Vastlood systeem zonder baitrunner


Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

03-06-2013 21:26

Als je een rod pot hebt met een enkel hoofdframe kom je met de middelste hengel nooit weg.
In de andere gevallen zal je iets moeten verzinnen dat je de naalden op de juiste plek gemonteerd krijgt.

Zou iets cheeky monkey achtigs kunnen zijn maar dan gemonteerd op de butbar.
Met een diepere steek die recht naar beneden gaat, en dan schuin vooruit tot boven de blank.
Heb je ook geen clip nodig...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-06-2013 22:32

Gewoon stevig afsteunen en die slip zo ver mogelijk open zetten, zolang je hengel maar niet uit de steun getrokken kan worden maakt het niks uit dat ie wat meer weerstand geeft.
En die 30 graden hoeft helemaal niet zo veel te zijn, ik heb mijn hengels vaak zat een heel stuk krommer dan dat zien staan tijdens een run.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-06-2013 14:13

Hoe dan ook, het lijkt me niet wenselijk om zulke dure molens te hebben en te moeten werken met elastiekjes oid :roll:. Als het echt niet gaat werken, zou ik ze toch mooi omruilen voor molens die wel zijn gericht op karpervissen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2013 16:28

Bjorn Schoemacher schreef:Denk dat Johannes gewoon gelijk heeft, waar zou die SW voor staan achter Stella, koekoek ben je wakker?


Weet niet precies aan wie dit bericht gericht is?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-06-2013 12:10

Bart de rooij schreef:Als je een rod pot hebt met een enkel hoofdframe kom je met de middelste hengel nooit weg. In de andere gevallen zal je iets moeten verzinnen dat je de naalden op de juiste plek gemonteerd krijgt.


Ik heb nog een eigenbouw RPtje staan waar een dun alu buisje horizontaal door de dikke hoofdbuis loopt en verticaal door de middelste Staaf MC geborgd word. Fixeerde het toen ook met een dun M3 boutje, want vissen met drie hengels deed ik toen niet vaak (nog niet eigenlijk). Met die Matrix gevallen zal een laag opgezette RP met enkele buis in 't midden idd wel een probleempje zijn.

Zou iets cheeky monkey achtigs kunnen zijn maar dan gemonteerd op de butbar


Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik die chunky monkeys :wink: voor het eerst zag...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

08-06-2013 16:41

Bart de rooij schreef:Als je een rod pot hebt met een enkel hoofdframe kom je met de middelste hengel nooit weg.
In de andere gevallen zal je iets moeten verzinnen dat je de naalden op de juiste plek gemonteerd krijgt.

Zou iets cheeky monkey achtigs kunnen zijn maar dan gemonteerd op de butbar.
Met een diepere steek die recht naar beneden gaat, en dan schuin vooruit tot boven de blank.
Heb je ook geen clip nodig...



Daar kon je vroeger het solar satalite -system voor gebruiken.
Nu bijna een verzamelobject :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

09-06-2013 10:26

Ik heb er nog een op mijn oude rodpot staan.
Gebruik ik echter zelden. Helaas is van de originele climbers er nog maar een nog goed genoeg om mee te vissen.
I love it when a plan comes together!