Online bestellen zonder verzendkosten


Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

29-01-2014 20:39

Ik koop bijna alles via internet. Vandaag nog de Fox Supa Brolly ontvangen. Gewoon omdat alles op voorraad is, en lekker makkelijk. Ook is de voorraad erg groot, en daar kunnen de meeste hengelsportzaken niet tegenop. De meeste webshops verzenden gratis boven een bepaald bedrag. En meestal zijn de verzendkosten lager dan de brandstof kosten als ik het zelf moet halen. Hengels zou ik niet zo snel via internet kopen omdat je die in je handen gehad moet hebben vind ik. Vervelend voor de hengelsportzaken maar het is niet anders.
Gewoon, lekker vissen.
dave staal

29-01-2014 20:45

Kom nog maar zelden in een hengelsport zaak. Online kopen bij een webshop waar het duidelijk is of het daadwerkelijk op voorraad is en dus ook gelijk gelevert wordt, geniet mij voorkeur.

Naar de hengelsport zaak rijden en daar dan je lijstje afwerken en dan net 1 of 2 dingen niet meer op het boord aanwezig is iets wat me te vaak is overkomen.

Tent,stretcher dat soort zaken koop ik ook op internet je kan zoveel informatie vinden over het produkt op het net
Reviews, you tube ,materiaal topics etc. En mocht het echt tegen vallen retour afzender...

Eigenlijk alleen hengels niet , die wil ik toch ff kromtrekken. :wink:
Gebruikersavatar
ronald spin
Berichten: 25
Lid geworden op: 18-01-2014 20:08

30-01-2014 08:01

ik denk dat als iedereenmaar bij de webshops gaat bestellen dat het zomaar voorbij is met onze hengelsport winkels kijk eens hoeveel andere winkels failliet zijn gegaan door de komst van webshops m.v.g ronald
het leven is net vissen ... je moet een beetje geluk hebben
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2014 08:54

De meeste winkeliers doen er dan ook goed aan om sinds enige tijd een webdeel erbij te houden. Voor mij is het slechts 4km rijden, dus die kosten zijn het ook niet. Neem daarbij dat ik er graag kom, nog wel eens wat dingen 'als eerste' in m'n handen heb, voor wat dat ook waard moge zijn :)

Ik zou het erg zonde vinden als een fysieke winkel uiteindelijk zou verdwijnen, het is één van die plekken waar ik er geen hekel aan andere vissers in m'n reikwijdte te hebben 8-)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

30-01-2014 12:33

Ik kom graag bij de hengelsport winkelier. Beetje bijpraten en rond neuzen. Nieuwe artikelen in het echt bekijken en vast pakken, het zal niet de eerste keer zijn dat iets in het echt toch wat tegen valt dan dat ik er van had verwacht na het bekijken op Internet. Vaste dingen die ik regelmatig nodig heb bestel ik ook online zoals haken lood etc. Vaak loont het ook nog eens om even te vergelijken. Toch ben ik blij dat ik een goedkoop voerbootje bij mijn winkelier gekocht heb. Op Internet was Ik hiervoor 4 tientjes minder kwijt maar wat een ellende heb ik hier mee gehad. Ik moet er niet aan denken dat ik de boot 2 of 3 keer terug had moeten sturen, nu is het snel en goed opgelost. De meeste hengelsport winkels hebben er inderdaad een webgedeelte naast, lijkt me niet onverstandig ook.

