REGELS 2013 VOOR DEN HAAG EN WESTLAND ZIJN DIE ER NIET OFZO?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leo Duijndam
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-07-2008 15:27

20-01-2013 20:54

Kan ik mij vertellen wat in wel en niet mag in deze 2 gebieden.
Ik kan daar namelijk niks over vinden in de vergunning.
Is weer lekker duidelijk zoals gewoonlijk.
Zou graag willen weten waar ik nachtjes mag maken wel of niet met drie hengels en een tent ja of nee.
Misschien dat iemand het weet of waar ik informatie erover kan vinden.
Alvast bedankt.
Groetjes leo
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-01-2013 21:34

Informeren bij de visrechthebbende is de kortste weg. Www.ghvdenhaag.nl

M.v.g.
Gebruikersavatar
Leo Duijndam
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-07-2008 15:27

20-01-2013 22:08

Ja heb ik al gekeken en ook op de delfse hengelsport vereniging.
Maar daar vindt ik niet zoveelninfo erover.
Ga het ook in de hengelzaak vragen.
Maar dacht misschien weet iemand wat.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-01-2013 16:44

Misschien even verder 'kijken' dan 'kijken' en een mail sturen. Bellen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

22-01-2013 12:30

Kom op Leo, maken we ons daar druk om?? :D :D :D
Better to rule in hell, then serve in heaven.
dave staal

22-01-2013 12:56

Afbeelding

Uploaded with
pagina 18 Den Haag -Westland.
pagina 7-8-9 algemene voorwaarden.
nachtvissen gehele jaar toegestaan.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-01-2013 19:13

Twee hengels geen tent maar een oval oftewel een niet afsluitbare tent.
Tent met de deur open mag ook niet hij mag niet afsluitbaar zijn.
Nachtvissen mag hele jaar maar niet binnen 25 meter van huizen.
Het is gewoon te vinden.
Vis is vis
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

01-02-2013 16:25

in zoetermeer kun je helemaal lachen.
er worden geen vergunningen meer uitgegeven en dat houd in dat je uitgezonderd het noord aa je nergens meer in zoetermeer mag vissen.
moet je eens tegen de politie zeggen, die snappen er dan helemaal niets maar van
dan moeten ze iedereen [ook overdag] een boete geven.

een vrij vissertje
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

02-05-2013 15:41

beetje een topicbump maar ik ben toevallig sinds gisteren bezig om voor Zoetermeer duidelijk te krijgen voor mezelf wat wel en wat niet mag qua vissen.

De gemeente medewerker welke ik eerst sprak gaf aan dat hij toevallig recentelijk een mail had ontvangen over het vissen. Hierin staan een paar wateren van zoetermeer aangegeven waar je sowieso niet mag nachtvissen. Dit zijn de wateren waar het altijd al niet mocht.

Nachtvissen mag niet bij:
- de watertoren (rokkeveen)
- noordhovense plas (langs de huizen)
- Grote dobbe (markt)
- Floriade (het mag wel op de aangelegde visplekken)
- Broekwegwetering
- Heemskanaal

Medewerker kon geen antwoord geven op de vraag of je met de juiste vergunningen dus het hele jaar door mag nachtvissen.

Ik weet van vroeger dat we een hele favoriete boswachter hadden, deze is blijkbaar met pensioen en ik dacht dat er niemand voor terug was gekomen maar dat er alleen BOA's zijn.
Gemeente wist me echter te vertellen dat er wel degelijk een nieuwe boswachter is en ze zouden zorgen dat hij mij zou terugbellen. (nog niets vernomen)

Hopelijk kan hij/zij mij meer vertellen zodat het wat duidelijker is...

In het boekje met viswateren staat er achter gemeente zoetermeer een tentje overigens. Dat betekend volgens mij dat het gedoogd is om met een tent te nachtvissen.

//Disclaimer: Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. ;-)

Mocht iemand anders overigens meer informatie hebben over Zoetermeer dan hoor ik het zeer graag. Begin weer redelijk op gang te komen met vissen maar wil het eerst t liefst in mn woonplaats oppakken.
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

02-05-2013 17:24

hoi mark
je mag zoals ik al een stukje hoger staat nergens in zoetermeer vissen.
het wordt gedoogt om met een vispas te vissen.
je mag ook niet binnen 100 meter van huizen met elektronische beetverklikkers vissen apv.
dit hebben we te danken aan gekken met 110db piepers voor ons verpest.
dat je niet op de dobbe ,watertoren e.d. mag nachtvissen is onzin tenzij dit binnen de 100 meter van huizen valt.
er is geen apv artikel over of dit moet net zijn ingegaan.
gezien de troep die karpervissers achterlaten verwacht ik het nachtvissen in zoetermeer helemaal wordt verboden.

de nieuwe boa heet trouwens dennis en komt uit haarlem. hij weet nog niet zoveel van zoetermeer en zijn regelgeving maar is niet onredelijk.

