kwo-fieldtester (negatieve) reactie,s


Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-03-2013 17:50

He, he, Eindelijk wat meer reacties!! :wink:

Zou het waarderen als het ontopic blijft. Gaat dus NIET over de bladen.

@ Philip, wil je het wel netjes houden a.u.b?




Gr, Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
dave staal

03-03-2013 17:55

Voor de duidelijkheid dan maar, :wink:

Mooi om te zien: er wordt een topic geopend waar fieldtesters worden gevraagd ,binnen paar uur meerdere pagina's gevuld met aanmeldingen. (dankzij Facebook blijkt later ,willen er opeens heel veel mensen bij de 'carp community' Horen, yea right 8)

Dan ga 'we' vrolijk in een ander topic aan de gang met een discussie wie er wel en niet in aanmerking zou mogen komen.

Heb een beetje zoiets waar gaat dit over,kan zijn dat ik de enige ben die het hele gebeuren niet serieus neem.Maar wel amusant om de reakties te lezen .

Vriendelijke groeten Dave.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

03-03-2013 18:34

@Fred: Als de heer Bres iets minder op de persoonlijke en beschouwende tour gaat zal ik het overwegen :wink: .

@Dave: Ik stoor me overal en altijd aan personen die meeliften op het succes van anderen of onterecht beloond worden.
Zit in de aard van het beestje. Toevallig gaat dit over karpervissen en misschien wel nog belangrijker over de KWO fieldtestcompetitie. Zie het als toeval en noem me gerust een heethoofd.

Ik ben van mening dat menig 'vast' forumlid een bredere algemene kennis heeft betreffende producten en methoden binnen de karpervisserij. Ik ben dan ook eerder geneigd om het oordeel van diegene te geloven. Ook acht ik dit soort personen beter in staat om de belangrijke aspecten van een product te identificeren en deze te plaatsen in een review.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

03-03-2013 18:56

Philip Du Puy schreef:Als de heer Bres iets minder op de persoonlijke en beschouwende tour gaat zal ik het overwegen .


Kijk het gaat de goede kant al op Heer Du Puy :wink: ,ik doelde trouwens niet persoonlijk op jou hoor met die opmerking over 4 jr onzin verkopen :D

Gr,
Mark
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

03-03-2013 19:03

Fred Hazenbroek schreef:Gaat dus NIET over de bladen.


Ik gebruikte dit als voorbeeld dat het te testen matariaal waarschijnlijk meer een reclame stukje voor een bepaald produkt zal worden dan dat het een serieus te nemen test zal worden. :-?

Gr,

Mark
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-03-2013 19:29

Goh, volgens mij was o.a daarover een topic op kwo :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

03-03-2013 19:35

Even goede vrienden Mark. Ik verkoop hier namelijk al 7 jaar onzin :lol:

Ik begrijp dat de leverancier van het product aan de hand van de review zal bepalen of de reviewer het product mag houden. Zoals Mark indirect al aangeeft zal het betreffende bedrijf namelijk een achterliggende gedachte hebben.. Reclame! En als het even kan uitsluitend positieve reclame!

De Beste KWO reviewer is diegene die de minste spullen mag houden 8)
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-03-2013 19:40

Maar is het niet zo dat de KWO zich zelf in de vingers snijdt als er een positieve review is over een zwak product?


Dan komt dat op de markt, en het blijkt niks te zijn. Dat kan toch ook nooit goed voor je naam zijn.

Is het dan niet in het belang van de KWO om goede reviews te bemachtigen, al dan niet positief?


Ff snel scoren, ok, dat kan met een positieve review die nergens over gaat, maar op de lange termijn heb je daar toch niks aan?
Zit hier wel vis?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-03-2013 20:03

Jozef, je bent er weer bij, leuk!! Voorbarig heb je misschien voorbarig uitgesproken :lol:

Tot 2x toe is door Michel een verklaring geplaatst, maar daar zijn dus ook nog onduidelijkheden
te over.
Dat hij er verder nog niet op gereageerd heeft, zal ongetwijfeld komen doordat hij het druk heeft.
Hij schreef immers in z,n post dat alle vragen welkom waren, maar zal niet achter z,n computer
plakken.(verwacht ik ook niet)
MISSCHIEN is een reden om hier aan te melden ook om nieuwe leden te werven ?
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

03-03-2013 20:07

Ik denk dat het bepalend is waar het product vandaan komt. Als bijvoorbeeld FOX/Korda/Strategy een product aanbiedt aan KWO voor een recensie zal ( denk ik) een negatieve review nooit of te nimmer gepubliceerd worden.

Daarentegen, als een hengelsport zaak een product aanbiedt betwijfel ik ook of een bijbehorende negatieve review gepubliceerd mag worden! De hengelsport zaak lijdt misschien geen directe schade, maar men zal minder snel geneigd zijn om dat product te kopen, indirect is er dus wel schade!

