Betaalwateren en karperdiefstal, overdreven?


herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

03-10-2012 23:10

De expansie van de karpervisserij kan de expansie drift van de karpervisser amper meer bijhouden, de stroomversnelling waarin het is terecht gekomen is haast onwaarschijnlijk, op alle vlakken.
Het ontstaan van de betaalwaters was van meet af aan een niet te voorkomen gegeven, de zucht naar groot is nu eenmaal groter dan de liefde voor het mooie, de roem belangrijker dan het plezier van de individu.
Zaak is nu dat een en ander zich op een verantwoorde wijze ontwikkelt.
Of je daar aan meedoet, vis je wel of niet op zo'n water, die keus is aan een ieder voor zich, het veroordelen, dat recht is aan niemand voorbehouden, een mening hebben over de wijze waarop, ja dat mag, zonder daarbij individuen of namen te hekelen graag.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

04-10-2012 06:42

:D Ken die hele beste man niet.
Ik schrijf wel eens wat, ik lees bijna nooit.
Ben zelfs wel eens uitgenodigd om op daar te gaan zitten. Denk dat we wel op een lijn zitten als het op dat schouderkloppen aankomt. Maar ook daar (net zoals op andere btw,s) zullen wel mensen met een reden zitten waar ik geen inzicht in heb. Dat recht mag je nooit iemand ontzeggen. Wel vind ik dat de rotte appels aangepakt moeten worden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-10-2012 07:02

Als 20 pond de grootste is en je vangt regelmatig 20 ponders doe je het niet slecht. Als 75 kilo de grootste is en je vangt op dat water regelmatig 20 ponders doe je het niet slecht.

Als alles ontdaan wordt van emotie, kift en valse sentimenten, zul je zien dat voor het gros van de betaalwateren het allemaal best mee valt.

Laat er 40% van de wateren over blijven die er een tering bende van maken, laten we daar wat aan doen.

Ik ben begonnen aan dit spelletje nu 11 jaar geleden en ik beweer, dat we met weinig middelen en veel inzet veel winst behaalt hebben en ook nog kunnen behalen.

Helaas staat de enquette niet meer online, wedden dat het aantal btw vissers ruim gestegen is en voor KSN leden boven de 70% komt? Dat betekent dat voor niet KSN leden het percentage waarschijnlijk hoger ligt.

Educate dat ge condemnate door een paar figuren schiet van geen kanten op.

O ja betaald neuken. Ik heb je welk gezien hoor...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-10-2012 07:39

Klaas vd Herik schreef:O ja betaald neuken. Ik heb je welk gezien hoor...


.....als jij door die andere deur naar binnenging is dat heel goed mogelijk :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 14:43

...Honderduizend jaar geleden, in een van mijn eerdere levens, leefde mijn stam en ik voornamelijk van de jacht. Wanneer ik destijds na een dag of drie jagen weer terug kwam van een uitputtingsslag met een sabeltandtijger op m'n schouders, dan stond het hele kamp te juichen en was ik terecht de man...

Nu, eeuwen later, is menig karpervisser gewoonweg niet verder gekomen dan die bovenstaande gedachte dat men bij een 'grote' karpervangst 'de man' is. Terwijl we kwa techniek lichtjaren geëvolueerd zijn en er helemaal niets relevants meer van die 'prestatie' afhangt.

Sommige mensen evolueren en relativeren nu eenmaal beter dan de anderen.

Ben er vandoor.., 'de man' gaat tijgers jagen in Blijdorp :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-10-2012 15:38

....prima, doe Bokito de groeten.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 15:56

..'K blaas 'm op met een boobytrap en ga ondertussen lekker in m'n boomhut internetten. Moderne techniek, weet je...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

04-10-2012 15:57

Vroeger was alles beter Marco, toen gooiden ze mensen als Klaas met een molensteen in een kanaal, kijken of ie toch bleef drijven.

Nu heb je prima instellingen voor mensen als hem, voortschrijdend inzicht is dat, .

Wel een beetje met de tijd mee gaan he.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-10-2012 16:17

Ja? De hersengymnastiek van Klaas gaat je pet te boven? Dat kan natuurlijk maar moet íe daarom het kanaal in?
Over voortschrijdend inzicht gesproken...... :roll:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 16:21

Sommige mensen evolueren en relativeren nu eenmaal beter dan de anderen.


Besef gewoon dat je grote vis vangt op water waar grote vis zwemt. Het zegt weinig tot niets over jou als visser. Geniet van het moment, maar vergeet niet dat Pietje misschien heel wat meer moeite heeft moeten doen om op een openbaar water met een lage bezetting een twintiger te vangen wanneer je ongewild met je vette foto's voor z'n neus gaat staan zwaaien.

