dril van anderhalf uur gracht hellevoetsluis


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-05-2013 07:32

En toen werd ik wakker met mijn hengeltje van 10 cm in mijn handen :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2013 08:02

Onno Tool schreef:Nee de vin had geen open wond. Ik heb nog steeds geen ideen hoe het heeft kunnen gebeuren. Heb ondertussen een paar andere grote en sterke vissen gevangen met het pennetje en 25 honderdste, maar die lagen toch binnen de twintig minuten op de mat. Heb wel het idee dat het langer duurt bij vissen die rustig blijven bij de dril, dan bij de onrustige snelle drils.
Het betreffende knolletje deed het ook heel rustig aan, en bespaarde daarmee energie om het heel lang vol te houden. Ik durfde niet extra druk uit te oefenen vanwege het gevoel van een grote vis en de angst om juist die te verspelen.
Zal waarschijnlijk vaker gaan gebeuren, want als ik een grote vis vermoedt, zal ik geen dril forceren, tenzij het noodzakelijk is natuurlijk.
Nog een puntje, als je een half uurtje een hengel krom staat te trekken op een vis, dan begin jezelf ook moe te worden, en heb je geen idee meer hoeveel druk je werkelijk geeft.



zelden dat een drill langer duurt dan 10 minuten bij mij, tenzij die op afstand gehaald moet worden dan. ongeacht gewicht.
je moet de slip het werk laten doen en de vis moet wel kracht zetten om erdoorheen te gaan anders wordt ie niet moe.als ik het zo lees heb ik het idee dat je je slip veel te los ingesteld hebt bij een aanbeet.ook voel je snel genoeg aan of je een grote vis aan de lijn hebt of niet.en daar moet je je dril op aanpassen. pas voor de kant doe ik de slip losser om een losser te voorkomen en dat de vis ruimte heeft om nog een spurt te nemen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-05-2013 08:54

Ik was er niet bij, kan dus geen oordeel hebben over de oorzaak.
Maar als een vis zolang onder de top achtjes weet te draaien, dan moet er wel iets additioneels zijn geweest waardoor de vis niet naar de oppervlakte kon.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

24-05-2013 09:59

Wellicht zat ie klem in z'n scootmobiel..

Geintje :D
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

24-05-2013 11:02

Ik heb ook wel eens extreem lang gestaan.
40 minuten op een visje van 13 pond !!! die eerder die week ook al was gevangen door mijn maat en toen wist hij het ook 30 minuten vol te houden.

( wel in de zomer , geen beschadigingen )

ik denk gewoon dat het Supervis was ?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-05-2013 11:18

Viste jij met een elastiek, Danny? Of moeten we het klok kijken nog eens uitleggen? Al die kleine stapjes van de grote wijzer zijn minuutjes :D
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

24-05-2013 11:31

Klinkt ongeloofwaardig als je het leest he Marc en het was gewoon statisch 30/100 en 2.75 lbs hengel en niet te ver open.
veel lijn nam hij ook niet maar hij bleef wel constant op 3/5 meter afstand van het net nadat hij het 1 keer had gezien. :-?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.