grote vispas niet voldoende om te vissen in vyvers groningen


Plaats reactie
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

16-04-2013 12:45

ik zat gisteren te vissen by de hamburgervyver in de stad groningen,komen er 2 agenten in burger me controleeren.ik laat me pas zien zeggen ze opeens dat je hier eigelyk nog een extra vergunning nodig hebt voor het vissen in vyvers in de stad groningen.ik zei tegen ze in myn boekje staat dat ik in alle vyvers in de stad met 1 hengel mag vissen(paar uitzonderingen by ziekenhuis begraafplaats enz.)

maar myn boekje kenden ze wel zeiden ze maar loop maar ff mee naar de auto dan laten we het ff op een ipad zien.had ik eigelyk geen zin in maar na tydje toch maar mee gelopen.stond een formuliertje op waar eigelyk et zelfde stond als in myn boekje,dus ik zeg lopen we nu ff naar myn boekje maar nee hoor.ik zeg wat kost dat ding dan?wisten ze niet,waar moet ik em kopen.wisten ze ook niet.ik zei je kunt toch de regels midden in het jaar niet veranderen?nee dat is een groot misverstand dat is altyd al zo.

toen ik vroeg of ik een bekeuring kreeg,werd et echt vreemd.nee maar als er iemand anders kwam die niet zo"aardig"was dan mss wel.de ene zat al met kladblokje in zen hand ik zeg ooo dus jullie schryven eerst men naam op en dan ken je by de volgende controle zeggen van we hebben je gewaarschuwd.toen ik zei van betaal ik toch niet werden hun oortjes gespitst en leek et helemaal of ze me wilden naaien,zo van dus je zegt je laat et dan voorkomen,ik zei ik zeg helemaal niks meer,ik bel titus blom(viswinkel pasverkooppunt)wel ff,en wil weg lopen.zegt die smeris wacht mag ik je telefoonnummer nog wel ff wil graag weten wat titus derover zegt.????watttt????zeg ik!je krygt men tel.nummer echt niet je beld em maar lekker zelf!

het moet toch niet gekker worden,ik was altyd juist trots dat iedereen met een vispas uit heel nederland hier in grunn overal kon vissen.ed stoop zat hier in 2008 by een vyver met zen haagse pas op vis tv b.v

weet iemand hier meer van?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

16-04-2013 13:07

Hahahahahah 1 april!
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

16-04-2013 13:12

dat d8 ik eerst ook!
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

16-04-2013 14:46

Ah, je bent gisteren ook nog langs geweest bij Titus in de zaak of niet? Ik ging even bollen halen en kreeg het verhaal mee inderdaad....

Geen idee waar dit verhaal vandaan komt maar naar mijn weten mag je gewoon met je vispas + lijst van wateren in alle vijvers van Groningen vissen met één hengel. TENZIJ....anders aangegeven bij het water zelf of in het boekje.....

Maar als ik het goed begrijp heb je dus geen bekeuring gekregen? Dat scheelt ieder geval weer....zou je er niet te druk om maken en gewoon weer zo gaan vissen.
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

16-04-2013 15:47

nee was ik niet.zaten nog meer mensen die gingen daarna weg,waarschynlyk naar titus.

maar een kennis heeft ook al gebeld naar de visvereniging en volgens hun kon je gewoon vissen.maar als je wel een bekeuring zou krygen moest je naar de agenten hun naam vragen...grrr kan me behoorlyk aan ergeren dit
Gebruikersavatar
Danny Kwant
Berichten: 27
Lid geworden op: 12-02-2013 15:27

16-04-2013 17:48

frank klein schreef:ik zat gisteren te vissen by de hamburgervyver in de stad groningen,komen er 2 agenten in burger me controleeren.ik laat me pas zien zeggen ze opeens dat je hier eigelyk nog een extra vergunning nodig hebt voor het vissen in vyvers in de stad groningen.ik zei tegen ze in myn boekje staat dat ik in alle vyvers in de stad met 1 hengel mag vissen(paar uitzonderingen by ziekenhuis begraafplaats enz.)

maar myn boekje kenden ze wel zeiden ze maar loop maar ff mee naar de auto dan laten we het ff op een ipad zien.had ik eigelyk geen zin in maar na tydje toch maar mee gelopen.stond een formuliertje op waar eigelyk et zelfde stond als in myn boekje,dus ik zeg lopen we nu ff naar myn boekje maar nee hoor.ik zeg wat kost dat ding dan?wisten ze niet,waar moet ik em kopen.wisten ze ook niet.ik zei je kunt toch de regels midden in het jaar niet veranderen?nee dat is een groot misverstand dat is altyd al zo.

toen ik vroeg of ik een bekeuring kreeg,werd et echt vreemd.nee maar als er iemand anders kwam die niet zo"aardig"was dan mss wel.de ene zat al met kladblokje in zen hand ik zeg ooo dus jullie schryven eerst men naam op en dan ken je by de volgende controle zeggen van we hebben je gewaarschuwd.toen ik zei van betaal ik toch niet werden hun oortjes gespitst en leek et helemaal of ze me wilden naaien,zo van dus je zegt je laat et dan voorkomen,ik zei ik zeg helemaal niks meer,ik bel titus blom(viswinkel pasverkooppunt)wel ff,en wil weg lopen.zegt die smeris wacht mag ik je telefoonnummer nog wel ff wil graag weten wat titus derover zegt.????watttt????zeg ik!je krygt men tel.nummer echt niet je beld em maar lekker zelf!

het moet toch niet gekker worden,ik was altyd juist trots dat iedereen met een vispas uit heel nederland hier in grunn overal kon vissen.ed stoop zat hier in 2008 by een vyver met zen haagse pas op vis tv b.v

weet iemand hier meer van?dit


Toen ik net bij deze vijver weg ging zag ik al 2 agenten in burger naar het water lopen.
Zouden ze niet bedoelen dat je een grote vispas moet hebben om ook in vijvers te mogen vissen?
Met de kleine pas mag je volgensmij alleen in vaarten en kanalen.

