hoe regelt jullie vereniging het.


Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

06-10-2012 16:36

HSV Leeuwarden...

dit is een directe quote v/d site:

Nachtvisserij

Ook de nachtvisserij heeft de aandacht van de commissie. Niet alleen is er aandacht voor de algemene ontwikkelingen van de nachtvisserij maar vooral ook voor de nachtvismogelijkheden van onze leden. In onze gemeente zijn de zaken best goed geregeld. We mogen het gehele jaar door in de gemeentelijke wateren in de nacht vissen. Daarnaast is er de mogelijkheid om een nachtvispas aan te schaffen. Anders dan doet vermoeden, is deze pas bedoeld voor toestemming van gebruik van een nachtonderkomen. De commissie probeert de landelijke en provinciale ontwikkelingen zo goed als mogelijk te vertalen naar de lokalen belangen.

Dus ik mag wel stellen: onze vereniging heb het goed geregeld
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

09-10-2012 18:49

onze vereniging zit een beetje erg vastgeroest...
het bestuur bestaat compleet uit 50+ ers die alleen met een vaste stok de
waterkant bezoeken daardoor is er ook veel afkeur tegenover karpervissers op de vijvers die er zijn nu vis ik er zelf al niet eens meer maja hier een stukje uit de verguning over de betrefende vijvers:

vissen met 2de hengel is verboden
nachtvissen is streng verboden
voeren streng verboden
voerboten ten strengste verboden

nou dit was wel een paar punten nu heeft een maat van me al is gezeten dat hij gewoon weg werd gejaagd door de witvissers 1tje ging een 2 meter van zijn hengel afzitten een uur later kwam zijn maat vragen of die nog lang bleef want hij wou bij zijn maat zitten was hun vaste plek hij was het zo zat is ma weg gegaan om nie weer te komen gelukkig hebbe we de regge
Rommert Ydema
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2005 01:06
Locatie: Leeuwarden

09-10-2012 20:37

Michel Paassen schreef:HSV Leeuwarden...

dit is een directe quote v/d site:

Nachtvisserij

Ook de nachtvisserij heeft de aandacht van de commissie. Niet alleen is er aandacht voor de algemene ontwikkelingen van de nachtvisserij maar vooral ook voor de nachtvismogelijkheden van onze leden. In onze gemeente zijn de zaken best goed geregeld. We mogen het gehele jaar door in de gemeentelijke wateren in de nacht vissen. Daarnaast is er de mogelijkheid om een nachtvispas aan te schaffen. Anders dan doet vermoeden, is deze pas bedoeld voor toestemming van gebruik van een nachtonderkomen. De commissie probeert de landelijke en provinciale ontwikkelingen zo goed als mogelijk te vertalen naar de lokalen belangen.

Dus ik mag wel stellen: onze vereniging heb het goed geregeld


Michel dit verhaal was in de oude situatie een feit nu in de nieuwe situatie met de landelijke nachtvispas is dit ook veranderd, ieder die in principe vanaf 1 oktober twee uur na zon ondergang en een uur voor zon opkomst zit te vissen moet een landelijke nachtvispas hebben, de nachtvispas (voor tent en slaapgelegenheid) uitgegeven door HSV Leeuwarden zal in de toekomst blijven bestaan naast de landelijke nachtvispas, alleen in het gebied zoals nu is aangegeven mag men vissen met een tent en slaapgelegenheid daar buiten alleen met een eenvoudig schuilmiddel en niet slapen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-10-2012 07:24

Ik vis tegenwoordig vanaf de kant enkel nog vanuit de auto, gemakzucht dient de mens nietwaar. :oops:
Weet iemand hoe dat dan geregeld is?
Is een auto in dit geval ook een kampeermiddel?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-10-2012 10:30

Ja.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

10-10-2012 10:42

De hengelsport vereniging in Schiedam heeft de zaken ook netjes op orde, ook in Schiedam mag je legaal gaan nachtvissen het gehele jaar. Je heb geen speciale nachtvispas nodig, ook is een tent legaal in Schiedam.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-10-2012 12:56

Michel Hollaar schreef:Ja.

Ok bedankt, dan blijven we gewoon lekker doorgaan met de wet te overtreden. :oops:
In het geval van controle weet ik tenminste wel zeker dat ik fout zit.