Aankoopadvies bivy nodig


Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

21-05-2013 15:46

Beste leden van karperwereld.
Ik ben op zoek naar een 1 man bivy of een goede bivy voor 1 persoon. Hij moet makkelijk op te zetten zijn en mee te nemen.
Nu heb ik twee tenten gezien die mij wel leuk lijken alleen zou ik graag willen weten wat jullie van deze tenten vinden en welke ik zou moeten kiezen.

http://www.eurotackle.nl/fox-ranger-1-man-p-17642.html
Betreft de fox ranger 1 man ^^

http://www.eurotackle.nl/fox-warrior-ho ... 19380.html
Betreft de fox warrior hood ^^

Ik weet dat bij de warrior een winterskin zit, maar ook weet ik dat de adviesprijs van de fox ranger hoger ligt.
Graag wil ik ook weten of het veel uit maakt of je nou wel of niet met winterskin vist, als dit niet het geval is zou ik voor de ranger kunnen kiezen.

Ik hoor graag van jullie! Eventuele andere tenten rond dezelfde prijs zijn altijd een goed advies.
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

21-05-2013 16:34

Hoi, zelf heb ik nu bijna 2 jaar de warrior hod van fox. Snel op te zetten, en een stuk lichter dan mijn vorige fox. De tent is zeker niet te duur. De skin heb ik er ook bij.
Hiervoor had ik de fox eclipse. Veel te zwaar, en gedoe om op te zetten. Ik ben zeer tevreden met de warrior hood, dus wat kij betreft doen!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-05-2013 09:28

De kwaliteit van de fox tenten zijn wel zeer achteruit gegaan, lees het forum maar eens goed door..

En als ik zie dat sommige zwaar in prijs gezakt zijn bevestigd dit alleen maar de slechte kwaliteit.
Ik persoonlijk zou het ook niet aanraden om een fox te kopen.
Ook moet je niks he, het is en blijft je eigen keuze ;)

Kijk anders eens naar de anaconda sager uncle franks home II die heb ik ook en zul je geen spijt van krijgen.
Alleen zit je wel met het feit dat het een plu is dus je hebt niet volledig de ruimte wegens die balieen van de plu.
Wat ook een goede is een chub s plus bivvy, die kun je in duitsland via ebay al halen voor 130 euries..
Of de Chub Tri Brid Shelter dat is een 1 persoons tent maar als je de bedchairs goed plaatst kun je er met zijn 2en in..

of als je toch wat meer te besteden hebt zou ik gaan voor de EHMANNS HOT SPOT Rock 1 Man Bivvy dat is echt een super ding.
Heb hem hier bij mij op de plas een keer gezien en ja het is dat ik er geen geld voor heb nu, maar als ik het wel heb ga ik hem echt direct halen..

Maar goed ik geef je alleen wat andere opties, de keuze is aan jou ;)

Daarbij is een winterskin altijd wel handig, maar niet echt noodzakelijk.
Zelf heb ik er geen 1 en heb er ook nooit last van gehad dat ik er geen 1 had, maar dat is een persoonlijk iets, want zat mensen zweren erbij maar zat ook niet.

Succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

22-05-2013 10:53

Bedankt voor de reacties. De merken die jij (Winter) noemt komen me niet zeer bekend voor ik ga zeker even kijken wat er nog meer is.
Heeft iemand ook nog ervaring met de ranger? Dan zou ik dit graag vernemen.
Bedankt voor je reactie Rene, heb je wel wat ruimte in de tent? Of kan je alleen een stretcher kwijt en that's it?
Of is er ook een mogelijkheid om nog een fatsoenlijk bordje eten te maken.

Ik hoor graag van jullie
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-05-2013 10:58

De reden dat je de merken niet kent is omdat het duitse merken zijn.
En duitsers maken goed en degelijk spul.
Ook stonden er wat van dit soort spullen op de beurs in zwolle, maar goed ik geef je alleen advies.

En daarbij kopen vele alleen maar de merken die ze kennen zoals dus de fox, maar vaak is het niet het geld waard wat je er voor betaald..

En chub moet je wel kennen dat is een merk dat vele toch ook hier gebruiken,

Maar goed het is jou geld en alleen maar mijn advies ;)

succes met je keuze.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-05-2013 11:07

die anaconda/ehmanns spullen vallen allemaal inderdaad onder de noemer "deutsche grundlichheit" en zijn zeker het bekijken waard.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

22-05-2013 11:18

Ik heb zelf de ehmanns hotspot SI 2 Man,
en dat is echt een super ding, compleet geleverd en goede kwaliteit vergelijkbaar met de duurdere merken en naar mijn idee sowieso beter dan Fox, JRC etc..
Dus eerder in de category aqua.

