Geweld bij het vissen.


Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

31-08-2012 14:53

ik heb het nog niet persoonlijk meegemaakt.. maar ik heb tegenwoordig wel zo n busje smurfenspray bij me.. kan je ze temminste nog een paar dagen herkennen.. aan t blauwe koppie van ze.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-08-2012 21:23

Wanneer je ze hard genoeg op hun muil slaat ook :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
michiel hoeyberghs
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-08-2012 00:29
Locatie: mol

31-08-2012 22:11

idd. het beste blijft nog altijd een trouwe hond.
duidse scheper, prachtige honden en super waakhond
karpervissers zijn:

a) mensen met veel te veel tijd en geld
b) mensen met een mentale beperking en dus GEK!
c) ordinary peaple trying to catch an extrodinary carp fish!!!
d)all of the above
Thibaut masset
Berichten: 32
Lid geworden op: 11-08-2012 07:49
Locatie: Den bosch

01-09-2012 17:19

Ik ga as donderdag mn 1e nacht maken ( in de hoop dat ik dan wel wat vang lol) samen met mn buurman en die zet op stekken die die niet goed kend een paar mrt vd tend zn bankstiks neer beetmelder dr op stukkie lijn en een loodje TADAA je eigen alarm systeem!
En toch uit wat zeker heid die stalen boiliepijp binnen handberijk
Spiegel: 3 16,18,24 lb

Schub. 3 8,18,26 lb

Brasem: 3
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

01-09-2012 20:22

Ik heb eigenlijk nooit last van geweld aan de waterkant, ik ben namelijk een hele vieze vechter.......
Ik gooi met stront!!! :D

Mvg tino
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-09-2012 11:18

Gistermiddag krijg ik een telefoontje van van me vismaat.
Ik heb hem al 2 weken niet gesproken dus ik denk he dat is leuk.
Ik neem op en zeg he gozer hoe is het.
Direct hoor ik aan ze stem dat er wat aan de hand is.
Door de harde wind versta ik hem moeilijk maar tussen zijn drukke stem en de wind vang ik op dat hij zit te vissen en dat hij net bijna beroofd is.
Ik schrik me rot en vraag waar hij zit en zeg ik kom eraan.
Hij zat op de kade te vissen en dat is niet ver van mijn huis en dus ben ik er met 5 minuten.
Ik zie aan ze ogen dat hij echt flink geschrokken is en hij vertelt hoe en wat.
Hij zegt rond een uur of 1 komt er een pool (tis nou eenmaal zo) achter hem zitten op een stadsbankje en drinkt een biertje.
Op dat moment krijgt hij beet en vangt een schub.
De pool is enthousiast en vraag of hij een foto mag maken.
Vervolgens raken ze een beetje aan de praat en de man gaat naast zijn hengels zitten en begint aan ze wakers te klooien.
Me vismaat vraagt of hij dat niet wil doen en de man houd op maar blijft maar kijken naar de hengels en piepers.
Hij vraagt in gebrekkig nederlands hoeveel kost.
Even later vraagt hij hoe diep het hier is.
Het was best een aardige vent zegt me vismaat tegen me.
Schijn bedriegt dus.
De man pleegt een telefoontje en staat op.
Me vismaat staat naast ze stoel als de man opstaat en lijkt weg te gaan.
De man wil em een hand geven en me vismaat zag daar nog geen kwaad in maar op dat moment zegt hij zie ik de blik in zijn ogen veranderen en grijpt de man zijn onderarm vast en geeft er een harde ruk aan in een poging me vismaat de kade in te gooien.
Gelukkig heEft me vismaat dit in de gaten en rukt zich los en geeft de man een harde duw waardoor hij van de schuine kant afglijd en het water invalt.
De man klimt eruit en me maat twijfelt om erbovenop te duiken maar eenmaal op de kant rent de man weg.
Ik vind het geweldig hoe me maat van zich af heb gebeten en rijd met em mee naar huis.
Nu ben ik al geen fan van deze bevolkingsgroep dat is geen geheim hier maar dit maakt het er niet beter op.
Sorry maar ik vetrouw er geen.
Als me ballen geld waard zouden zijn en ze krijgen de kans snijden ze die ook af.
Waarom zo'n uitgebreid verhaal?
Misschien kan je je dan een beetje inleven hoe het is.
Vis is vis
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 11:26

ben scholten schreef:Ik vind het geweldig hoe me maat van zich af heb gebeten


Mee eens! De rest zet ik wel weer ? bij.

mvg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2012 11:42

@ Ben,
sterkte voor je maat.
triest dat niet iedereen bereid is te werken voor zn spullen en zondere enige schroom het van anderen af willen pakken.

ook jammer dat als je zo iemand te tering schopt dat je zelf weer in de problemen komt...
ook zal je maat nu niet meer lekker zitten daar denk ik als hij alleen gaat vissen daar.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 12:03

ben scholten schreef:Sorry maar ik vetrouw er geen.


Ik vertrouw bij voorbaat niemand, afkomst maakt daarbij totaal niet uit! Ben ook totaal niet sociaal aan de waterkant, zit er voor mijn eigen en niet voor anderen!

mvg.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

11-09-2012 12:26

Ben, dat is knap kut op zijn hollands gezegd.
Sterkte voor jou en je vismaat.

Dit gebeurd helaas te vaak en eigenlijk bijna altijd door dezelfde soort lui.
Maar we mogen niet stigmatiseren van onze linkse rakkers.
Dus moeten we onze ogen er maar voor sluiten.
En alles bekijken door een roze bril.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 12:36

Bouke Langius schreef:En alles bekijken door een roze bril.


Juist, word gestolen door alle kleuren & geuren :) , heeft niks met links of rechts te maken.

mvg.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

11-09-2012 13:00

Robert ik kan je nog tig van dit soort verhalen vertellen.
En dan heb ik het alleen nog maar over bij mij in de polder.
Het is maar hoe je de wereld wil bekijken.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-09-2012 13:23

Waar zet je dan een ? Bij robert.
Wat snap je niet.
Verhoudingsgewijs :wink:
Vis is vis
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

11-09-2012 13:26

Had afgelopen nacht een paar jongens die het nodig vonden om hun luchtdruk pistool even te gaan testen. Op een kleine 100 meter van mij af. Eerst schoten ze richting overkant van het kanaal, tot ze mij in de gaten kregen. Was wel ff schrikken toen de eerste schoten richting mij gingen....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 13:32

ben scholten schreef:Waar zet je dan een ? Bij robert.


Weer een polen topic.

ben scholten schreef:Wat snap je niet.


Dat je maat hem alleen een natte broek heeft bezorgd :wink:

mvg.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

11-09-2012 13:38

Bouke Langius schreef:Robert ik kan je nog tig van dit soort verhalen vertellen.
En dan heb ik het alleen nog maar over bij mij in de polder.
Het is maar hoe je de wereld wil bekijken.


Bouke vertel dan maar eens wat je allemaal al mee gemaakt hebt in die polder,aangezien je uit Assendelft komt zal het waarschijnlijk over dezelfde polder gaan als waar ik al mijn halve leven vis en nog nooit iets spannends heb mee gemaakt heb? (op een geflipte (Ned)boer na dan)
En die Pool uit Ben zijn verhaal had van mij helemaal de tering geslagen mogen worden hoor.had ik nog een handje willen helpen ook! :wink:

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-09-2012 15:17

@ robert.
nee dit is niet weer een polen topic.
dit topic gaat over geweld bij het vissen en dat er in deze situatie een pool in voorkomt daar kan ik niets aan doen.
of moet ik om gezeur te voorkomen dat feit maar weglaten?
de feitelijke roze bril dus.
wat de afloop betreft.
ik ben blij dat me vismaat het daarbij heeft gelaten.
ik ben het met je eens en met mark dat ie van mij had mogen verzuipen of nog een tikkie hier en daar had mogen ontvangen maar in dit land is de dader al gauw het slachtoffer.
Vis is vis
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 15:30

@ Ben, geef je gelijk hoor! Maar,
ben scholten schreef:Verhoudingsgewijs


Had hier al mijn kookpunt bereikt,
ben scholten schreef:Vervolgens raken ze een beetje aan de praat en de man gaat naast zijn hengels zitten en begint aan ze wakers te klooien.
Me vismaat vraagt of hij dat niet wil doen en de man houd op maar blijft maar kijken naar de hengels en piepers.


Bij deze over de rooie 8) ,
ben scholten schreef:Hij vraagt in gebrekkig nederlands hoeveel kost.


Hoe brutaal, zo niet belangrijk voor hem!

Petje af voor je maat, aan zijn spullen zitten, dan nog eens gehanteerd worden ook! Geloof dat deze dader zichzelf nooit slachtoffer had kunnen noemen of zich daar op beroepen!

mvg.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

11-09-2012 15:48

Mark je woont schijnbaar hier ook in de buurt.
Dan heb je toch wel het één en ander gemist lijkt me.
Al heb ik de geflipte boer weer gemist maar heb wel een paar jonge stieren mogen ontmoeten.
Ik zal eerst ff uitleggen wat bij mij onder de noemer bij mij in de polder valt.
Daar versta ik ook de wateren langs de spaarne en richting alkmaar, purmerend en beemster onder.
Omdat dit allemaal maar op een kwartiertje rijden is.
Eventjes over het water richting beverwijk waar jij denk ik op doelt.
Dan vind ik het wel raar dat jij de camperkampen en dergelijke daar gemist heb.
En die stonden er soms wel weken achter elkaar.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar daar eigenlijk niks gezien of gehoord heb over geweldsdelicten.
Ik heb er van de zomer heerlijk rustig met mijn zoon kunnen vissen.
Dit was 1,5 jaar geleden wel anders toen we nog op zijn minst zachts gezegd vriendelijk verzocht werden om weg te gaan.
En met een kind van 4 jaar oud bij je ga je ook geen gekke dingen doen.
Gebruikersavatar
Harry van Haeren
Berichten: 59
Lid geworden op: 17-02-2011 09:47
Locatie: Den Haag

11-09-2012 15:57

Hier de maat uit Ben's verhaal. Ik ga verder niet discussiëren over dit hele gebeuren. Ik ben nog te kwaad en ook erg teleurgesteld dat ik op mijn vrije dag niet eens gewoon mijn hobby kan uitvoeren. Wou dit nog wel even kwijt eerst vraagt die gozer aan mij hoe diep het water is en een fractie later wil hij mee zogenaamd vriendelijk een hand geven op het moment dat ik me hand uitsteek zie ik zijn blik veranderen en wil hij mijn hand grijpen, hoe ik het heb gedaan weet ik niet maar in een soort van reflex weet ik me hand weg te trekken en bij hem weg te draaien en hem met 2 handen het water in te duwen. Toen had je hem moeten horen please help, please help me en klautert met pijn en moeite de kant op en begint te rennen. Ik heb op dat moment zovel adreline in me lijf dat ik niet goed weet wat ik moet doen moet ik hem tacklen, hem achterna, politie bellen er gaat op dat moment zoveel door me heen. Ik laat het gaan en bel me maat Ben op om me verhaal kwijt te kunnen, hij twijfelt niet en is nog geen 5 minuten later bij me. Ben tof dat je zo snel ter plekken was!!!!!!!!!!!!!

Gelukkig is het voor mij deze keer goed afgelopen maar fijn in me eentje vissen weet niet of ik daar nog wel zoveel zin in heb.
Laatst gewijzigd door Harry van Haeren op 11-09-2012 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 16:12

Hey maat van van Ben, niks ten nadele van jou gezegd hoor, vond alleen dat je al zo wie zo teveel geduld voor die persoon opbracht!

robert smith schreef:Ik vertrouw bij voorbaat niemand, afkomst maakt daarbij totaal niet uit! Ben ook totaal niet sociaal aan de waterkant, zit er voor mijn eigen en niet voor anderen!


mvg.
Gebruikersavatar
Harry van Haeren
Berichten: 59
Lid geworden op: 17-02-2011 09:47
Locatie: Den Haag

11-09-2012 16:27

Robert,

Weet je wat het is, ik ben niet echt een sociaale visser dat ik met iedereen een praatje maakt meestal ben ik kort af zit voor mezelf te vissen en te relaxen. Ik was er ook niet blij mee dat hij bleef zitten. Maar hij was een kop groter en stukkie breder, moet ik dan gaan zeggen tegen zo'n iemand he ga is weg ik zit te vissen? Met de kans dat hij dan misschien juist agressief wordt? Hij had namelijk ook al 2 half liters in ze mik zitten en wie weet hoeveel hij er daarvoor al ophad. Ik zat al niet meer op me gemak en gaf gewoon korte antwoorden en negeerde hem verder door niet zijn richting op te kijken met de hoop dat hij pleite zou gaan. Ik vertrouw de meeste van dat soort gasten niet en ondanks dat hij vriendelijk was was ik ook alert.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2012 16:32

Harry van Haeren schreef: Toen had je hem moeten horen please help, please help me en klautert met pijn en moeite de kant op en begint te rennen. Ik heb op dat moment zovel adreline in me lijf dat ik niet goed weet wat ik moet doen moet ik hem tacklen, hem achterna, politie bellen er gaat op dat moment zoveel door me heen.



scheppen, wegen en fototje maken en weer terug het water in :wink:

PS, zeker netjes Ben zo hoort dat!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 16:45

Harry zonder je af te vallen hoor, begrijp het wel, ruzie vaak genoeg. En niet alleen aan de waterkant, ook genoeg in de wijk waar ik woon, gelukkig dit jaar niet veel bijzonders! Maar voel ik mij ongemakkelijk, ook al is die persoon een kop groter/ dronken/ door gesnoven/ met zijn drieen/ etc. zal ik hem toch (on)vriendelijk verzoeken mij met rust te laten. Mocht ik echt angst gaan voelen, stop ik met vissen!

mvg.

Die Tja, 8)
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

11-09-2012 17:14

Hallo Bauke,

Ik doelde inderdaad op de Fortgaten te Beverwijk.
Ik moet zeggen dat ik de Ringsloot vanwege het hoge Johnie gehalte zullen we maar zeggen dan ook de laatste jaren ontweken heb hoor.
Ik vis hier meestal in de wat lastigere gaten om de drukte een beetje te ontlopen en wanneer ik in bijv het populaire 2e Gat vissen ga doe ik dat vaak bij gunstige weersomstandigheden en juist dan laten de Johnies verstek gaan en zit dan ook vaak in mijn eentje te vissen.
Ik ben hier tot nu weinig Polen tegen gekomen en de Polen die ik wel tegen gekomen ben daar heb ik geen last van gehad,wel heb ik al heel wat troep opgeruimd van andere vissers.
Maar ik bedoel er is nooit een moment geweest dat ik me bedreigd gevoeld heb,en dat terwijl ik 9 van de 10 keer alleen zit.
Die troep die ik al talloze malen opgeruimd heb was trouwens van Hollandse jeugd,ben ik nu trouwens ook mee gestopt hoor dat opruimen want dat is daar gewoon dweilen met de kraan open. :evil:

Gr,

Mark