Naamwijziging KSN


Rommert Ydema
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2005 01:06
Locatie: Leeuwarden

07-12-2012 22:07

Ik kwam dit op http://www.carpcrossing.com tegen.

NAAMSWIJZIGING KARPERSTUDIEGROEP NEDERLAND

De KarperStudiegroep Nederland (KSN) ondergaat binnenkort een naamsverandering. Vanaf 17 december 2012 gaat deze vereniging voor karpervissers verder onder de naam ‘De Karper Sportvisserij Nederland’ (afgekort: De KSN). Het voorstel hiertoe werd onlangs aangenomen tijdens de Bijzondere Ledenvergadering van de KarperStudiegroep Nederland.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-12-2012 08:32

Ja en? Wat is daar mis mee dan?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-12-2012 09:29

Is dat je reactie Aart, zo ken ik je namelijk niet, je reageert nu als door een adder gebeten.

Je zegt niets, maar het kan zoveel suggereren, dat ga ik niet allemaal invullen, dat kun je ook zelf bedenken, je bent namelijk een wijs man.

Maar één vraag heb ik wel aan je, wat de reden is van de naamsverandering.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-12-2012 09:42

Als ik het goed heb omdat studiegroep nogal afschrikwekkend werkt voor nieuwe leden. Men wil de ksn laagdrempeliger maken voor nieuwe leden
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-12-2012 09:45

Martijn,

De nieuwe naam is voor mij als zodanig nog erger......
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-12-2012 10:33

Je kan het nooit iedereen naar het zin maken....
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2012 10:42

Jan,

Vertel me eens wat je redelijker wijs dan wel wil?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-12-2012 10:55

Nou Martijn, als dat de enige reden is, is dat een drog reden. Anno 2012 komt men er bij de ksn achter, dat hun naam weleens afschrikwekkend kan zijn, dus gaan we hem veranderen in De Karper Sportvisserij Nederland, of dat die laatste twee namen zo'n beste klank hebben in de oren van karpervissers, nou eigenlijk bij alle visserts eigenlijk niet, ja misschien bij de nieuwkomers, omdat die op zondagochtend een half uurtje tv kijken, maar na 6 afleveringen zijn ze dat ook weer zat. Maar dat terzijde. Ik vraag me af of de leden hierover vooraf zijn geïnformeerd, of zijn ze op een vergadering met de feiten op hun neus gedrukt, en voorgehouden wat de naamsverandering allemaal voor voordelen had.
En niet het minst onbelangrijk, is hun naar hun mening gevraagd ? En is er een degelijk onderzoek naar geweest.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-12-2012 11:00

Wat ik wil Peter is niet belangrijk, ik was dit jaar weer lid geworden, omdat ik vond dat er in mijn regio een positieve verandering had plaats gevonden, maar dat werd weer teniet gedaan door bepaalde zaken, waardoor ik vorige maand, maar weer besloten heb om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Ik zou in ieder geval niet geassocieerd willen worden met Sportvisserij Nederland, en dat is met deze naamsverandering niet te voorkomen.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2012 11:29

Beste Jan,

Een naam van welke club dan ook zegt me persoonlijk niets, gaat erom of de doelstellingen me aanspreken. Vanwege men betrokkenheid kan ik redelijkerwijs me een aardige mening vormen betreffende de karpervisserij in ons land en een verenigingen als de KSN. Kom dan ook veel ongenuanceerde uitspraken tegen die regelmatig kant nog wal raken. Om de simpele reden dat men het vertikt om eerst wat zaken te verifiëren alvorens tot uitspraken te komen.


Nogmaals geef aan wat je tegen de KSN als vereniging heb, daar kan je een discussie over aangaan. Andere zaken zijn daarbij nu effe niet relevant.

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-12-2012 11:34

Jan Witter schreef:Nou Martijn, als dat de enige reden is, is dat een drog reden. Anno 2012 komt men er bij de ksn achter, dat hun naam weleens afschrikwekkend kan zijn, dus gaan we hem veranderen in De Karper Sportvisserij Nederland, of dat die laatste twee namen zo'n beste klank hebben in de oren van karpervissers, nou eigenlijk bij alle visserts eigenlijk niet, ja misschien bij de nieuwkomers, omdat die op zondagochtend een half uurtje tv kijken, maar na 6 afleveringen zijn ze dat ook weer zat. Maar dat terzijde. Ik vraag me af of de leden hierover vooraf zijn geïnformeerd, of zijn ze op een vergadering met de feiten op hun neus gedrukt, en voorgehouden wat de naamsverandering allemaal voor voordelen had.
En niet het minst onbelangrijk, is hun naar hun mening gevraagd ? En is er een degelijk onderzoek naar geweest.