over het noord aan zijn veel onduidelijkheden. zeker als het om varen met benzinemotor gaat.
er is geen apv die dit verbied en het water is trouwens van het hoogheemraadschap en die weet van nix.
dit hebben we ook weer aan idiotente danken die met hoge snelheid langs zwemmers gingen varen.
ik vaar er dus gewoon in de winter rustig rond zonder gezeur. hooguit van omstanders die de politie bellen maar die hebben wel wat anders te doen.
of je met 3 hengels mag vissen weet ik niet, ik hoop van niet want er is nu al zo veel ruzie om stekken.
LET OP,OOK EEN ANDER KAN OP DE ZELFDE STEK GEVOERD HEBBEN EN HEEFT ALLE RECHT OM DAAR TE VISSEN.
EEN EIGEN STEK HEB JE ALLEEN OP JE GRAF!!!!

zo als je leest er is geen duidelijkheid in zoetermeer maar als je je netjes gedraagt zal je geen bon krijgen.
krijg je die wel , kijk eens achterom als je de stek verlaat .het is je eigen schuld!
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

02-05-2013 19:58

Hoi Jan,

Het is echt bizar toevallig maar net 1 minuut na het posten van mijn bericht werd ik gebeld door Dennis.

Heel aardig gesprek gehad en er is me wat meer duidelijk.

Wat mij overigens wel heel erg verbaasde is dat Dennis mij wist te vertellen dat er in de maanden juni juli en augustus een verbod is in Zoetermeer op het nachtvissen. Daarbuiten, mocht hij eigenlijk niet zeggen, wordt het gedoogd. Mits je het inderdaad netjes houd.

Nu zit ik graag alleen te vissen of samen met mijn broertje of vriendin maar ik kom vooral voor de vissen en om lekker tot rust te komen en te genieten van de natuur.

Dit in tegenstelling tot sommige groepen aan de waterkant met BBQ's en de scooters aan voor hun muziek..
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

02-05-2013 21:00

Dit heeft de gemeente Zoetermeer mij gemeld in februari:

> From: M.J.Janssen@zoetermeer.nl
> To: koster_sjoerd@hotmail.com
> CC: R.de.Haan@zoetermeer.nl
> Date: Thu, 21 Feb 2013 15:29:55 +0100
> Subject: FW: MeldDesk 12-2-2013 14:35:08 Melding 165718 toegewezen
>
> Geachte heer Koster,
>
> De gemeente is momenteel bezig om alles rondom het vissen en de Vispas te regelen. Het is een ingewikkelde klus die langer duurt dan gedacht. Naar verwachting is alles voor het einde van de zomervakantie geregeld. Te zijner tijd wordt u daarvan via de gebruikelijke kanalen op de hoogte gebracht.
> Indien er nu wordt gevist, wordt er opgetreden indien er sprake is van overlast.
>
> Met vriendelijke groet,
> Marcel Janssen
> Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

02-05-2013 21:36

hoi zoetermeerders
er is geen sprake van een verbod op nachtvissen volgens mij want op de borden bij de ingang staat dat je er in juni juli en augustus mag nachtvissen,ik ga het morgen controleren.
zolang je je gedraagt is er nix aan de hand zoals ik al eerder schreef.
ik ben benieuwd waar de gemeente mee komt.
ik woon ook in zoetermeer zoals je misschien al begrepen hebt
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

03-05-2013 23:39

Niemand die bij jullie de gemeente heeft gebeld en gelijk even vroeg naar de plas van poot?
Volgens mij las ik jaren geleden al dat dat opengesteld zou worden?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

04-05-2013 11:03

volgens mij is dat eigen terrein ,
daar gaat de gemeente niet over en de eigenaar wil geen vissers.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

05-05-2013 11:55

Haha, dus ik ben niet de enige die graag daar wil vissen :lol:
Maar inderdaad zoals reeds gezegd is dit prive terrein en de eigenaar wil geen vissers
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-05-2013 14:41

Op ditzelfde forum lees ik berichten dat het sinds 2008 geloof ik van de gemeente is? En die was er toen al een tijd mee bezig?
En nu ligt het ook weer op zn gat.
Blijkbaar staat vissen niet op op het prioriteitenlijstje van de gemeente van Sportstad zoetermeer...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

06-05-2013 14:55

Volgens mij behoord het grootste gedeelte (zo niet helemaal) toe aan DWD (Dutch Water Dreams)
Zij pompen hier bij nood bv in x minuten de hele baan in leeg.
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

06-05-2013 17:06

vandaag , 6mei 2013 even gaan kijken bij de borden van de parken.
westerpark; vissen met vispas toegestaan ,nachtvissen alleen in juni juli augustus
buytenpark;[nieuwbordje] vissen met vispas toegestaan. er wordt niets vermeld over nachtvissen.

ghv denhaag heeft trouwens nix te zeggen in zoetermeer!
zoetermeer heeft [nog] geen water ingebracht bij een visvereniging.[behalve de voorweg die is van het pontje]
er worden ook geen visvergunningen meer uitgegeven en dat is het probleem juridisch gezien.

