Vissen op het kanaal


Plaats reactie
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-07-2012 16:44

Beste mede boarders,

Ik vis nu al zon 15 jaar op karper, en vaak op een kanaal (oude rijn) bij mij in de buurt.
Tot op heden vang ik vaak genoeg vis, maar vaak ''klein'' 10-20 pond. Voor zo ver ik aan de hand van foto's kan bevestigen, zijn er in mijn kennissen kring maar 2 15kg + vissen gevangen in zon 10 jaar tijd! Ik vis vaak op de onderbrekingen van het water, zoals bruggen, jachtavens, zijsloten enz.

Nu heb ik een aantal vragen:

Zal het vissen op de onderbrekingen in het water er iets mee te maken hebben dat ik minder grote vissen tegen kom?
Dat de obstakelstekken zogenaamde '' knollenstekken'' zijn?
Misschien dat vissen op een recht stuk, of in de vaargeul meer kans geeft op dikkere vis?
Heeft iemand een soortgelijke ervaring op zijn kanaal / rivier?

Begrijp mij niet verkeerd hoor ik vind het erg leuk en uitdagend om te vissen op een kanaal / rivier, maar 1 15 kg vis vangen in 15 jaar vind ik toch een beetje magertjes. Het lijkt mij toch dat ze er wel moeten zitten op zon groot open water!
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

16-07-2012 17:05

Ik vis hier zelf ook veel op het kanaal en ook ik heb een gemiddelt gewicht van ongeveer 15 tot 20 pond met enige uitschieters naar 30 pond en soms hoger.

Wat mij is opgevallen is dat alle dikke vissen uit de vaargeul zijn gekomen maar daar moest ik wel bijna de dubbele uren voor maken.Ik kan hier heel goed merken dat de vis erg trekt op sommige vissen na.Ik heb van de lagere gewichten nog niks gedubbeld maar van de zwaardere vissen wel lijkt wel of deze veel honk vaster zijn.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

16-07-2012 17:20