Testvisser???-Promotievisser!!!!


jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

15-01-2013 17:38

Volgens mij testen ze alleen maar hoeveel boilies ze voor niets kunnen krijgen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-01-2013 17:47

Ik heb ff nagedacht of ik moest reageren, maar die het toch. Wellicht verduidelijkt het een en ander een beetje.
Voor de duidelijkheid ik vis voor de firma Cipro. Wat houd dat in de praktijk in? Ten eerste worden nieuwe producten uitgeprobeerd. Neem bijvoorbeeld een nieuwe bol. En groep mensen gaat ermee vissen, liefst echt verschillende vissers. Vervolgens word er gekeken hoe het aas bevalt, je kan denken aan zaken als hardheid, struktuur, kleur maar ook de beschikbare diameters. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur maa rhet is goed dat de feedback onderling gedeeld word. Zo is bijv de monstercrab iets harder geworden dan hij oorspronkelijk was. De vangsten? Tjah slecht aas bestaat niet, en op elke bol kan je vis vangen. Daarnaast bestaat wonderaas ook niet. Toch kan er onderling wel degelijk wat verschil in zitten.
Daarnaast word het team geraadpleegt om feedback uit de markt te krijgen, updates voor de site te schrijven, nieuwe ideen aan te dragen en mee te helpen op bijvoorbeeld beurzen. Uiteraard staat daar wat tegenover. Maar waar geld dat niet? Denken jullie nu echt dat snijder zijn goals scoort door zijn adidas schoenen? Of de prestatie van andere sporters te danken is aan hun deodorant?


mvg martijn
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-01-2013 17:51

Een serieuze bollenbakker zal zeker z'n mixen laten testen in het 'veld', dus label fieldtester.
Maar je hebt ook vissers waar je weer het label marketing instrument aan kan hangen.

Groet, Peter
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

15-01-2013 17:52

Ik weet dat het bij sommige boilliefabrikanten erg serieus genomen word.

Je moet werkelijk elke bevinding die je ziet noteren. Het is heus niet alleen foto's opsturen van de vissen die je hebt gevangen.
Het is wel degelijk werken aan de waterkant, om deze reden zal ik nooit testvisser willen worden en ik maak liever me eigen ballen dan weet ik precies wat er in zit en heb je niet een bal waar 500 man mee vissen.
Mvg,
PBI Speldenbrink
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-01-2013 18:17

Ok we noemen het voortaan promotievissers.

maar dan wil ik niemand meer testvisser horen zeggen!!
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

15-01-2013 18:20

Is goed chef. :lol:
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

15-01-2013 18:53

Je kan het natuurlijk voorstellen hoe je wil, afhankelijk van de reëele situatie of je eigen beeldvorming.

Feit is dat in vele gevallen het voor 20% om feedback en productontwikkeling gaat, en voor 80% om promotie, netwerken, namedropping en hulp op beurzen (vertegenwoordiging) gaat. Daarbij speelt bovendien ook de 'grootte' van de firma en haar positie in de markt een rol die de invulling beïnvloed.

'Vissen voor' is mijn inziens een iet of wat rare omschrijving. Ik vis voor mezelf, en ik ben verbonden aan Watersportcentrale.

Seasons greetings
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-01-2013 19:03

Mark

Verschillende manieren om hetzelfde te zeggen :wink: natuurlijk vis je voor jezelf.....
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 15-01-2013 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

15-01-2013 19:06

Ik ruik wel enige jalousie / afgunst in dit topic. Wat is er mis mee als iemand vist voor een bollenboer op wat voor een manier dan ook?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-01-2013 19:15

Niks. En fieldtester kan wat verschillend ingevuld worden en ook uitgebreid naar marketing. In elk geval staan ze aan eind van de product ontwikkeling. Hun feedback wordt gebruikt om de ontvangst van nieuwe producten op de markt in te schatten. Ik krijg de indruk dat het karper publiek het opvat dat fieldtesters aan het begin van productontwikkeling staan en meehelpen het product te ontwikkelen. Dat is doorgaans niet de taak van een fieldtester. Hoeveel ontwikkelingswerk wordt gedaan en op welk niveau hangt af van de positie van de firma. Is deze marktleider, dan gaat er meer geld om en kan meer werk op een hoger niveau worden gedaan. De kleine jongens zijn meestal volgers en doen nauwelijks ontwikkelingswerk.

Zegt niet dat producten aanslaan. Onschuldig voorbeeld. Berkley is een grote naam en doet veel ontwikkeling aan aas. Producten slaan echter niet overal aan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-01-2013 20:25

Bjorn Schoemacher schreef:Ik ruik wel enige jalousie / afgunst in dit topic. Wat is er mis mee als iemand vist voor een bollenboer op wat voor een manier dan ook?