Josef, er heerst een 'beetje' het moraal; Size.., nothing else matters en dat is natuurlijk kul. En dat er mensen zijn die zonder vrijheid van gaan en staan een leuke visserij kunnen beleven. Ik leef met ze mee...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-10-2012 16:47

@ Joostsef,

:o Damn

maar heb me wel weer rot gelachen :lol:

gelukkig heeft ie een dikke huid en is ie ook niet vies van uitdelen. 8)

ontopic: beetje jammer allemaal....

als een vis ergens groot geworden is , en weggehaald (gestolen) is,hebben de locals niet meer hun vissen op het water en vervolgens wordt ie geexploiteerd in een betaal aquarium.

in zo een geval heb ik toaal geen respect voor A: de vanger, B: de uitbater en C: de mensen die dit soort wateren bezoeken cq.sponsoren en niet te vergeten D: de dief / heler / leverancier.

zelfde geldt voor de mensen die hier in NL dikke vissen van open water overzetten naar kleine putjes om hun eigen kansen te vergroten en hun eigen hoerenput te creeeren.

weet ook bij mij in de buurt een water waar enkele vissen verdwenen zijn zo een 10 a 15 jaar geleden... schijnen nu hun rondjes in de UK te doen...
bewijs? nee..... maar de vissen ook niet meer......

fijne gasten die K vissers..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-10-2012 17:06

Vroeger was alles beter Marco, toen gooiden ze mensen als Klaas met een molensteen in een kanaal, kijken of ie toch bleef drijven.


Doe maar niet joh wordt het nog saai hier op het board, hebben we straks alleen nog maar volgelingen over die ja en amen zeggen!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-10-2012 17:09

Man met koevoet is inbreker; man met bewaarzak is.... Zie BOVENSTAANDE DISCUSSIE.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 17:17

Vroeger was alles beter Marco, toen gooiden ze mensen als Klaas met een molensteen in een kanaal, kijken of ie toch bleef drijven

Doe maar niet joh wordt het nog saai hier op het board, hebben we straks alleen nog maar volgelingen over die ja en amen zeggen!!Groet, Peter


Die molensteen is toch helemaal geen probleem wanneer je blijft drijven. Het probleem is dat ze je daarna uit de plomp trekken en in de fik steken (droog je wel lekker snel op) :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-10-2012 17:25

Josef Stalscu schreef:Vroeger was alles beter Marco, toen gooiden ze mensen als Klaas met een molensteen in een kanaal, kijken of ie toch bleef drijven.

Nu heb je prima instellingen voor mensen als hem, voortschrijdend inzicht is dat, .

Wel een beetje met de tijd mee gaan he.


Jij ook bedankt voor je aanwezigheid hier :o
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-10-2012 17:29

Het probleem is dat ze je daarna uit de plomp trekken en in de fik steken (droog je wel lekker snel op)


Dat dan weer wel natuurlijk, je krijgt er alleen zo'n "geschubd" huidje van, maar daar hebben we weer een care kit voor zowel voor huid en de lippen.

Groet, Peter :)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

04-10-2012 19:21

2,5 pagina onzin, waarop ik ''ludiek'' op in hak, en dan toch nog mensen die het serieus nemen.

Haha, hoe doe je dat toch Marco? Onzin lullen zonder serieus genomen te worden? ;-)
Zit hier wel vis?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 20:28

Josef,

Het ging mij in dat, en het voorgaande, stukje tekst over het relativeren van een vangst. Geniet, maar besef dat het geen wereld prestatie is. Vervolgens schreef ik gekscherend dat ik kitty's ging knallen in Blijdorp (not my cup of tea.., beide nie) en werd me verzocht om Bokito ook nog ff te swaffelen...

Helaas neemt een enkeling mij wel eens lichtelijk serieus en meent in mijn woorden iets tekstueels waar te nemen aangaande moderne techniek. Vervolgens ontspruit er in het brein van die persoon naar alle waarschijnlijkheid de gedachte aan een oud topic en wordt er een naampje incl. molensteen aan gehangen. Zeker vermakelijk, maar ik was dan ook niet het lijdend en uiteindelijk drijvend voorwerp 8)

Maar betreffende die moderne techniek; ik mag hopen dat jij toch ook een pennetje met een batterij in de lichtmast in je bezit hebt (mag he van de karpervisserij politie.., is nl visserij gerelateerd) :wink:

Overigens is onderstaande nu ook niet echt een compliment aan mijn adres.., en toch ook wel;

Haha, hoe doe je dat toch Marco? Onzin lullen zonder serieus genomen te worden?


Maar tweedelig vermakelijk :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

05-10-2012 07:01

Beste Joost van Stallen liever dat jij het zegt ( is bijna een compliment), dan 1 met normaal verstand.

Verder vind ik het allemaal apies, iedereen doet toch wat ie wil. Ik zeker..

Zo en nu mijn spullen in pakken en op weg naar Beaulon.

Ja een dierentuin, heerlijk relaxen, biertje, wijntje, boekie. Vrouwtje mee.

O ja misschien ook nog vissen, hoewel zal wel niet die naam mogen hebben. Nou en...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-10-2012 08:19

michel Tja schreef:zelfde geldt voor de mensen die hier in NL dikke vissen van open water overzetten naar kleine putjes om hun eigen kansen te vergroten en hun eigen hoerenput te creeeren.

