Hsven, en hun blunders....


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

05-05-2013 15:11

Al heel wat blunders van div hsv en voorbij zien komen in de jaren maar deze wil ik jullie niet onthouden..
Al sedert 2010, sinds de heren van het beroep niet meer op paling mag vissen op de grote rivieren, is er 1 beroepsvisser die alle regels aan zijn laars lapt dachten wij, telkens bij mogelijke overtreding stuurde we de boa's op hem af, tot op heden nooit ergens op kunnen betrappen helaas.

Al jaren heeft beroepsvisser "K" aal en krab recht op oa kanaal van steenenhoek en op de linge, dit wisten wij maar hij maakte daar eigenlijk tot 2010 geen of nauwelijks gebruik van.
Begin 2010 is hij toch op deze wateren gaan vissen aangezien zijn inkomsten van de grote rivieren stil waren gelegd door lnv.

Tot zo ver geen probleem {dachten wij}

Gisteren kreeg ik controle van de boa, praatje pot en hem even uitgelegd hoe de nachtvispas met 3e hengelvergunning in zijn werk ging :-?
Jammer maar dat behoort hij gewoon te weten als controleur lijkt mij.

Maargoed, het ging al snel over "K", de hsv hogerop de linge heeft zijn vergunning ingetrokken na protesten van de leden, daar is "K" dus klaar.
Op het gedeelte waar ik graag vis is dit helaas niet het geval [nog]

De boa wist mij te vertellen dat 'K" naast zijn paling alle bijvangsten mag behouden :o :o :o :o
Dit staat in zijn vergunning en daarom kon de man nooit betrapt worden op illegale dingen uiteraard..

Deze woorden verklaren veel over mijn vangst gegevens van 2010 tm heden..

Welke rand debiel bij deze 2 hsv en heeft hier ooit voor getekend!, het moet toch niet gekker worden?, de handtekening die de doodsteek voor het visbestand betekend op deze wateren!..

Affin, slecht geslapen iig vannacht en vanmorgen maar contact gelegd met iemand met kennis van zaken, hopelijk kunnen we dit terug draaien voor dat alle vis is verdwenen van ons skp de Betuwe... :(

Ten behoeve van de verbetering van de hengelsport.... is dit niet regel 1 voor alle hengelsport verenigingen?

Man wat ben ik pissed!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-05-2013 16:07

Jacco, heb je inderdaad (laten) controleren of "K" alle rechten heeft om alle vis te behouden die hij vangt op die wateren die jij noemde?
Zorg in ieder geval dat ji dit goe duitgezocht hebt voordat je stappen hiertegen onderneemt/laat nemen. Misschien klopt het helemaal niet wat de BOA zegt. Hij wist ook al niet hoe dat zat met de nachtvis- en derdehengel vergunning, dus......
Alleen van horen zeggen is lastig, baseer je stappen niet op aannames. Ben je ervan verzekerd door bijvoorbeeld afdrukken van de afspraken met "K" te hebben ingezien, dan pas iets ertegen doen.
Misschien zijn die afspraken van "K"met de HSV's ook al verlopen/ingetrokken?

Ik begrijp dat jij je vangsten terug ziet lopen, wellciht is dit de oorzaak. Ik wens je veel succes met het uitzoeken!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

05-05-2013 16:53

Frenk wees gerust, dit is gecheckt en bevestigd, ik wacht met actie tot de instanties actie ondernemen na mijn berichtgeving hierover.

Water is ingebracht bij de federatie, zij zullen in overleg moeten met hsv uiteraard.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-05-2013 07:26

Waar een kratje bier al niet goed voor is :P
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

06-05-2013 12:56

Klop treft geen blaam.

Die hsv bestuurders moeten ze eruit trappen. zoveelste blunder dar in Gorinchem
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-05-2013 13:13

Klopt Klaas, daarom noem ik het ook de blunders van hsven.
Leerdam is net zo fout geweest, gelukkig hebben zij de vergunning reeds ingetrokken.

Het is toch van de zotte dat je een vergunning af geeft om vis te laten weg vangen waar je als vereniging aan mee hebt betaald...

Gorinchem is idd het ergst samen met die ouwe vandagenclub in Arkel...
Die hebben visrechten op een water waar ze nooit vissen..

Gelukkig is er 1 persoon in Nederland die direct de instanties heeft ingeschakeld, waarvoor dank!

Wtf is er toch allemaal aan de hand in Nederland.... er klop(t) geen hol van blijkbaar
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-05-2013 13:36

Mij benieuwen hoe het met de uitzet zal vergaan straks.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie