voorslagen


Plaats reactie
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

23-12-2012 09:19

Ik heb de afgelopen tijd al verschillende lijnen en voorslagen gehad maar ik blijf vis verspillen,

Zodra ik een paar meter opschuif krijg ik geen runs meer.

Er ligt een obstakel onder water waar de vis naartoe schiet zodra ik een run krijg.
probleem is dus als ik opschuif dat ik geen runs krijg, zoals ik al aangaf.

Ik heb al verschillende dingen gedaan.

Vanuit een andere hoek bevissen.
Hengels omhoog.
Zelfs een keer met meervallijn van 80 kg met kevlar erin, zo door.

Is er iemand die een lijn weet die echt, maar dan ook echt schuurbestendig is.

als ik vis blijf verspillen ben ik genoodzaakt op een andere stek te zoeken en dat zou ik jammer vinden.

Gr,
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-12-2012 09:36

Dave,

Een voorslag heeft dus geen zin, wanneer wel maar dat is een andere vraag. Strak achter je hengels zitten, nachten pakken al slapend is er dus niet bij. Bij een beetregistratie de zaak volledig blokken en een paar meter naar achterlopen. Kan je het niet opbrengen die bewuste stek snel verlaten. Hoop wel dat je met een systeem vist waarbij de vis hopelijk enkel met een onderlijn in zijn bek rond zwemt. Waarbij de dichtgeknepen weerhaak zijn werk doet.

Hopelijk kan je er iets mee,
Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-12-2012 09:45

Wanneer een 80 kg lijn het niet doet zou ik een andere stek kiezen.
Op deze manier veroorzaak je mogelijk meer schade dan je lief is.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

23-12-2012 10:02

Moeilijke vraag...

Hoe ver is die afstand dat je er naar toe vist? Als deze afstand niet al te groot is zou ik met de pen daar gaan zitten die registratie is het beste die je maar vinden kan. En wat PJ zegt slip dicht de lijn iets slapper zo dat jij je waker of top kunt zien bewegen. Werkt dit niet dan vanaf een andere plaats proberen. Want zoals ik dit begrijp is dit een "safe" spot voor de vis.

Als je daar toch graag wil vissen, doe dan je zwembroek aan en ga kijken wat daar zo bijzonder is. Zo heb ik een bij een plas ontdekt dat er een hot spot is bij een gezonken boot +- 6 meter uit de kant. Daar zit ik boven op ipv van vanaf 20 meter er van af.

En zoals Henk zegt forceer het niet, want je raakt zo heel veel lijn kwijt raken. En nog veel belangrijker.... Vissen die met haken in de bek rond blijven zwemmen. En als ze die niet kwijt kunnen raken of per ongeluk verstrikt raken.... Weten we allemaal het antwoord.

Suc6 gr Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

23-12-2012 14:03

De veiligheid van de vis staat op 1.
Duiken kan ik daar niet.... nogal grote boten die voorbij komen.


80 ponds lijn btw, mijn excuuus.


Zal eens verder kijken.

Mvg,
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-12-2012 14:07

Leg eens uit hoe je daar vist. Lijntype, loodsysteem, overdag of in de nacht, type haak, afstand etc etc.

Mvg martijn
Plaats reactie