"slechte"service!!!


Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

15-11-2012 20:37

Maar ze zetten hem niet voor je op de goede zender ;)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-11-2012 07:58

Het enige probleem is de communicatie geweest. Opspoelen is in mijn ogen een service, iets extra''s/ Dat half uur werk wordt niet voldaan uit de aankoop ad eur 75.

Lijkt me logisch dat dat in een rustig ogenblik plaats vindt. Stel je toko staat vol en dan?
Communicatie is 2 kanten heen. Zelf bel ik ff vooraf als ik wil laten spoelen.
It's okay 2 pay
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-11-2012 08:55

paul vonk schreef:huuuu? Als jij een tv koopt wil je daar toch ook een afstandbediening bij? Dat is in mijn ogen en volgens mij, velen met mij hier precies hetzelfde. Als je lijn koopt bij een hengelsportzaak is dat een kleine moeite om dat er even op te spoelen.

Er staat toch niet voor niets zo'n spoelapparaat. Dat is zo gebeurd een paar spoelen.



En je wil ook dat ie je onderlijnen knoopt als je daar haken en een rolletje onderlijnmateriaal aanschaft? :roll:
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

16-11-2012 09:00

Martijn Nederpel schreef:
En je wil ook dat ie je onderlijnen knoopt als je daar haken en een rolletje onderlijnmateriaal aanschaft? :roll:



Zou handig zijn :P Maar nee hoor dat doe ik gewoon zelf. Het gaat meer om het beetje service wat je mag verwachten van een hengelsportzaak. Lees ook even de rest van het topic door dan zal je zien dat het niet alleen om opspoelen gaat.

Topic starter komt daar even 300+ uitgeven. Mogen de spoelen daarvoor even opgespoeld worden als je zaak zo goed als leeg is?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-11-2012 09:10

Weet ik paul.....iets met advocaat en duivel :wink:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-11-2012 09:13

paul vonk schreef:Eigenlijk is het toch te bizar voor woorden dat je een dag later terug moet komen om je spoelen op te laten spoelen. In de oude tijd van Rothfuzs op de beestenmarkt stonden ze dat zowat de hele dag te doen.



en over die had ik het dus hahaha vroeger was dat goeie service waar ze nu zitten met die bolle weet zijn naam ff niet is de service hooguit klote en ga ik voortaan wel naar den haag.
Is een stukkie verder maar wel betere service...

En koster blijft een vage tent qua personeel, ze zien je liever gaan dan komen heb ik zo het idee zeker op de manier zoals ze je aankijken en die lompe briefjes van lach even voor de camera.
Ze moeten daar zelf eens lachen want dat is een stukje klant vriendelijkheid, maar voor sommige toch moeilijk ;)

Maar gelukkig spoel ik ook wellis me eigen lijnen op en dat is niet zo heel moeilijk hoor, jij kan het ook.

Succes.

edit:
@paul, nog even 1 ding want je geeft aan dat er in delft weinig te vinden is qua goeie service en alles, maar ga eens naar pijnacker daar is het zoals oude rothfusz vroeger was, gezellig, bakkie koffie, ze nemen de tijd voor je en besteden aandacht aan je.. een aanrader.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

16-11-2012 11:55

R de Winter schreef:

en over die had ik het dus hahaha vroeger was dat goeie service waar ze nu zitten met die bolle weet zijn naam ff niet is de service hooguit klote en ga ik voortaan wel naar den haag.
Is een stukkie verder maar wel betere service...

En koster blijft een vage tent qua personeel, ze zien je liever gaan dan komen heb ik zo het idee zeker op de manier zoals ze je aankijken en die lompe briefjes van lach even voor de camera.
Ze moeten daar zelf eens lachen want dat is een stukje klant vriendelijkheid, maar voor sommige toch moeilijk ;)

Maar gelukkig spoel ik ook wellis me eigen lijnen op en dat is niet zo heel moeilijk hoor, jij kan het ook.

Succes.

edit:
@paul, nog even 1 ding want je geeft aan dat er in delft weinig te vinden is qua goeie service en alles, maar ga eens naar pijnacker daar is het zoals oude rothfusz vroeger was, gezellig, bakkie koffie, ze nemen de tijd voor je en besteden aandacht aan je.. een aanrader.



Ooh maar even voor de duidelijkheid, ik laat mijn spoelen ook niet opspoelen door een winkel, doe dit veel liever zelf.

Die zaak in Pijnacker ken ik, ben er een paar keer geweest. Maar daar ga je dan al, zoals ik al aangaf is het aanbod in Delft e.o. slecht, zo ook daar. De man is een vreselijk vriendelijke vent alleen zijn aanbod spreekt mij niet zo aan.

