Misselijk


Plaats reactie
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

02-12-2012 22:06

Hier nog zo'n toppunt van commercie maar dan in de roofviswereld.
Een dooie vis drillen om je nieuwe aasje te promoten :roll: :-? :(
Dat noemt zich dan topvisser de tobbert.
http://www.youtube.com/watch?v=ObQWUv3qEWA

Ben benieuwd of ie er mee wegkomt!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-12-2012 22:08

Jan Witter schreef:En ik gun deze dames hun vis, en alleen maar sjappooooo voor ze. Dit neemt niemand ze meer af. Wat een ander er ook van vindt.



Prima Jan,geef ik je helemaal gelijk in. :-)

Maar we kunnen ook normaal lullen en niet zo over de top bullshit verkopen voor de camera.

Cheers


Ow shit,helemaal vergeten. Anders worden ze uit het team gegooid,neem me niet kwalijk voor mijn onwetendheid
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-12-2012 22:59

Wat mij eraan stoort is dat het blijkbaar allemaal gepland was, dat begrijp ik ten minste van ik meen Paul t W.
Hoe krijgen we de dames (en de sponsoren) in het nieuws ? Hmmmm, Afbeelding !!!!
We sturen ze net zo lang naar Abbey Lakes totdat ze den dikke gevangen hebben, waarschijnlijk met een leuke korting omdat Abbey Lakes ook in de publiciteit komt.
Wie weet is er zelfs wel een beetje 'nachgeholfen' zoals de buurman zou zeggen.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-12-2012 06:16

Cees v Opstal schreef:Hier nog zo'n toppunt van commercie maar dan in de roofviswereld.
Een dooie vis drillen om je nieuwe aasje te promoten :roll: :-? :(
Dat noemt zich dan topvisser de tobbert.
http://www.youtube.com/watch?v=ObQWUv3qEWA

Ben benieuwd of ie er mee wegkomt!!


Die had ik al op pagina 1 gepost :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-12-2012 06:42

iets met branden.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-12-2012 07:06

Zou zeggen neem een Primperan zetpil schijnt goed te helpen tegen misselijkheid. Ben je in verwachting en heb je er last van dan kan een kruiden boilie je maag tot rust te brengen. Voor zweverige type's is een klap met de bekende hamer mogelijk de oplossing zet ze weer met beide benen op de grond. Tjonge lijkt hier wel een ouwe wijven sessie, waar gaat het eigenlijk nog over.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-12-2012 07:59

Oh sorry Bart, daar heb ik overheen gekeken.

Ich habe es nicht gewusst, zullen we maar zeggen. :wink:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

03-12-2012 08:01

Precies daarover PJ, maar zo oud zijn ze volgens mij nog niet hoor.. 8)

Gr.
©
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

03-12-2012 08:29

Lesley,
Definieer oud even voor mij...hahaha!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-12-2012 08:41

Cees v Opstal schreef:Oh sorry Bart, daar heb ik overheen gekeken.

Ich habe es nicht gewusst, zullen we maar zeggen. :wink:



Maakt niet uit hoor ;-)
Wat een stom filmpje he?
Beetje stoer een dooie glasoog staan drillen....
Echt een pannekoek die vent
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-12-2012 11:14

Zo, daar ben ik weer eens, en om even on topic te gaan:

Commercie of niet, dat is iets waar je voor jezelf een beslissing voor moet nemen. Dat het hele circus om dit 'record' zo uit de klauwen loopt m.b.t. TV-aandacht en 3FM, tsja, dat is iets waar ik mezelf ook niet echt in kan vinden. Dat zij daar bewust voor kiezen, helemaal aan hen. We kunnen alleen maar blij zijn dat het niet op een openbaar water gebeurt waar iedereen met een vergunning zo kan neerstrijken want dan is het hek met dit soort praktijken zo van de dam.

