Verslaving


Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

17-09-2012 20:15

Hallo karper-vrienden ,

Ik betrap mezelf steeds vaker op het feit dat ik de gehele dag alleen maar aan vissen denk , en dan ook echt de gehele dag !
Ik sta op met vissen en ga slapen met vissen .
Heb van me vrouwtje al te vaak gehoren gekregen dat ik ALWEER ga vissen .
In alle vrije tijd die ik over het als ze niet thuis is ga ik bijv. Onderlijnen maken !
Onder het werk denk ik alleen maar aan vissen , vissen en vissen .
Ik vis nu 3 jaar steevast op 1 water en ik MOET alles bijhouden , wie vist er , wie gaat er vissen en wie heeft er wat gevangen .
Het wordt ook steeds erger en het begon pas toen ik mijn tanden in dit ( mijn thuiswater ) zette , hiervoor was ik echt een waterhopper en had er niet zoveel drang naar om te vissen .
Ook in mijn pauzes kan ik het niet laten ff op kwo te kijken .

Nu hebben we nog geen kinderen maar dan heb ik helemaal geen tijd om meer te vissen .

Vissen vissen vissen , wat een prachtige hobby maar oh zo verslavend .. Het karpervirus !

Moet ik hulp gaan zoeken of hebben meer mensen hier last van ?

Met visverslaafde groet .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

17-09-2012 20:51

Hier precies hetzelfde! Ik sta op met karpervissen, ik denk ook de hele dag aan karpervissen, ik ga slapen met karpervissen, en ik droom over karpervissen! Dus je bent niet de enige, bij lange na niet!

Hulp zoeken? Nee, steek de tijd liever in het zoeken naar die ene droomvis! :D

Met verslaafde groet tino
Dave Diels
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-08-2012 19:32
Locatie: heist-op-den-berg

17-09-2012 21:04

hier het zelfde... ik vis gewoon met vaste hengel, ma ik kan het niet laten als ik voorbij mijn thuiswater rij, om toch is effe gaan zien... ik geraak nooit goed uit mijn bed, wekker moet altijd aflopen voor ik wakker geraak, ma als ik geplant heb om gaan te visse, moet de wekker nooit aflopen...
ik heb moeite om te babbelen, zeker met mense die ik niet echt goed ken, maar als ze over hengele of vissen beginne, blijf ik maar babbelen...

dus ja... verslaafd... maar een super leuke verslaving... :)
Mvg Dave
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

17-09-2012 21:48

dat is heelemaal normaal :)
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

17-09-2012 22:30

Na 26 jaar en 2 stuk geviste huwelijke is bij mij de diagnose hopeloos verloren en niet meer te redden gesteld. :D
Thibaut masset
Berichten: 32
Lid geworden op: 11-08-2012 07:49
Locatie: Den bosch

18-09-2012 01:03

Hier ook!

Sins een paar mndn aangestoken door mn colegas ( de rotzakken lol)

Gulukkig werk ik in ploegen dus kan mooi aan vissen als mn vriendin is werken!
Spiegel: 3 16,18,24 lb

Schub. 3 8,18,26 lb

Brasem: 3
Gebruikersavatar
Martijn Klaassen
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-09-2012 08:56
Locatie: dwingeloo

18-09-2012 11:31

:roll: Verkarpert dat is het goede woord

Ik zelf vis al van jongs af aan , voornamelijk roof en wit vis
Maar voor een paar jaar terug besmet met het karper virus door een vriend van me



Gewoon geen weerstand bieden en vissen ,zit niks anders op :P




t'heet niet voor niks vissen ,anders hete het wel vangen
T'heet niet voor niks vissen, anders hete het wel vangen
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-09-2012 11:43

VERSLAVING

Denk hier is aan: "Drank maakt meer kapot dan je lief is".

Ik zeg dus: "Doseren".

Groet, Peter
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

18-09-2012 12:10

Ik zou het meer een obsessie noemen dan verslaving, maar ja beter dat dan altijd lam uit de kroeg komen.
Gewoon genieten dat is het belangrijkste.
Groetjes Ron
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

18-09-2012 12:35

Help mijn man heeft een hobby, karpervissen.
Was destijds op RTL dacht ik.
Sjah, doseren is de beste remedie denk ik ;)
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

18-09-2012 13:19

Wat ik van jeffrey lees; nu hebben we nog geen kinderen. Maar dan helemaal geen tijd meer.
Voelde me lichtjes aangesproken. Ik denk en ben redelijk veel met t karper-syndroom bezig. Minimaal 1 nachtje in de week en soms meer. Ondertussen ook nog redelijk vaak samen met mijn inmiddels aanstaande vrouw naar kliniek en ziekenhuis. Vele pogingen en bezoekjes later nog geen resultaat. Helaas....
Dit is soms al doseren. Men, wat zou ik het graag met een kleine langs de waterkant proberen. Vistijd is altijd te vinden. Is het niet in het weekend, dan maar tussen het werk door. Dan maar nog meer doseren..
Toen we net samenwoonden barstte de spreekwoordelijke bom weleens. Tegenwoordig heerlijk gedoseerd veel vissen en er mee bezig zijn. Het kan heus wel!!!
Het is een dunne lijn tussen hobby en obsessie... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

18-09-2012 13:22

Die gast uit mijn man heeft een hobby valt in het niets !

En ik werk ook ploegendienst , vis ik ook als mijn vriendin is werken maar dus ook als ze er wel is !

Doseren lukt niet .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

18-09-2012 13:27

jeffrey van osch schreef:Doseren lukt niet .


Onzin, waarom zou dat niet lukken?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-09-2012 13:53

het is geven en nemen in een relatie (of het moet een zeer ongezonde relatie zijn)
heb veel mensen gezien waar het helemaal stuk liep.

vaak zeggen de vrouwen weinig tot niks, of geven subtiel een hint.
pas als het te laat is merken de mannen dat ze hun vrouw / huishouden verwaarloosd hebben en is het kwaad al geschied.

hou dit in de gaten ,als mijn vrouw zegt "ga je nu alweer!!!!!!!!!!!!!!! vissen" is het voor mij het teken om of: thuis te blijven , of: de dag erop iets te ondernemen om te laten zien dat ik haar niet vergeten ben.

lekker koken voor haar,samen iets doen etc.

ik was in het begin ook de hele dag door bezig met vissen,echter zijn er veel meer belangrijke dingen.

voor mij is het belangrijkst plezier te hebben,het moet geen drang worden of verplichting.
onderhoudt je een stek, betekend het niet dat je ook elke dag erop moet zitten...heb wel eens een voerplek gehad die 3 maanden aangevoerd werd en ik er maar 2x op gezeten heb :D

blij dat het voor mij weer een hobby is geworden en ik de obsessie ver achter me gelaten heb.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

18-09-2012 14:52

Straks krijg je nog van die AA of eigenlijk AK bijeenkomsten (Anonieme karpervissers) whahaha

Zie mezelf al staan: Hallo ik ben Bart en ben een karpervisser :-)
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-09-2012 17:28

Ik zal even heel kort uitleggen wat een wijf in een relatie is;

Haar plek is in de keuken, met een ketting vast aan het aanrecht,
"dat is tevens haar enige recht"

Als ze toch verder kan komen dan het aanrecht, is de ketting te lang,
deze dient dan te worden ingekort, en ze moet verder zwijgen,
"de enigste taal voor haar is horizontaal''

Als je dat haar meteen duidelijk maakt, kun je lekker vissen wanneer maar je wil

CN :P :lol:
Unicorn Carp Fisching
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

18-09-2012 17:59

Cor toevallig vrijgezel....? :D
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-09-2012 20:23

Cor,

Ik kwam je vrouw zojuist tegen. Ze vraagt mij je door te geven dat ze later thuis komt. Je hoeft niet op haar te wachten met eten. Een magnetronmaaltijd staat in de koelkast. En of je niet vergeet de vuilnisbak alvast buiten te zetten vanavond.

:D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-09-2012 21:37

Laat maar Kees, ik logeer een paar dagen eh nachten bij mijn vriendin

CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-09-2012 21:55

Ja, die ziet je aankomen met die stinkende viskleren. :wink:

Toevallig logeert die ergens anders. :lol: :lol:

Wordt weer een nachtje zelfbeklag in een tentje aan de waterkant.

Je dacht toch niet, als rechtgeaarde karpervisser, charme en sociale vaardigheid te bezitten waarmee je er een vriendinnenkring op na kunt houden. :P

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-09-2012 00:47

VERSLAVING Ik zeg dus: "Doseren".

Doseren...?????? Flavour? aminol? sweetner? boilies? Wat bedoel je Peter, wat bedoel je hier in hemelsnaam mee?

HELP MIJ :D !!!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-09-2012 01:07

Ik ga jouw helpen!! Hoe wil je het hebben :wink:

In een werkwoordelijke uitspraak, regelmatig werkwoord of in algemeen gebruikelijk nederlands?

Groet, Peter

ps mn flavour doseer ik met een pipetje in een gedoseerde(verleden tijd enkelvoudig) hoeveelheid mix.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-09-2012 01:17

Ik ga jouw helpen!! Hoe wil je het hebben


Doe maar een schop onder m'n reet. Heeft een ander (o.a. mijn vrouw) ook nog plezier van :wink:

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

19-09-2012 09:22

Alles draait om balans, ergens te voor zetten werkt op lange termijn niet.
Hoeveel karpervissers zijn al niet volledig afgehaakt na een paar jaar zeer intensief vissen?
Ikzelf ben veel bezig met karpervissen maar heb puur door andere interesses en een gezin niet de vrijheid altijd erop uit te gaan. Dit jaar zie ik voor het eerst in drie jaar tijd een positieve stijging in het aantal visbeurten maar met de wetenschap dat begin 2013 er een tweede kleine bijkomt zal dit wel een korte opleving zijn.
Ik vermaak me prima door is een stukkie te tikken, fotoboeken na te bladeren, pennetjes af te draaien en te lezen op internet.
Paar jaar geleden frustreerde me het enorm dat alle in het verschiet liggende keuzes ervoor zorgden dat er minder vistijd zou overblijven maar achteraf was dat best wel kinderachtig gedacht (na verloop van tijd is het vaak makkelijker ergens logisch over te denken), het zou toch te bezopen voor woorden zijn geweest om het krijgen van een eerste kindje uit te stellen om aan visuurtjes te komen?
Ergste van die periode, als ik dan eens op pad kon liep ik als een gefrustreerde beer rond, werkte niet echt goed voor het gevoel dat je aan een visbeurtje over wilt houden.

Nu ben ik tevreden, als ik op pad ga zit ik er volledig in en ik kan wel even teren op een leuke visbeurt, het lukt overigens nog steeds wel ongeveer 1x per week op pad te gaan, wel met de penhengel dus een uurtje of 3 tot 5 .
En als ik me dan toch wat slecht bedeeld voel denk ik aan later, tegen de tijd dat ik pensioengerechtigd ben ligt die leeftijd waarschijnlijk op 70 maar is de gemiddelde levensverachting gestegen tot 100, laat 30 jaar over om te vissen :D

gr Andries
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-09-2012 10:03

Andries klinkt allemaal bekend.
Mijn 2e zoontje komt rond 19 december en daar zitten nogal wat complicaties aan. Ons kind heeft een flinke schisis (hazenlip) in de lip-kaak en gehemelte. Dit zal de komende jaren er voor zorgen dat hij flink wat aandacht en operaties nodig zal hebben.Toen ik dit een week of 12 geleden voor het eerst hoorde, kwam mijn karperinstinct als een gek omhoog.

Ik had 10 jaar geleden mijn hengels verkocht en het vissen na 12 jaar achter mij gelaten. Maar ineens moest ik weer vissen. en veel! Elke seconde dacht ik aan vissen en ik ging soms door alle haast en stress als een ongelukkige naar de waterkant. Mijn dagen zagen er ongeveer zo uit.

Werken en veel op internet naar Karperdingen kijken (07:00 tot 15:30) -> naar huis hengel pakken -> zo lang mogelijk vissen -> thuis eten -> snel mijn zoontje wassen, omkleden, boekje voorlezen (vrouw schiet nou toch eens op en denk toch met me mee. IK WIL VISSEN NOG VOORDAT HET DONKER WORDT) -> zoontje slaapt (19:30) -> doei schat ik ga vissen -> snel snel naar de waterkant met een chagrijnig hoofd omdat het weer zo lang duurde voordat mijn zoontje op bed lag :oops: -> 21:30 naar huis (pennetje namelijk niet meer te zien) -> hoi schat weer nix gevangen maarja...hoe was jouw dag -> 22:00 uur naar bed.

Nu sinds een week of 2 gaat dit rustiger.

KOP IN HET ZAND STEKEN HEET DAT!

Karpervissen is net als fitnessen, hardlopen, schilderen, fotograferen enzovoorts. Je bent ergens blijkbaar goed in en kunt met een beetje filosofie/training schijnbaar nog beter worden daarin. Dit kan leiden tot een vorm van verslaving. Maar vaak is het gewoon een vlucht voor het dagelijkse leven met alle + en -

Met mate relativeren is naar mijn mening inderdaad de oplossing. Als je dit niet zelf kunt dan zijn er mensen die je daarmee kunnen helpen. Zij hebben er ruimt 8 jaar voor geleerd en heten psychologen. Geen schande hoor om er eens te gaan praten.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen