Misselijk


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

27-11-2012 19:17

Dat is 1 van de redenen dat ik dit soort troep niet kijk..
Het was super geweest als zo 'n record uit een grote rivier was gesleept..
Hier hoef je niet trots op te zijn..
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2012 22:23

Vis wordt er niet mooier op. Blijft een vetgemeste big met een kleine kop, ook al komt hij van een grote rivier. Maar tellen dan de grote waterwegen, kanalen, vaarten en polders ineens niet meer mee? Ook vooringenomenheid. Een record zegt sowieso niks en is de waarde die je er zelf aan hecht. Op elk water zwemmen wat mij betreft meerdere records.

Maar ik raak de weg kwijt in deze discussie. Er lopen nogal wat draadjes door elkaar heen. Ieder verkondigd zo zijn eigen mening en is het schijnbaar roerend met elkaar eens ondanks de tegenstrijdigheden.

Betaalwaterstrijd heb ik ooit verloren, en weinig zinvol hier de slechte verliezer te spelen. Als er nog een strijd is, wordt die op een andere manier aan een ander front gevochten. Niet meer op een CarpBoard waar emotie de objectiviteit schaadt en er niks bereikt is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

27-11-2012 23:07

Verloedering, je komt het dus steeds vaker tegen,hier in de omgeving is de fazantenjacht populair.
Tegenwoordig gaat dat zo, een assistent gooit vanachter wat struikgewas een gefokte fazant in de lucht en de jager schiet hem.
Het waarom, die hand opgefokte fazant is zo mak dat hij bij wijze van spreken op de loop van het geweer gaat zitten.
Aan U de eer, zoek de raakvlakken met onze liefhebberij.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

27-11-2012 23:14

Ik lach me helemaal gek hier... Als of die hangbuik een stukkie om zwemt als je niet met mainline aas vist...
Als je montage op de juiste plaats ligt op het juiste tijdstip kom je vanzelf aan de beurt. Das niet zo'n enorme prestatie..
Dat kan iedereen. En dat ze er voor "getraind" zouden hebben... Hoe moet ik dat zien? Ik bedoel, als het je ding is, geniet ervan maar laten we niet net doen of het een prestatie is.
En volgens mij is die reclame alleen irritant als je er vatbaar voor bent... Dan blijf je kopen.
Vissers van de oude stempel (zoals ik) zullen altijd blijven roepen dat vroegah alles beter was.. Maar dat roepen deze dames over 20 jaar ook....
Commercie hoort nou eenmaal bij deze maatschappij.. Get used to it..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-11-2012 02:57

Verloedering, je komt het dus steeds vaker tegen,hier in de omgeving is de fazantenjacht populair.
Tegenwoordig gaat dat zo, een assistent gooit vanachter wat struikgewas een gefokte fazant in de lucht en de jager schiet hem.
Het waarom, die hand opgefokte fazant is zo mak dat hij bij wijze van spreken op de loop van het geweer gaat zitten.
Aan U de eer, zoek de raakvlakken met onze liefhebberij.


Die opgefokte fazant is mak en de betaalwater big is schuw, is zie geen raakvlakken Herman!!

Groet, Peter

ps maar toch begrijp ik je wel een klein beetje.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-11-2012 06:59

Voor de liefhebbers.

Ik heb de arena gekocht. Beetje uitdiepen en er is plek voor messi, lexie, kruiffie en als het waait heerlijk dak dicht.

O ja en als ze me een ticket betalen ga ik gewoon trachten om dat beestje in abbey ook te vangen so what?
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-11-2012 08:01

Ik ook Klaas, mijn ticket was inderdaad ook betaald, dat voelde niet rot hoor :D
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

28-11-2012 19:03

Nou Ik ben het zat, ik laat een paar tieten aanmeten :P

CN
Unicorn Carp Fisching
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-11-2012 19:54

en ik een spaargleuf, in plaats van een sponsor, baas in eigen buik :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-11-2012 19:57

Jan Witter schreef:Als Leen anti BTW is........ Schiet dan maar in een voorbehoedsmiddel...



Ben Anti jah. Heb er eens 2 x gevist,nooit weer.

Zelfde dat ik ooit bubbling luisterde en met zogemaande fop-negers om ging.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
robertino smith

28-11-2012 21:19

:) Heb je het ook gedanst Leen? :-?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-11-2012 03:18

Nee,liet ik wel over aan de nu verloederde "vrouwen"
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-11-2012 06:10

leen goudappel schreef:Ben Anti jah. Heb er eens 2 x gevist,nooit weer.


