Geweld bij het vissen.


Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

16-08-2012 21:57

Ik snap niet dat mensen zulke dingen doen...
Midden in de nacht hoor je te slapen of dingen te doen waar je blij van wordt (cryptisch hè ;) ) en niet mensen lastig te vallen.

Wellicht heb ik mijn postuur mee met mijn 1m94 en 114 kilo maar ik maak zulke dingen echt nooit mee.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-08-2012 10:46

Ik hoor hier laatst ook een mooi verhaal mijn cvmonteur was wezen wezen hier aan de bernisse in de b-put.
Hadden ze effe zijn ramen van zijn auto in gegooid en een accu naar binnen geworpen met een briefje je zit op mijn stek.
Sommige mensen zijn echt losers en denken dat de wereld van hun is gaat echt helemaal nergens meer over .
Daarom heb ik altijd een honkbalknuppel bij me de eerste die ligt te klote sla ik hiermee effe op zijn ribben dit soort lui moet je gewoon afstraffen.En de gevolgen accepteer ik gewoon.Ik laat mijn spullen niet slopen door dit soort lui.Geweld straf je af met geweld.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

21-08-2012 11:01

Stoer man!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

21-08-2012 11:09

Afbeelding
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-08-2012 11:10

ja stoer he remco :-?
wat wil je daarmee zeggen?
hij heb nog gelijk ook.
eergister nacht is er een man van 42 in de nacht beroofd en neergstoken vlakbij de stek waar ik vaak vis.
of het een visser betreft is mij niet bekend maar het idee alleen al vind ik niet erg prettig.
ga dan ergens anders vissen zeggen sommige maar bij gebrek aan transport enz...heb ik wat minder keus plus dat ik gewoon graag daar wil vissen omdat er voor mij mooie vissen zwemmen die ik graag wil vangen en het toch van de gekke is dat dat niet kan.
net als die minister die zegt als je een thuis word overvallen het maar het beste is om ze gewoon hun gang te laten gaan.
ARE YOU FUCKING NUTS!!!.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

21-08-2012 11:18

Je gaat toch geen knuppel meenemen als je een avondje gaat vissen man!
En dat dan ook nog een soort van stoer op een forum vermelden, dat wil ik ermee zeggen.
Dat wat die minister zegt( geen idee over welke minister je het hebt maar maak niet uit ) slaat inderdaad nergens op.

Ik snap het nog steeds niet dat mensen in problemen komen tijdens het vissen.
Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik ook echt al op veel verschillende plekken ( ook stedelijk gebied ) gevist en nog nooit noemenswaardige incidenten meegemaakt.

Het zal wel aan mijn gezond boerenverstand liggen ofzo
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-08-2012 11:33

He remco.

Als ze vannacht bij jou in je auto inbreken dan wacht jij zeker tot oom agent na 3 kwartier aan komt rijden en blijf je netjes achter je voordeur wachten tot ze er zijn.Tuurlijk moet jij weten maar ik niet.Of het nou bij het vissen gebeurt of dat ze me fiets uit de achtertuin stelen ze krijgen echt een paar klappen met een end hout.Heeft niks met stoer te maken maar meer in het wantrouwen in onze sterke arm.Ik zit gisteren effe tv te kijken en als je 14 jaar bent en een meisje van 17 doodsteek voor 20 euro en een paar drankjes en je krijg er volgens ons rechtsysteem maar en jaar voor dan klop hier iets niet he.Niet zo raar he dat mensen eigen rechter gaan spelen.
Heb jij maar lekker vertrouwen in oom agent en blijf maar lekker met je kop in het zand zitten ik los het zelf wel op .STOER HE.
En dat je nog nooit in de problemen bent gekomen heeft niks te maken met boerenverstand maar met geluk.
Ik zit hier op plekken waar je denkt dat geen hond komt en dan staan er in een keer een paar eikels achter je tent met een man of 3.En als dit jou gebeurt geef je gewoon alles mee waar je jaren voor heb gewerkt????Mischien jij wel maar ik niet.
Laatst gewijzigd door Marcel Suchan op 21-08-2012 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

21-08-2012 11:36

Als je weet dat vissen op een bepaalde stek bepaalde risico's met zich meebrengt, mag ik aannemen dat je je eigen gezondheid, plezier en rust bij voorbaat al op het spel zet. Ik kan er gewoon niet met mijn gezonde verstand bij dat mensen die risico's voor lief nemen puur om een bepaalde vis te vangen of perse en beslist op een bepaald water moeten en zouden vissen. Ik mijd bepaalde wateren als de pest omdat ze voor mij een potentieel risico geven en wijk gewoon lekker uit naar de rustigere wateren, dan maar geen 40ponder maar bij het vissen staat plezier en beleving toch op nummer 1.

Buiten dat heb ik zelf gewoon de pest aan geweld en conflicten, zeker aan de waterkant en vind ik dat je dat als visser gewoon niet op moet zoeken. Waarom ga je dan bijvoorbeeld niet gewoon lekker vroeg in de ochtend beginnen en dan 's avonds naar huis als het zo nodig daar moet?

Wat vervoer betreft Ben, toen ik een jaar of 14, 15, 16 was ging ik regelmatig met al mijn zooi de trein in en fietste ik zelfs zo'n 50 km met mijn karretje erachter om op een bepaald water te kunnen vissen. Ik geloof dat er in Nederland genoeg faciliteiten zijn om je van a naar b te krijgen dus die vlieger gaat wat mij betreft niet op.
dave staal

21-08-2012 11:52

Marcel Suchan schreef:Hadden ze effe zijn ramen van zijn auto in gegooid en een accu naar binnen geworpen met een briefje je zit op mijn stek


Zou toch ff langs gaan de week erop ,kijken wie er op die stek zit te vissen 8)
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-08-2012 11:53

Bjorn.

Geweld zoek je niet op maar overkomt je niet alleen tijdens het vissen maar ook gewoon in het dagelijks leven.Hoe vaak heb jij in het verkeer wel niet een middelvinger gekregen of het gebaar kom even naar de kant.Onze hele samenleving zit vol met geweld en als je de verkeerde tegen komt krijg je gewoon een paar beuken.

Ik zoek het niet op maar ben er wel graag op voorbereid dit staat buiten het vissen maar hou er tijdens het vissen wel rekening mee dat het mij kan overkomen.Dus ben ik er wel op voorbereid.Zeker omdat je vaak weerloos alleen aan de waterkant ligt met een aardige uitrusting die een aardige paar centen heeft gekost.Je kan mij niet vertellen dat je die zo laat meenemen.Kijk als er iemand een pistool op je kop zet ben je nergens meer.Maar gebeurt dit niet dan laat jij toch ook niet zomaar je spullen meenemen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

21-08-2012 12:14

Als het puur om de spullen te doen is,en kan daarmee erger voorkomen, tja.
Moeilijke daarvan is de situatie inschatten.

:(
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-08-2012 12:18

Situatie is nooit in te schatten Koos.Het is alleen maar te hopen dat het voor jouw gunstig afloopt wat je ook doet in een ongunstige situatie.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

21-08-2012 12:20

Marcel,

Ik kan je uit eigen levenservaring vertellen dat geweld niet met geweld te bestrijden valt. Het is als een vuur blussen met methanol en brengt je echt helemaal nergens, sterker nog, het brengt je alleen maar dieper in de shit. Ik ben in mijn jongere jaren ook geen brave geweest en godzijdank zijn er mensen geweest die mij kansen hebben gegeven en mijn ogen hebben geopend. Ook ben ik er van overtuigd dat als mensen geweld tegen mij gebruikt zouden hebben ik er nu niet zo bij had gestaan als ik nu sta. Je gaf als voorbeeld aan van de jongen die een meisje neerstak voor €20,-, iets wat ontzettend vreselijk is maar ondanks dat verdient die dader ook een kans op verbetering en hulpverlening. Zo een jongen heeft duidelijk een probleem en daar moet iets aan gedaan worden. Wat denk jij zelf, zal die jongen er beter op worden als hij 10 jaar lang tussen tuig en schorem word opgesloten of dat hij na een jaar lang brommen met begeleiding terug de maatschappij in mag om zichzelf te beteren? Veel mensen denken dat het bij dat ene jaartje zitten blijft maar geloof mij maar dat hij goed in de gaten wordt gehouden!

Het middelvingertje wat jij als voorbeeld geeft kom ik inderdaad nogal eens tegen, zeker in de tijd toen ik veel met mijn vader op de weg zat die volgens mij net als jij chauffeur is. De enige remedie daartegen is, compleet negeren. Het is maar hoe je zelf in het leven staat Marcel, ikzelf lach er altijd maar om en denk, "maak je er maar druk om joh". Mensen die problemen maken zijn vaak juist op zoek naar aandacht omdat ze dat ergens anders missen en dan is het juist de truc om ze dat niet te geven.

Wat mijn vis spullen betreft, als ik die kan en mag verruilen voor een vitaal en gezond leven dan nemen ze die rommel maar lekker mee. Die paar ruggen heb je zo weer bij elkaar gespaard en ga ik echt niet verruilen voor een paar weken ziekenhuis of een handicap voor de rest van mijn leven.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-08-2012 12:23

scipio bredius schreef:een volwassen rottweiler reu doet wondere:P, met zo’n hond ben je wel een aardig veilig als die hapt dan ben je zeker niet jarig, zo’n situatie is gwn kut, maar in je tent blijve ik denk dat ze meer het gevoel krijge dat ze macht hebbe en dat wille ze en gaan ze door en kijke hoever ze kunnen gaan,


Is erg leuk wat je hier zegt maar als je echt van je hond houd wil je niet dat hij hapt.HIj word dan geregisteerd als een gevaarlijke hond en bij de 2e keer bijten word hij ingeslapen.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

21-08-2012 12:38

Marcel Suchan schreef:He remco.

Als ze vannacht bij jou in je auto inbreken dan wacht jij zeker tot oom agent na 3 kwartier aan komt rijden


Nee zeker niet, als iemand aan m'n spullen zit ga ik er ook zeker zelf op af.
Ik heb zeker in het verleden genoeg conflicten gehad, en ja soms kwam daar ook wel wat geweld
bij kijken.
Maar goed, dit soort verhalen zijn volgens mij niet echt relevant.

Ik kan het niet begrijpen dat je bewapend naar de waterkant gaat, je gaat toch lekker vissen man!
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-08-2012 12:46

Bjorn,

Ga jij je verhaal even vertellen bij die ouders van dat meisje ik denk niet dat je gelijk krijg het zelfse geld voor mij.Is leuk wat je zegt maar als dit jou dochter was kon jij dan ook leven met deze straf of zou jij hem dan een aai over zij bol geven of lag jij je neer bij ons strafrecht
Wat ik al zei ik zoek het geweld niet op maar ik ben er wel op voorbereid.Het gebeurd je gewoon.Maar ik ga er niet voor opzij.Het verschil tussen jou en mij is dat ik me niet mijn spullen laat ontnemen niet tijdens het het vissen maar ook niet thuis.Bjorn wat je al zei je was vroeger geen lieverdje .Dat was ik vroeger ook niet en nu nog steeds niet ik laat mijn niks afnemen ook al pakt dit voor mij niet goed uit.
Mensen moeten met hun handen afblijven wat niet van hun is doen ze dit bij mij wel komen ze hier vanzelf achter.Sorry maar ik los dit wel met geweld op.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-08-2012 12:52

Bjorn Schoemacher schreef:Als je weet dat vissen op een bepaalde stek bepaalde risico's met zich meebrengt, mag ik aannemen dat je je eigen gezondheid, plezier en rust bij voorbaat al op het spel zet. Ik kan er gewoon niet met mijn gezonde verstand bij dat mensen die risico's voor lief nemen puur om een bepaalde vis te vangen of perse en beslist op een bepaald water moeten en zouden vissen. Ik mijd bepaalde wateren als de pest omdat ze voor mij een potentieel risico geven en wijk gewoon lekker uit naar de rustigere wateren, dan maar geen 40ponder maar bij het vissen staat plezier en beleving toch op nummer 1.

Buiten dat heb ik zelf gewoon de pest aan geweld en conflicten, zeker aan de waterkant en vind ik dat je dat als visser gewoon niet op moet zoeken. Waarom ga je dan bijvoorbeeld niet gewoon lekker vroeg in de ochtend beginnen en dan 's avonds naar huis als het zo nodig daar moet?

Wat vervoer betreft Ben, toen ik een jaar of 14, 15, 16 was ging ik regelmatig met al mijn zooi de trein in en fietste ik zelfs zo'n 50 km met mijn karretje erachter om op een bepaald water te kunnen vissen. Ik geloof dat er in Nederland genoeg faciliteiten zijn om je van a naar b te krijgen dus die vlieger gaat wat mij betreft niet op.


@remco
tuurlijk ga ik liever niet bewapend naar het vissen en dat doe ik ook eigenlijk niet maar heb zowiezo altijd wel extra banksticks bij me waarvan er altijd 1 naast me strechter ligt.
bjorn het antwoord hierop heb ik al gegeven maar nogmaals dan maar.
jij kan er met je gezonde verstand niet bij dat mensen en ik ook op bepaalde wateren willen vissen voor bepaalde vissen.
ik kan er met mijn gezonde verstand niet bij dat ik dus door bepaalde personen (idioten) daar niet gewoon kan gaan vissen.
je heb gewoon van andermans spullen af te blijven en mensen in hun waarde te laten, ik wil daar plezier beleven.
ik weiger om mij over te geven aan dat soort lui en jij vermijd het liever ik ben dr gek.
ik heb liever ook geen geweld dat willen er maar weinig hoop ik maar ik ren er niet voor weg.
waarom niet vroeg in de ochtend en savonds naar huis?
dat heeft met andere verplichtingen te maken en in deze tijd van het jaar ook met het weer.
het vervoer is op zich geen probleem.
ik heb een brommer met aanhanger en ik heb wel een auto maar die heb me vrouw nodig voor dr werk.
maar waarom ver zoeken wat je om de hoek ook heb?
ik zou het trouwens niet echt kunnen waarderen als jij naast me zou komen zitten in de trein met je stinkvisspullen.
ik ben buschauffeur en ik zou je iig niet meenemen.
niet om jou maar om de geur van je visspullen.

bij het lezen van je latere post ging me bloed echt borrelen.
jij maakt van de dader een slachtoffer.
arme jongen waarom zou die dat nou doen, laten we em helpen en het echte slachtoffer krijgt een keer slachtofferhulp en word daarna vergeten en heeft misschien de rest van zijn/haar leven angstaanvallen.
het zal waarschijnlijk niet bij dat ene jaartje blijven want meneertje word zo goed in de gaten houden dat ie het vervolgens gewoon weer doet ondanks alle hulpverlening wat ons miljoenen kost aan belasting.
ja de gevangenis kost ons ook geld maar daar betaal ik graag aan mee.

dat laatste stukje doet me echt afvragen of je er ook een bordje bijzet tijdens het vissen 'gratis mee te nemen'
die paar ruggen heb je zo weer bij elkaar gespaard?
hartstikke leuk dat jij het zo goed heb maar voor een paar ruggen moet ik aardig wat weekjes werken en om een paar ruggen te sparen heel wat langer.

word er simpel van :-?
Vis is vis
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

21-08-2012 13:50

Begrijp je emotie's Ben.
Ik weet ook het verschil tussen een gewapende overval achter 20 cm plexiglas,of een open balie.
Je wordt er ongetwijfeld wijzer van in je beroep,maar probeer het prive wel te relativeren.

Het is het gewoon niet waard..
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

21-08-2012 14:12

Remco, je snapt niet hoe mensen in de problemen kunnen komen tijdens het vissen.
Misschien ligt het niet aan de mensen maar aan die mongolen die er op uit zijn.
Je vist ook weleens in Amsterdam zeg je.
Dan weet je zelf ook wel de wateren waar je niet echt in je eentje moet gaan nachtvissen.
Ik heb zelf eigenlijk ook nooit geen problemen gehad tijdens het vissen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het kan gebeuren.
En zeker als bepaalde bevolkingsgroepen op rooftocht gaan.
Hier kan je gewoon niks tegen doen alleen jezelf zo goed mogelijk beschermen.
En ik denk dat 90% van de vissers wel iets bij zich hebben voor het geval dat.
Dit is niet stoer maar wel berekend op de mede mensen die iets willen.
Of denk je nou echt dat die oude invalide man aan een bepaalde water in Amsterdam heeft gevraagd aan zijn belagers.
Van goh jongens steel mijn invalide karretje ff en steek hem daarna maar in de fik.
Sla mij ook nog in mekaar en neem me visspullen ook maar mee.
Daar kon die beste man met zijn boerenverstand geen reet aan doen.
Mensen komen nou eenmaal weleens in de problemen of ze dat nou wel of niet willen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-08-2012 14:24

bij mij tijdens het vissen:

3x een lijk gevonden op +- 300 meter bij me vandaan
1x in de ochtend bijna beroofd, gelukkig af kunnen bluffen.
1x dronken gasten naast mn tent rond 04.00 die schreeuwen en gingen rammen met takken op mn tent. (weggejaagd,ingepakt en nooit meer daar gevist)
2x vechtpartij tijdens het vissen vlak in de buurt midden in de nacht

kan ik wel lekker rustig en vredig aan het vissen zijn,maar die debielen die ook wel medemens genoemd worden heb je dan nog geen vat op...

ik ben vet stoer trouwens, heb namelijk altijd een mini knuppel bij me en een duikersmes van +- 40cm.

knuppel is om de karper zn kop mee in te slaan, mes om ter plekke schoon te maken :wink: :D conform visvergunning indien kleiner dan 60cm :wink:

:o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

21-08-2012 14:58

Nooit ergens last mee gehad.
Afgelopen kleine 20 jaar wel tal van debielen tegengekomen aan het water, maar ben nog nooit lastig gevallen of beroofd.
Ik denk er ook niet echt vantevoren over na ofzo, over wat er "zou kunnen gebeuren". Als de dag aanbreekt dat ik me daar druk om ga maken stop ik met vissen.
Ben wel een keer heel bang geweest en dacht echt dat mn laatste uur geslagen had. Bleek een iets te fanatieke Belgische controleur. Schiet nu weer in de lach om die kerel..

Tegenwoordig komt alleen af en toe een plaatselijke ajacied kijken, maar dat valt ook allemaal nog wel te relativeren. Komt bij dat die prutserT sterker is...

Wat ik zou doen als ik met geweld te maken krijg? Geen idee.
Ik ben iig niet vet stoer en heb geen wapens.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

21-08-2012 14:59

:o Hahaha Michel :D
Volgens mij gebeurd dat wel vaker langs de waterkant.
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

21-08-2012 15:54

Ik denk er ook niet echt vantevoren over na ofzo, over wat er "zou kunnen gebeuren". Als de dag aanbreekt dat ik me daar druk om ga maken stop ik met vissen.


+1

Ik vis nu zo'n 2 jaar op een water waar nooit wat aan de hand was, tot een maand of 3 geleden.
Een grote rookwolk kwam uit de bossen zetten en ik ben wezen kijken van afstand. Kreeg ik tot mijn grote verbazing te zien dat een van de +- 10 stekken een hangplek voor jongeren is geworden.

Jammer van de natuur en even jammer voor 'ons'.

Over die wapens, ik zal nooit van mijn leven een wapen meenemen naar het water. Ik ga vissen om van de rust, natuur en de vissen te genieten. Net als Sjoerd als zegt, als ik er ooit over na ga denken wat er kan gaan gebeuren, stop ik er mee! In ieder geval op dat water!
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-08-2012 16:20

Elwin Bruins schreef:als ik er ooit over na ga denken wat er kan gaan gebeuren, stop ik er mee!


dus... je denkt nergens over na... er overkomt je iets en je kapt ermee. want nadat je iets overkomen was zal je er wel over moeten nadenken lijkt me...

in zo een geval kan ik dan niet meer:
uitgaan
met het OV reizen
me in het verkeer bevinden
naar de supermarkt gaan
oftewel niks behalve via internet geraniums bestellen, de gordijnen dicht doen en mn hand op de knop om de kliklijn te bellen na dan.

:o :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2012 16:30

Geen optie. Via internet kan je hele bankrekening in 1 keer geplunderd worden.

Van Pieter hoor ik niks meer. Hij zal toch niet... :-?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======