water weg pompen heeft nix met visvergunningen of eigendomsrechten te maken.
de eigenaar kan hier toestemming voor hebben gegeven .

ik wens iedereen veel visplezier in zoetermeer wat met vispas is toegestaan.
nachtvissen mag in ieder geval met 2 hengels in juni tm augustus als je meer dan 100 mtr van huizen weg blijft! apv!

als je er geen rommel van maakt zal je geen problemen krijgen.
helaas is dit vaak wel het geval.!
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

07-05-2013 10:17

Nu heeft iedereen alle feitjes op een rijtje, zal ik even vertellen hoe de politie in Zoetermeer handelt:

Rokkeveen: Dekker, lansinghage, flora ( aangewezen stekken), en alle plasjes en slootjes daar omheen, kun je nachtvissen met tent en zelfs met grondzeil, politie wil een vispas zien en wil je niet te dicht bij huizen zien. Overigens wil ik een eerder bericht even recht zetten. Op de watertoren geldt een nachtvisverbod!! Tevens geldt er een verbod voor beeldmelders. Al is het 1 uur 's middags en staat je beetmelder op standje 0,001. Je krijgt een mooie prent. Dus mocht je er, wat ik niet begrijpen zal, willen vissen? Piepers uit.

Noord AA, gelden de regels van de GHV

Noordhovense plas: verbod op nachtvissen over de gehele plas. Langs de noordelijke oever wordt het gedoogd en worden er nooit boetes uitgeschreven.

Benthuizerplas: Niet vissen, niets mag en je riskeert een boete. Sommige agenten dogen dagvissers mits ze niet te dicht bij de vogeleilanden komen ( 9m dacht ik) maar ze zijn niet allemaal even coulant.

Dobbe: zowel de trappen langs het marktplein en de noordelijke kant langs de huizen zijn verboden terrein voor nachtvissers en piepers. Achter bo & ro op het eiland mag je zitten en ook nachtvissen.

Westerpark & buytenpark: Kan gewoon het hele jaar door gevist worden volgens de GHV regels, dit wordt gedoogd. Gedraag je natuurlijk wel een beetje! Maar politie doet helemaal niet zo moeilijk hier.

Ajuu
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

07-05-2013 11:08

NOG EEN KEER, DE GHV HEEFT NIX TE ZEGGEN IN ZOETERMEER!!!

eigenlijk mag je alleen in het noord aa en broekwegwetering vissen ,
dit water is trouwens van het hoogheemraadschap en niet van gemeente zoetermeer.
daarom staat het wel in de vergunning.
verder geeft gemeente zoetermeer geen verguningen meer uit en er mag dus nergens gevist worden in zoetermeer maar met een vispas word het gedoogt ,dit heb ik al een paar keer genoemd ook in andere berichten.
het pieper verbod klopt , in de apv ze noemen het elektronische beetmelders dus mechanische mag wel!
dobbe plas valt onder de 100 meter grens en dat klopt dus.
benthuizer plas , er staat niets over in de apv oid maar vissen wordt niet getolereerd ,maar je mag eigenlijk nergens vissen in zoetermeer en daar gooien ze het op.
gemeente zoetermeer maakt er een zooitje van en zal waarschijnlijk hierdoor verliezen als het er op aan komt.
niemand heeft het echter zover laten komen en ze durven mij geen bon te geven want ze weten dat ik echt naar de rechter stap. ik heb hier soms om een bon gevraagd. dan is er maar duidelijkheid.
mijn vrouw is juriste en heeft het een en ander uitgezocht. als je ze met de echte regels confronteert en ze merken dat je er veel vanaf weet en laten ze het erbij.zeker als je de apv op zak hebt.

het komt er op neer als je geen overlast veroorzaakt mag je overal vissen [het word gedoogt met vispas] behalve binnen 100 meter vanaf huizen.
dit is verpest door idioten met harde piepers die midden in de nacht afgaan.

laten we maar even afwachten wat zoetermeer gaat doen in de toekomst.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

07-05-2013 11:22

Jan, ik denk dat je capslock blijft hangen.

Ik zeg overigens nergens dat de GHV een vinger in de pap heeft? Ik zeg alleen dat als je handelt conform de regels die de GHV heeft opgesteld voor zijn eigen wateren, de politie nooit lastig zal doen. Maargoed, als je goed leest zeggen we allebei hetzelfde. In mijn vorige bericht heb ik enkel de praktijkervaring van mij en mijn collega vissers neergezet.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

07-05-2013 14:31

ok, als je het zo bedoeld kan ik wel met je mee gaan.
het kan best zijn dat de regels het zelfde zijn in zoetermeer en in denhaag.
tot aan de waterkant misschien
jan
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

07-05-2013 16:23

wAAR gAAT hET hEEN mET dE hOOFDLETTERS? :P
Plaats reactie