In mijn herinnering ben jij vorig jaar toch nog op La Horre geweest, of ben ik nu abuis....!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-11-2012 07:30

Ik ook.... ben in 2001 ook op La Horre geweest en das tevens de laatste keer dat ik op een betaalwater ben geweest....
Vond het niks voor mij, een vast gestelde plek een domeinwachter die je onderlijnen komt controleren en nog meer van die belachelijke regeltjes.
Heb ook nooit zulke slappe vissen gevangen, had daar een paar dikke dertigers die zich zo lieten binnentrekken, pas op de mat gingen ze los... op het kanaal waar ik altijd vis is een 16 ponder zeker sterker dan die vissen die ik daar toen ving.
Dus na die week was ik gelijk genezen wat betreft betaalwater, pas daarna hoorde ik van de wanpraktijken waar betaalwateren zich schuldig aan maken waaronder karperdiefstal.
Sindsdien ben ik tegen betaalwateren en bovendien hou ik van avontuur, een betaalwater noem ik geen avontuur...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-11-2012 07:35

Ik ben niet tegen betaalwateren, alleen zullen ze mij daar nooit zien, om allerlei redenen.

Muv Du Der....
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

29-11-2012 07:53

viewtopic.php?f=18&t=63169&p=778945&hilit=la+horre#p778945

Zo zijn er nog veel meer koekebakkers op dit forum die hard lopen te roepen over de betaalwateren en de vissers daarop maar zelf er gewoon zitten te vissen.

Ik heb ooit eens het woordje hypocriet gebruikt toch!!!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-11-2012 08:54

Vind mezelf niet hypocriet omdat toendertijd van geen kwaad bewust was wat betreft betaalwateren, maar denk zomaar dat je mij niet bedoeld....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-11-2012 09:08

Hearsay en emoties. Ik ken er weinig die genoeg inzicht hebben om een objectief oordeel hierover te vormen. Daar is dit topic geen uitzondering op.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

29-11-2012 12:49

Ach ja Kees, de meesten hier weten van kant noch wal waar het over gaat.
Alle betaalwater wordt over een kam gegooid, maar er zijn er wel degelijk die van toeters en blazen weten.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-11-2012 13:15

Nogmaals ik ben niet tegen betaalwateren, en muv Du Der zullen ze mijn daar niet vinden, en twee van de redenen zijn, op heel veel wateren moet ik betalen om een niet visser mee te mogen nemen, mijn vrouw gaat altijd mee, en wordt ik door de regeltjes beperkt in mijn visserij. En voor mij de belangrijkste, ik kan op heel veel water mijn hond niet meenemen, en als hij erbij mag zijn moet ik hem 24/7 aan de lijn hebben liggen, op Der niet loopt hij 24/7 los rond.

En ik gun deze dames hun vis, en alleen maar sjappooooo voor ze. Dit neemt niemand ze meer af. Wat een ander er ook van vindt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

29-11-2012 21:19

Ik zou zo'n vis (die grote) graag willen vangen en in het filmpje waren nog meer mooie vissen.
Commercie tot vervelends toe wat is nieuw. Als je eenmaal het anti commercie virus hebt zie je het overal.
Niet dat ik tegen commercie ben maar tegenwoordig zijn er geen uitwijkmogelijkheden, bladen, meetings, beurzen, karperwereld .nl alles is er mee besmet.

Karpervissen een olympische sport ????? Ik vind het al erg dat er wedstrijden zijn. Top competitie ? zijn dat dan de beste vissers ?
Op wedstrijdweekenden gingen sommige koppels halverwege naar huis om dat ze het niet meer zagen zitten ?
Een ander koppel vond het te ver lopen naar de stek en nog andere vonden de bramen heel gevaarlijk ?

Lichtpuntje je hoeft er niet aan mee te doen, je kunt zelf je boilie's maken en nog vele andere dingen die je nodig denkt te hebben.
Creatief zijn en moeite en inzet, je hoeft je successen niet te delen met anderen, niet wegen geen foto je kunt het doen zo als jij het wilt.
Je kan ook voor een paar duizend yen een koi over laten vliegen uit het land van de reizende zon, je laat hem een weekie in je pispotvijvertje zwemmen en vang hem aan een kattebrokkie, heb je toch effe het koi record van nederland. Wie weet heb je dan in een korte tijd onbeperkt toverballen tot je beschikking en kom je er achter dat je je vis zelfs snachts ziet zwemmen.

mvg blankie boy
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-11-2012 02:04

http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Erg ... fzv25fu7wv

Hier heb je je koi karpers Kees.