Misschien ben ik niet zo goed in begrijpend lezen hoor, maar tot nu toe lees ik niets van afgunst.
Er is niets mis mee als iemand "vist voor" een bollenboer.
Wat mij persoonlijk tegenstaat is dat SOMMIGE mensen net zo vaak van firma switchen, als
het aantrekken van schone sokken.
Verder vind ik dat er veel verschil zit in testvissers en "promotie-dumpers"
Hoe betrouwbaar zijn boillie testen na 3-4wkn 5kilo per dag zonder lijnen in het water?

Foto en film materiaal is flink te manepuleren, en zegt mij al lang niets meer.
Heb ruim 20jr zelf bollen gedraaid, maar werdt het zat. Heb nu de keus uit vele leveranciers,
en de goede en minder goede zijn al aardig aan het uitfilteren.

gr, Fred

P.s Kees, de berkleys zijn zeker goede boillies, maar Nederlanders zijn nu eenmaal zuinig!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-01-2013 20:31

Ik zou hraag test/promotievisser zijn voor een fabrikant.

Lekker toch, lekker vissen met een leuk aasje en met een beetje geluk vind je je kop nog eens terug in een of ander blad.

Ik zeg promotievissers.....goed bezig mannen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-01-2013 20:37

Dit zou je op een sollicitatie formulier moeten zetten bij een test-vacature.
Wedden dat je onderaan de stapel komt te liggen?

Martijn, Jij weet het beter te verwoorden. Het is jou te prijzen dat je niet te pas en te onpas
het merk noemt waar je al een tijdje aan verbonden bent.

Pff 90-91 pistache e.a... slapenloze nachten :oops: :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-01-2013 20:50

Jezelf terug vinden in een blad is iets wat je vooral zeld in de hand hebt en waar je absoluut geen fieldtester voor hoeft te zijn. Vind je jezelf dan regelmatig terug in een blad wordt de kans op aanbiedingen om test/promotievisser te worden ook een stuk groter.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

15-01-2013 21:11

Waarom zou je aas gaan testen waar je de uitwerking niet van kent, ik kan me voorstellen dat als je verschillende wateren bevist dat je daar iets in ziet.

Als je op een en het zelfde water vist met een klein bestand is de gok voor mij te groot, niet dat ik niks probeer maar ik kan er ieder moment van afstappen als het vertrouwen weg is.

Als je door een aasfirma een grote hoeveelheid boilie's aangeboden krijgt waarvan de samenstelling ongeveer het geen is waar je al succes mee hebt gehad. zou ik zeggen doe elke maand maar 100kg.

Maar weet je, het enige wat ik wil is rustig vissen, zonder verplichtingen en prestatie spanning.
Als je dit wil, gewoon je eigen plan trekken en vissen, dan moet je van dit soort dingen af zien.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-01-2013 21:54

Testvisser/ promovisser.
Ooit op verzoek gedaan, met 2 man een bol geprobeert te testen.
3 maanden voeren en vissen en dan kijken wat eruit komt.
Een broer op zijn water en ik op het mijne met ongeveer hetzelfde aantal beschikbare uren.
Uitkomst na 3 maanden voeren en vissen:hij ving bijna 100 vissen en ik 0.
Kon een blank van 3 maanden bijschrijven, op zich al een kunst om dat vol te houden.
Mijn water was glashelder en zicht tot 10 meter diepte, het zijne grijs/groen en het zicht tot 1 meter was al veel.
De test maakte wel iets duidelijk.
De promo was voor hem, natuurlijk. :wink:

Een promotievisser hoeft niet eens te kunnen vissen, een testvisser wel..hoe slecht als ie zich soms ook voelt. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-01-2013 08:16

Zelf mede aan de wieg gestaan van de BB tjes.

Je hebt een idee en een visie en heel veel ervaring uit het verleden, samen met de bollenbakker maak je daar een handelbaar recept van en ga je mee vissen. (@Kees vertrouwen is er, dus voor mij geen probleem om mee te vissen, ook niet op 1 van de drukst beviste wateren van europa)

Als het dan doet wat je verwacht, worden er meer mensen bij betrokken. Tja en voor je het weet staat het in de bestellijst. Hoe moeilijk kan het zijn.

Zelf behoor ik tot een doelgroep die eerlijkheid op prijs stelt en niet een plaatje van een grote vis met een lulverhaal.