Het zal toch niet dat de KWO redactie al deze materialen uit eigen portemonnee gaat betalen? Het kan wel, maar als fieldtester zit je ook niet te wachten op een 3 delige splicing-needle vergelijkingstest.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-03-2013 21:26

Ik kan m,n vorige post niet veranderen, dus dan maar ff zo.
Zal woensdagavond pas weer aanwezig zijn, omdat nacht 3-4 op m,n agenda staan :wink:
(niet belangrijk, maar alleen ter info als er vragen/opmerkingen voor mij zijn)

Ik hoop dat nieuwe reageerders eerst ff de moeite nemen om e.e.a door te lezen,
en mensen die het niet interesseert gewoon de negeermodus aanzetten.


Gr, Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-03-2013 22:01

Fred Hazenbroek schreef:Jozef, je bent er weer bij, leuk!! Voorbarig heb je misschien voorbarig uitgesproken :lol:



Huh, nooit nie weg geweest ok nie. En over dat 2de punt, dat zullen we nog wel eens zien dan, haha, ;-).
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-03-2013 12:42

Ik ben ook benieuwd naar de mensen die de dingen mogen gaan 'testen'. En dan al helemaal naar het verslag, de testcriteria, en het tijdsbestek.

De pest met al onze mooie spulletjes van tegenwoordig: Uit de doos doet het vaak prima waar het voor gemaakt is. De week erna ook nog wel. Maar dan wordt het gebruikt. En vaak gebruikt.

Bij veel spullen kan ik (en dat is geen grootspraak maar gewoon een 20 jaar ervaring en de luxe positie dat ik vaak wat nieuws wilde/kocht etc en dus veel verschillende dingen in mijn handen gehad heb) op voorhand al zeggen waar het spaak loopt / gaat lopen. En vaak lijkt het nog ook zo te zijn.

Vroeger wilde ik ook snel de nieuwste dingen hebben. En daar ben ik gewoon gruwelijk vaak mee op m'n muil gegaan. Heb de Supa Brolly ook pas na een jaar (kan ook minder zijn maar in ieder geval een tijdje) gekocht. En dan ook de eerste, en niet zo'n verbeterd product. Want dat veranderen vaak geen 'verbetering' hoeft te zijn weten we allemaal wel.

Om hier nu ettelijke voorbeelden te noemen gaat me wat ver, maar zou voor de grap toch wel eens een setje Black Label steunen willen proberen. De reviews die de 'consultants' schrijven zijn vaak niet meer dan een simpele productuitleg. De tand des tijds komt er nooit in voor.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

04-03-2013 17:17

Waarom zou je dat doen, om dat het gratis is ???

Weet je ik praat met mensen die zeggen dat ze net zo veel jaar op karper vissen als ik ( kan ik ook niemand beledigen).
Het enige verschil is dat ik gemiddeld per jaar 8 keer meer uren maak en er 10 keer meer mee bezig ben.
Dit verschil in FIELDTESTERS ??? wat is het waard !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-03-2013 17:48

Omdat het gratis is?

Interesseert me niet, heb het niet slecht ofzo. Maar hou van kritisch kijken. Positief praten en complimenten geven om in een goed daglicht komen te staan kunnen we allemaal. Maar beredeneren waarom iets goed of slecht is, dus voldoende onderbouwen, is aan velen niet besteed..

Het Black Label grapje was gemaakt naar aanleiding van een eerder foto'tje dat ik van die bende gemaakt had..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-03-2013 17:53

Een objectieve blik is uitermate belangrijk .
Zo ook het tijdsbestek dat het product 'getest' gaat worden .
Daarom gaf ik aan hoeveel nachten en of sessie er gemiddeld door mij gedraaid worden .
Dadelijk mag een " fieldtester " iets gaan testen , terwijl de betreffende persoon maar enkele nachten per jaar maakt .
Hoe meer sessies , hoe betere ervaring met het product , hoe beter de review is .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-03-2013 09:34

Dadelijk mag een " fieldtester " iets gaan testen , terwijl de betreffende persoon maar enkele nachten per jaar maakt


Jeffrey,

Ik vis hoofdzakelijk korte ochtendsessies, mag ik dan toch van je meedingen naar het fieldtesterschap :D ?

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-03-2013 10:11

Vooruit dan marco :lol:
Uiteraard bedoel ik zoveel mogelijk nachten-sessies.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-03-2013 10:23

Dacht al.., gaan ze alleen hoofdlampjes testen dan :wink: !?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

05-03-2013 16:58

Als het maar niet regent.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

05-03-2013 18:11

Die zogenaamde reviews zijn gewoon reclame's die slaan een hoop lezers dan ook over. Mag ik een vergelijking trekken naar nederlandse autoprogramma's?
Maar waarom kan het bij topgear dan wel ? Ongeacht de status van het merk, is het top dan is het top en is het ruk dan is het ruk !