Gr.
©
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

01-02-2014 11:13

Beste,
Als we alles online moesten bestellen zouden alle viswinkels verdwijnen ...en zullen we geen hengels meer krom moeten trekken om deze eens uit te testen!
Mijn hengelsportzaak is zo'n 154 km rijden (van Belgie provincie Vlaams Brabant naar Hareco in Sliedrecht).
deze hebben ook een web shop...toch ga ik daar graag langs ondanks de vele kilometers...lekker gezellig eens...rondsnuffelen... babbelen over de spullen en de hobby met een kopje koffie...zou het niet kunnen missen! :wink:
Vooraleer ik langs ga vraag ik via mail of de telefoon of de spullen op voorraad zijn...dan kom je niet voor verrassingen te staan!
Kleine spulletjes bestel ik al eens via hun webshop...toch ga ik liever langs...al was het gewoon voor de gezelligheid!
Vind het een voordeel dat de winkelier alles voor mij in orde brengt en regelt als er iets aan de spullen mankeert....vooraleer ik iets nieuw wil aanschaffen vraag ik hem ook steeds zijn persoonlijke mening hierover...vb.: Nash Titan AS versus Trakker Mk II... had al wat Trakkers met problemen binnen gekregen(baleinen en doek)...en zegde mij voor de Titan te gaan...deze kost zelfs minder dan de Trakker....dit vind ik zo goed aan een hengelsport winkelier! :wink:
Ik raad iedere winkelier aan om een web shop aan te maken...deze web shops genieten mijn voorkeur dan een web shop die geen winkel heeft waar je niet persoonlijk naar toe kan met eventuele problemen.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

01-02-2014 12:00

peter cooreman schreef:Vind het een voordeel dat de winkelier alles voor mij in orde brengt en regelt als er iets aan de spullen mankeert....vooraleer ik iets nieuw wil aanschaffen vraag ik hem ook steeds zijn persoonlijke mening hierover...vb.: Nash Titan AS versus Trakker Mk II... had al wat Trakkers met problemen binnen gekregen(baleinen en doek)...en zegde mij voor de Titan te gaan...deze kost zelfs minder dan de Trakker....dit vind ik zo goed aan een hengelsport winkelier! :wink:

Mvg Peter


Het kan zo zijn dat het voor jou goedkoper is, maar voor hem het produkt met de meeste marge en is het andere misschien kwalitatief toch wel beter. Dat vind ik ook een groot voordeel van internet, je kan de ervaringen van gebruikers lezen, en die zeggen mij veel meer dan een verkoop praatje van een winkelier. Want deze heeft vaak ook een beperkt assortiment, en verdient nu eenmaal meer aan produkt a dan aan produkt b, en dus is a vaak toch het beste.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

01-02-2014 12:39

Beste Rene,
De Trakker mk2 heeft wat problemen met het nieuwe doek en de baleinen op dit moment...ik heb het niet over de Tempest of de andere spullen van Trakker....ik breek Trakker zeker niet af...Trakker behoort zeker bij de betere merken.... ze zijn hiermee bezig en gaan dit in orde brengen...zo heeft elk merk wel eens één of ander probleem met één van hun producten....de web shop van mijn hengelsport winkel bevat ook reviews van klanten hun mening over een wel bepaald product....dus dit geeft ook vertrouwen...
Zo heeft ieder zijn eigen mening over iets natuurlijk...het is maar waar je het meeste vertrouwen in hebt! :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

01-02-2014 12:46

Beste Peter, het ging mij niet om het door jou genoemde merk, maar ik haalde het aan als voorbeeld. Uiteindelijk moeten alle winkeliers centjes verdienen. En daarom adviseren ze uiteindelijk spullen uit hun eigen assortiment. (Logisch) of dat ook het beste is? Daarom vind ik internet zo handig. Neem alleen maar dit forum, hier kun je al veel informatie vinden over diverse produkten.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

01-02-2014 13:06

Beste,
Hij heeft zowel trakker,nash,fox,jrc,jc...enz in zijn assortiment....op dit forum kan je inderdaad veel info vinden over spullen...op de reviews van de online shops (zonder werkelijke winkel)zou ik persoonlijk niet op voort gaan ...deze kunnen gewoon door hun zelf geschreven zijn...en kunnen op deze manier ook een bepaald product...waar ze het meest op verdienen ...als het beste promoveren :o
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

01-02-2014 13:13

Het gaat ook de reviews van gebruikers en niet van de winkels zelf, want dat zegt mij helemaal niets.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

01-02-2014 13:27

Ik bedoel dat deze er zelf valse reviews met nepklanten kunnen opzetten bv.
Mvg Peter
Ps: ik ga het hierbij laten Rene ...want ik denk dat we van dit topic aan't afdwalen zijn! :wink:
Better a bad day at fishing than a good day at work.