Het vissen in karperputten/ betaalwater.


Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

17-09-2013 18:23

Fred Hazenbroek schreef:Als je het echt 100% zeker weet, direct melden met naam en toenaam aan de HSV!
Triest zulke mensen :x


Hebben als karpercommissie van meerdere onafhankelijke bronnen melding ontvangen (met naam en toenaam). We gaan nu in overleg met de hsv over de aanpak.
Gebruikersavatar
Harry Baartscheer
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-10-2013 07:56

03-10-2013 08:18

Beste allemaal,

Ik weet net als iedereen dat de laatste jaren zaken gebeuren die eigenlijk niet moeten gebeuren. In dit topic wordt bv de Simajaput genoemd. Ik woon in de buurt en kom er af en toe ook al is dat meestal niet om te vissen maar omdat ik vrijwilliger ben bij de HHB. Ook ik ben van mening dat karper niet van een beroepsvisser moet worden overgenomen ook al vind ik dat niet het grootste probleem in de karpervisserij. Voor de Simajaput weet ik dat het overnemen van karper een aantal maal is gebeurd met de beste bedoelingen en niet de aantijgingen die eerder worden genoemd zoals commercieel belang. De beheerder(s) en bestuur hebben nooit ingezien wat de schade hiervan kan zijn en dachten goed te doen zodat de vis niet op de afslag zou belanden. Ik kan zeggen dat er door de HHB geen karper meer wordt uitgezet die afkomstig is van een beroepsvisser. Dit is bereikt door mensen van de vereniging voor te lichten over de 'gevaren' van het overzetten van karper of af te nemen van een beroepsvisser.

Ik wil nog wel even reageren op 'vissers' die zich negatief uitlaten over het vissen op een 'putje'.
Iedereen beleeft op zijn/haar manier plezier aan het vissen, ook al is dat op een water wat niet iedereen aanspreekt. Laat deze mensen echter wel in hun waarde want tenslotte is vissen meer dan vangen alleen (waar heb ik dat meer gehoord). De een heeft enorme beleving aan het jagen op die ene vis, ook al moeten ze daarvoor het hele jaar aan de waterkant zitten. De ander vindt het leuk om een dagje naar een put te gaan waar veel karper zit en de kans groter is om karper te vangen. Het is leven en laten leven.

Groet Harry