beschadigen karper


Plaats reactie
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

22-06-2013 19:52

ik heb nu al 2 keer dit jaar gehad dat het lood de vis beschadigde.
en dan met het lood van fox met die nopjes om goed vast te liggen.
ik heb mijn systeem zo dat hij kan schudden met het lood en dat het dan vrij komt maar is hij bijna in het net dan schuift het lood terug naar de wartel en heb ik bij de 2de keer gezien dat het tegen de bovenkant van de vis aan schuift met als resultaat een schram met een stukje huid eruit.
bij de eerste keer dacht ik dat het door een tak of iets dergelijks was gekomen die onderwater ligt en was snachts
de 2de keer zag ik het gebeuren was overdag.
heb dus alle loden met die nopjes vervangen door gewoon glad lood.
hier een foto geleend van internet met dezelfde beschadiging ongeveer.
Afbeelding


en hier het lood
http://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&docid=-nLJ7gCrm02peM&tbnid=XVCVV3qhYkvR7M:&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.henkkoster.nl%2FFox-Kling-On-In-Line-Lead&ei=A-TFUeHcHMnMtAayloDAAQ&psig=AFQjCNEFRlHWkvl12xS2uSDMEpmgsvFqFQ&ust=1372009859511117

iemand dit ook al gehad en hoe opgelost.....
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-06-2013 23:07

Geloof mij maar dat dit ook met "glad" lood gebeurd .
Lood-los systeem helpt , alleen heb je binnen de kortste keren een eiland van lood .
Een lange onderlijn zou kunnen dan klapt het lood niet tegen zn kop maar ergens anders.
Korter zn ogen .. etc etc etc .

Zoals hilco aangeeft in het chod topic , de eerste kraal zo plaatsen dat het lood niet te dicht bij de vis hangt is een optie , alleen moet je wel chod vissen dus .

Hoe zwaar lood gebruik je en welk systeem is het ?
Hoe lang is je onderlijn ?
Hoe dril je ?

Als er constante druk op de lijn gehouden word kan er niet veel fout gaan lijkt me .
Ik denk dus dat er ergebs tijdens je dril een moment van slapvallen is zodat de lijn gaat "hangen" met alle gevolgen van dien
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

22-06-2013 23:42

Foto 'geleend' van Roelof Schut?
Plaats reactie