Erger vind ik bijvoorbeeld hoe er met die enorme vis wordt omgegaan onder het oog van een aantal gerenommeerde vissers en waarschijnlijk ook de beheerder. En dan heb ik niet niet eens over het handvat aan de achterzijde maar het op de buik plaatsen van het beestje omdat Lizette het knap zwaar heeft en het ding niet de lucht in krijgt. Om stoere praat te voorkomen, ik heb een donkerbruin vermoeden dat mij het ook niet zou lukken hoor, eerlijk is eerlijk. Ben ook geen Hulk, He-man of Superman ;)

Maar bij elke foto van een dikke vis die op de buik gezet wordt spreekt men van een schande terwijl dat in mijn ogen zo not done is. Hetzelfde geldt voor het tig keer liften van zo'n vis. Valt me vies tegen dat niemand daar over valt, en al helemaal niemand van het circus dat er omheen staat te dartelen aan de waterkant. Is het de vis en zijn gezondheid die prioriteit heeft? Ik weet het niet. Het beestje gaat inmiddels al een tijdje mee dus het zal allemaal wel meevallen dan.

Om Peter van Loo eventjes voor te zijn:

Jaloezie ken ik niet aan de waterkant, afgunst al helemaal niet want ik kan voor mezelf dingen inmiddels prima relativeren. Dus kom daar ook niet mee aan als commentaar.

Het hele recordcircus is al niet meer in mijn interesselijst sinds het stuivertje wisselen tussen de wijlen Rainbowreus en Scar. Maar wat zou het mooi zijn als er ineens een onbekende vis zo'n record aan bonken helpt slaat zoals Mark van Hool zo mooi beleefde in het boek:"Woord van Zwijgen II".

Dan nog het verhaal sponsoring:

Het interesseert niemand hoe lang je al vist. Echt niet. Je moet voor degene die jou benaderd een toegevoegde waarde hebben in het onder de aandacht brengen van zijn merk/water/spul/aas of what so ever. Of je nu iemand bent die schreeuwt dat ie al 25 jaar vist maar in principe pas 4 jaar de karperlatten hanteert is daarbij echt geen functie-eis om het zo maar even te noemen. Je ziet het zelfs in de DVD van Nash. Een jonge kerel begon bij Nash te werken terwijl deze (naar zeggen van Kevin zelf) nog niets met karpervissen te maken had. Moet je eens kijken wat hij dan een jaar of twee laten bereikt heeft. Echt geen wijsheid die hij zichzelf in een 15-tal jaar heeft doen ontwikkelen, maar gewoon de wijsheid van anderen jezelf op de juiste manier aanleren. Een stukje inzicht moet er wel aanwezig zijn maar moeilijk is het vangen van karpers niet. Zo zijn er wel meer voorbeelden van te noemen, maar dat laat ik eventjes ter zijde.

Over het stukje fieldtesting kan ik kort zijn:

Op materiaalgebied bestaat dit gewoonweg nauwelijks meer. De doorloopsnelheid is daarvoor gewoonweg veel te groot, mensen houden van vernieuwing en verandering. Tegen de tijd dat je voldoende 'gefieldtest' hebt is het product an sich gewoon veroudert en zijn er weer talloze andere dingen te krijgen.

Dingen die wel solide zijn en zich bewijzen blijven daarom ook jaren in een assortiment. De kopers en klanten die er mee vissen zijn tegenwoordig gewoon een groot deel van het fieldtest-circus. Zij zijn de echte testers die het in een veelvoud van omstandigheden gebruiken en het ook met recht durven zeggen als iets niet goed is. Ik heb inmiddels al meerdere malen zulke dingen zelf ervaren dus durf deze mening dan ook neer te zetten.

Op aasgebied geloof ik wel dat een bepaald stukje aas door de teamleden wordt ingezet en dat er aanpassingen gedaan worden aan de hand van ervaringen. In welke mate hangt ook helemaal af van het bedrijf zelf, de mogelijkheden en de bedoelingen. Zeker als je als aasbedrijf de productie in eigen hand hebt is dit redelijk eenvoudig te realiseren.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

03-12-2012 12:09

Sven....
Das lang geleden... :wink:


Hanteren van die vis;
Onder andere ik heb daar wel eens op andere gebieden van het www-gebeuren over laten vallen.
Dit werd soms behoorlijk snel verwijderd. Het leek er soms weleens op dat er niks van gezegt mocht worden..
En dan zeg ik nog niks van reacties die ik via facebook heb gehad. Van voor EN tegenstanders..soms niet te zuinig..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-12-2012 12:36

Of het wenselijk is om vissen zo te portretteren en er dan mee naar buiten komen, nee natuurlijk niet. Alleen al om het feit dat je tegenstanders van het vissen voedsel geeft om te ageren.

