Politie mag Visserijwet wel controleren


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2012 16:18

Wat heb je aan die wijsheid als je vervolgens de toegang geweigerd word voor bijvoorbeeld een popconcert?........Word het een erg duur kaartje
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2012 16:48

Was jij niet de persoon in een recent rig topic die klakkenloos een rigje kopieerde en eerst zaken aannam zonderop voorhand over de werking na te denken!? Maak je alsjeblieft maar niet druk over wijsheden...

Neem in deze dan ook maar gewoon aan dat wanneer jij je tas, broek-, en jaszakken binnenste buiten keert en vervolgens je mouwen en broekspijpen opstroopt en zo je medewerking laat zien, menig beveiliger daar vrede mee zal hebben. We leven we hier niet in een fascistische staat hoor...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2012 16:51

Uhm nee dat was ik niet. Daarnaast is dit geen antwoord op mijn vraag. Ik geef je op een briefje dat je er gewoon niet inkomt, gelijk of niet

Mvg martijn
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2012 17:08

Mmm vreemd.., Martijn Nederpel toch, topic 50% losschieters.

Soms is het waarom niet relevant, het werkt...... Scheelt weer een hoop achteraftheorieen...

Maar afgelopen september heb ik een nog lokaal parkfestival bezocht (ben weg geregend) en op vriendelijke wijze de beveiliger alles laten zien wat hij wilde zien en daar is geen hand van hem bij mij op m'n lichaam aan te pas gekomen. Bij z'n aimabele vrouwelijke collega had ik er overigens geen probleem mee gehad...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2012 17:19

Marco

Jammer dat je mijn woorden uit zijn verband rukt. Ik heb nergens geschreven dat ik klakkeloos kopieer zonder ergens over na te denken. jammer maar je lijd aan tunnelvisie en wil me in dat topic gewoon niet begrijpen, zegt meer over hou dan mij. Maar weet je wat, je hebt gelijk ik ga vissen...

Mvg martijn
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 12-11-2012 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-11-2012 17:28

Heren,

Gaan we nu niet een klein beetje muggenziften.

Ging hier om een stukje onduidelijkheid in wetgeving waar naar aanleiding van Kamervragen nu duidelijkheid in gekomen is. Als wetgeving op het gebied van de visserijwet voor tweeërlei uitleg vatbaar is hebben altijd Kees nog die ons op het juiste spoor zet.

Waarvoor dank,
Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-11-2012 17:59

Ik kan bevestigen dat ik daar niet wakker van lig Marco. Kan me trouwens niet indenken waar ik op mijn leeftijd nog wel wakker van zou moeten liggen...
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

12-11-2012 18:29

De staatssecretaris geeft slechts aan hoe in zijn ogen bepaalde wetgeving uitgelegd dient te worden.
Pas na een uitspraak van de hoogste rechter zal er m.i. echt duidelijkheid zijn omtrent eerder genoemde artikelen.

kleine nuance, maar niet geheel onbelangrijk volgens mij...
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

12-11-2012 19:53

Och Aart, soms probeer je inhoudelijk iets uit te leggen en blijkt dat men geen interesse heeft om een klein beetje wijzer te worden. Gelukkig heb ik er nog iets van opgestoken.

Fouillieren dus...


Nou Marco, zoveel heb je er niet van opgestoken.
Ook met je derde poging zit je er naast.
Fouilleren dus...

Maakt niet uit hoor, doe de beentjes maar even uit elkaar.
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-11-2012 09:57

Heb ik hem zo'n opmerking bespaard Erwin, begin jij er weer over :lol:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-11-2012 11:43

Aart Lokhorst schreef:Ik kan bevestigen dat ik daar niet wakker van lig Marco. Kan me trouwens niet indenken waar ik op mijn leeftijd nog wel wakker van zou moeten liggen...


Blaasproblemen misschien :lol: !?

Nou Marco, zoveel heb je er niet van opgestoken.
Ook met je derde poging zit je er naast.
Fouilleren dus...

Maakt niet uit hoor, doe de beentjes maar even uit elkaar.