Volgens mij bij bukkumhengelsport.nl hebben ze nog wat aanbiedingen voor 1 persoons versies!

grt
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-05-2013 11:38

Zelf heb ik sinds kort de fox supa brolly met daarbij de overwrap.
Makkelijk mee te nemen.
staat super snel.
Vis is vis
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

22-05-2013 12:09

Robert vd Heide schreef:Bedankt voor de reacties. De merken die jij (Winter) noemt komen me niet zeer bekend voor ik ga zeker even kijken wat er nog meer is.
Heeft iemand ook nog ervaring met de ranger? Dan zou ik dit graag vernemen.
Bedankt voor je reactie Rene, heb je wel wat ruimte in de tent? Of kan je alleen een stretcher kwijt en that's it?
Of is er ook een mogelijkheid om nog een fatsoenlijk bordje eten te maken.

Ik hoor graag van jullie

Genoeg ruimte in de tent voor je spullen. Geen probleem.
jimmy van het riet
Berichten: 41
Lid geworden op: 23-06-2011 10:15

22-05-2013 15:48

R de Winter schreef:De kwaliteit van de fox tenten zijn wel zeer achteruit gegaan, lees het forum maar eens goed door..

En als ik zie dat sommige zwaar in prijs gezakt zijn bevestigd dit alleen maar de slechte kwaliteit.
Ik persoonlijk zou het ook niet aanraden om een fox te kopen.
Ook moet je niks he, het is en blijft je eigen keuze ;)

Kijk anders eens naar de anaconda sager uncle franks home II die heb ik ook en zul je geen spijt van krijgen.
Alleen zit je wel met het feit dat het een plu is dus je hebt niet volledig de ruimte wegens die balieen van de plu.
Wat ook een goede is een chub s plus bivvy, die kun je in duitsland via ebay al halen voor 130 euries..
Of de Chub Tri Brid Shelter dat is een 1 persoons tent maar als je de bedchairs goed plaatst kun je er met zijn 2en in..

of als je toch wat meer te besteden hebt zou ik gaan voor de EHMANNS HOT SPOT Rock 1 Man Bivvy dat is echt een super ding.
Heb hem hier bij mij op de plas een keer gezien en ja het is dat ik er geen geld voor heb nu, maar als ik het wel heb ga ik hem echt direct halen..

Maar goed ik geef je alleen wat andere opties, de keuze is aan jou ;)

Daarbij is een winterskin altijd wel handig, maar niet echt noodzakelijk.
Zelf heb ik er geen 1 en heb er ook nooit last van gehad dat ik er geen 1 had, maar dat is een persoonlijk iets, want zat mensen zweren erbij maar zat ook niet.

Succes.


mee eens dat fox niet meer zo is als dat het was ,vorig jaar plu en tent aangeschafd en dit was beide niet goed

fox warrior oval 60 begon in een flinke bui te lekken deze terug gebracht en dacht neem een tentje mee dit werd de fox warrior hood bivy nou dit buizen systeem is helemaal geweldig dit scheurde al een beetje in na een paar keer opzetten

nu ben ik ook niet de allervoorzichtigste maar sorry nooit meer deze troep voor mij en dan heb ik niet alleen over de tenten, heb nu weer een jrc tent en dit bevalt me echt weer prima

mvg
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-05-2013 17:59

Frans Randolfi schreef:die anaconda/ehmanns spullen vallen allemaal inderdaad onder de noemer "deutsche grundlichheit" en zijn zeker het bekijken waard.


dat vond ik dus ook ;)

vooral die anaconda spullen zijn zeer goed... snap alleen niet dat ze de uncle franks home II ook basecamp genoemt hebben met alleen een 10000 doek, want de franks home is dat ook althans dat stond op de site toen haha ;)

maar goed de topic starter heeft zijn zinnen denk ik op fox gezet, ik wens hem ook veel succes ;)

@berry:
die bukkumhengelsport.nl die daar staan zijn nog te duur, bestel spullen via ebay en dat scheelt je zo weer een paar tientjes tot soms 100 euro ;)

Gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-05-2013 18:29

ik heb een tent voor je te koop van trakker,dan weet je zeker dat het kwaliteit betreft.
het gaat om deze tent http://www.hengelsportvught.nl/tenten-- ... -v02-1-man

ik heb er ook de overwrap bij,die is overigens nog nooit gebruikt,de tent doe ik weg omdat ik een 2 persoons tent wil aanschaffen.

prijs is 200 euro,en dat lijkt me zeer redelijk ?

