Wat is de oorzaak van papegaaienbekken?


Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

30-07-2013 17:06

Ik denk dat vooral overmatige gebruik van birdfood hierin een oorzaak is.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

30-07-2013 17:14

Bjorn Schoemacher schreef:Ik denk dat vooral overmatige gebruik van birdfood hierin een oorzaak is.


Karpers eten meer kippenmais of duivenvoer dus ik denk niet dat dat het is .
Kattenvoer zorgt ook niet voor catfish / meerval toch anders zwommen er vast wel meer honden en katten en kippen en duiven enz door de vijver.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

30-07-2013 17:57

@Rick kievit; laat me raden, geen obstakels in het water?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-07-2013 19:12

Ruben Lubbers schreef:@Rick kievit; laat me raden, geen obstakels in het water?


u gaat door voor de koelkast! :D

bijv. de Bosbaan...

Daar denk ik dat het vooral komt door de touwen van de boeien als die half opgebost zijn en natuurlijk het beruchte paaltje bij de verboden stek bij de bakken,of natuurlijk de bakken zelf.
Daarbij moet ik zeggen dat die dingen niet direct het probleem zijn, zoals eerder vermeld komt dat grotendeels door onkunde.Als je zou weten waar je mee bezig bent en daar goed op inspeelt zou het geen probleem moeten zijn lijkt me.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

30-07-2013 19:55

jawel, er zijn wel obstakels in het water aangezien er paaltjes langs de kant in het water staan, je overhangende bomen hebt, sommige dode takken in het water liggen, plus het een park is waar veel hangjeugd komt, dus er ligt zat rotzooi van ze in het water.

en ik weet wel hoe ik die obstakels moet ontwijken en waar ze liggen maar dat weten die jeugd van 12 jaar niet, die gooien in op een plekje wat mooi lijkt, maar onderzoeken de bodem echt niet.
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

04-08-2013 17:35

ik vis veel op een water waar iedereen ze op 100m afblokt maar ook met dichte baitrunner. maar heb daar nog nooit een papegaaienbek gezien. op een vijvertje waar veel door mensen wordt gevist die ze willen opeten en totaal niet kunnen vissen. daar zie je wel vaak papegaaienbekken terwijl je daar geen vissen hoeft te blokken. de vissen zijn wel redelijk klein en ik denk dat er door veel mensen veel te grote haken wordt gebruikt. dus het verschilt ook heel erg per water.
gr. merijn