Onterechte boete?!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

02-08-2012 09:08

Goedemorgen medevissers,

Ik ben afgelopen weekend bekeurd aan een water in Krimpen, dat volgens de mensen daar bekend staat als de U-put. deze put ligt tussen de Tiendweg en de N210 in Krimpen aan den IJssel en heeft een beetje de vorm van een U.

Ik zat hier samen met mijn neefje, die er woont. Nu kwam er rond 20.15 een meneer langs van Sportvisserij zuidwest nederland wat ik zo even zag op zijn broek, en die vroeg naar mijn papieren, dus ik geef die beste man mijn vispas, (ERHV DE WAAL), en mijn neefje geeft die van hem(HSV GROOT ROTTERDAM). Die meneer vertelde mij dat de pas van mijn neefje prima was, maar dat mijn pas niet goed was, en ik kreeg hiervoor een bekeuring van €120.-. Ik blijf netjes rustig, en vraag aan die beste man of het wel klopte dat ik deze bekeuring kreeg. Dit klopte dus wel volgens hem en als ik nog wou vissen kon ik naar de Surfplas of het EZH-bos in Krimpen. Hier had ik geen zin in en heb mijn hengels binnengedraaid en hebben samen met mijn neefjes hengels doorgevist.

Het zat mij nu toch niet zo lekker en ben ik dus nog even aan uitzoeken gegaan. Nu wordt ik echter niet veel wijzer. Heb wel met een jurist van Sportvisserij NL gesproken, en deze meneer kon mij ook geen duidelijk antwoord geven. Samen met die man hebben we op de kaart van visplanner.nl gekeken en kwamen we tot de conclusie dat op het water waar ik zat(U-put) dezelfde "regels" gelden als op de Surfplas waar ik volgens de controleur wel mocht vissen.

conclusie: Ben ik onterecht bekeurd? Of heeft de controleur mij terecht beboet maar verkeerde info verschaft dat ik wel op de Surfplas mag vissen.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want zowel sportvisserij nederland als HSV Groot Rotterdam konden mij niet verder helpen.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 09:23

Zo staat het in het "dikke boekje" :

6. HSV Groot Rotterdam:
• De vijvers in het Zuidelijk Randpark te Barendrecht, gelegen in:
- Deelgebied 1: het westelijk gedeelte tussen de Heulweg, Vrijenburgweg en
de Charloise Lagedijk
- Deelgebied 2: het middengedeelte tussen het Vaanplein, de Vaanweg,
havenspoorlijn en de Vrijenburgweg
- Deelgebied 3: het oostelijk gedeelte tussen Vaanweg,
de Eerste Barendrechtseweg en de havenspoorlijn
Er mag hier uitsluitend worden gevist met één hengel met de aangewezen
aassoorten.
In de vijvers van het Clara Kinderbos mag niet worden gevist!
• De wateren van het recreatiegebied De Krimpenerwaard:
- De vijvers in het EZH-bos in Krimpen a/d IJssel tussen de Landscheiding
parallel aan de N 210. Het gebied wordt aan de oostzijde begrensd door de
Lekkerkerksche Boezem/Breekade
- De surfplas schuin tegenover het EZH-bos in de polder Krimpen a/d Lek
ten zuiden van de N210
- De overige watergangen in de Krimpenerhout en het Weteringbos
Er mag uitsluitend worden gevist met één hengel met aangewezen
aassoorten.
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

02-08-2012 09:29

Beste Marcel,

zover was ik uiteraard ook al gekomen. Maar toch blijft het hiermee onduidelijk of dit water erbij hoort of niet.

want: De vijvers in het EZH-bos in Krimpen a/d IJssel tussen de Landscheiding
parallel aan de N 210. Het gebied wordt aan de oostzijde begrensd door de
Lekkerkerksche Boezem/Breekade

Daar zou dit water bij kunnen horen maar er is nog niemand die mij dit kan vertellen.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

02-08-2012 09:29

Ja de bekeuring is terecht, voor dat water is alleen groot Rotterdam geldig. Zit niks anders op dan bekeuring betalen en een vispas aanschaffen van groot Rotterdam. En vergeet geen afdracht terug te vragen voor je extra vispas, scheelt weer 14- 20 euro...

http://www.erhv-dewaal.nl/
hier zie je waar je mag vissen.. Nog steeds een twijfel? Dan stuur je de secretaris van de vereniging een mail, dan weet je het pas echt zeker.
Laatst gewijzigd door Roy Koen op 02-08-2012 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 09:32

Volgens mij is de U-put een verenigingswater en daarom heeft je neefje geen boete gehad...

Over het feit dat je (op deze manier) bekeurd bent doe ik verder geen uitspraken, die vallen gemiddeld genomen verkeerd op dit forum.......

Hoorde van de week nog dat mensen van een vereniging een Pool betrapten op het niet terugzetten van een uitzetspiegel, op hun belletje kwamen er een paar "blauwes" en die gaven de Polen een waarschuwing terwijl die mafkezen op het punt stonden een uitzetspiegel de kop in te slaan en ze waren ook nog eens vergunningloos.... :o Ik zou zeggen: Laten we er een "uitzetpool" van maken!!
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

02-08-2012 09:34

Hi Roy,

ik heb het niet over de Surfplas in Vlaardingen, maar in Krimpen aan den IJssel.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

02-08-2012 09:38

Brian,

Had het een beetje onduidelijk geschreven, heb het aangepast.. Ik had het ook over het water in Krimpen.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

02-08-2012 09:42

Ik denk dat we elkaar hier niet helemaal begrijpen. Want wat de controleur tegen mij zij, is dat ik met mijn vispas dus wel op de Surfplas in Krimpen, mag vissen.

en als je dat water opzoekt op de visplanner, dan zie je dat dit water exact hetzelfde omschreven wordt als de U-put waar ik zat. Wat zou betekenen dat ik ook daar mag vissen.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 09:44

Dat lijkt me sterk Brian, de surfplas is de surfplas, laat weinig ter discussie over toch?

Het verschil zal er in zitten dat de surfplas wel in het "dikke boekje" staat en de U-put niet.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

02-08-2012 09:47

Dan zit er niks anders op dan de secretaris te mailen van jou HSV, die kan je exact vertellen of je daar mag vissen of niet.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

02-08-2012 09:47

Al met al, zal die meneer wel gelijk hebben en ik zal de bekeuring ook netjes betalen.

maar jullie zijn met me eens dat ik aan de hand van de visplanner(die notabene aan de hand van het dikke boekje gemaakt is volgens de jurist), hier mijn spulletje aan de waterkant neer heb gezet om eens even te vissen?
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 09:54

Brian, uit je reacties op te merken geloof ik wel dat je dit niet bewust hebt gedaan, maja daar wordt niet naar gekeken. Het is rotgeld!

Maar als je contact opneemt met Groot Rotterdam moeten zij je echt kunnen vertellen wat er geld voor de U-put. Succes verder!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-08-2012 10:18

Of het zou duidelijker omschreven moeten worden. Als een omschrijving verschillend is uit te leggen, dan is de boete onterecht. In dat geval zou ik hem voor laten komen, nee heb je.....
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 10:19

nee heb je.....


En nee zal je krijgen..... 8)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-08-2012 10:32

Niet als de rechter het met je eens is, dat de omschrijving in het wettelijk verplichte boekje niet deugt
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

02-08-2012 10:45

Ik denk dat dat lastig wordt! En als je alle uren die je dr in moet steken gaat werken dan heb je die 120,- er dubbel uit.... Maar goed, vechten voor rechten is ook wat waard :wink:
Gebruikersavatar
Brian vd Heijden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18-05-2011 15:24
Locatie: Ridderkerk

02-08-2012 10:51

Ik heb nogmaals een uitgebreide mail naar HSV Groot Rotterdam gestuurd, en hoop dat ze hier nu eens goed induiken, ipv zeggen weten we niet.

En wat als de rechter het niet met mij eens is, dan krijg je nog een stukje proceskosten ook denk ik zomaar.

Het is me niet te doen om de 120.-euro, want daar lig ik niet wakker van. Maar het moet niet zo zijn dat ik die betaal voor iets wat niet juist is.

en ik kan me wel druk gaan maken over het feit dat ik rustig zit te vissen en als ik daar weg ben, je niet eens kan zien dat ik daar geweest ben. terwijl er hele hordes jeugd in een parkje 5 minuten ervandaan staan te hangen, zuipen, blowen, herrie maken enz... en als hun wegzijn dat de bankjes op half zeven hangen en dan nog niet te beginnen over de bende die ze achterlaten, terwijl er een prullebak naast staat. maar daar bereik ik niks mee. maar het blijft krom in dit land, dat ik 120.- aan me broek krijg, terwijl zelfs de politie te schijterig is om dat soort gasten ff aan te spreken en ff duidelijk te maken waar het op staat.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

02-08-2012 10:56

Volgens mij heeft Krimpen a/d IJssel een eigen hsv., je kan bij het dieren winkeltje aan de volgens mij Ijsselstraat voor een paar € een vergunning halen. Die U- put valt daar onder.

mvg.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-08-2012 12:11

Zoals ik begrepen heb, hoef je niet direct proces kosten te betalen hoor.
Plaats reactie