Ben helaas toch afhankelijk van bestellen via internet of een ritje voorburg/vlaardingen/sliedrecht. (zonder namen te noemen haha.)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-11-2012 23:34

Ik heb nog even over deze kwestie nagedacht. En denk dat het vooral de manier is waarop je het brengt. Als hij zegt "joh ik wil het met alle liefde voor je doen, maar ben met bestellingen bezig, die zo worden opgehaald en die moeten echt de deur uit". Of ik kan echt niet met die spoelmachine overweg maar mijn collega komt zo en die is er een gigant in. Dan heb je er begrip voor.
Klein voorbeeldje van mijzelf in deze winkel. Goedemiddag heeft u voormij een baaltje babycorn, die zag ik op site staan ? Nee, alleen op bestelling.(punt) Dus ik loop terug de winkel in en pak maar een paar 5 kg zakjes van de plank. Terug bij de toonbank vraag ik bij de ander(kale) of die hier nog wel van heeft liggen en deze komt onmiddelijk met een baal van achter. Op mijn reactie naar de eerste(eigennaar) dat hij echt een topverkoper is weer totaal geen reactie. Ik ben zelf winkelier en misschien let ik er daarom wel meer op dan een ander. En je kan het echt niet iedereen naar zijn zin maken, maar dit is volgens mij toch echt onnodig.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Bert Kneppers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-03-2010 19:07
Locatie: Zoetermeer

17-11-2012 07:23

mike bier schreef:van de 2 hengelsportzaken in delft zit er een in een verhuizing waardoor het mis kon komen dat de spullen al op de anderen locatie waren.
maar het gaat denk ik om die andere zaak daar hebben ze nog nooit van het woord service gehoord.
een bak koffie hoef je er niet te verwachten, heb wel is iemand gehoord die daar om advies vroeg die stonden ze aan te kijken of die gek was. en er lopen mensen in de zaak die volgens mij buiten de zaak om nog nooit een hengel in hun handen gehad hebben.

en lijnen zelf opspoelen blijft het beste daar kan geen machine tegen op


Moet je even naar Yanboo vragen , die loopt daar op zaterdag.... Top vissertje die gozer !! :D
mike bier
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-07-2006 10:40

19-11-2012 20:47

Moet je even naar Yanboo vragen , die loopt daar op zaterdag.... Top vissertje die gozer !! :D[/quote]

ok dat zou kunnen kom er nooit op zaterdag kom er alleen doordeweeks als ik echt wat nodig heb
licht nu eenmaal tussen werk en huis maar als ik de tijd heb ga ik wel naar een anderen zaak
kom der alleen als het echt niet anders kan
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-11-2012 08:41

Koster is gewoon een pleuris zaak op zijn hollands gezegd, maar ze hebben wel veel en voor goede prijzen.
Ze richten zich ook meer op intrenet verkoop wat logisch is want vele hebben de ballen verstand van vissen..

Als je weet wat je nodig hebt ga naar koster pak het betaal het en ga zo snel mogelijk weg daarzo.

En als je weg gaat daar roep dan nog even hard, BEDANKT VOOR HET LACHEN EN HET ADVIES!!! ;)

Maar wat molens opspoelen betreft, doe dit gewoon zelf... is echt niet zo moeilijk.

gr.
Oja joh!!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-11-2012 10:32

Nou ben ik zelf een ondernemertje en ik vraag me nu toch af. Zullen zit dit lezen en zullen ze er wat mee doen ? Lijkt mij echt niet leuk om dit over je eigen te lezen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-11-2012 14:07

van beide kanten snap ik het wel...

ik lever ook service ,maar ik heb ook een dagplanning en ik hou er niet van als die niet verloopt zoals gepland..
waarschijnlijk hadden zij ook iets anders in de planning en dus op het moment geen tijd/zin om op te spoelen ( maar ze wilden het wel doen uiteindelijk en ook nog eens op dezelfde dag)
wordt pas echt lache als ze het opspoelen in rekening zouden brengen en je alsnog een dag zouden laten wachten :D

als je bijv je schaatsen wil laten slijpen moet je soms ook een halve of hele dag wachten,bij anderen kan het weer gelijk.. shit happens.

dus naar mijn mening:


Afbeelding

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-11-2012 18:12

leon van der schelling schreef:R de Winter,

Het is ook niet moeilijk maar gemakzucht,..en als je een x bedrag uitgeef aan lijn dan vind
ik het wel zo netjes dat ze dit voor je opspoelen.
Maargoed wat je al tikte,..een pleuris zaak en mij zien ze daar niet meer.
grt



ik ben het met je eens leon het is idd te gek voor woorden dat als je een lijn van pak een beet 60 euro er op wil dat ze het niet even op spoelen.

Maar ik kan je wel zeggen wees blij dat hun het niet gedaan hebben want heb zelf al 2x mee gemaakt dat het begon te krullen als een gek, omdat hij er verkeerd op zat..

En ik kom er nog wel eens maar echt alleen als ik wat nodig heb en ik niet ver van huis wil want het is bij mij op de hoek ;)


@dennis:

ze lezen dit zekers wel, maar ze doen er geen ruk aan omdat ze toch weten dat mensen bij hun bestellen en kopen omdat hun prijzen en assortiment gewoon goed is..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

22-11-2012 02:07

Can not agree more!

Prijs OK, maar verder? Ik ben buiten mijn eigen dagelijkse beroep ook nog ondernemer en ik weet heel goed in zowel mijn dagelijkse beroep als daar buiten dat klantvriendelijkheid een tevreden klant oplevert en een tevreden klant een positieve reactie naar een ander. Een tevreden reactie naar een bekende kan een nieuwe klant opleveren en eigenlijk bouw je op deze wijze je eigen imperium. Voor zover de theorie die ons allen wel bekend zal zijn.

Je kunt natuurlijk ook je eigen piramide bouwen en deze langzaam steen voor steen afbreken. Hun goudstaven blijven echter veilig, omdat de webshop goed loopt zoals ik vaker hoor. Het geeft mij als klant een goed gevoel als ik gegroet wordt, hoe gaat het met jou/u. Nee, in plaats daar van ben ik vaak genoeg aangekeken of ik niets in mijn zakken ging stoppen. Natuurlijk zal er gejat worden, dat is in iedere winkel. Maar door zelf het accent daar op te gaan leggen bij klanten weet je zeker dat ze niet graag terug komen en zeker niet op hun gemak zijn. Het is dat de prijs goed is, maar voor de service rijd ik veel liever richting bijv Hareco of dat kleine winkeltje in Dordrecht waar die jongen ook echt veel op voorraad heeft.

Dat meisje is idd wel altijd bereid om vriendelijk te lachen en weet wel wat klantvriendelijkheid inhoud.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

22-11-2012 08:30

jordyopthof schreef:of dat kleine winkeltje in Dordrecht waar die jongen ook echt veel op voorraad heeft.


Je bedoeld Hengelsport v/d Ven, die spoelt je lijn op waar je bij staat, en dan krijg je nog een bak koffie ook (ook wel meer ook). En soms laat ik ze weleens achter zodat hij het op een rustig moment kan doen, maar ik woon er ook niet zo heel ver vandaan, en in de periode maart tot oktober kom er soms meerdere malen per week.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-11-2012 10:13

Misschien een idee, om koster een keer wakker te schudden en er gewoon met zijn alle een maand niks kopen/bestellen..

kijken of ze het dan wel leren...

ik vind het een goed idee van me zelf ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

22-11-2012 17:37

Of met z'n allen het goedkoopste klosje nylon kopen en op laten spoelen.

CN :P
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-11-2012 18:11

Cor Nannings schreef:Of met z'n allen het goedkoopste klosje nylon kopen en op laten spoelen.

CN :P


En daarna overdreven en meerdere malen bedanken voor de geweldige service.. :wink:
Mzzl Bart
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

22-11-2012 23:20

Wat een gezeur om niks zeg...
Alles moet zo goedkoop mogelijk en dan worden de marges gewoon veel kleiner op de produkten. En wat gebeurt er als de marges veel kleiner worden? Dan moet je meer verkopen in dezelfde tijd om hetzelfde bedrag te verdienen. Via internet wordt de markt veel verder onder druk gezet en de klant wil in de winkel dezelfde prijs als elders op internet en gaat huilie huilie doen als ze een euro meer moeten betalen...
MAARRRRR WEL VERLANGEN DAT DE WINKELIER DE OUDERWETSE SERVICE VERLEENT!!!

Dan heb je echt een plaat voor je harses, dan snap je niet dat zo'n winkelier heel veel moeite moet doen om beleg op zijn boterhammetje te verdienen omdat het o zo geliefde internet de ouderwetse winkelier buitenspel zet. En als je dan niet wilt of kunt snappen dat die winkelier voor dat beetje geld dat hij aan jou verdient alles laat vallen om jou nog blijer te maken dan je al bent met de lage prijs, dan moet je je toch echt gaan schamen! Een klantje mislopen doordat hij jou aan het helpen was, dat kost hem op jaarbasis bakken met geld.
En 99% van de winkeliers wil dat heus wel voor je doen, alleen wel op een moment dat het hem uitkomt en dat is logisch...

Als je echt van service houdt, dan koop je bij de lokale vakhandel tegen traditionele prijzen. Dan kun je prima service verwachten want de room bovenop de melk is dik genoeg om er wat mee te kunnen ;)
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-11-2012 01:32

Ronald, met alle respect maar ik mag hopen dat jij geen ondernemer bent want jouw vertaling slaat kant nog wal.

Ik heb ook een eigen onderneming en geloof mij, in deze is de concurrentie en het klantgemak voor de consument dit product via internet te bestellen heel erg groot, ook de supermakt neemt een hap uit mijn omzet weg.

De enige manier om dit te overkomen is een hoge mate van klantvriendelijkheid en service.
Dit levert ook klanten op en draagt bij aan klantbehoud. Overigens heeft klantvriendelijkheid en service echt niets te maken met een prijs!! Wat een ongelooflijke onzin is dat zeg!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

23-11-2012 01:54

Ik ben juist ondernemer en heb jarenlang in winkels gewerkt. De tendens is al heel wat jaren geleden ingezet. Winkels zoals Vlemmix, Ad van Belkum, Raven enz. zijn begonnen met massaverkoop met kleine marge.
De lokale handel klaagde steen en been maar hield vol door de prijzen hoog te houden. Dat resulteerde in een dalende omzet want de grote produkten zoals hengels en grote accessoires werden elders gekocht. Wie kocht er nu een hengel bij de lokale winkelier voor 800 gulden als deze via postorder te bestellen was voor 500 euro??? Dan had je hem een week of 3 later pas, maar dat was wel de moeite!
Nu kun je veel makkelijker online ergens iets kopen via het machtige internet en die toegankelijkheid heeft de lokale hengelboer zwaar onder druk gezet waardoor deze ook de prijzen fors verlaagd heeft. Nu verwacht iedereen nog steeds de oude vertrouwde service van diezelfde winkelier want dat was vroeger ook zo. Men vergeet wel dat diezelfde winkelier niet de afzet heeft van een grote internetshop en het bereik van zo'n megabedrijf. De service moet het dan compenseren en dat is dan al meer dan gemiddeld, maar het kan nooit meer zo worden als voorheen. Laat die illusie nou eens varen.......

Wel ben ik het met je eens dat je aan klantenbinding doet door de beste vorm van service te geven die in je macht ligt!
Ieder stukje fatsoen en wil zal bijdragen in een goede afwikkeling van een transactie maar vergis je niet in de kracht van geld.
De volgende keer wanneer iemand een grote aankoop gaat doen, dan wordt er gewoon weer opnieuw gekeken wie de goedkoopste is. Of je dan goede service hebt verleend is doorslaggevend bij een twijfelgeval, maar vaak is de laagste prijs bepalend.

Wel moet ik de kanttekening plaatsen dat kleine accessoires er ook toe doen. Dat zijn de margemakers en die koop je alleen maar in je eigen buurt. Daar ga je niet voor reizen. Zulke dingen zijn ook bepalend voor je omzet en je klandizie. Klantvriendelijkheid staat te allen tijde bovenaan!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-11-2012 02:50

Een ding staat als een paal boven water en ik houd mijn hart vast voor de toekomst.

Ondanks wij van winkelen houden denk ik dat we er ooit naar toe gaan dat we een enorm probleem in werkgelegenheid gaan krijgen door heel veel faillisementen in bepaalde branches. Internetwinkels zijn idd veelal goedkoper wat interessant is. In bepaalde branches en bij bepaalde groepen mensen doet klantvriedelijkheid er niet echt toe. Bedrijven als tnt en Gls worden er rijker door.

Persoonlijk geef ik liever een tientje extra uit dan dat ik alles via internet bestel. Gewoon om de ondernemer te helpen. En als het echt heel veel scheeld ga ik eens iets bestelle denk ik. Nog nooit gedaan overigens.
Om bij het onderwerp te blijven denk ik dus echt dat ook goedkopere winkels veel moeten en kunnen doen voor de klant. Dit zijn in mijn ogen de bedrijven die dadelijk overleveb als de rest om valt.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

23-11-2012 03:07

Gewoon om de ondernemer te helpen.


Maar Jordy een internet bedrijf(aanbieder) is toch ook een ondernemer!!

Groet, Peter
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

23-11-2012 07:51

Laatst nog geprobeerd,online lijn besteld inclusief opspoelen, bijna niet te doen joh :D