Het gevoel is weg


Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

12-05-2013 13:29

Na een aantal jaar fanatiek op karper te hebben gevist merkte ik vorig jaar dat ik er steeds minder zin in kreeg en nu moet ik er eigenlijk niet aan denken om aan de waterkant te zitten. Elk jaar een paar weken naar Frankrijk, maar dit jaar gaat het een zon/strand vakantie worden.
Nu moet ik wel toegeven dat er wat veranderingen hebben plaatsgevonden; eerste huisje/vriendin/andere hobby, maar het gevoel is er helemaal niet meer.

Hebben andere mensen dit ook gehad? Is het een dipje of kan ik alle meuk verkopen?
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

12-05-2013 13:50

Ik denk dat iedereen dat wel heeft en van verkopen krijg je spijt sla je spullen droog en veilig op en je tijd komt vanzelf weer terug .
Spreek uit ervaring gelukkig alles bewaard en nu begint het weer terug tekomen nu de kids groot genoeg zijn :) gaan we weer erop uit lekker naar frankrijk maar niet meer zo gehaast lekker relaxt van alle confort voorzien.

Succes denk goed na wat je doet .
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

12-05-2013 13:51

Het antwoord dat je krijgt op de vraag of je je meuk moet verkopen is afhankelijk van wat je heb staan :lol:

Echt vissersbloed is zeldzaam... :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-05-2013 14:05

Back to the roots, dus lekker met de penhengel op pad in de polder dan komt het gevoel weer zo terug.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

12-05-2013 14:22

Heb ook weleens een dipje gehad van een jaar, ineens veeeeeel stappen en vrouwen etc.
Ben toen meer gaan kunstaas vissen maar heb er nooit over gedacht mijn zooi te verkopen......
Bovendien is t nog doodzonde ook want je krijgt er geen moer meer voor.... zie marktplaats
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

12-05-2013 15:36

Ik zeg verkopen de zooi........dat leer je vanzelf weer af de volgende keer als je je dipje hebt.

Ik was zo een 4 jaar geleden het zat en ''ging toch nooit meer vissen''
Bijna alles verkocht wat energsinds waarde had en bleef met wat meuk zitten.

Afgelopen oktober begon het ineens te kriebelen en toch maar weer eens naar de waterkant.
Met het beetje rest zooi dus en wat bollen van 4 jaar oud.
Jawel een fluiter op me allang overleden snake piepertje en hangen.

Daar ging het dus mis, inmiddels eigenlijk alles weer gekocht wat ik destijds verkocht had en een paar honderd(Niet te goed gaan rekenen want de 1000 komt al snel) euro kwijt aan spullen die je destijds voor 250 euro hebt verkocht.

Conclusie........zet je zooi op zolder want vroeg of laat ga je toch weer vissen.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

12-05-2013 17:35

Martin dat had ik ook de drive was er niet meer maar pas op met het verkopen van je spullen bedenk dat als je alles weer moet kopen je klauwen met geld kwijt bent,zelf heb ik een deel weg gedaan en mijn penhengel en hengels om drijvend te kunnen vissen gehouden maar dat doe ik het liefst,ik denk een dipje en dat het gevoel wel weer komt,gewoon even wachten met je spullen verkopen.

gr peter.
Mike Tukker
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-06-2008 20:29
Locatie: Den Haag

12-05-2013 17:53

Wil me eigenlijk aansluiten me de mensen hierboven. Had steeds minder zin. Spullen opgeborgen en getwijffeld om op mp te zetten. Nu begon het van de week weer te kriebelen pas gehaald en de 1e verspeelt.... Nu nog gemotiveerder om me 1e vis te landen.
Gebruikersavatar
Bas Jansen2
Berichten: 39
Lid geworden op: 08-11-2012 18:27
Locatie: Doorwerth

12-05-2013 19:10

Ik heb zelf het zelfde meegemaakt, aantal jaren geleden compleet het gevoel weg.
Geen zin meer om eindeloos aan het water te zitten, ook eerste huisje/boompje/beestje.
Een aantal keer er aan gedacht om het spul dan toch maar op marktplaats te zetten.
Kon het echter niet over mijn hart krijgen om mijn spullen te verkopen, 5,5 jaar het spul in de schuur gezet.

