Geen aanbeten


Plaats reactie
Stephan van beveren
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-08-2012 14:35

12-08-2012 14:45

Ik heb een vraag, sinds kort vis ik op karper maar heb helaas nog geen karper gevangen. Ik vis met een vast lood systeem met safety-clip en een standaard rig en ik gebruik boilies ( monster crab met dip en peach 20 mm ) Nu weet ik dat karpervissen tijd vergt en geduld, maar ik heb na ongeveer 30 uur vissen verdeeld over sessie van +- 5 uur nog geen enkele run gehad. Ik vis in kanaaltjes en kleine meertjes in noord holland noord. Kan iemand mij vertellen wat ik anders of beter moet doen? Alvast bedankt gr stephan
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

12-08-2012 21:03

Waarom beginnen met een vastloodsysteem en boillies? Volgens mij heb je daar in NH wateren die prima met de pen te bevissen zijn.
Wat voerplekjes maken en afvissen maar.....

Je schrijft dat je vist in kanaaltjes en kleine meertjes in Noord Holland Noord. Als je in die 30 uur in meerdere wateren gevist hebt kan dat
al een verklaring zijn dat je nog niets gevangen hebt. Maak eens een rondje door de omgeving om te zien of er andere karpervissers actief zijn.
Ten eerste zie je waar zij vissen en ten tweede kun je altijd proberen wat informatie bij hun in te winnen. Ga vervolgens eens op een vaste plek een paar dagen
voorvoeren, zodat de karper aan je aas kan wennen.
Stephan van beveren
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-08-2012 14:35

13-08-2012 13:26

Waarom ik begin met boilies? ik vind dat gewoon een leukere manier van vissen. Maar ik zal voortaan idd wat voorvoeren en meerdere dagen op 1 stek vissen, bedankt.
Gebruikersavatar
Martijn Klaassen
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-09-2012 08:56
Locatie: dwingeloo

19-09-2012 09:01

Hey Stephan

Vastlood systeem en boilies is niks mis mee ,
Met een Spomb kun je wat duiven voer op de plek brengen ( duiven voer 24 uur wellen en dan 30 min koken )
en ik vind het altijd wel werken om wat klein gesneden boilies en wat gecrushte boilies in een pva bag en aan de haak mee te gooien

Ga ook gewoon eens zitten kijken ,polaroid op en let op bruisplekken , ruggen misschien planten/riet wat vreemd beweegt , Altijd handig om het water een beetje te kennen
En volhouden ^^

groeten

T'heet niet voor niks vissen , anders hete het wel vangen :lol:
T'heet niet voor niks vissen, anders hete het wel vangen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-09-2012 17:38

Stephan,

ik lees niets over beweegredenen; o.a. waarom je een stek kiest, ivm bodem gesteldheid, diepte en al het andere ik niet opnoem.

Je hebt het wel over een paar type bolletjes, maar een paar leuke naampjes dat is juist het laatste waar je wonderen van verwachten moet. Het bovenstaande moet in orde zijn!

PS; probeer het in die kleine kanaaltjes (en op heel veel plaatsen meer), na het vinden van een leuke stek/bodem ook eens met mais. Zoet uit blik of gekookt, moet je maar ff kijken.

Haal het magazine '150 vragen (en antwoorden :wink: ) over karpervissen'. Ik deel lang niet alle meningen, maar dan sla je voor euro 3,50 een hele slag...

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

25-09-2012 21:11

Dat is al de tweede keer marco! Weet je zeker dat je er geen belangen bij hebt ;) bv 10 kilo bollen per oplage die je aan de medevissert kan slijten?

:+

edit: :+ is op veel fora een smylie clowntje, het bericht is dus niet serieus bedoeld ;)

Ik zal tevens even ontopic gaan ;)

Mijn tips zijn:
- Vis waar vis zit, dus ga een water eerst observeren! Kijk waar je regelmatig karper tegenkomt, en probeer die plekken te onthouden.
-Voorvoeren kan maar is geen must, ik vis vrijwel alleen instant en vang ook mijn visjes. Maar voorvoeren kan meehelpen, de vis herkent het aas, en blijft terugkomen naar de plek waar je voert of blijft langer op die plek hangen.
- En last but not least, doorzetten, doorzetten, doorzetten.
Zelfs de grootste diehards draaien blanks, en dan heb ik het niet over sessies van 5 uurtjes ;)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-09-2012 01:26

Het aller belangrijkste aan karpervissen is locatie. Zorg dat je daar vist waar de vis zit, dan wordt de rest vanzelf een heel stuk makkelijker.
Observatie kan je een boel leren, maar vlak ook bodemonderzoek niet uit.
Zit je eenmaal op een goede stek dan kan je van alles proberen, verschillende aassoorten, rigs, wel of niet voorvoeren etc. In de meeste gevallen als je maar goed zit hoeft het echter allemaal niet zo moeilijk te zijn.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Erwin Philips
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-08-2012 09:35
Locatie: Assen
Contacteer:

26-09-2012 06:44

misschien een rare vraag,

Maar kan je ook karper naar je stek lokken op ongetraint water. dus dat je gewoon een hele periode zonder echt te vissen, gaat voeren,met boilies, gemalen boilies, duiven voer, mais enz...
Sense and Simplicity

2012: Karper: 1 (op de method)
2013: schubkarper: 6 (op de method)
2013: spiegelkarper: 2 (op de method)
2013: graskarper: 0 (op de method)
2013: zeelt: 0 (op de method)
2013: brasem: 2 (op de method)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-09-2012 08:06

Alles kan, maar je moet jezelf afvragen waarom je het zou willen?
Blijkbaar komt de karper normaal niet op jouw stek, wel eens aan gedacht daar te vissen waar de vis wel is?
Stel dat jij gaat voeren om de vis op jouw stek te krijgen en stel dat de vis niet luistert ...... dan voer jij voor niets maar veel belangrijker er ligt dan na een tijdje erg veel voer te rotten.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-09-2012 14:09

Erwin Philips schreef:misschien een rare vraag,

Maar kan je ook karper naar je stek lokken op ongetraint water. dus dat je gewoon een hele periode zonder echt te vissen, gaat voeren,met boilies, gemalen boilies, duiven voer, mais enz...


Veel hangt af van het water, het bestand en de stek waar je ze naar toe zou willen lokken. In principe zou ik zeggen zoek eerst een stek waar de karper al zit/komt en ga daar voeren. Door ze naar een willekeurig stuk water te willen lokken maak je het jezelf een stuk moeilijker en als de stek van zichzelf slecht is en er zwemt een dun bestand kan het makkelijk totaal mislukken. Met een redelijke stek en een ruim bestand aan vis zal het wat beter gaan. Met een (te) groot bestand aan vis kan je ze met genoeg voer vaak bijna overal wel krijgen, maar nogmaals, begin met een goede stek en je maakt het jezelf een stuk makkelijker.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2012 16:21

Sander Russing schreef:Dat is al de tweede keer marco! Weet je zeker dat je er geen belangen bij hebt ;) bv 10 kilo bollen per oplage die je aan de medevissert kan slijten?


Nope.., helaas geen belangen bij het vermelden van het drukwerkje '150 vragen over karpervissen' (4e x :D ).

Het enige belang is, dat menig startend visser misschien 'gewoon' ook wat gaat lezen. En uit de onvolledigheid van de topic starters z'n vraag kan ik halen dat hij weinig gebruik maakt van al die vrij verkrijgbare info welke te verkrijgen is.

Dus dan buiten op dit forum vragen stellen ook een boekwerkje van euro 3.95 erop na slaan :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

26-09-2012 16:26

Martijn Klaassen schreef:Ga ook gewoon eens zitten kijken ,polaroid op en let op bruisplekken


Bruisplekken kunnen ook van brasem zijn... :lol: :wink:
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Plaats reactie