daiwa windcast z dragknop probleem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leo Duijndam
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-07-2008 15:27

06-03-2013 13:22

Hoi ik heb een daiwa windcast z 5500 in me bezit.
Nu vroeg ik me af of meer mensen er last van hebben dat als je de slipknop erop draait dat die er een beetje scheef op gaat.
Bij mij is dat het geval.
Misschien het schroefdraad wat versleten.
Dus ik dacht om uit te sluiten ga ik even naar de hengelsport zaak die er een heeft liggen.
Ik proberen en die ging er ook niet helemaal recht op.
Vindt ik toch wel een beetje raar zijn toch vrij prijzige molens en dan zo een goedkope knop met spelling.
Weet niet of jullie die ze ook bezitten er ook last van hebben.
Naar mijn idee omdat die er wat scheef op zit komt de Quick drag niet helemaal tot zijn recht omdat je hem dan toch wat verder los moet draaien om de slip open te zetten anders druk die aan een kant toch nog een beetje tegen de spoel aan.
Ik hoor het wel
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

12-03-2013 13:48

Hoi Leo,

Ik begrijp niet helemaal goed hoe je het bedoeld. Was de molen eerst wel goed, maar is het defect later opgetreden? De molens bestaan nog niet heeul lang, kun je misschien nog aanspraak maken op garantie? en als het probleem zich niet op de spoelknop voordoet, is het dan op de spoel? Kun je deze spoel dan niet aan de kant knikkeren en een van de bijgeleverde reservespoelen monteren?

Ik heb zelf ook 3 stuks daiwa windcast's, maar ik herken die problemen in ieder geval niet. Hopelijk blijft dat zo :-)
Gebruikersavatar
jeroen vorstermans
Berichten: 279
Lid geworden op: 13-02-2012 19:38

13-03-2013 10:37

hallo.
zelf vis ik all soon 2 jaar met mijn 3 stuks daiwa windcast 5500z.
nooit een probleem mee gehad.
ik breng mijn molens wel om had jaar naar de viswinkel.
die maakt de molen helemaal schoon en smeerd hem.
voor 20 euro 3 molens
vissen van 2014

schub:
spiegel:
zeelt:
Brasem:
Plaats reactie