mede vissers die denken dat de vijver voor hun alleen is


Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

30-07-2013 21:18

Afgelopen weekend weer is iets leuks meegemaakt.
Ik denk effe een leuk nachtje te pakken in me eentje ff lekker rust.

De stek waar ik normaal zit was bezit "das jammer" dan maar naar een andere stek gegaan.
Ga ik er zitten, vaar ik mijn lijn uit, komt die vent na mij toe van "hee ik wil daar liggen".
Maar dat was gewoon van zijn stek helemaal na de andere kant van van de vijver.
Hij liep boos weg, na een tijdje vaart hij zijn lijn uit naar stekken waar mensen normaal vissen als ze daar zitten.

1 uur snachts hoor ik iets over het water heen gaan,
Was die met zijn boot over al mijn 3 de lijnen heen aan het varen...
Ik mijn tent uit en zeg "was da de bedoeling van" zegt hij "ja ik ga mijn lijn ff goed uitvaren want ik vang niks waar ik nu lig.. " Na een enkele woorden wisseling was hij toch verstandig om niet verder tegaan en terug te varen.

Eenmaal rond 5 uur kreeg ik beet,
Ik kijk na de stek waar hij zat had die opgeruimd.
En Sins dien heb ik hem daar nooit meer gezien.

Het word steeds gekker en gekker, dit is ook egt de eerste keer da ik zoiets hier heb meegemaakt.
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-07-2013 23:09

hed is tog wad
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

31-07-2013 10:14

Hoe meer ik hier lees, hoe minder ik er van begrijp. Wie wil er nou op een water vissen dat zo klein is, dat je er blijkbaar niet eens met 2 man kunt vissen?

Weslingh, je woonplaats is Oss, toch? Ik zou het wel weten, als hetgeen jij meegemaakt hebt me vaker gebeurt. Ligt best een aardige sloot bij Oss in de buurt toch? En dan bedoel ik niet de Hertogswetering... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

31-07-2013 11:07

Ja dat weet ik mart
Maar ik ben nog wat dingen aan her uitproberen en dat doe ik ff liever snel
Op een plek waar ik 5 min vandaan woon met de voet
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

31-07-2013 11:20

Aha, dan snap ik het.
Ik weet het ook allemaal niet...
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

31-07-2013 12:00

bij mij op het thuiswater (120 ha zandput met open verbinding aan de oude rijn) wordt het nu ook drukker met mooi weer. Maar sta steeds voor een dilemma. Ik weet dat de vissen met dit warme weer op 2 plekken liggen achterin. 1 stek word steevast bevoerd 3x in de week door een goede maat van me (hier ga ik dus niet vissen). Maar de andere stek wordt af en toe bevoerd (ook door een bekende). Ben hier ook niet gaan vissen en heb dus de laatste 6 nachten geblankt. Ben wel met de rubberboot over de stekken achterin gevaren en zag 30 karpers liggen op het ondiepe in de zon. Wat zouden jullie doen in zon situatie? Op de stek van me maat zou ik sowieso niet gaan vissen, maar die andere stek.....
Ik weet uit ervaring al dat de karpers zomers op deze stekken azen, dus het is niet zo dat ik op vangstberichten af ga....
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 12:05

Bojan,

Ik snap je dilemma maar je moet begrijpen dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om te vissen dus een plek 'reserveren' of niet bevissen omdat een ander er voert is natuurlijk geen optie. Iedereen verdient een kans op een vis dus ik zou zeggen : pak je kans en ga er zitten ! Zeker omdat je aangeeft dat hij er af en toe voert dus waarschijnlijk niet fulltime op de plek aan het vissen is.

Pak je kans en vang je karper ! Het is een open water dus open kansen voor iedereen
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

31-07-2013 12:06

samenwerken met je maat.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

31-07-2013 12:08

Da's een goeie Bojan...

Voor mij maakt het niet uit of ergens gevoerd wordt door een bekende of een onbekende. Ik vis niet graag op andermans voer en bovendien hecht ik niet meer waarde aan de inspanningen van onbekenden dan aan die van bekenden.
Als dat betekent dat ik op een water niet meer mijn eigen gang kan gaan, schrijf ik dat water af. Vissen en blanken op een stek, in de wetenschap dat ik binnen 100 meter vrijwel zeker gevangen zou hebben? Dan blijf ik liever thuis. Of ik zoek een water waar ik wel de (door mij als) beste (bestempelde) stek kan bevissen. Zonder concurrentie.

Ik besteed tegenwoordig meer tijd aan het zoeken van stekken dan aan vissen. :oops:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2013 12:24

@ Bojan,

als stekken beperkt zijn die productief zijn en er wordt niet gevist op dat moment zou ik gewoon proberen mn visjes te vangen.

met deze manier van denken kan je op zo een manier voor 10 jaar lang een stek claimen / vasthouden en dat is naar mijn idee niet normaal.

de wereld is van iedereen. en ik gun zelf een ieder zn visje.

als ik aan het voeren ben en mensen vissen op die stek, dan heb ik pech en heb vertrouwen in mn aas dat als ik er de volgende keer kom toch nog mn visjes kan vangen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

31-07-2013 13:55

ik denk als de stek voortaan vrij is dat ik er gewoon ga zitten. Behalve de stek van me maat laat ik met rust.
Maar inderdaad zo ken je elke stek wel claimen door er elke week wat voer in te gooien.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 14:14

Bojan,

Mag ik vragen waarom je niet op je maat z'n stek gaat zitten ?
Zoals meerdere al aangeven : het is openbaar water toch ? Stekken claimen kan dan echt niet.

Ter voorbeeld : op mijn 'thuis' water zijn ook veel karpervissers die stekken proberen te claimen maar wanneer een ander ook die stek wil bevissen en jou voor is, dan heb je gewoon pech. Al heb je 100 kg gevoerd of wat dan ook. Je kunt het niet maken om stekken te claimen op een water dat niet van jou is !

Dat is mijn visie en mening natuurlijk. Maar ik begrijp zeker dat je niet op je maat z'n stek wil gaan zitten maar gunt hij jou ook geen vis dan ? Ik zou het niet erg vinden als een maat op mijn stek gaat zitten hoor. Iemand anders op je stek ? pech gehad denk ik dan maar
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

31-07-2013 20:07

Ik persoonlijk zou ook nooit zomaar een stek claimen maar heb afgelopen voorjaar wel iets triests mee gemaakt met een hier zeer prominent aanwezige medeboarder.

Ik had afgelopen voorjaar een keer afgesproken met iemand die ik hier van het board ken maar nog nooit persoonlijk ontmoet of gesproken had.
Daarom heb ik een keer tijdens een sessie op mijn stek afgesproken om kennis met die gene te maken,helaas is de betreffende persoon is nooit op komen dagen maar heb me daar verder niet druk over gemaakt.
Tot het moment dat ik een filmpje voorbij zag komen bij vangsten op datum en het filmpje precies op de plek opgenomen bleek te zijn als waar ik met dit fraaie heerschap afgesproken had.
Is trouwens een stek waar tot op dat moment het gehele seizoen nog geen andere visser had gezeten dan ik en de betreffende persoon had voor het gewraakte filmpje ook nooit eerder op dit water gevist.
Laat dus duidelijk zijn dat er van toeval geen spraken geweest kan zijn.
Moraal van het verhaal,Spreek nooit met een onbekende op je stek af :D en ik ben mijn ei kwijt :wink:

Ik heb het nu trouwens wel over mijn stek gehad maar dat is het natuurlijk niet de stek is van iedereen maar ik vond het wel een beetje triest voorval. :evil:


Gr,
Mark
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-07-2013 23:33

@weling

wat je vertelt is niet nieuw. Hier gebeurt hetzelfde al jaaaaaaren. Eeentje neemt er zelfs 's middags vrij (vrijdagmiddag) om er alvast te zitten terwijl twee anderen na de middag komen. Maar wel het hele water bezet gehouden.
Ik loop daar wel eens met de hond en dan blijf ik me verbazen wat een grote bek ze geven aan anderen die allen met de hengel langskomen lopen om op een stek te komen. De vereniging doet er niets aan.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

31-07-2013 23:39

Op iemands stek vissen is lullig, maar lange tijd een stek claimen omdat je er af en toe eens voert
vind ik ook niet kunnen.

Je zou na verloop van tijd eens kunnen overleggen met de andere visser(s).
Als het een goeie gast is zou je zelfs samen een stek kunnen onderhouden misschien?

Zelf hou ik er meer van om op plekken te vissen waar bijna zeker weten niemand anders aan de gang is,
dit is nog best te doen hoor :wink: