Betaalwateren en karperdiefstal, overdreven?


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-10-2012 10:22

Is naar mijn persoonlijke beleving op veel betaalwateren een zeer kunstmatige vorm van karpervissen. Maar realiseer me dat het nu ook weer niet zo ver afstaat van het geidealiseerde Redmire pool van toen, om maar wat te noemen. Ik had daar graag in die dagen gevist. En er zijn ook nog "de betere betaalwateren". Maar verder is dat de discussie hier niet. Vraag was over karperdiefstal. Er doen vele verhalen de ronde waar ik mij ook wat bij voor kan stellen. Met enkele uitzonderingen, zijn het echter verhalen zonder dat er iets echt wordt aangetoond. Nog niet zo heel lang geleden was het ook niet verboden om karpers aan te kopen die door beroepsvissers werden weggevangen. En dat kun je dan formeel geen diefstal noemen. Inmiddels ligt dat wat moeilijker en worden veel karpers betrokken van vidanges en kwekers die zich op grote karpers richten. Dat lijkt in elk geval op vooruitgang, hoewel ik niks kan uitsluiten. Maar dat laatste zie ik dan graag met bewijs. Er doen teveel verhalen de ronde die in de kern onjuist blijken. Of je op een betaalwater wil vissen is een ander verhaal. Voor mij hoeft dat niet perse, maar ik zie wel dat het in een behoefte voorziet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-10-2012 11:05

Kees,

BTW en gaan nooit meer weg.

Lekker bijdehand lullen op een forum schiet op, niet dus, Put your money where mouth is en span je in om de rotte appelen te verwijderen.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-10-2012 12:08

o ja voor de visdieven: De eeuwige jeuk en lamme klauwen. De eigenaren? Buikwaterzucht... zelf
It's okay 2 pay
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

02-10-2012 12:42

http://lacatac.wordpress.com/

Ik drop hem er maar even tussen.(weet ook niet of ie er al staat) Teruglezen is me te veel moeite en lukt me niet.

Het is op zich een nuttige link.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-10-2012 12:52

Klaas,

horen, zien en zwijgen werkt in ieder geval niet. De vraag bepaalt het aanbod, dus als de vragers (klanten) wat bewuster worden dan is dat winst. Daarom helpt bijdehand lullen op een forum soms wel.

Tjuus,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-10-2012 13:02

harald bremmer schreef:http://lacatac.wordpress.com/

Ik drop hem er maar even tussen.(weet ook niet of ie er al staat) Teruglezen is me te veel moeite en lukt me niet.

Het is op zich een nuttige link.


Lezen lukt mij ook niet.., tolk aub (automatische vertaling blijft behelpen)!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

02-10-2012 14:55

Klaas begint nu ook al in het btw straatje te lullen. Tijd voor jou to "get a life" Klaas. Of moet ik zeggen get alive!?

Relativeren lukt als de beste, als je nog een klein beetje door relativeert zijn alle wateren btw want we hebben ten slotte voor onze vispas moet dokken.

Rest my case.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

02-10-2012 15:32

Sorry hoor,
Maar elke discussie waar klaas aan deelneemt eindigt zoiezo altijd in gezeik...dus klaas open een topic voor jezelf en met jezelf dan heb je altijd gelijk....

On topic...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-10-2012 16:35

Bedankt voor je ontzettend goede bijdrage Arjan, speciaal wakker moeten worden? Tja ik kan er geen ruk aan doen dat ik vaak gelijk heb, sorry. Ik ga toch echt niet met iedereen maar meelullen. Hoewel je dan veel vrienden hebt of krijgt.

Precies Harald. Daar worden spijkers met koppen geslagen.

Zoals gezegd, ben je echt zo begaan? Doe iets... maar ja dat is werk.

En nee ik niet meer, ik heb mij 5% meer dan bijgedragen.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-10-2012 16:43

It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

02-10-2012 18:44

Kwam het op een ander forum tegen, http://www.facebook.com/ForTheLoveOfCarp
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-10-2012 18:50

Love of carp.

Voorlopig staat deze pagina alleen maar vol met biggen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

02-10-2012 18:56

^Maar dan wel in de functie van hoe het NIET moet!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

02-10-2012 18:58

Vond er o.a ook het onderstaande schrijven.

Vangen of creperen, wat telt is wat ik kan fotograferen.

Waar karpervissen vroeger nog een bezigheid was voor gedrevenen en romantici, met er rond een waas van geheimdoenerij en samenzwering, ligt onze geliefde bezigheid nu open en bloot op de lijkschouwertafel, kil en emotieloos, ontleed tot op het bot.

De puristen zijn verdwenen, uitgeblust en ontgoocheld.
Zich afvragend waar het zo verdomd mis gelopen is, en waarom hun oude liefde zo een hoer geworden is.
Hobbyisten en vissers ‘pur sang’ hebben plaats geruimd voor kiloknallers en golddiggers, allen op zoek naar die pot goud aan het einde van de Rainbow.
Meelopers die het licht zagen toen de geldkar van de karpermekka’s langs kwam.
Zogenaamde rolmodellen die ‘instant’ hun karperziel verkochten en op ‘lange termijn’ hun eigen graf dolven .

Ondertussen is het algemeen goed, de normaalste zaak.
Erger nog, je bent een paria als je hen niet volgt in hun wens naar het volgende kunstmatige wereldrecord.
Soms voel ik me inderdaad geen karpervisser meer, toch niet naar de huidige normen van prestatiedrang en kilovlees, rauw aan de haak.
Dikwijls wil ik er zelfs niet meer bij horen, als halve staarten en papegaaienbekken bij de goede zaak horen.

Maar ik weiger me neer te leggen bij jullie dictatuur van opgelegde wetmatigheden.
Ik ga niet mee in jullie ratrace van groter, zwaarder, dikst.
Niemand neemt ooit het plezier weg dat ik er nog steeds aan beleef, plezier dat jullie al lang verloren zijn, ergens onderweg naar het volgende kunstmatige karperbestand met naam en faam.

Eéns komt wel het besef, en gaan jullie de steeds luider wordende roep van verandering wel horen.
De blinden beginnen stilaan te zien, de meute die jullie nu nog kunnen imponeren met opgeblazen en verminkte karpers, wordt steeds kleiner en kleiner.
Wat rest, is een bende meelopers, die door magazines en landelijke verenigingen dom gehouden worden en van niet beter weten.
Jongens en mannen die zelf geen ruggengraat of karakter hebben en er vanuit gaan dat als zulke ‘belangrijke’ vissers dit promoten, het wel ok zal zijn.

Maar vergis jullie niet, het is net dit voetvolk, dat ééns de rekening zal presenteren.
De tol van jaren misbruik om geldgewin en eigen faam zal jullie aangerekend worden.
Huizenhoge ego’s en reputaties opgebouwd met karpervlees zullen niet bestand zijn tegen de vloed van misnoegde heerschappen.
Die zich allen zullen afvragen of dit nu alles is, en waar het zo verdomd mis gelopen is.
Waren het de karperbladen, die al jaren enkel oog hebben voor zware karpers?
Waren het de landelijke verenigingen die zulke betaalwaters mee promoten en hun ogen sloten voor de wanpraktijken?
Of was het de elite, die zich liet verleiden en allen bollies voor hun geld kozen?

Ik weet het, een mea culpa zal het nooit worden.
Eerder een ‘ich habe das nicht gewusst’, waar heb ik dat nog gehoord?

For the love of carp.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-10-2012 20:12

Waarom onze oude liefde zo een hoer is geworden?

Omdat er nu eenmaal meer hoerenlopers zijn dan puristen en dat weten de uitbatende pooiers wel te verzilveren.
Met één verschil dit keer; nu laat het gajus thuis, overal en ongevraagd wel de 'trofee' foto zien van de hoer.

