Nachtvissen op de maas


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remon Wet
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-04-2013 14:40
Locatie: Sittard

11-04-2013 11:25

Beste karpervissers,

Volgens de lijst van viswateren en visplanner, mag men nergens op de maas nachtvissen en wel op het kanaal ????
Als ik het nummer van mijn vispas ingeef en erna vraag naar nachtviswateren....mag ik op een enkele plas en op het kanaal nachtvissen , maar niet op de maas.
Klopt dit ???

Bvd,
Remon
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-04-2013 13:20

Jammer genoeg wel.

Sportvisserij Limburg is echter een inspanningsverplichting met het bestuur van Sportvisserij Nederland aangegaan om meer wateren onder de nachtvis en derde hengel toestemmingen te brengen.

De KSN regio Limburg + een aantal overige verontruste Limburgse karpervissers hebben een oproep gedaan om een projectgroep karper binnen Sportvisserij Limburg van de grond te krijgen, om de druk op bovenstaande afspraak te kunnen houden.

http://www.deksn.nl/de_regio_s/limburg/ ... in_limburg

en als je dan toch op deksn.nl zit

http://www.deksn.nl/contact/?page=aanme ... hap_de_ksn :wink:
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

11-04-2013 17:29

Genoeg redenen om lid te worden van de KSN. Hopelijk kunnen we samen met de werkgroep karpervissers en het regiobestuur meer voor elkaar krijgen bij de federatie.
Als we aansluiting krijgen bij Sportvisserij Limburg dan kunnen we verder onderhandelen wat allemaal mogelijk is in Limburg.
Dit is ook mede een oproep aan alle Limburgse karpervissers, maak je lid van de KSN en samen staan we veel sterker. Misschien dat we in de toekomst wel met 3 hengels kunnen vissen en veel meer nachtvistoestemmingen krijgen.
Wat nog belangrijker is dat het huidige oude bestand van de maas en kanalen weer wordt aangevuld met nieuwe karper, aangezien er jaren niets aan gedaan is....
Groetjes Ron
Ivo Heinen
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-06-2013 21:23
Locatie: Landgraaf

03-07-2013 20:35

Dus als we geluk hebben mag het over een tijdje wel?
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-07-2013 22:09

Vele handen maken licht werk
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

04-07-2013 13:09

Hoop idd dat er genoeg animo is om lid te worden van de KSN en evt van de werkgroep. Ben zelf ook na enkele jaren afwezig te zijn geweest weer lid geworden hiervoor. De huidige tendens is vooral veel klagen en niks doen. Ben dan ook blij dat er nu gezamenlijk iets gaat gebeuren. Merk zelf dat er genoeg mensen contact hebben gehad met de federatie en Sportvisserij Nederland maar alleen krijg je natuurlijk niks bereikt.

Ron,
Op de maas is vrij recentelijk een uitzetting gedaan van spiegeltjes. Weet niet precies wie deze erop heeft gezet maar ik heb met enige regelmaat kleine (lees Jonge) spiegels en schubjes gevangen. Voor zo ver ik weet gaat het hier om een uitzetting die vanuit Belgie heeft plaatsgevonden.
Denk voordat er vis uitgezet wordt eerst eens een onderzoek gedaan wordt naar de visstand. Heb zelf het idee dat de visstand op de maas rondom maastricht nog helemaal niet zo slecht is gesteld als velen denken.

Probeer in ieder geval zoveel mogelijk mensen aan te sporen om lid te worden. En hoop met mij meerdere mensen.

mvg Rob
rithis place

06-08-2013 01:41

Remon Wet schreef:Beste karpervissers,

Volgens de lijst van viswateren en visplanner, mag men nergens op de maas nachtvissen en wel op het kanaal ????
Als ik het nummer van mijn vispas ingeef en erna vraag naar nachtviswateren....mag ik op een enkele plas en op het kanaal nachtvissen , maar niet op de maas.
Klopt dit ???

Bvd,
Remon





licht eraan waar je zit ik kom zelf uit maastricht en maak de nodige nachtsessies ( met resultaat )
en je kan nachtvissen gwn aan de maas . hier mag zelfs het hele jaar door nacht gevist worden is inmiddels vaarwater;)
maar de maas is nu een mooie tijd om te vangen tis laat van start gegaagn volgens mijn colegas maar
ik heb maar 3 sessies geblank ditr jaar van de 30 sessies dus vind het resultaat goed. maar om terug te komen over de vergunning van de maas. als je een VVM vergunning hebt zit nachtvissen erbij inbegrepen en hoef je niet te kopen


MVG visfreak hahah
Plaats reactie