Wat karper op haar/zijn buik zetten aangaat daarvan is bekend dat dit geen invloed heeft op organen. Die discussie is hier al eerder gevoerd. Het volle gewicht van de vis op je knie laten rusten is een ander geval. Je belast dan maar een klein gedeelte van de buik voor de volle 100 % van het totaal gewicht van de vis. Maar ja, in de euforie van de vangst kunnen vissers vaak niet helder meer denken (als ze dat al konden.)

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-12-2012 12:47

Peter,

Geen invloed op de organen? Hoe komt men dat te weten dan? Onderzoeken? Wat voor een onderzoeken? Heb een tijdje niet veel tijd gehad alles te volgen dus ben daar echt benieuwd naar.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-12-2012 13:05

Als we zo tegen zijn, helpt maar 1 ding het merk boycotten...

@Cees van Opstal: jesusbeets, je komt er voor terug
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-12-2012 13:07

BTW: als je het goed bekijkt betaalt de ene helft de visserij van de andere helft. Eerlijk toch? :P

Zal er veel verschil zijn voor de vis als ie op zijn zij of op de buik ligt? Denkt dat het mee valt.
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-12-2012 13:08

@ Klaas snapniehoe :roll:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-12-2012 13:20

Hoi Sven,

Naar aanleiding van cover foto van een karperboek wat in België verscheen voor wat jaren terug is hier over contact gezocht met Sportvisserij Nederland. Meen dat Marco Kraal daar toen de reactie op gaf zoals ik die verwoorden. Was hier zelf een van de aanjagers van de discussie die naderhand door (onwetendheid) mijn excuses richting België aangeboden heeft.

Alles naar omstandigheden goed met je?
Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-12-2012 13:58

Peter,

Met mij is alles helemaal prima hoor. Maar bij veranderingen in werksituaties horen ook veranderingen in tijdsbesteding. Nu de winter er weer is kan ik af en toe weer eens KWO bezoeken..

Klaas vd Herik schreef:BTW: als je het goed bekijkt betaalt de ene helft de visserij van de andere helft. Eerlijk toch? :P

Zal er veel verschil zijn voor de vis als ie op zijn zij of op de buik ligt? Denkt dat het mee valt.


Maar je weet het niet zeker?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

03-12-2012 14:55

Ik denk dat een vis sowieso IN het water hoort... Da's beter voor de vis...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-12-2012 15:11

Henk ter Maat schreef:Ik vind het wel een beetje jammer, dat verhoereerde dieren juist door een blond stuk verhoerd worden, waar de dames in het algemeen zeer luid protesteren indien ze als lustobject gezien en commercieel uitgebuit worden.

Jammer en misselijkmakend veel domheid op 1 plekje.

Daag!


Het is en blijft een verhoerd water, hoe je 't ook wend of keert.
Voor een bedrag tussen de 300 en 400 euro mag je erop..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

03-12-2012 15:36

Even tussen () Zitten de dames in kwestie ook hier op het forum? Ben wel benieuwd eigenlijk naar hun/haar reactie/gedachtegang.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

03-12-2012 17:03

Verkeerd meten ,wegen, groothoeklenzen en andere verkwanselingen van onze sport. Dat krijg je als je veel te veel waarde geeft aan een vis.
Al deze dingen komen uit een niet te blussen geilheid voor grote vis.
Het is niet anders in andere takken van sportvisserij.

Waar je aanzien (eer) en geld mee kan verkrijgen word het niet te nauw genomen met normen en waarden.
Dit geld voor het hele leven.

Het bovenste slaat niet op de vis in kwestie maar eigen ervaring, voor dat ik weer overal van beschuldigd word.

Ps: ik wou dat ik hem gevangen had :lol:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-12-2012 08:18

Cees v Opstal schreef:@ Klaas snapniehoe :roll:


niemand begreep hoe ie terug kwam. Wel jaarlijks lang weekend..
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-12-2012 09:55

Sorry ik spreek geen Klaziaans :roll:
I can't knot a rope on it :D