Tellen is ook altijd lastig.., tweede poging :wink: .

Fusilleren was trouwens het volgende woord wat in me opkwam toen ik je oneerbare voorstel las :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

13-11-2012 19:55

:D

Fusilleren, in 1x goed!
Maar het loopt uit de hand. Eerst mocht de politie en/of BOA controleren, later fouilleren en nu wordt er al gefusilleerd.
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-11-2012 10:08

Marco Mostard schreef:Visiteren ja.., foulieren nee!

Een beveiliger is simpelweg niet bij wet gemachtigd / art. 141, 142 tot het overgaan op fouliering zoals een OpsporingsAmbtenaar wel is. Maar zelf voor visitatie (tasje inkijken etc.) moet er nog aan een aantal voorwaarden voldaan worden.

Zoals;

Niet ten aanziens des persoon (discriminatie), steeksproefgewijs (geen seriewerk!), op voorhand bekend kunnen zijn met de mogelijkheid tot visitatie (iin bedrijfscontract of op festival kaartje bijv.) etc. Wordt er niet aan die regels voldaan, dan heeft de opdrachtgever en de aangewezen beveiliger geen poot om op te staan.

Nogmaals.., visiteren ja. Foulieren nee!

En als je het goed vindt (sowieso :wink: ) ga ik er maar vanuit dat de leeraar van de door mij gevolgde en afgeronde BOA opleiding, een voormalig hulpofficier van justitie, me niet in 't ootje heeft genomen...

Nog wat info vanuit de beveiligingssector zelf;

http://www.lodgeselector.nl/visitatie-m ... tatieknop/

http://beveiliging.rv-webdesign.nl/Prak ... tatie.html


Jaja, ik wilde er niet nog meer moeilijke woorden bij halen, maar inderdaad, visiteren. In de praktijk kan dat dus voelen op je lichaam en in je zakken zijn heur, dus voelt het als fouilleren. Kwestie dus van welke term je eraan hangt. En nogmaals, je bent niet verplicht het te ondergaan, maar dan mag je dus ook niet naar het feestje. Lijkt me gezien de hoeveelheid gewapende idioten die er vandaag de dag rondlopen ook alleszins redelijk.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

15-11-2012 17:01

Kort samengevat van Kees & uit de visserijwet geplukt:

Wie zijn opsporingsambtenaren?
2.3.1 Algemene opsporingsambtenaren (art. 141 Sv)
Algemene opsporingsambtenaren zijn:
a. officieren van justitie;
b. politieambtenaren
c. aangewezen militairen van de Koninklijke Marechaussee;
d. ambtenaren van vier bijzondere opsporingsdiensten.

Algemene opsporingsambtenaren zijn in principe bevoegd voor alle wetten, tenzij de betreffende wet het zelf anders regelt. Een wet kan ook regelen dat een algemeen opsporingsambtenaar tevens met toezicht is belast

Wat mogen zij?
2.4.2 Documenten ter inzage afgeven (art. 55 lid 1 onder b)

Iedere visser is verplicht om op eerste vordering van een opsporingsambtenaar ter inzage af te geven de voor die vorm van visserij vereiste documenten. Denk hierbij aan visakten, schriftelijke toestemming en huurovereenkomsten van de rechthebbende op het visrecht en andere relevante bescheiden.

De sportvisser aan de waterkant is verplicht om op eerste vordering van een politieagent zijn Vispas (een schriftelijke toestemming van Sportvisserij Nederland) ter inzage af te geven. De beroepsvisser die op de rivier zijn fuiken licht is verplicht om aan de controlerende politieagent zijn visakte ter inzage af te geven.


Lijkt mij dat het niet duidelijker kan toch?!

Mvg,

Randy
kaas stad !!! kaas karper !!! kaas aas !!!
kevin nijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-12-2012 21:10
Locatie: weert

28-12-2012 00:56

haha inderdaad,ik vis elke week illegaal nacht , NOOIT politie
laat het maar blijven zo :P
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

28-12-2012 11:53

Nou, gefeliciteerd knul en bedankt voor deze nuttige bijdrage!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!