Stekpezer Utrecht


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-09-2012 21:01

Veel visplezier met ons allen. :D
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-09-2012 21:32

En jullie met mij :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

20-09-2012 23:29

Ik wordt gek van die mensen die stekken claimen, je kan g*dver geen water meer op gaan om te vissen of er komt wel iemand die beweert dat er gevoerd is door hem op de plek waar je op dat moment zit te vissen.
Is er een dag ervoor een big gevangen ( wat je niet weet, je woont immers 100km verderop ) en je zit bij toeval op die stek ben je een stekken pezer!!
Vang je nog wat ook kan je niet vissen omdat het door zijn voer komt!
Wordt het niet is tijd dat we stoppen met die onzin?

Heb dit jaar al diverse leuke geintjes mee gemaakt door dat soort mensen, grap van alles is dat het vaak mensen zijn die voor aas merken vissen, geeft dat je meer recht??? begin ook maar een boilie lijn dan, genaamd de vaste stek, flikker hier je bollen erin en de stek is zolang je met ons aast vist van jou.

Waar zijn de mensen die nog vissen zonder voor te voeren, waar zijn de mensen die ( als het nodig is ) 3 keer op een dag verkassen omdat ze het gevoel hebben dat die stek aan de andere kant van de plas toch beter is.
Waar zijn de mensen die werkelijk in bomen klimmen om verder over het water kijken om vis te zoeken?
Waar zijn de mensen die slecht een half kilotje boilies meenemen op een dag! vissen? ( het kan soms echt meer dan genoeg zijn )

En vooral, waar zijn de vissers die elkaar nog wat gunnen???

Maar goed ik lees weinig bladen nog, weet de trend van tegenwoordig niet zo meer en sta dus stil, misschien ligt het daar wel aan...
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

21-09-2012 00:12

Dat stekkenpezen succesvol kan zijn geeft toch ook wel aan dat de door Groothuis gestartte ingredientenwaanzin grotendeels lariekoek is. %en koolhydraten, eiwitten, uitlekbaarheid, verteerbaarheid, uitwaseming etcetera. Het is allemaal onzin.

Mooi opgebouwde verstek met dure boilies, ga er met een witte boterham op vissen en je vangt net zo goed.

Maar ja, das wel off-topic.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-09-2012 01:53

En een voerstek met witte boterhammen opbouwen Josef, werkt dat ook? En daar dan weer bovenop vissen met een plastic maiskorrel!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-09-2012 08:02

Ondanks dat ik het niet eens ben met de verwachting dat je jaren dezelfde stek zou kunnen claimen. Kan ik mij ook wel voorstellen dat het een hard gelach is dat iemand waarmee je uitgebreid hebt gesproken en ook verteld hebt wanneer jij er gaat vissen, het door jou begeerde moment op die stek zit. Dit soort gedrag zorgt alleen maar voor een nog geheimzinniger houding onder karpervissers.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-09-2012 08:19

Weet je Marc,

In de afgelopen 34 jaar heb ik kennis en ervaring op gedaan.
Ik weet nu wat ik waar en wanneer kan verwachten.
Ik herken ook vrij snel een goede stek, vaak nog zonder boot ook.
Mij ontbreekt de tijd om voerstekken op te bouwen of bij te houden.
Ik ben blij dat ik nu 1 en heel soms 2 nachtjes kan vissen.

door dat geile eigen stekken gedoe zou ik dan praktisch nergens mogen vissen?
hahahahaha

Pas echt lachen wordt het als er dan 1 voert met een bol zo uit de winkel en dan begint te janken dat zijn aas wordt gekopieerd. L

Nog steeds werken sommige prolinebollen instant op KK prima, ook op 7-8. If u can''t beat them... join them
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-09-2012 09:43

Klaas,

Soms zijn wij het eens, zo ook nu, alleen is dat misschien niet erg duidelijk?
Stel je hebt wel wat meer tijd, stel jij ziet wel meerwaarde in het een paar dagen voorvoeren.
Stel iemand komt even buurten en jij verteld uit aardigheid wanneer jij denkt te gaan vissen (of misschien wel in de hoop dat diegene denkt, prima dan ga ik een andere dag).
Stel dat diegene precies op de schaarse dag dat jij wel kunt en met hem overlegt hebt op precies het door jou gewenste plekkie bezet.

Dan sta jij ook niet te applaudisseren, toch?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-09-2012 09:59

Klaas, de stijger stek doet die het ook nog steeds goed? :wink:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-09-2012 10:07

Ik vis ook al een tijdje en weet zo een beetje alle stekken in de wijde omgeving. Op een gegeven moment keer ik weer terug naar een water en zoek daar een mij bekende stek op. Ik zie dat het gras betrapt is en dat er takken weggebogen zijn. Nou ja, het zal wel en ik ga vissen. Na een tijdje komt er een iemand aanlopen en verteld dat het zijn stek is en hij hier aangevoerd heeft, maar ik mag blijven zitten. Alsof dat een keuze van hem zou zijn. Nou ja, ik besluit de stek voorlopig te ontzien en keer een paar maanden later pas terug om mijn plan op dat water te vissen voort te zetten. Komt meneer stennis maken met de bekende argumenten en bedreigingen.

In het kort. Dat hij er zat te vissen was niet de inspiratie die mij naar dat water en die stek deden gaan. Ik geef de man een aantal maanden de kans om zijn ding te doen. Ben ik nu een stekkenpezer of is hij een stekkenclaimer? In zijn ogen een stekkenpezer, maar in mijn ogen is hij een claimer.

En in dit verhaal kan ik begrijpen dat de man niet blij is, maar dat ben ik ook niet als ik zie dat iemand mijn plannen blijvend doorkruist. Er lopen nogal wat karpervissers rond en die zijn niet onbekend met de mogelijkheden op een veelheid van viswater. Het kan altijd dat meer mensen hetzelfde idee hebben, zonder nu heel bewust de ander af te leggen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-09-2012 11:05

Ach de enige keer dat ik moeite had om me in te houden was toen iemand op een mtr of 10 van mijn tent ging zitten. Dt hij zo dicht bij mij kwam zitten tot daar aan toe, maar hij gooide zijn haakaas op minder dan een meter bij de mijne ..... incluis een bak voer. Ja hij had gezien, volgens eigen zeggen, dat mijn lijn ook daarheen liep maar hij had daar gevoerd EN ik mocht daar niet nachtvissen dus vond hij dat hij alle recht had. Sommige mensen ......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

21-09-2012 11:12

Pffff kees!
Jouw verhaal zo herkenbaar van beide kanten.
Het grappige is dat jij er al veel eerder viste dan hij.. Maar doordat hij jou waarschijnlijk voor het eerst ziet, zal hij vast gedacht hebben.. "Pfff daar komt weer een 'nieuweling' op MIJN stek."
En terwijl jij misschien wel dacht: "zucht, ik kon hier vroeger nog gewoon lekker vissen."
Beide zitten jullie niet op elkaar te wachten, en de enige manier van voorkomen is als één van beide het elders gaat zoeken.
Maar wie is nou de stekkenpezer/claimer?
Ik weet daar voor mezelf een heel makkelijk antwoord op.
En dat is dan ook de voornaamste reden waarom ik de rust ver zoek!
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

21-09-2012 11:15

Wat ben ik toch blij dat ik een water in de buurt heb waar het nog 'normaal' gevonden wordt om over het water en de vissen te praten...

Sterker nog, er wordt openlijk over stekken en voertactieken gesproken en geprobeerd elkaar te helpen om ook een paar van de mooiste schatten van het water op de kant te krijgen.

Geen jaloezie, geen afgunst, geen geclaim van één of meerdere stekken. De enige afspraak die er is, is dat als je weet dat iemand al een tijdje aan het voeren is op een stek je daar niet als een malle ook gaat zitten vissen.

Maar als je daar zit zonder één en ander te weten, dan is er geen probleem en kan je blijven zitten... Er wordt dan nog even gepraat en verder niks aan de hand...

Zouden meer vissers eens in overweging moeten nemen...

Jaloezie en afgunst nemen helaas met de snelheid van het licht toe in het karpervissen.

Ging men maar weer eens wat vaker vissen op karper...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-09-2012 13:00

Trouwens zo oud als de weg naar kralingen. :lol:
Aardig artikel gelezen van Bas Buitendijk. Zelfde verhaal. Ging over Lanmmetjeswiel.

Bas was een stekkenpezer, want hij had er nooit gevist. Leuke was dat hij in een visblad een artikel had geschreven wat zich hier afspeelde in 1977 meen ik. Zijn visjes van 12 pond hadden de jute zak overleeft en waren inmiddels verdubbeld in gewicht
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-09-2012 13:19

Ja, hetzelfde verhaal. Ik was in zijn ogen de stekkenpezer en peppie die niks afwist van de ongeschreven wetten van het karpervissen. In de werkelijkheid viste ik al op karper in de tijd dat die wetten geschreven werden (met een handjevol karpervissers) en dat betreffende water net toegankelijk gemaakt werd. Maar ja, ik voel mij in alle bescheidenheid niet verplicht om hem dat duidelijk te maken. Het vestandigste besluit was inderdaad een andere stek te zoeken.

Leuk detail is dat, toen ik op die andere stek zat, er een bestelbusje kwam aanrijden. Deze parkeerde op de parkeerplaats en er werd dwingend mijn kant opgekeken. Vervolgens reed het busje abrupt weer achteruit en weg de parkeerplaats af. Kon wel raden wat het probleem was.

Kortom, het soort verhalen als van de topicstarter zijn vanuit zijn beleving met zijn conclusie hier gepost. Er is vast ook een andere kant van het verhaal wat hier niet staat. En 4 jaar lang een stekkie claimen is heel extreem. Bovendien zegt dat alles mij meer over het type karpervisser. Waarbij ieder natuurlijk zijn eigen ding mag hebben, maar daarmee is het nog niet het mijne.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-09-2012 13:21

Ik vis graag op een stek waar, volgens de witvissers die er al jaren komen, buiten mij om eigenlijk geen karpervissers komen.

Dat is toen een aardig tijdje goed gegaan, totdat een jonge knul kwam kijken. Hij viste normaal een stuk verderop en ik heb die jongen verteld dat het een gepacht stuk was en ik er eigenlijk het jaartje rond, met ingebouwde rust, m'n ding deed. En nee, het was niet mijn privewater, dus wanneer hij de behoefte had hier te vissen, vergunningkje kopen en rekening houden dat we over elkaar heen zouden gaan vissen en voeren. Leek ons beide niet verstandig, en zeker niet mijn ding, maar achteraf blijkbaar wel het zijne.

En daar kwam ik hem dus tegen, nadat ik blijkbaar vol over z'n stokken had gevoerd. Hij lag, compleet uit het zicht, lekker te slapen boven aan de dijk achter de struiken/bomen met z'n tent van z'n stokken af. Op een plek vanuit waar je niet mocht vissen, zonder vergunning en onder een total verkeerde hoek tov het obstakel, wat veel te vaak zou resulteren in lijnbreuk of lossers (overkwam hem en z'n maatje een stuk verderop ook 2/3e van de runs :roll: :-? en gewoon stug door blijven vissen he).

Tja, 'k ben geen BOA en z'n taktiek aanpassen ivm het belang van de vis begreep ie niet. Heb nog even aangehaald dat er nieuw voer op de stek lag (had ie niet gehoord, lag zo lekker te slapen met de stek uit het oog) omdat ik niet op de hoogte was van z'n plannen en hij me via mail (forum) had kunnen informeren, dus me 3 x een rit en voer had kunnen besparen...

Voortaan voer ik daar (ken die stek en de gedragingen van de vis aardig) slechts 1 x van te voren. En wel 2,5kg aas ruim over een strook en ik ga er dan 36-48 uur later zitten (is en blijft een compromis, maar doet het naar wens). En wat er daar eventueel nog meer gebeurd aan vissers kan mij niet meer interesseren. Als er weer iemand aan de gang is geweest merk ik dat snel aan de aanbeten.., geen. De stek laat zich namelijk makkelijk kapot vissen, vandaar dat ik er voorheen ook rust inplande en nu ook nog steeds slechts een uurtje of drie vis.

Is het na een paar uur niets, dan ben ik weg. En is dat twee weken achter elkaar, dan laat ik het weer een periode met rust. En ik heb zo zelf op een andere stek ook weer rust...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

21-09-2012 17:30

Kees, dat is toch belachelijk, die gast claimt zijn stek heel het jaar door?

Haha, dat gaat toch nergens meer over.


---

Peter, je moet die witte boterham niet te letterlijk nemen. Ik wil alleen even aan geven dat die hele dure boilies helemaal niet nodig zijn.

Maar ok, een stek aan leggen met witte boterhammen alleen gaat ook heel goed. Vergeet die plastic korrel, ga dan door met brood. Werkt echt goed, of denk je dat dat alleen werkt als je aan de oppervlakte vist?

Wit brood, aardappels, mais, en wormen. Kost haast geen reet en je kan er alles mee vangen. En je kan prima een stek op bouwen.


Maar ok, er zullen mensen zijn die beweren mij er altijd uit te vissen met hun dure, netjes afgewogen zooi.

Het zou kunnen hoor, maar de dag dat een verse witte boterham gemeden wordt door een karper moet ik nog mee maken.


Dan is het (financieel) ook niet zo heel erg/lullig als er een keer iemand op jouw stek zit.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

21-09-2012 18:51

Ja brood werkt prima en er zijn er genoeg die voor je (eendjes)voeren :P
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-09-2012 21:55

Peter, je moet die witte boterham niet te letterlijk nemen.


Oh dacht al, dat ga je toch niet menen een voerstek opbouwen met witte boterhammen. :wink:
Alhoewel je kan alles het water inkieperen, maar wat is je rendement dan hé.

Groet, Peter