Toen kwam de buurman (Danny Meurs hier op het forum) +/- een half jaar geleden ermee dat hij ging vissen, karpervissen wel te verstaan.
Af en toe eens een praatje over hoe en wat, boekje uitgeleend, wat spulletjes weg gegeven aan hem.
En toen kwam de vraag "wil je niet een keer mee anders, je hebt toch alle spullen nog"

Eenmaal aan de waterkant voelde het toch wel weer eens lekker om daar te zitten, 2 weken daarop nog eens mee.
Weer eens langs de viswinkel spulletjes halen, daar herkende ze me nog "zo jou heb ik lang niet meer gezien!" was een van de eerste dingen die ik hoorde daar.
Toch maar weer lid geworden van een visvereniging en inmiddels gaan we bijna wekelijks weer op pad.

Afgelopen week het de eerste karper van het jaar mogen verwelkomen, met andere woorden we gaan weer vol gas er tegenaan!
se vis pacem para bellum

Stand 2013:
Spiegel: 3
Schub: 7
Gras: -
Brasem: 25
Zeelt: 6
Blanks: teveel...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-05-2013 19:12

Eén op de drie mensen scheiden, het gevoel is weg!!! Begin er dan niet aan of je moet bereid zijn om er voor te werken.

Groet, Peter

Ps of is het maar een hobby?
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

12-05-2013 20:21

Ik denk dat dáár juist de kern ligt; laat het een hobby blijven en geen werken worden!
Zelf ben ik ook wel eens gestopt. Nadat het een echte obsessie was geworden. Je kan nergens anders meer aan denken en al je vrije tijd gaat er in zitten. Boilies draaien, elke dag eropuit om de voerplek bij te houden. De sociale contacten verwaarlozen (buiten het karperen) en geen interesse in andere zaken meer hebben.
Dan is je hobby te ver gegaan en wordt je hobby “werken”.
Beter is te zorgen dat het zover niet komt. Zorgen dat je hobby speels blijft en geen obsessie. Een andere hobby erbij zorgt ook dat karpervissen geen obsessie hoeft te worden.
Laat die hengels maar even een tijdje in de schuur staan Martin.
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

12-05-2013 20:57

Ik weet niet hoe diep het zat bij je.

Maar een leven zonder vissen kan ik me niet voorstellen.
Ik heb wel net jaren achter de rug zonder karpervissen, ik heb enkel op snoek gevist het stilzitten kon me niet meer bekoren, nu ik echter een lastig te verbeteren PR gevangen heb staat dat weer tijdelijk op een laag pitje een soort anticlimax na een climax dus en trekt de karper me weer veel sterker.
Gegarandeerd dat ik tzt weer moet jagen maar nu wil ik liever een plan trekken en uitvoeren.

Gelukkig heb ik de meeste karper spullen nooit weggedaan en daar heb ik nu profijt van.
Heb het weer opgepakt en vindt het weer leuk en spannend om stekkies te zoeken en op te bouwen om te zien wat er af gaat komen.
I love it when a plan comes together!
Mark Traas
Berichten: 25
Lid geworden op: 07-10-2012 19:09

12-05-2013 21:34

Ik heb bijna 15 jaar niet op karper gevist en eigenlijk door mijn vriendin die het nachtvissen leuk vind ben ik weer begonnen. in de tussentijd wel een hoop op roofvis gevist maar geen bivvy werk.
Uiteindelijk heel blij dat ik niets weg heb gedaan.
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

12-05-2013 22:47

Mark...niet te druk om maken en spullen gewoon netjes opbergen! Heb eigenlijk ook tien jaar niet gevist en opeens was "het gevoel" weer terug.

Tjuus
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-05-2013 22:52

Ik ken dat gevoel ook. (Totaal geen gevoel in welke vis soort dan ook)

Sinds ik op mijn eigen ging,en mijn vader ernstig ziek werd en tussen het overlijden was het gevoel helemaal weg,na een jaar van het overlijden kwam in de winter het gevoel toch weer terug.

Het kan zeker geen kwaad om eens afstand te doen,verplicht of niet.

Maar ik heb gemerkt dat het karpervirus altijd aanwezig is,en soms slaapt het virus. Ik ben blij dat hij weer terug is.

Heb me spul ook kompleet 2x te koop aangeboden,maar door enkele hier op het forum hebben mij er van weerhouden om het niet te verkopen! En daar ben ik ze achteraf erg dankbaar voor.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-05-2013 23:10

Na 45 jaar vissen waarvan de laatste 27 intensief en zo goed als alleen maar op karper, moet ik zeggen dat het gevoel nooit weg was, heb alleen de laatste jaren wel eens de wens gehad dat bij een groot deel het gevoel weg mag ebben, voorgoed dan, keert eindelijk de rust aan de waterkant weder :wink:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-05-2013 07:35

Mark Traas schreef:Ik heb bijna 15 jaar niet op karper gevist en eigenlijk door mijn vriendin die het nachtvissen leuk vind ben ik weer begonnen.