Groet, Peter
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

30-11-2012 17:43

Ik ben zelf al verschillende malen naar Frankrijk geweest om te vissen maar nog nooit naar een betaalwater geweest maar sluit absoluut niet uit dat ik op korte termijn er toch eens te zullen belanden.(Villedon lijkt me wel wat)
Aan één kant snap ik alle ophef over betaalwateren wel maar aan de andere kant ook weer helemaal niet. :roll:
Wanneer een eigenaar van een water zijn water opgevuld heeft met vissen afkomstig van een kweker of in eigenbeheer gekweekt heeft en of de vissen afkomstig zijn uit een vidange heb ik er echt totaal geen problemen mee en zou ik er zonder morele bezware kunnen vissen.
Ik hoor nu tegenstanders van betaalwateren zeggen ja maar er zitten veels te veel vissen op een te klein oppervlak en ze worden continu belaagt..okay daar is een punt maar ik wed dat een grootdeel van deze tegenstanders er geen probleem mee hebben om mutje aan mutje te zitten op één van de bekende target wateren (kempisch kanaal bijv)en verder ben ik er van overtuigt dat het grootste deel geen principiele vegetarier is of dan op zijn minst selectief vlees eet.
Hiermee doel ik op het feit dat het mij altijd bevreemd dat het de meeste van deze mensen geen donder uitmaakt dat het stuk varken of kip dat ze eten afkomstig is uit de bio industrie maar zich wel druk maken om de overbezetting van een betaalwater :-?
Kortom ik constateer een selectieve vorm van verontwaardiging onder deze tegenstanders.
Een water met zware vissen waar de afkomst van twijfelachtig is zul je me trouwens sowieso nooit zien hoor. :evil:
Aan de andere kant loop ik me de laatste tijd wel weer ongelooflijk te irriteren aan het feit dat je tegenwoordig in de bladen of op dit forum bij vangsten op datum een ongelooflijke stapel dikke vissen tegen komt van bedenkelijke afkomst (betaalwater) maar de plaatser van de foto het er dan even vergeten bij te vermelden dat de vissen afkomstig zijn van een water. :cry:
Hoe je het wend of keert een vis afkomstig van een betaalwater heeft gewoon niet de zelfde waarde als een dikke vis afkomstig van een openbaar water.
Het lijkt mij duidelijk dat alleen al door het verschil in omstandigheden waarin gevist wordt er 9 van de 10 keer veel harder voor een dikke vis gewerkt zal zijn.
Maar mocht ik ooit op een betaalwater terecht komen dan beloof ik hierbij plechtig dat mocht ik een paar dikke vissen vangen ik deze nooit op vangsten op datum zal plaatsen(waarschijnlijk helemaal nergens) maar mocht ik de behoefte voelen opkomen dan op de enige juiste plek foto,s van vissen op betaalwater :wink:


Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-11-2012 17:53

Tja ik heb vaak ook dat gevoel hoor, dat een vis van openbaar water meer waard is. Tegelijk is het ook veel te algemeen appels met peren vergelijken, ook onder openbare wateren heb je genoeg drukke wateren waar de locale Fransoos voor dikke vis uit de omgeving gezorgd heeft, in principe zou een vis van zo'n water niks meer waard zijn dan een van een btw en misschien wel minder als dat btw dan een water à la great lake oid is.
Ik heb op zich geen problemen met een commercieel gat in de grond met eigen kweek vissen er in. Belangrijkste reden voor mij om betaalwater te mijden is gewoon dat ik naar Frankrijk ga voor rust en avontuur, beide vind je naar mijn mening niet op zo'n water. Kijk die video dan, ik moet er niet aan denken om zo'n circus op mijn stek te hebben als ik een grote vis vang. Maar goed, wie weet. Ik zeg niet dat ik er nooit naar toe zou gaan en er is wel een select lijstje met wateren die ik niet zou weigeren.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

30-11-2012 19:18

Je moet er ook niet te makkelijk over denken, op sommige betaalwaters is het niet zo makkelijk als het lijkt.
Als je de pech hebt in april met watertemperatuur 7/8 graden en er hebben op die plek 2 belgen gevist die geen tik gehad hebben maar toch 70 kilo hennep gevoerd hebben en ook een weinig tijgers en boilie's gevoerd hebben ?
Ik heb in ieder geval goed geslapen.

Da's mooi die koi's.