Lid worden als er iets goeds gebeurd en gelijk weglopen als er dingen gebeuren waar je het niet mee eens bent? easy.........
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2012 11:38

Jan,

Op de algemene ledenvergadering is de naamsverandering een duidelijk discussie punt geweest. De buitengewone ledenvergadering was nodig omdat er op de algemene te weinig leden aanwezig waren. Ook al zou ik een andere mening hebben op dit punt, aanvaard ik het wel.

Groet,
Peter
robertino smith

08-12-2012 11:48

Fffff een vraag? Verliest de KSN hun eigen identiteit met deze naamswijziging niet, want, Karper sportvisserij Nederland (KSN) of Sportvisserij Nederland (SVN)! Is de KSN door de behaalde doelstellingen hierdoor een afdeling van de SVN geworden??? Dus niet meer een onafhankelijk advies orgaan???

mvg.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2012 11:59

Nee, zou ook niet kunnen de KSN is volkomen autonoom. Sportvisserij Nederland is het uitvoeringsorgaan van de gezamenlijke federaties in ons land waarin zij het beleid bepalen. Als buitengewoon lid (de KSN) van Sportvisserij Nederland heb je geen stemrecht, andersom dus ook niet.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-12-2012 12:12

De discussie over de S in KSN loopt al jaren. Kennelijk heeft men gemeend daar nu vervolg aan te geven. Wat mij betreft maakt het niks uit. De 3 letters KSN is een begrip en wat de letters precies betekenen is inmiddels weinig relevant. Je kunt daarmee toch niet vangen waar de vereniging precies voor staat. Als begrip KSN is daar echter geen twijfel over. En dat is niet veranderd, maar wel geëvolueerd met de jaren. Het past zich naar de behoefte van de tijd aan en dat is maar goed ook.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-12-2012 12:15

Beide opmerkingen kloppen niet Peter

Tijdens de ALV van maart 2012 was de naamsverandering een ingebracht discussiepunt. Binnen 10 minuten kreeg het bestuur unaniem het mandaat van de ALV waaronder mede oprichter Frits Beutick om de naamswijziging en de daarmee noodzakelijke statutenwijziging voor te bereiden en af te ronden.

Binnen de statuten van de KSN is het om te komen tot een statutenwijziging niet van belang hoeveel leden er aanwezig zijn tijdens een Ledenvergadering. Wel dat twee derde van de aanwezige stemgerechtigde leden een statutenwijziging goedkeurt.

Er is bewust voor gekozen om de BLV tijdens de landelijke meeting, ( de plek waar de meeste leden jaarlijks samen komen ) te houden, zodat NOOIT achteraf beweerd kan worden dat dit even in een met door een handjevol leden bezochte ALV in een achteraf kamertje is beklonken.

@ Jan

Er zijn dit jaar meer dan ooit positieve doelen gerealiseerd binnen onze regio en federatie. Die ontwikkeling stopt voorlopig echt niet.

en om terug te komen op je overige opmerkingen :

Elk lid is via De Karper 81 en de website uitgenodigd voor de Bijzondere Ledenvergadering van 17 november jl

Elke lid heeft kennis kunnen nemen van de toelichting op de naamsverandering, van de concept statuten, van de concept Huishoudelijk reglementen.

Voor de BLV op bovenstaande aangekondigde wijzigingen 0,0 aan negatieve reacties mogen ontvangen.

En helaas voor jouw Jan heb je jou (tegen)stem NIET tijdens de BLV uitgebracht. Tijdens de BLV van 17 november is met een overweldigde meerderheid gekozen voor naamsverandering.

De enorme groei ( bijna 25 % ! ) van De KSN in 2012 geeft het bestuur voldoende vertrouwen om de ingeslagen weg te vervolgen.

De naamswijziging heeft voor mij persoonlijk te maken met gezond verstand gebruiken om de toekomst in te gaan en vooruit te willen met je vereniging.

Als dat betekent dat je dan afscheid moeten nemen van een naam die weerstand oproept door de link met een select studiegroep verleden dan moet je dat niet uit de weg gaan en die naam vervangen door wat inmiddels algemeen in de Sportvisserij en na aansluiting bij NOC/NSF ook een maatschappelijk aanvaarde naam is.

De nieuwe naam is mede gekozen om de afkorting De KSN te kunnen handhaven om het respect en het merk die in de laatste 10 jaar als vereniging is opgebouwd en staat als een huis blijvend te (waard)eren.

@ Robertino,

De KSN is en blijft een zelfstandige vereniging die zelf haar beslissingen en al dan niet gevraagde of al dan niet gewenste adviezen aan Sportvisserij Nederland en de aangesloten federaties zal blijven geven.

@ Peter De KSN heeft wel degelijk stemrecht tijdens de ALV van Sportvisserij Nederland, andersom juist niet.

m.vr.gr
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 08-12-2012 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

08-12-2012 12:17

Beste Peter,

Natuurlijk zijn de doelstellingen belangrijk, dat onderken ik zeker niet, maar ik vind niet dat ik in deze ongenuanceerde uitspraken heb gedaan, ik heb gevraagd naar de reden, en het antwoord wat Martijn daarop gaf, is mijn inziens een drog reden. Gelukkig leef ik in een land waar ik een vrije mening mag hebben. Maar in dit land gebeuren ook dingen die niet lijken, wat ze in eerste oogopslag ook lijken te zijn. Ik suggereer hier niets mee, en dat mag jij weer in vullen zoals jij dat wil. Daar ben je vrij in.

Ik heb als zodanig niets tegen de KSN anders was ik geen 3x lid geworden, kort in het begin ben ik lid geweest, maar ben toen afgehaakt doordat ik het toentertijd nogal een arrogant clubje vond. Later weer lid geworden, maar omdat ik toen niet door één deur kon met bepaalde mensen uit mijn regio, wederom afgehaakt, zowel een aantal leden, en een bestuurslid met een dubbele pet op, die ik nogal arrogant vond/vindt. Maar die is nu alweer een poosje weg, en nee het is niet Klaas, dit zeg ik erbij om geen verkeerde indruk te krijgen. Dit jaar weer lid geworden, omdat ik het boekje in het verleden verschrikkelijk vond om te lezen, en dit jaar de nieuwe layout onder ogen kreeg die ik wel kon waarderen, daarbij kwam dat ik vond, dat de nieuwe regiobestuurders goed bezig waren.

Maar nadat ik een maand of twee geleden die zogenaamde nieuwe regels mbt nachtvissen en 3e hengel te zien kreeg, waar ik me overigens goed in kan vinden hoor. Ik hoop dat wat ik nu ga schrijven goed overkom, want het blijft ten alle tijden beter om dit soort dingen beter oog in oog uit te spreken. zodat het op de juiste wijze wordt geïnterpreteerd kan worden. Maar ik doe toch een poging.

De schouder en borst klopperij mbt tot die regels van sommige KSN'ners, kreeg ik spontaan een maag kanteling van. Natuurlijk mag je trots zijn op iets wat je goed doet, maar ik kreeg van sommige de indruk, nou dat kan ik beter niet zeggen.

Nu begint het er steeds meer op te lijken in deze maatschappij, en op dit forum dat er geen enkele kritische vragen of opmerkingen mbt, in dit geval de KSN gemaakt mag worden, zonder dat er dan gelijk door bestuurders geroepen wordt wat zijn/haar bijdrage is, of gaat worden. Dat zijn van die opmerkingen, waar ik dezelfde reactie op heb als in mijn vorige alinea.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

08-12-2012 12:49

Het was voor mij wel belangrijk dat de afkorting KSN niet zou veranderen, voor de rest echt studie is er op een paar uitzonderingen niet dus.
Dat dit uit de naam is maakt mij niets uit,studie kan iedereen blijven doen op zijn manier.

Ik vind het wel een beetje beledigend om te spreken over de laatste 10 jaar, net of die andere jaren slechte jaren waren .
Het is appels met peren , ik weet wel dat de meetings stukken drukker waren met veel minder leden.

Jan als je lid van een vereniging zal je altijd mensen hebben die je niet liggen en ook die dat wel doen.
Flinke discussie en daarna een biertje .
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-12-2012 13:20

@ Kees
Laatste 10 jaar als vereniging


Maar daarvoor was er sprake van een groep karpervissers die als groep nog niet of nauwelijks aan belangenbehartiging deed.

Niet beledigend bedoeld.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2012 13:55

Beste Jan,

Doel zeker niet op jouw persoon als het om ongenuanceerde uitspraken gaat, was meer in het algemeen zin. Wat je niet aansprak kan ik wel begrijpen vind het zelfs ook wel eens verbazingwekkend. Heb ook wel eens op het punt gestaan de KSN om o.a. die rede de rug toe te keren. De hardheid waarmee je als vrijwilliger aangesproken,afgerekend en daarna uitgelachen werd deed me pijn. Toch ben en blijf ik een vereniging mens die drommels goed weet dat je alleen niets kan bereiken in deze wereld. Heb daarbij te veel gelijkgestemde goede kennissen in het wereldje opgedaan om de KSN de rug toe te keren.

Bestuursleden van verenigingen veranderen de doelstellingen grotendeels niet.

Dank voor je uitleg,
Peter
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

08-12-2012 17:03

Michel het is wat ik al zei appels met peren, Het is net wat je doelstellingen zijn.

Ik en denk ik velen vonden belangenbehartiging (dat word bestond toen niet), vertegenwoordigd was in nvvs en ovb ik weet niet of ik goed zit maar dat is veranderd in sportvisserij nederland. Dat de KSN de taak van sportvisserij nederland is gaan doen tja.
Er werd in die tijd enorme hoeveelheden vis uitgezet dus aan karper geen gebrek wel aan spiegels, ik meen robert paul naef zette de spiegel weer op de kaart.Men had gewoon andere doelstellingen er lag een hele wereld open van aas systemen enz
Nachtvissen heeft ook een jaar gemogen wettelijk, alleen door wangedrag is dat weer verdwenen. Nu moeten we het ook afwachten?
Het is net of de KSN 10 jaar bestaat.
Als ik de boekjes van 2002 en eerder er bij pak waren er toen ook mensen die heel veel deden voor de KSN zonder er een cent voor te krijgen.
Tijden veranderen en ook doelstellingen.
Mijnheer Otte, ik ben blij dat er nog steeds mensen zijn die zich enorm inzetten voor vereniging en KSN en dat er de laatste jaren enorme resultaten worden behaald daar bedank ik iedereen voor die er mee te maken heeft
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-12-2012 17:23

pj otte schreef:Jan,

Op de algemene ledenvergadering is de naamsverandering een duidelijk discussie punt geweest. De buitengewone ledenvergadering was nodig omdat er op de algemene te weinig leden aanwezig waren. Ook al zou ik een andere mening hebben op dit punt, aanvaard ik het wel.

Groet,
Peter


En rarara waarom waren er te weinig leden? Dat heeft de KSN zelf de nek omgedraaid door de ALV los te koppelen van de landelijke meeting, iets waar Bob en ik destijds als enige tegen hebben gestemd en waar nu de vruchten van worden geplukt. De nieuwe naam maakt voor mij in ieder geval veel duidelijk, met name de innige verkering met SVN. Maak er dan Karpervereniging Nederland van ofzoiets.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-12-2012 17:26

Elk lid is via De Karper 81 en de website uitgenodigd voor de Bijzondere Ledenvergadering van 17 november jl

Elke lid heeft kennis kunnen nemen van de toelichting op de naamsverandering, van de concept statuten, van de concept Huishoudelijk reglementen.

Voor de BLV op bovenstaande aangekondigde wijzigingen 0,0 aan negatieve reacties mogen ontvangen.


Vroeger zou ik je gelijk hebben gegeven, intussen weet ik dat serieus bezorgde leden niet serieus genomen worden en de rest een wassen neus is qua democratie binnen de KSN...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-12-2012 18:38

Jammer Kees,

dat je selectief citeren nodig denkt te hebben om je standpunt duidelijk te maken, is helemaal niet nodig zie onderaan dit bericht.

t.a.v. te weinig leden op de ALV is namelijk onzin :

Beide opmerkingen kloppen niet Peter,

Tijdens de ALV van maart 2012 was de naamsverandering een ingebracht discussiepunt. Binnen 10 minuten kreeg het bestuur unaniem het mandaat van de ALV waaronder mede oprichter Frits Beutick om de naamswijziging en de daarmee noodzakelijke statutenwijziging voor te bereiden en af te ronden.

Binnen de statuten van de KSN is het om te komen tot een statutenwijziging niet van belang hoeveel leden er aanwezig zijn tijdens een Ledenvergadering. Wel dat twee derde van de aanwezige stemgerechtigde leden een statutenwijziging goedkeurt.

Er is bewust voor gekozen om de BLV tijdens de landelijke meeting, ( de plek waar de meeste leden jaarlijks samen komen ) te houden, zodat NOOIT achteraf beweerd kan worden dat dit even in een met door een handjevol leden bezochte ALV in een achteraf kamertje is beklonken.


En voor de BLV op de landelijke is gekozen omdat voor zulke belangrijke zaken als een statutenwijziging er blijkbaar wel degelijk is geluisterd naar serieus bezorgde leden.

Ik ben klein genoeg om dat toe te geven.

m.vr.gr.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

08-12-2012 19:01

De stemming gebeurde gewoon op de meeting waar de meeste leden zijn, ik heb voor gestemt.
Het lijkt mij stug dat er maar 2 tegen waren tegen de afscheiding vergadering want ik was het ook, iedereen weet toch dat er dan geen animo is .
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet kan opbrengen om er heen te gaan.