( tent is een jaartje oud en mischien 10 keer gebruikt )
Gebruikersavatar
Kurt Breugelmans
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-09-2012 23:36

22-05-2013 20:49

die trakker heb ik ook, zeer goede tent. snel en makkelijk op te zetten. kan ik alleen maar aanraden.
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

23-05-2013 11:17

Bedankt voor alle nuttige reacties, wellicht dat ik toch geen FOX tent koop. Ik mag wel zeggen dat ik het mooi spul vind maar dat is vaak omdat ik een beetje merkgeil ben, wat anderen overigens nog meer dan mij hebben. Maar ik ga zowiezo een kijkje op de Duitse site nemen om daar een tent op te speuren tegen een leuk prijsje.

Wat betreft die Trakker, wellicht heb ik wel interesse. Kun je me een PM sturen met eventueel foto's?

Bedankt voor alle reacties, echt super hoe actief iedereen is op dit forum!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

23-05-2013 12:01

Kijk anders eens naar de Ultra Light series van Pro-Line, super mooie bivvies vooor weinig geld. Incl. skin en dik en soepel grondzeil. One man heb je al voor €275 incl skin en grondzeil.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

23-05-2013 12:09

€275,- is boven mijn richtprijs. Op het moment heb ik financieel niet veel te spenderen.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

23-05-2013 15:14

Als het niet persé nieuw hoeft te zijn..

Ik heb van de week ook een 1 persoons tent voor erbij aangeschaft via marktplaats,
een fox frontier + winterskin voor 150 euro. Ik kende het model al en dat zijn ook mooie tentjes je moet alleen btje geluk hebben met de staat waar in ze verkeren maar voor dat geld geen betere volgens mij.

grt
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

23-05-2013 17:45

Robert,

Ik ga helemaal met R. de Winter en Berry Kuiper mee.
Ehmanns tenten zijn gewoon top.
Zeker als je die met goed stevig ademend doek neemt
Ik heb zelf ook de sti 2 man, met overwrap.
Ik ben gisteren terug gekomen uit Frankrijk en vond het niet zo nodig om de overwrap te plaatsen.
Heel beetje het weer verkeerd ingeschat dus :o
Wat een regen, niet normaal.
4 dagen continu regen, we spoelden gewoon weg.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geen druppel lekken die bivy :P
Toch was de overwrap wel handig geweest met dit weer, al was het maar om je laarzen droog buiten de tent
te zetten.
Qua prijs/kwaliteit verhouding vindt ik de Ehmans heel schappelijk.
Wat betreft fox producten valt de kwaliteit toch wel wat tegen de laatste tijd.
Spiek anders hier maar eens voor een 1 persoonstent of spit de site eens door;)
http://www.ehmanns.de/product_info.php? ... 71431309c..
Deze tent is juli pas weer leverbaar, maar misschien staat er ergens nog wel 1.
Groeten, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-05-2013 07:58

Als €275,= boven de richtprijs is, dan zou ik op dit moment gewoon geen tent kopen. Ik ken de financiele situatie niet, maar als jij het idee hebt dat je wellicht over een jaar wel een Ehmann of soortgelijk kan kopen, dan zou ik wachten. Koop een Brolly / Plu om de tijd naar genoeg geld te overbruggen, anders gooi jij geld weg. Dan heb je dadelijk een tent die het net niet is, maar wel je geld kwijt. Duurt alleen maar langer voordat je een echt goede tent hebt.

Persoonlijk heb ik wel goede tent(en) maar ik merk dat ik steeds vaker onder mijn Plu lig te maffen ipv in de tent. Een goede Plu staat ook in weer en wind en als de wind opeens draait is het een paar handelingen om hem weer goed te zetten t.o.v. de wind.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

24-05-2013 09:33

Marc Schrikkema schreef:Als €275,= boven de richtprijs is, dan zou ik op dit moment gewoon geen tent kopen. Ik ken de financiele situatie niet, maar als jij het idee hebt dat je wellicht over een jaar wel een Ehmann of soortgelijk kan kopen, dan zou ik wachten. Koop een Brolly / Plu om de tijd naar genoeg geld te overbruggen, anders gooi jij geld weg. Dan heb je dadelijk een tent die het net niet is, maar wel je geld kwijt. Duurt alleen maar langer voordat je een echt goede tent hebt.