Er lopen tegenwoordig aardig wat blindgangers rond op de aardkloot,
en Dick; gelukkig trekken ze vaak naar een betaalwater want alleen de foto telt!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-10-2012 21:16

Helaas is Wilko ons veel te vroeg ontvallen,
Gelukkig is nog steeds iets van zijn gedachtengoed terug te vinden.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=w ... gxcmaPb1Kg
Groet'n Henk..

still growing Old.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-10-2012 21:38

Josef Stalscu schreef:

Zelf vind ik er niks aan, zo een btw. Een afgesloten put met vissen die continu of erg vaak bevist worden, jaar in jaar uit. Ik vind het niet helemaal eerlijk, de ''gelijke ''strijd tussen visser en vis is totaal weg. Maar dat is natuurlijk een smaak kwestie.

Maar ik ben er niet op tegen. Er zijn altijd mensen die bepaalde facilteiten wensen en of nodig hebben. Nou dan is het toch mooi als dat er is. Misschien als ik zelf bejaard ben, gebruik ik het ook wel een keer, je weet nooit.

Bovendien, is alles niet eigenlijk betaalwater? Vispas kost geld, eigenlijk kan ik dus nergens gratis vissen. Betaalwater is dus eigenlijk niet het goede woord. Karpervijvervissen kan je het beter noemen. Net als met de forelvijvers. Dat noemen ze ook niet betaalwater.

Vijvervissen dus, klinkt ook niet zo negatief vind ik zelf.




Dus vanaf nu wordt Du Der gewoon een vijver ! :lol:
Verder ben ik het met je eens.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-10-2012 22:00

Madine ;-)

Same shit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-10-2012 22:03

Oja, daar ging ik nog eens ff naar de overkant roeien. Das best een dappere vijver.
Let op slagboom !
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

02-10-2012 23:25

Had als klein kind zo'n kartonnen vierkant op tafel staan met van die leuke papieren visjes met een ijzeren ringetje door hun neus,ik vond dat leuk mensen, wist ik veel dat er toen al betaalwaters bestonden :D
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-10-2012 17:30

Haaibaai Herman, ;-).
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

03-10-2012 20:26

Eventjes alles doorgelezen.
Overzetten doet men overal dus...... Dus wat?
Ik heb gelijk of hij heeft gelijk...... Ik heb ook altijd gelijk maar vinden anderen dat ook?
Peppies en Kokkies...... Moos de kiloknaller, daar moet men zo langzamerhand voor waken.
Zwarte lijst..... Online knallen die klootzakken, dan blijven de betere BTW,s vanzelf over.

Voor sommige mensen kan een btw een uitkomst zijn, ik ben er ooit eens geweest, was toen niet mijn ding. Ik zeg niet dat ik er nooit heen zal gaan, te veel meegemaakt de laatste jaren. Als ik het kan voorkomen dan ga ik zeker niet. Ik ben nog steeds van mening dat je met het kopen van een vergunning je lekker moet kunnen gaan vissen.

Karpervisser, ik ben het inmiddels ruim 30 jaar. Als de ontwikkelingen van de afgelopen jaren de visie van de Maya,s destijds heeft kunnen beinvloeden dan krijgen ze gelijk. De wereld vergaat, in sommige gevallen is dat al gebeurd.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

03-10-2012 20:40

Cor Hendriks schreef:Ik ben nog steeds van mening dat je met het kopen van een vergunning je lekker moet kunnen gaan vissen.


......maar dat doe je toch ook, al is 't voor een week? Verder zijn er zelfs die er boeken over schrijven/schreven en hier op handen worden gedragen danwel iedere beurs mogen opdraven voor "lezingen". Of is/was dat oke omdat 't een scharrel/eco put was?
So whats the big deal?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

03-10-2012 20:46

Op handen gedragen? Door wie?
De definitie vergunning of betaalwater vind ik persoonlijk niet te vergelijken. Zie het maar als een vergelijking van overkoepelend orgaan enerzijds en anderzijds winstbejag.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

03-10-2012 21:48

http://www.carpcrossing.com/lake-rainbow-trip/

....mensen die 'm zelfs meneer <bepaald betaalwater> noemen? Geen idee, ik iig niet.... Of telt dit BTW in deze discussie niet mee omdat hier de "big guns" elkaar op de schouder meppen?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.