteen boetes uitschrijven. Ik vind dat oom agent ook wat meer begrip moet hebben voor ons vissers.
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-07-2013 12:49

Het gekke is, dat ik met maximaal een minuutje of 5 zoeken, altijd precies weet of ik ergens wel of niet (met 3 hengels) ('s nachts) mag vissen. Kwestie van "moeite" doen...


Mart,

Mijn eigen verhaaltje over m'n aanschaf van een 3e vergunning betreft een herkenningspunt in het boekje die duidelijk moet maken waar ik wel/niet zou mogen vissen op dat kanaal, maar het is een benaming die ik als 'local' totaal niet weet te vinden. Als ik ga vissen op de waal in de buurt van Herwijnen is het me met die aangeven kilometers in het boekje ook niet duidelijk!

Overigens aan de Waal nog geen opmerking van een BOA gehad.., maar een vriendelijk gezicht en wat wederzijds respect brengt je waarschijnlijk in geval van twijfel ook een heel eind (in samenhang met een klapper vol vispassen en losse vergunningen :D ).
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

15-07-2013 13:07

Politie is mi niet te soft. Geen pas of papieren is een prent, klaar!

Maar als er 1tje zoals in bovengenoemd voorbeeld gaat zitten koeren overmaximaal 5 boilies voeren heb ik zoiets van, KOMAAAN ZEG!!!! Is dat trouwens inclusief of exclusief haakaas? Staat dat ook op op dat g*ile bordje?

Het is ook niet de politie zelf, maar het zijn de opgestelde regels waar mijn broek zo af en toe van afzakt.

Mvg,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-07-2013 13:09

Marco, de kilometerpalen zie je vanaf het water, en bij Herwijnen mag je niet vissen in de Waal met alleen je Vispas. Pas daar maar op, want er zijn er al genoeg bekeurd daar. Ook de (boven en beneden) Merwede is tricky, maar in de lijst staat een ingekleurd kaartje en die klopt ook met de visplanner.nl. Alweer geen onduidelijkheid dus.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-07-2013 14:23

Alweer geen onduidelijkheid Kees?

De Merwede staat idd op een mooi kaartje op pagina 189, maar waar te vissen aan de Waal is blijkbaar toch niet zo duidelijk, aangezien we zelfs van de controlerende BOA niet eens een opmerking hebben gekregen dat we verkeerd zaten met 1x een kleine vispas ('n familielid) en 3x verenigings vispas behorende tot ZWN (ikzelf) :roll:

Misschien toch dat vriendelijke gezicht :wink:

Ik heb net nog gezocht of er uitleg in het boekje staat betreffende die kilometerpaaltjes, want het was me niet bekend, maar ik kon het helaas niet vinden. Bedankt voor de info. Zal zeer binnenkort weer eens een kijkje gaan nemen bij de Waal en ter plaatse uitzoeken wat, waar en hoe?

Overigens is uitleg omtrent het verpachtte stuk lokaal kanaal destijds wel door de voorzitter gegeven, maar zelfs een boer op de akker naast het kanaal keek me jaren terug vreemd aan toen ik hem naar die benaming op en een bord vroeg...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

15-07-2013 14:57

Jaja erg duidelijk allemaal die vergunningen. :evil:
Ben alleen benieuwd hoe een voormalige steenfabriek er uit ziet, want die staat er dus ook niet meer...... :roll:

Uit de vergunning:
De twee vijvers gelegen in boswachterij Dorst ten noorden van spoorlijn
Breda-Tilburg en ten westen van de voormalige steenfabriek de Vijf
Eiken.


Hoe noemen ze dat spelletje toch, iets van geocaching ofzo :wink:
Leuk zo'n hobby, maar dat is dan ook een hobby op zich, geen voorspel om een HENGELTJE uit te gooien.

Oh er ligt hier trouwens ook een sloot in de buurt waar je aan de westkant niet met hennep mag voeren en aan de oostkant wel, jaja erg duidelijk allemaal die vergunningen.
Gelukkig zal er allemaal wel over na zijn gedacht en heeft het ook nog nut, jaja.
Maar o wee als je een keer een foutje maakt, hoppa 300 euro alsof het niets is :evil: :evil: :evil:

Ik zie het zo, vissers hebben geld en ze rennen niet weg want tja die spullen hé. 1+1=melkkoe
Dan maken we het ze zo moeilijk mogelijk en dan vallen er zeker wel een aantal door de mand :P
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-07-2013 15:07

Of vissen toegestaan vanaf de noord oever op een water die geen noordoever kent, alleen een noordoost en noordwestoever. :wink:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-07-2013 15:31

Fred Hazenbroek schreef:Je mag van een profesionele sportvis organisatie die al jaaaaren bestaat toch wel
verwachten dat ze de zaakjes op orde hebben?
Afdrachtproblemen zijn er nog steeds, en dit is weer zo,n geval van??
Boekje klopt ook niet helemaal???
Een foutje kan altijd, maar soms heb ik m,n bedenken bij die profesionaliteit.


Je zou toch mogen verwachten dat zo,n SVN wel 1-2 mensen in dienst hebben die zich alleen
met dit soort bovenstaande onduidelijkheden bezig houden :roll:
Natuurlijk heb je ook je eigen verantwoordelijkheid, maar er zijn nog teveel onduidenlijkheden en
gevallen waar je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Ach man..Ga toch vissen !!