Groet,

Danny
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

16-04-2013 20:54

Met een kleine vispas mag je alleen op de rivieren en scheepvaartkanalen vissen. Met scheepvaart wordt overigens geen pleziervaart bedoeld en
dan blijven er in onze provincie niet veel wateren over waar je met een kleine vispas mag vissen. Zo uit mijn hoofd zijn dat het A.G. Wildervanckkanaal (bij Veendam en niet tussen Veendam en Musselkanaal), Winschoterdiep, Van Starkenborgkanaal & Eemskanaal.

Afbeelding
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

16-04-2013 21:22

met de kleine vispas heeft dit niks te maken,ik heb gewoon de grote vispas.en ze wisten et verschil echt wel.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

16-04-2013 21:55

Ik zou me er inderdaad niet te druk om maken. Mijn ervaring is dat agenten vaak niet goed weten waar ze het over hebben. Tijdens een dagje vissen op een vijver in Groningen werd ik ook gecontroleerd door een agent, het was inmiddels een half uurtje donker. Ik kreeg de melding dat ik niet mocht nachtvissen op vijvers in de stad, mijn antwoord was hierop dat dit inderdaad niet mag maar nachtvissen is pas 2uur na zonsondergang.

In eerste instantie kreeg ik een blik van, niet zo bijdehand doen he wijsneus. Maar nadat ik zei, ik kan het je ook laten zien in het boekje vondt hij het wel best en reed weg.

Maw agenten zijn vaak niet goed op de hoogte van de regelgeving mbt de visserijwet.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

17-04-2013 12:13

Hebben de agenten zich ook gelegimiteerd? Zo niet, dan de volgende keer daar maar eens naar vragen, n.a.v. jouw beschrijving klinkt het een beetje onprofessioneel en vraag ik me af of het wel echt agenten waren? Ik zit zelf in de lokale karpercommissie (niet in groningen) en ik krijg inderdaad weliswaar veel signalen dat agenten vaak niet goed op de hoogte te zijn van de regelgeving mbt visserijwet of eventuele lokale regels.

Zo krijgen wij nl berichten dat agenten nachtvissen op bepaalde plekken wel toestaan/gedogen, of zelfs aanmoedigen waar dat eigenlijk helemaal niet mag. Opzich prima, maar als dat niet afgestemd wordt met visvereniging en boa's is dat niet heul handig.

Ik gooi ook wel eens een hengeltje uit in de vijvers in groningen en nou ben ik er weliswaar nog nooit gecontroleerd, maar ik weet niet anders dan dat je daarvoor niet meer nodig hebt dan een vispas + bijbehorende lijst met viswateren.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-04-2013 14:24

Heel die "Vispascheck" is wat verneukeratief. Waarom? Omdat de wet zegt dat je een SCHRIFTELIJKE TOESTEMMING moet hebben voor het water waar je vist. In veel gevallen is de Vispas inderdaad die schr. toest. maar in heel veel gevallen ook niet. Hoe je dat kan zien? Simpel, kijk voor je gaat vissen eens of het water naar keuze in je boekje staat. Dat scheelt al heel veel. Als het er niet in staat mag je er ook niet vissen en zul je een andere vorm van schriftelijke toestemming moeten hebben, zoals een dag- of jaargvergunning. of lid worden van de plaatselijke HSV, omdat die het water niet heeft ingebracht.

Overigens is het ook niet zo dat je met de Kleine Vispas in alle rivieren en kanalen mag vissen, sterker nog, in de meeste niet.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

17-04-2013 20:59

de agenten waren zeker echt,hadden beide hun gun en politiepasje aan de broek hangen.en de ene viste zelf ook zei die,alleen niet in vyvers.en die andere begon zelfs over sassenhein en dat je daar ook extra betaald.daar moest ik wel om lachen.:)ik ken de regels hier wel,vis wel langer,en ik zei ook tegen ze myn boekje is wet.

het leek my gewoon alsof ze me als voorbeeldboeteman wilde gebruiken ofzo,kwait ook nait:)
vandaag gewoon weer lekker gevist.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2013 21:13

Twee agenten in burger die hun pistool zichtbaar dragen? En dan controleren op de naleving van de visserijwet door een sportvisser. Het wordt steeds gekker lijkt het.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

17-04-2013 21:21

nou das toch niet zo gek,dat hebben ze byna altyd behalve by voetbalwedstryden enzo...
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

17-04-2013 21:23

Nee, volgensmij is dat nog niet heel vreemd.
Hier heb je er ook een rondrijden (zoekend naar vissers) in z'n golfje. Ook altijd in burger, maar altijd pistool op z'n heup.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2013 21:27

Undercover, maar dan toch weer niet echt. Opmerkelijk.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

17-04-2013 22:53

frank klein schreef:Nou das toch niet zo gek,dat hebben ze bijna altijd behalve bij voetbalwedstrijden enzo...
gerrit ebelties
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-03-2008 15:24

29-04-2013 13:43

de smeris in gron. lult maar wat dat gaat al jaren zo maar als je ze naar de regels vraagt weten ze het ook niet die gasten vervelen zich,vraag maar es of ze wel bevoegd zijn om jou zonder cursus te mogen controleren!
:D
Plaats reactie