Nog een voorbeeldje, we nemen een hotel. Een gastenboek op de eigen site of beoordelingen op Zoover ?

Dus waar wil ik naar toe ? Wie durft er echte reviews te gaan plaaten in de hengelsport ?

Maarja op de ene pagina een advertentie en ernaast een review die het produkt afbrand, het blijft moeilijk denk ik.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-03-2013 23:25

Lastig ofniet .
Als ze MIJN mening willen ..krijgen ze hem .
Raw & uncut !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-03-2013 10:02

Maar waarom kan het bij topgear dan wel ? Ongeacht de status van het merk, is het top dan is het top en is het ruk dan is het ruk !


Het budget wat de BBC aan Top Gear spendeert maakt ze onafhankelijk en dat kun je niet van een commercieel karpermagazine zeggen. Daar zijn reclame inkomsten naar alle waarschijnlijkheid van even groot belang om levensvatbaar te blijven als de inkomsten van de abonnementen.

Tja, dan is objectiviteit wel eens lastig...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

06-03-2013 15:32

Dennis Slagboom schreef:Die zogenaamde reviews zijn gewoon reclame's die slaan een hoop lezers dan ook over. Mag ik een vergelijking trekken naar nederlandse autoprogramma's?
Maar waarom kan het bij topgear dan wel ?.


Topgear krijgt ook niet ( direct ) alles wat ze willen de Enzo bijvoorbeeld .

De Ferrari Enzo is venoemd naar de oprichter van het Italiaanse automerk, Enzo Ferrari. Clarkson was op slag verliefd en wilde er zo snel mogelijk in rijden. De superbolide was echter zo exclusief dat het zelfs 'Jezza' niet lukte om een exemplaar te bemachtigen voor een proefritje. Gelukkig heeft hij beroemde vrienden zoals popster Jay Kay. Clarkson belde hem op en vroeg: "Mag ik jouw Enzo lenen?" Jay Kay wilde er echter niets van weten en antwoordde: "Ja natuurlijk, als ik jouw dochter mag lenen, dat komt namelijk op hetzelfde neer." Inmiddels heeft Clarkson alsnog in de bolide gereden.

Als hij een auto niet kan lenen maar hem toch heel graag wil testen dan koopt meneer Clarkson hem gewoon !

Gisteren nog nieuws geweest over Top gear : Tesla loses appeal over Jeremy Clarkson review.
Tesla leent 2 auto's , Clarkson zegt wat een rotzooi : Tesla wil dat de aflevering niet meer uitgezonden mag worden want ,de investeerders verliezen vertrouwen , de 171,000 pond die de auto's koste mogen ze zelf betalen , en last but not least de auto verkoopt voor geen meter!

-------------------------------------------------------------------------

Toch nog even meer back on topic :

Respect aan diegene die de producten gaan testen.

Want gaat het bij het testen van producten over producten die al in de schappen liggen of producten die in de toekomst uit gaan komen ?

Waar men vanuit kan gaan is dat het gaat om producten gaat die nu al in de schappen liggen (op de boilies na misschien), dan zijn er waarschijnlijk al andere gebruikers ervaringen dus dan moet je als fieldtester ook wel tegen kunnen als andere mensen bijv. andere bevindingen/meningen hadden dan zij zelf.

Het moeten testen van producten is ook wel een nadeel als je net een goed lopende boilie hebt en je dan ineens een andere bol die misschien wel niet loopt moet gaan testen.

Tot wanneer lopen de inschrijvingen eigenlijk ? en hoe worden de schrijvers en foto capaciteiten van de inzenders eigenlijk getest ?
of is KWO nog in onderhandelingen met verschillende leveranciers ?
Voor we het weten is het toch alweer 1 april :roll: :lol: ( geintje :oops: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

06-03-2013 17:35

Sommige producten zijn zo goed als de visser , geef een voorbeeld ik heb hengels van vroeger voor de bootjes waar je ongelooflijk ver mee kan gooien.
maar ik heb de techniek niet om ze te benutten dus als ik een testverslag zou maken zonder deze zelfkennis.

Nog zo een ik vis al een tijdje en heb met sommige boilie's hele populatie's gevangen alleen in sommige wateren met de zelfde knikker, laten we zeggen mijn wakers hingen net zo stil als in de kerstboom.

ook met materiaal heeft niet iedereen de zelfde omgangsregels.

Ik vind het ook best dat andere mensen het leuk vinden om dingen te testen, maar ik heb altijd mijn bedenkingen en zal het niet aanschaffen omdit.