Dril gedrag


Plaats reactie
Glenn Bogaerts
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-06-2012 00:40

01-07-2013 00:22

Hey allemaal.

Vroeg me even wat af.
Heb er een nachtsessie opzitten en aangezien ik kort tegen bomen in het water en riet lag te vissen had ik besloten om sachets over te schakelen op dood aas met dobbertje voor een paar palingen te vangen.
Nu kreeg ik een run die bij het aankappen meteen begon te slaan zoals een paling normaal doet.
Echter toen ik deze korter bij kreeg was van palinggedrag absoluut geen sprake meer en deze kwam ook niet boven zoals al diegene die ik hiervoor gevangen heb.
Hij heeft uiteindelijk het paling onderlijntje overgetrokken toen hij volle vaart onder men hengels door opnieuw wegschoot.
Nu mijn vraag dan, denken jullie dat dit toch een paling was maar een goeie grote of wat zou dit wel geweest kunnen zijn.
Aas was een witvisje van een cm of 10.
Op deze vijver zit ook nog snoek,snoekbaars,steur en mss nog een meerval.

Alvast bedankt

Glenn
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

01-07-2013 09:57

snoek, snoekbaars, steur en mss een meerval..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-07-2013 10:11

Heb wel eens een paling gevangen op mijn karperstokken.

Kreeg één keer een piepje en dat was het. Tijdens het binnen halen aan het einde van de sessie bleek de paling zich in de grond te hebben gewerkt. Naar boven komen is niet altijd paling gedrag, ook in de grond graven kan paling gedrag zijn.

Steuren gaan ook veel op de bodem liggen zonder mee te geven.

Dus het kan van alles zijn.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

01-07-2013 10:11

waarschijnlijk snoek, kopschudden en een schot.
I love it when a plan comes together!
Glenn Bogaerts
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-06-2012 00:40

01-07-2013 22:07

Zich willen ingraven op de bodem deed hij niet, na de paar krachtige snokken die ik kreeg toen ik aansloeg bleef hij vooral langs elk mogelijke weg zich weg te trekken.
Zeer snel wegschieten nadat ie zich draaide enzo. Ikzelf heb van de bovengenoemde vissen nog niets gevangen daarom dat ik het niet kan vergelijken met hetgeen ik van paling of van karp al gevoeld heb
Plaats reactie