lijst van viswateren bekeuring ?


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-03-2013 16:57

Ik ben het eens met de stelling : anno 2013 mag je dit digitaal ( telefoon) kunnen tonen .


jeffrey van osch schreef: Als ik uiteindelijk geen boekje bij me heb EN mijn batterij leeg is ( dus niet aantoonbaar ) dan accepteer ik het .


Zolang jij de regels niet bepaald moet je het gewoon accepteren. Straks gaat er nog iemand roepen dat ie een fototje van z'n vispas op z'n telefoon voldoende vindt :roll: Ik zou zeggen start een petitie...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

15-03-2013 17:11

Oke natuurlijk zijn er grenzen , maar in 2013 waar we betalen met onze telefoon en onze ogen een scherm naar beneden kunnen laten scrollen ( samsung s4 , hebben hebben ) moet het tog zeker mogelijk zijn om dmv een pdf bestandje de lijst kan aantonen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-03-2013 17:58

Marco Mostard schreef:
Zolang jij de regels niet bepaald moet je het gewoon accepteren. Straks gaat er nog iemand roepen dat ie een fototje van z'n vispas op z'n telefoon voldoende vindt :roll: Ik zou zeggen start een petitie...



Elke verandering begint bij kritische mensen :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-03-2013 18:02

Heren, daarom ook; start een petitie (was geen sarcasme).

Doe je dit niet veranderd er niets en moet je gewoon de regels accepteren. Ik stoor me niet aan het boekje in m'n jas en heb zelf nog een telefoon uit Jeff's geboortejaar (grapje :D )...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-03-2013 18:17

Denk dat SVN echt geen petitie nodig heeft. Inmiddels is dit pubt al zo vaak ter soeake gekomen. Ik blijf erbij dat je ook niet de wegenverkeerswet bij je hieft te hebben om aan te tonen dat je buuten de bebouwde kom 80km/h mag rijden. Daarnaast heeft SVN destijds de nieuwe vispas gepromiit met als grote pluspunt het handzame fotmaat die zo in je portomonee past, kom er dan geen boekwerk met jaarlijkse aanvullingen bij leveren
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-03-2013 19:04

Dat het simpeler of lichter kan, zoals destijds aangegeven, ja. Maar wat jij of ik vindt doet echter niets af aan de gemaakte afspraak waar wij mee instemmen als we de vergunning aanschaffen. Dus allemaal bij hebben.

En wat betreft die wegenverkeers wet.., passen wij die zelf aan of wachten wij af tot een kapstok-wet is aangepast voor we er naar gaan handelen!? Daar stoor ik mezelf ook wel eens aan het een en ander.

Voornamelijk aan mensen die weinig met de regelgeving op hebben en het lastiger voor de rest maken. Regelgeving is niet meer of minder dan communicatie ter verduidelijking voor ons allemaal...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

17-03-2013 11:47

Hallo,

Zoals andere vissers al gezegd hadden je moet gewoon een vispas en lijst van viswateren kunnen tonen.
Ik denk in dit geval dat de rechter je inderdaad vrij gesproken zou hebben omdat je een lijst hebt getoond.

Wat ik echter wel jammer vind is dat er behoorlijk geklaagd wordt over controles. Ik ben er juist blij mee !
Dit scheelt namelijk een hoop stropers en ander gespuis langs de waterkant.
Ik denk dat je het niet getroffen hebt met deze "onwetende" politiemensen.
Weet in ieder geval dat adspiranten van de politie zogenaamde proeven van bekwaamheid moeten afleggen op gebied van milieu w.o. de visserijwet. Deze adspiranten hebben soms inderdaad totaal geen verstand van de visserijwet. Dus zullen zij starten met de basis....wat is vissen / welk aas / welke documenten enz... De controle langs de waterkant zal ook zo opgebouwd zijn waardoor men jouw aas op heeft laten halen. Uiteraard is het ook de toon die de muziek maakt !
Zelf controles meegemaakt met adspiranten /politiemensen die zich heel kwetsbaar opstellen en aangeven dat ze er niet veel verstand van hebben en lerende zijn. Natuurlijk neem je dan de moeite om hen op weg te helpen toch ?
Hierdoor zullen zij meer verstand en begrip krijgen voor de karpervissers en je echt geen 2de keer controleren....

groetjes Taco
Je bent nooit te oud om te leren !!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

20-03-2013 14:50

Zojuist een telefoontje gekregen van oom agent .
Heb m wat feedback gegeven en hem gewezen op deze site.
Zo hoop ik dat hij wat leert en dat we in het vervolg op een vriendelijke manier elkaar de hand kunnen schudden .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl