Karpervissen in en rondom Enschede


Plaats reactie
Rik Damhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-08-2012 19:29

06-08-2012 19:46

Hallo mede karpervissers,

Ik en mijn karperkameraad waren van plan om aankomende woensdag en donderdag te gaan nachten en een keer een lange sessie uit te voeren. Het word ook de eerste lange sessie van dit seizoen. Helaas zijn de plassen in Enschede de laatste tijd of overbevist of de plassen zijn gewoon te klein.

Kunnen jullie op basis van jullie ervaring dit seizoen een goede aanrader doen voor een stuk kanaal of eventueel een grote plas waar je met een goede voercampagne een paar mooie karpers kan vangen gedurende 2 dagen. Het zou natuurlijk mooi wezen als ze boven de 10 pond per stuk uitstijgen maar dit is niet noodzakelijk aangezien het onze eerste goede overnachting word.

We hopen op jullie wijsheid en expertise,

Groeten!
Rik Damhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-08-2012 19:29

06-08-2012 19:51

Uiteraard mag dit in enschede zijn maar ook omgeving, bijv: Losser, Hengelo, Borne, Boekelo etc...

Wou ik even toevoegen .
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

06-08-2012 19:57

het is helaas niet alleen in enschede overbevist de laatste tijd hoor.... stap in de auto en ga er op uit. praat eens met andere vissers op interessante wateren en maak dan je plan. plan zo iets niet via internet. kan zo veel makkelijker een deceptie worden..!!!!

trouwens, boven de 10 pond? zat wateren in geheel twente waar dit makkelijk te behalen is hoor. ook alleen overdag...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Rik Damhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-08-2012 19:29

06-08-2012 20:09

Ergens heb je ook wel gelijk. Alleen de laatste korte sessies die we hebben gemaakt kregen wij wateren te horen zoals Kleigat smulders, pannekoekenplas, betonvijver etcetera. Dit zijn helaas geen plassen waar je een beetje onopvallend met een bivy kunt zitten. We willen onze rust , we maken geen herrie en bevuilen ook zeker niet onze spots. Helaas zijn er genoeg "karpervissers" die het voor de rustige karpervissers wel verpest. Maar ik snap ook wel dat de doorgewinterde karpervisser zijn stek niet zomaar zal weggeven. Een kleine aanwijzing wat betreft een vijver of stuk kanaal met een goed karperbestand zou al heel gewenst zijn. Het hoeft niet je directe stek te wezen maar een aanwijzing met een omtrek van 300 of 400 meter misschien?
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

06-08-2012 20:16

niet lullig bedoeld; maar hier in twente kun je haast niet meer rustig zitten. ik zelf rij redelijk vaak het kanaal af. niet normaal hoeveel mensen er tegenwordig "vissen op karper"....(bbqén, zuipen, blowen en een teringzooi achterlaten...)
stap op de fiets, auto en ga er op uit! vind je een mooie rustige stek? stil houden!! voor je het weet.... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Rik Damhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-08-2012 19:29

06-08-2012 21:28

Dat is ook 1 van de irritatiefactoren die wij hebben bij de huidige "karpervissers". We vinden af en toe wel een mooie stek, helaas is vaak het geval dat er dan bbqzooi, drankflesjes etcetera ligt. Dat geeft op zich al geen prettig gevoel om je daar een dagje te gaan nestelen. Daarbij verpesten ze natuurlijk het karpervissen voor in en rondom enschede (en waarschijnlijk nog verder). Maar we gaan verder zoeken, we hebben net even rondgereden en een paar leuke plekken gevonden, en daar gaan we morgen maar eens een voercampagne houden. We houden jullie up-to-date met de vangst, hopelijk een paar mooie onbeschadigde spiegels en schub.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

06-08-2012 22:44

niet lullig bedoeld; maar hier in twente kun je haast niet meer rustig zitten. ik zelf rij redelijk vaak het kanaal af. niet normaal hoeveel mensen er tegenwordig "vissen op karper"....(bbqén, zuipen, blowen en een teringzooi achterlaten...)


Ach nog een weekje of 6 en dan is dat geneuzel ook weer voorbij....
Catch them if you can...
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

07-08-2012 15:31

Niek, ik kan het niet afwachten!!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-08-2012 16:45

Ik ben aan het voeren in de buurt van +vagina
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

07-08-2012 16:47

Zure put
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Plaats reactie