:o :lol: :lol:
In 9 van de 10 keer is het juist andersom :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-05-2013 07:52

Vind ze het leuk om MET jou te nachtvissen, geniet!
Vind ze het leuk om zonder jou te nachtvissen, :o .
Vind ze het leuk als jij zonder haar gaat nachtvissen, :o of 8).
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

13-05-2013 08:38

Ik heb een dip gehad van 10 jaar. Helemaal zat was ik het. Nu weer bijna een jaar bezig. Puur penvissen. Het is geweldig en ik moet uitkijken dat het geen obsessie wordt.

Toen der tijd heb ik alles verkocht. Rotpot, 6 hengels met molens enzovoorts. Hier heb ik eigenlijk nooit spijt van gehad. Het gaf mij namelijk nu de kans om nieuwe spullen te kopen welke beter bij mijn huidige visserij passen.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-05-2013 08:45

Luxeprobleem. Geen zin, ga je toch niet?
Zin komt wel weer. Of niet. Zal voor iedereen anders zijn.
Spullen verkopen kan altijd nog.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

13-05-2013 09:20

Gewoon minder gaan vissen. Doorheen het jaar heb ik erg weinig tijd om te gaan vissen door studies en is het verlangen altijd erg groot. Als ik in de zomervakantie dan een volle maand de tijd heb ben ik bijna niet meer te houden, maar na die vakantie ben ik dan ook weer zo goed als opgebrand. Luxeprobleem idd zoals Mart zegt. Teveel is nooit goed. :wink:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-05-2013 09:56

als ik het zo lees ben ik dus aan het werk als ik ga vissen.
ik geef toe het gaat ver.
elke dag ben ik wel bezig met vissen.
is het niet aan de waterkant dan is het wel thuis bv hier op kwo.
ik geniet er nog steeds met volle teugen van.
ook ik heb wel eens periodes dat het even wat minder word en je gewoon geen zin heb om bv je spullen in te pakken en te slepen naar de waterkant.
ik heb ook een gezin en krijg gelukkig veel ruimte van mijn vrouw al vind ik wel dat ik soms me zoontje verwaarloos qua papa/zoon tijd.
daar schaam ik me voor maar geef het wel toe.
de drang naar het water is soms te groot.
een tip en die is al gegeven.
ga er lekker met de penhengel op uit.
niks hoeft alles mag en je zal zien dat zelfs een brasem ineens niet meer zo vervelend is om te vangen.
ok overdrijven kan maar probeer het eens.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

13-05-2013 14:14

Bedankt iedereen voor de reacties.

Het is duidelijk dat ik m'n spullen niet moet verkopen. Had het denk ik voorlopig ook niet gekund aangezien ik echt een 'tackle tart' ben en gek ben op mooie spulletjes. Laat alles lekker in de opslag liggen.
Ik denk dat ik lekker een penhengeltje aanschaf en er af en toe een zomer avondje op uit trek mocht ik daar zin in hebben. Wie weet komt het gevoel dan weer vanzelf terug.
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

13-05-2013 19:09

Ga een tijdje ahum snoeken ahum, heb je overigens ook prachtig materiaal voor :o
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

13-05-2013 19:44

Martin

Er komt een dag dat je denk.... Man man wat was het een tijd die keiharde run je hengel stuiterend op je pieper denkend gelukkig heb ik snake ears. Dan het snelle opstaan uit je stoel in tunnel visie naar die hengel rennen en die haak zetten. Dan die geweldige kracht in je armen voelen als je hengel door buigt en de eerste echte klap voelt. Het gevecht begint, je vinger probeert je de snel draaiende metaal achtige "ting klinkende" spoel wat te remmen. Adrenaline giert door je kop, denkend kom op laat je rug en kop eens zien. Starend in de verte komt ze boven, de donkere rug maakt een boeg golf in het water. Je hart bonst nog harder, je dreigt je zelf te verliezen om je zelf onder controle te houden. Langzaam begint het gevecht in jou voordeel te komen, ze komt langzaam naar de kant. En dan nog het laatste gevaar.... Schiet niet in het riet aub. Na 10 tot 15 minuten geeft de vis op als een pro laat jij je net zakken en haar proberend achter de rand te krijgen, met je linker hand til je langzaam je net omhoog en hebbes!!!




Martin bedenk goed wat je met al deze herinneringen doet :wink:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol: