Betaalwater Taktiek


Plaats reactie
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

08-04-2013 09:09

Allen,

Ik ga over 2 weken een weekje vissen op een betaalwater,
en nu blijkt dat ik de eerste en enige visser ben voor dit jaar op dat water(9hectare).
het water is lang werpig met in het ene uiterste een lelieveld van half hectare + klein eilandje en het andere uiterste veel bomen en overhangende takken.en dieptes zijn allemaal overal gelijk +- 1,5m.

Naar mijn idee is dat wel een voordeel maar hoe kan ik deze week nu het beste aanpakken qua voeren en vissen?

Ik zat zelf te denken om niet teveel te voeren (meer kan altijd nog) en gespreid,
dus eerste dag 3 - 4 kilo verspreid over 1 hectare en rondom haakaas iets meer boilie of 10 - 15.

En dan afhankelijk van de vangsten gemiddeld 2 kilo per dag(gespreid) voor 3 hengels.

Is dit een taktiek die jullie ook zouden verkiezen?
Of waar en waarom zouden jullie het anders aanpakken?

Bij aankomst ga ik eerst goed rond het water lopen om te kijken of ik al activiteit zie en kies adhv deze informatie mijn stek(en natuurlijk vraag ik de beheerder ook wat hij adviseerd).

Ik hoor graag jullie ideeën?

grt

Berry
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

08-04-2013 09:26

Ik zou wel gewoon Voeren, maar 1 hectaren is wel een beetje ruim genomen lijkt mij.
Ik zou meer zo Ron de 10 meter pakken langs je aas en niet meer

Gr. Weslingh
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-04-2013 10:10

Waarom Weslingh?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

08-04-2013 10:22

@Mart Dat is mijn ervaring op betaalwater
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

08-04-2013 10:59

ik zou alles lekker compact houden...

bij aankomst gelijk ff je kampje opstellen, mocht het weer omslaan dat je je eigen kan terug trekken...

pak een vel papier (heb ik altijd bij me) en ga ff snel een rondje peilen...

waarschijnlijk mag je met 2 hengels.

1 hengel naar je op het oog goed uitziende hotspot, denk aan de bomen/waterlelies en maak daar even snel een diepte kaartje van. Waterlelies (meestal harde plaat) overhangende takken (meestal veel vuil op de bodem) zelf zou ik bij de overhangende bomen gaan peilen en op het moment dat je een taluut vind, dat gedeelte aanvoeren, 2 dagen. stel het loopt van 1,5 meter geleidelijk af naar 2 of 2,5 meter, zou ik op het ondiepen en het diepe voeren en verspreid er omheen. Na de 2 dagen lekker je rigje aan de onderkant van het taluut droppen en knallen maar.

andere hengel ga je opzoek naar de trek route, rietkragen, eilandjes, harde platen in het water.
daar ga je gewoon aanvoeren in een strook, op verschillende dieptes, in de hoop dat je vis tegen komt, iedere dag een andere diepte, heb je ze gevonden hou die diepte aan, en leg je andere hengel mits die goed loopt er ook bij.

je heb tenslotte niet 3 maanden de tijd, dus zoveel mogelijk naar binnen halen in dat weekje.

tip van mijn kant.

afgesloten betaalwateren, vis niet te ver uit je eigen kant, dat doet iedereen!


hoop dat je het een beetje snapt
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

08-04-2013 11:01

Berry,

Ik kies er vaak voor , indien dit kan, om onder water te bekijken of het voer weg is. Natuurlijk kan dit niet altijd maar ik kies er vaker voor om iets gerichter te voeren dan in totaal 1 ha.

Waarom ? Omdat 1 ha. een erg groot oppervlak bedraagt. Mijn persoonlijke mening en ervaring is dat iets gerichter voeren (bv plekken van 10 bij 10 meter) aanvoeren meer oplevert. Natuurlijk hoeft niet iedereen dit te beamen want ik weet dat ieder z'n eigen manier heeft maar je vroeg om ieder z'n mening e.d. dus bij deze ;)

Mijn advies zou zijn : doe waar jij je goed bij voelt ! Perfect dat je eerst het water gaat observeren want ik heb ook geleerd dat goed observeren nog meer vis kan opleveren.

Nu ik je verhaal nog eens lees. Je hebt wel een goede taktiek.

maar heb je al een idee waar je gaat zitten of voer je allemaal plekken aan ?

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen !!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-04-2013 11:09

Lijkt me makkelijker om vissen naar je stek te krijgen als ze zich op de door jou gekozen hectare bevinden, dan wanneer ze zich overal op het water kunnen bevinden. Voeren betekent niet perse kilo's dumpen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-04-2013 06:29

ik zou totaal niet voeren.
al helemaal niet de kilos die jij aangeeft.
je zegt de eerste visser te zijn dit jaar daar (gaan ze nu pas open?)
ik zou voor klein aas gaan.
partikels enz.
weet niet of je een voerboot heb of er met een boot op mag maar klein aas aan je hair bv mais met nepmais erbovenop en dan wat hennep en mais eromheen voeren.
ik ben door de jaren heen op 3 verschillende btw geweest en altijd waren de vangsten het beste op deze manier.
veel vissers denken ow het is frankrijk voeren maar en dan vooral met boillies.
ik zou zeggen wijk daar vanaf.
Vis is vis
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

09-04-2013 08:12

Ben,

Bedankt voor je tips. ga ik doe ook eens toepassen.

Ps wat een geweldige bak heb je gevangen laatst! Knetter jaloers!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Plaats reactie