vissen op kleinere wateren ?


Plaats reactie
Robin lobbia
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-10-2012 15:44

27-10-2012 15:53

Hee mensen, ik ga morgen vissen, op een klein water: t'ven in middelrode. daar zijn karpers gevangen!
zit een goed bestand op,

iemand nog tips om er redelijk zeker van te zijn dat ik op wat kleiner water kan slagen ?

(ik vis met caramel en bananen boilies)

met vriendelijke groet.:D
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 28-10-2012 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig gebruik van vetgedrukte letters, zijn verwijderd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-10-2012 18:11

Leen het boek: de dunne lijn van luc de beats bij de bibliotheek, er gaat een wereld voor je open :wink:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

27-10-2012 20:04

Maar gebruik die emmer boilies a.u.b. NIET te letterlijk op klein water.

Je moet alles dus wel in zijn proporties zien...

Maar het boek is zeker een aanrader...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 11:41

....jongen is speciaal lid geworden om te vertellen dat 'ie gaat vissen. Benieuwd welk forum hij gebruikt om te vertellen dat 'ie moet schijten...... :o
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-10-2012 12:13

Een blank vannacht Rene?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 14:29

Ik ga zo douchen.....iemand nog tips? :wink:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-10-2012 14:36

Zeepje op de grond laten liggen...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 15:10

Zeepjes? Sorry ik ben van NA de 2de wereld oorlog.... :roll:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

28-10-2012 15:48

Rene Schouten schreef:....jongen is speciaal lid geworden om te vertellen dat 'ie gaat vissen. Benieuwd welk forum hij gebruikt om te vertellen dat 'ie moet schijten...... :o


Volgens mij vraagt hij om een tip, en als ik me niet vergis mag dat op dit forum....
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 16:27

Precies. En dan MOET jij 'm vertellen WAAR hij moet gaan zitten, met WAT, hoelang & waar, aas, de lengte van z'n onderlijn + hair. Maar wel een beetje snel graag want hij zit er NU als ik 't goed begrijp. Dus snelheid is geboden Marc!!!
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

28-10-2012 17:22

Rene Schouten schreef:Precies. En dan MOET jij 'm vertellen WAAR hij moet gaan zitten, met WAT, hoelang & waar, aas, de lengte van z'n onderlijn + hair. Maar wel een beetje snel graag want hij zit er NU als ik 't goed begrijp. Dus snelheid is geboden Marc!!!


Ik zie hem dat nergens vragen hoor, Rene...

Hij vraagt gewoon om tips voor vissen op klein water. Is op zich niks mis mee toch? Kan me voorstellen dat hij zich graag GOED wil voorbereiden voor het vissen op een kleinere plas... Dan denkt ie dat er vast wel wat hulpverlenende medevissers zitten op een forum als deze...

Maar dat blijkt dan niet zo te zijn...

Om op de OP terug te komen, neem een hengel met een peildobber mee naar de plas en ga eens wat uitpeilen. Zo vind je misschien wat leuke plekken, eerst langs de kant peilen en dan ook wat meer naar het midden. Beetje boilies er in op beide plekken kijken wat er gebeurd als je gaat vissen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 18:14

...als 'ie dezelfde vraag stelt na een blank of 10 zal ik er serieus over nadenken om er serieus op in te gaan.... De rest van 't theekransje mag z'n goddelijke gang gaan.....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

28-10-2012 20:09

Persoonlijk heb ik het karpervissen geleerd van een aantal mensen, waaronder ik één echte leermeester had/heb die mij over de jaren heen telkens weer opweg hielp als het even niet lukte, of als ik weer eens op een onbekende situatie stuiten waarbij ik toch weer raad nodig had.
Waar ik heen probeer te gaan is dat ook al kun je zelf vissen, het best prettig kan zijn als iemand je er soms even bij helpt. Al is het maar die ene suggestie die je van het twijfelen af helpt.

Dit is wat ik hier tegenkom. Ik lees helemaal niks over welke rigs of welke plekken of wat dan ook.
Het enige dat er word gevraagd door de topic starter is of er iemand toevallig een tip heeft voor hem. En er zitten op dit forum toch genoeg mensen die verstand van zaken hebben.