Persoonlijk heb ik wel goede tent(en) maar ik merk dat ik steeds vaker onder mijn Plu lig te maffen ipv in de tent. Een goede Plu staat ook in weer en wind en als de wind opeens draait is het een paar handelingen om hem weer goed te zetten t.o.v. de wind.



Bedankt voor de tip. Wellicht speur ik wat op marktplaats rond. Tweedehands spullen vind ik totaal niet erg, als de kwaliteit nog goed is ben ik tevreden. Ik ga sowieso even kijken naar die Duitse tenten. Er zijn redelijk wat tussen de 150-200 euro. Als jullie zeggen dat zo'n tent kwalitatief beter is dan een fox dan moet ik dat natuurlijk wel geprobeerd hebben.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-05-2013 09:41

Goed zo robert,

je leert het wel hahahaha gewoon die fox merk zooi laten gaan en kijk richting duitsland.
Eenmaal een ehmanns of anaconda en je wil niks anders meer ;)

En beter ff door sparen en jaren plezier van iets dan snel wat kopen en elk jaar weer nieuw moeten halen.
Daarbij zijn vaak de spullen uit duitsland compleet dus met alles erbij en in nederland moet je weer losse extra's kopen enz enz.


Succes in ieder geval.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

24-05-2013 13:57

Vond zojuist ook een leuk merk, iemand hier ervaring mee? B.Richi

http://www.youtube.com/watch?v=2RZCr8q3UOs
http://www.carpfishing.de/product_info. ... 1-Man.html

Ziet er niet raar uit als ik het zo bekijk. En de prijs is ook leuk.


Ook leek dit mij wel een leuke
http://www.ehmanns.de/product_info.php? ... 4&lang=eng
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-05-2013 15:01

B-richi ken ik wel qua naam maar verder niet.

en als je toch al een ehmanns hebt bekeken zoals je aangeeft, zou ik niet gaan twijfelen en daar voor gaan.

geloof me je gaat er geen spijt van krijgen..
ehmanns staat voor kwaliteit en degelijkheid en om hun handige items, net zoals je bij deze een apartezak/tas hebt voor je grondzeil enz enz.
En nee ik heb geen aandelen in ehmanns, maar sinds ik ze ken ben ik er zeeeer te spreken over.
vandaar dus ook dat mijn volgende aankoop een ehmanns 2 persoons is :D
en de anaconda sager voor korte sessies..

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

24-05-2013 15:37

R de Winter schreef:B-richi ken ik wel qua naam maar verder niet.

en als je toch al een ehmanns hebt bekeken zoals je aangeeft, zou ik niet gaan twijfelen en daar voor gaan.

geloof me je gaat er geen spijt van krijgen..
ehmanns staat voor kwaliteit en degelijkheid en om hun handige items, net zoals je bij deze een apartezak/tas hebt voor je grondzeil enz enz.
En nee ik heb geen aandelen in ehmanns, maar sinds ik ze ken ben ik er zeeeer te spreken over.
vandaar dus ook dat mijn volgende aankoop een ehmanns 2 persoons is :D
en de anaconda sager voor korte sessies..

succes.



Ik had al door dat je erg te spreken was over Ehmanns, door de manier waarop jij het brengt wil ik er gelijk wel 1 kopen.
B.Richi is ook een Duits merk, moet wel goed zijn heb ik ergens gelezen. Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Ik zit te twijfelen tussen de B.Richi of de Ehmanns. Nou weet ik dat jij mij de Ehmanns aanraad, maar zo te zien is de B.Richi wel redelijk van de zelfde kwaliteit dus ben benieuw of iemand nog op/aanmerkingen heeft.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-05-2013 09:33

Heb even wat informatie gezocht van b richi en dat komt idd op het zelfde neer.
Ook zij hebben de kleine extraatjes die het makkelijker maken.

zie bijvoorbeeld dat hun ook een logo op het grondzeil hebben zodat je altijd je grondzeil precies goed legt ;) handig dus haha.

maar goed ik zal je verder niet lastig vallen want je hebt het al moeilijk genoeg met je keuze tussen deze 2...

ben benieuwd welke het wordt, want de prijzen zijn ook nog eens gelijk.

succes.
Oja joh!!!