.


hihi, dit heb ik echt nooit gesnapt ...... als IK in staat zou zijn echt grote biggen te vangen op open water, dan zie ik geen enkele reden waarom ik mijn kansen zou moeten vergroten door de vis te verplaatsen????

Oh en mbt tot de molensteen en vervolgens barbecueën ..... ik denk altijd maar zo .... zolang ze over MIJ praten / roddelen, ben ik er tenminste nog. Denk dat Klaas er niet veel anders over denkt. Hoewel Klaas zich af en toe niet kan beheersen en terug slaat (soms ook vooraf :o ) vind ik het een pracht kerel. Vooral omdat je tussen de regels door veel van hem kan opsteken. Ik luister meestal alleen naar de boodschap en filter de muziek, zouden meer mensen moeten doen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2012 09:09

Om nog maar weer eens duidelijk te maken waar het om gaat, hieronder de KSN definitie per eind 2001:

BETAALWATEREN

Definitie:
Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating). Er moet tevoren worden geboekt, vaak tegen gedeeltelijke vooruitbetaling en er mag meestal alleen op vastgestelde stekken worden gevist. Tevens dient men zich aan de door de eigenaar/beheerder vastgestelde gedragsregels te houden Meestal zijn er ook enige voorzieningen aanwezig in de vorm van een toilet, douche of wasgelegenheid, soms ook zijn er enkele huisjes te huur en is er (beperkte) horecagelegenheid aanwezig.
Of
Een bij een bungalowpark aanwezig of aanpalend afgesloten viswater waar het mogen vissen bij de huur van de huisjes is inbegrepen.

Plus- en minpunten betaalwateren:
Pluspunten:
- ‘veilig’ vissen, ook nachtvissen, op een (meestal) afgesloten terrein
- stek verzekerd
- voorzieningen
Minpunten:
- de kosten, ca. 3 tot 7 maal de prijs van een ‘normale’ vergunning
- opgelegde beperkingen m.b.t. het vissen op zich
- overbezetting aan vissen t.o.v de natuurlijke draagkracht van het betreffende water, waardoor het welzijn van de vissen in het geding is
- herkomst van de vissen, onttrekking van grote en/of bijzondere karpers aan openbaar water
- onttrekking van het water uit de reguliere vergunning
Inventarisatie:
Met medewerking van de eigenaar/beheerder/agent of door het verzamelen van informatie uit de reclamefolder of internetsite is het mogelijk tot een inventarisatie per betaalwater te komen. Deze inventarisatie zou de volgende gegevens kunnen omvatten:
- naam betaalwater
- adres
- eigenaar/beheerder/agent
- oppervlakte
- gemiddelde diepte
- bodemgesteldheid
- begroeiing
- bestand aan overige vissoorten
- karperbestand (aantallen in de diverse gewichtsklassen)
- karperbiomassa in kg per ha
- overige witvisbiomassa in kg per ha
- aantal vaste visstekken, maximaal aantal toegestane vissers per dag
- herkomst van de vissen
- prijs
- gedragsregels
Beoordeling:
Op grond van de verkregen inventarisatie gegevens is het mogelijk tot een redelijk objectieve beoordeling van een betaalwater te komen, die in één van de volgende termen uitgedrukt kan worden:
- heel goed
- goed
- redelijk
- matig
- slecht
- zeer slecht
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2012 10:33

Gaat er weer een openbaar water verloren voor de karpervisserij?
Zie onderstaande URL. De eigenaar doet voorkomen of het al zover is met het Rutbeek, maar dat is beslist nog niet zo. Één van de redenen waarom ik persoonlijk tegen betaalwateren ben...

http://www.fishingadventure.nu/
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

05-10-2012 10:49

Aart Lokhorst schreef:Gaat er weer een openbaar water verloren voor de karpervisserij?
Zie onderstaande URL. De eigenaar doet voorkomen of het al zover is met het Rutbeek, maar dat is beslist nog niet zo. Één van de redenen waarom ik persoonlijk tegen betaalwateren ben...

http://www.fishingadventure.nu/



Aart,

moet ik hier dan uit concluderen dat je als "eigenaar" geen reet te vertellen hebt over je eigen water?
Dat zou wat zijn....
Of doet hij zich voor als eigenaar maar is dat nog niet? :o
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-10-2012 10:51

dat gaat over het Rutbekerveld, de zandwinplas aan de andere kant van de Haakbergerstraat
http://goo.gl/maps/zMzWH
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2012 10:58

Het zal je watertje maar (geweest) zijn. En dan die naam; fishingadventure :roll: ..? Als of je tussen de leeuwen en olifanten zit :-?

In het regelement staan ook van die leuke zaken; Er mag gesleept worden op roofvis en er mag met een roeiboot/voerboot uitgevaren worden. Maar je mag elkaar niet hinderen!? Ik zie het gezeik al van kilometers afstand aankomen...

Nog steeds mijn kopje thee niet!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).