Ik zie het hier zovaak voorbij komen. Iemand die met een simpele vraag komt, en meteen zijn er(vaak de zelfde) mensen die het nodig vinden om neerbuigend uit de hoek te komen(ik zeg niet dat dit in deze topic het geval is, en wil voor de rest ook niet persoonlijk worden). En normaal stoor ik me hier ook aan maar reageer ik er niet op. Maar bij deze wou ik toch mijn zegje even doen als dat mag.
En het aller ergste is dat ook ik de topic starter niet probeer te helpen, maar deze topic weer vervuil met berichten waar niemand op zit te wachten.
Dus bij deze zal ik toch even proberen wat zinnigs te melden.


Beste Robin,

Je verteld ons dat je op klein water vist, maar hoe meer jij ons over het water kunt vertellen deste beter kunnen wij je helpen.
Al is het door te vertellen wat voor bodem het is, en wat voor diepte verloop het heeft.
Ook is het altijd makkelijk om te weten hoe druk het water bevist word.
Ikzelf ben altijd van het voeren, en probeer het meeste werk te verichten al voor ik ga vissen.
Ik voer graag lang van te voren en blijft dit met de zelfde regelmaat doen om zo de karper aan het aas te laten wennen in de hoop dat ze hier vertrouwd van zullen eten.
Echter vis ik de laatste tijd ook vaak op een andere manier, en dit doe ik wanneer ik bijvoorbeeld geen tijd heb om voor te voeren.
Ik vis statisch altijd met 1 of 2 hengels, dat is maar net hoeveel ruimte ik heb.
Ik gebruik dan meestal een boilie waarvan ik heb ervaren dat de instant vang kracht goed is.
Ik pak een 20 a 25mm boilie en snij hier een vierkant uit die op mijn hair komt(dit omdat waar ik vis altijd ronde boilies gebruikt worden) daarna stel ik een stick mix samen en zorg dat in die stickmix vooral veel stukjes van de zelfde boilie zitten.
(het volgende wat ik doe pas ik alleen toe op watertjes waarvan de bodem weinig tot geen verschil in diepte heeft denk aan polder water, en kleine stadswateren/plasjes)
Ik vis op dat soort water instant sessies van meestal een uurtje of 8.
Bij aankomst ga ik niet observeren, ik gooi een vierkante boilie op mn hair en schuif met een fleur naald een pva kous met de aangestampte stickmix erin over mn onderlijn) en gooi die op gevoel uit.
Met mn tweede hengel doe ik precies het zelfde. En ik voer er voor de rest niks bij!
Wat ik doe is elke 2 uur een nieuwe stek zoeken voor een hengel waar ik geen aanbeten op krijg. Na het klakkeloos ingooien heb ik dus twee uur de tijd om een nieuwe stek te zoeken, daar waar ik de karpers verwacht. Vang ik ook daar niks draai ik na 2 uurtjes weer binnen en herhaal het ritueel.

Dit is niet hoe ik het aanpak wanneer ik een voercampagne kan houden.
Maar het komt wel eens voor dat deze manier van vissen mij een paar hele goede dag sessies wist te brengen!
Dus misschien dat ook al is deze manier van vissen niks voor jou, dat ik je toch op enige ideën heb kunnen brengen.

Dus Robin, kom met wat meer info over het water waar je vist, en ik weet zeker dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen.

Ps. Ik hoop dat ik niemand heb beledigd. Dit is niet mijn bedoeling.
Ik ben verder ook niet opzoek naar ruzie of eindeloze discussies. Dus ik hoop dat ik iedereen in zijn waarde heb gelaten, mocht dit niet zo zijn. Wees vrij om mij een PB te sturen en dan praten we verder.

Mvg Marc
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 20:17

........"hij" die wil WETEN moet je NIET de weg naar de bibliotheek vertellen. Die moet je in de kinderstoel zetten en gaan VOORLEZEN..... Daar worden ze "groot & sterk" van....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gideon Bolink
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-07-2011 00:54

28-10-2012 20:21

Had je vrouw er geen zin in vannacht, Rene?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

28-10-2012 20:27

...zit al de hele dag tussen de pubers in die te lui zijn om de dag aan te kijken. Als ik ze dan hier ook nog eens voorbij zie komen ben ik er wel even klaar mee, als dat de vraag is........
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

28-10-2012 20:58

@rene,
had je verd#mm# iets eerder en sneller kunnen antwoorden? ik heb ook gevist vandaag, ik heb ook geblankt vandaag, en SHIT, sex zit er ook niet in vandaag....
bedankt daarvoor... :lol:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Plaats reactie