Zo waardeer ik Schut heel erg. En reken maar dat ik hem zo af en toe wat vraag.
It's okay 2 pay
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

16-01-2013 11:19

De stelling moet zijn testvisser of promotievisser in mijn ogen. Een testvisser tenminste zo zou ik het graag zien denkt net als in de post van Klaas mee in het product. Een promotievisser ziet graag zijn vriezer gevuld met aas en is bereid daar diverse kreten over te roepen op dit forum, facebook en in de bladen zonder onderbouwing waarbol x zo goed is. Wel schrijft hij zonder moeite dat hij zijn vissen dankt aan merk x of y. Ja hoor. De testvisser zal hopelijk aangeven waarom bol x of y goed is. Uiteindelijk denk ik dat dit ook beter zal uitwerken op de lange termijn voor de boilieproducent klein of groot. Volgens mij worden we allemaal het commerciële gebrabbel wel wat zat op het moment.

En voor degenen die er nog in geloven, helaas de beste boilie is er niet, zeker niet in de schappen van de winkel. Dit zijn simpelweg compromissen afgestemt op de basis behoefte in de markt en niet specifiek die van jou in kwestie. Wil je dat bereiken dan moet je zelf draaien of ze laten draaien op je eigen recept....
Tight lines!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-01-2013 21:22

Als je op Carp Zwolle loopt en men let erop zal een boilieverkoper (maker)nooit zijn handel benadelen en als hij een boilie iets minder goed in de etalage zet heeft hij een andere bol die hij in het zelfde gesprek kan inzetten, dit zelfde geld voor mix en wat al niet meer.
Geloofwaardigheid ????? Allemaal op een misschien een uitzondering het zelfde verhaal :lol:

Als je niet te lui ben om je eigen boilie's te maken en te betalen zit je een stuk lekkerder te vissen maar dat is mijn mening.
Ik wil ook niet iedereen over een kam scheren sommige mensen hebben zeer weinig tijd of de vrouw wil geen stank in huis enz.
Ik zelf heb ook zat boilie's gekocht en ben ook gesponserd geweest (mix enz), ben nog steeds van mening dat je het helemaal niet nodig heb om te kunnen vissen.
Ik vind het zelf wel lekker geen druk, geen verplichtingen gewoon lekker vissen en het maakt niet uit wat je vangt.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-01-2013 06:31

Ik vind het eigelik wel een mooi topic want persoonlijk ben ik van mening dat er teveel mannen teveel bezig zijn met de commerciele kant van het vissen. Ze worden helemaal leip van alle foto's in de bladen. Had ik ook maar zo'n deal met een bollenboer, je leest het hier ook al. Heb toevallig net een artikel geschreven voor het blad van de KSN. Ik ben daarin nogal kritisch over het hele karperwereldje anno 2013.
Ik ben zelf verdeler geweest voor TTB baits en heb met veel van Jacco's aassoorten gevist. Dit kwam ook omdat ik er als 1 van de eerste bij was. Binnen een paar jaar is TTB baits tot één van de meest betrouwbare aasfirma's van Nederland uitgegroeid. Met verdelen ben ik gestopt dus ik ben nu ook gewoon een klant maar wel één die een aardig inzicht heeft gekregen in de Nederlandse karperscene. Maar ik ben wel een klant die er een goede vriend overgehouden heeft aan mijn tijd bij TTB, en dat vind ik 10 keer mooier als die deal met aas. Jacco nuchtere kijk op de karperwereld en de manier hoe hij zelf met vissen bezig is. Tja, dat is echt mooi om te zien en bij in de buurt te vertoeven. Want nog zo van je hobby genieten na weet ik veel hoeveel jaar terwijl je een bedrijf hebt die met je hobby te maken heeft dat is toch knap! En vissen dat doet die ouwe al een tijdje kan ik je vertellen. Vliegvissen, met een boot en downriggers op het veerse meer op forel (vroegah). Ik bleef me verbazen over die man. Of ik zelf nu zo veel bijgedragen heb als teamlid, mwa toch wel het één en ander denk ik. Ik heb mijn best gedaan in ieder geval.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-01-2013 06:58

Allemaal op een misschien een uitzondering het zelfde verhaal


Komt dat niet mede omdat de vraagstelling steeds dezelfde is?
It's okay 2 pay
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-01-2013 17:08

Klaas ik ken maar 1 aasfirma die zijn mixen gewoon openbaar maakt, vroeger stond het op de verpakking nu nog denk ik ?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-01-2013 17:17

Ingrediënten ja, verhoudingen niet. Laat dat nou net het meest spannende deel zijn
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

18-01-2013 17:19

Kees als jij bedoelt wat ik denk dan klopt het nog steeds niet met wat je schrijft.
Hooguit een paar gebruikte ingrediënten maar zeker geen doseringen.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-01-2013 21:26

Het stond er niet op 150 gr dit 100 gr dat. Maar dat doet er toch niet toe het gaat er om dat iedereen superaas verkoopt wat voor een firma het ook is.

Maar we dwalen van het onderwerp af we belanden zo in een aas discussie en dat is net zo iets als bestaat god.

Mijn mening over dit onderwerp zie vorige postings.