Waarom is niet iedere karpervisser lid van de KSN???


Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 12:47

Waarom Klaas?

Waarom zet je nu Herman's naam erboven. Sluit je mij uit. En ik wil zo graag reageren verd... :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2012 12:48

Klaas vd Herik schreef:Herman,

Veel van mijn mede starters uit de begin jaren 80 hebben voor korte of langere tijd de (bamboe)latten aan de willigen gehangen.

Ik betrap me erop, dat ik zelf ook minder zin heb om een s gek te doen. Karpervissen wordt steeds vaker karperkamperen. Biertje bij, happie eten maken, btje kloten op fb, filmpie kijken. Boekie lezen.

Deug ik nu niet dan?
Wen er maar aan want ik doe het toch :lol:


Klaas, ieder doet zoals hij het wil, ik zal de laatste zijn om dat te veroordelen, ik wil alleen aangeven dat ik er zo mijn mening over heb en dat ik heel erg hard hoop dat de visser die op die wijze meent te moeten recreeren langs de waterkant binnen zeer korte tijd wordt verbannen naar de betaalwatercamping met alle bijbehorende faciliteiten erop en eraan, wel graag een hek er omheen dan :roll:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-07-2012 13:53

nou Gradus, dan heb jij de evolutie in de karpervisserij goed bij kunnen benen, maar had je iets eerder ingestapt, in de tijd van het rolletje allu. folie en de bal deeg, dan had je er nu mischien iets anders tegenaan gekeken, jij bent een beetje de jongere oudere zal ik maar zeggen.[/quote]

Herman,

Waar het mij omging was het volgende, Marco zei:
Dat als je tv in je tent kijk, dat je ze zelf dan geen karpervisser mag noemen. Op deze uitspraak was mijn reactie bedoeld. Dat de wereld van het karpervissen veranderd is, ben ik het geheel mee eens.
Maar dit draaien we niet terug en we moeten van de mogelijkheden die er nu zijn profiteren. Want als ik in mijn tentje lig en ik kijk na een voetbalwedstrijd van mijn club, dan heb ik het gevoel dat ik 2 hobby`s aan het combineren ben. Heerlijk toch, maar toch noem ik mezelf wel karpervisser.
Af en toe loop ik langs het water en soms zie ik mensen op karper aan het vissen, met de kratten bier opgestapeld naast de tent. Weten totaal niet wat ze aan het doen zijn, hengels erin gegooid en de fles aan de keel gezet als ze maar bezopen kunnen worden. Dat vind ik nu geen karpervissers!!
Maar goed, Marco en ik spreken elkaar op de eerstkomende meeting van de ksn!! leuk man :wink:
....................
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-07-2012 14:07

Ik zou zeggen alle sentimentalisten onder ons, pak een rol aluminiumfolie uit de keuken(eerst aan je vrouw vragen) en ga vissen.

Groet, Peter

ps bij welke leeftijd hoor je bij de oudere jongere of andersom?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 14:39

Nog 1 xtje. Sorry hoor...

Roelove voor Schut heeft niet "al te lang" geleden ook nog ergens in een visbladje geschreven dat het ook allemaal eigenlijk niets met vissen meer te maken heeft. En hij had het daarbij over de beperkte betrokkenheid van ons vissers vanwege o.a. vastlood systemen (techniek).

En dat klopt! We zijn met z'n "allen" aan die waterkant met van alles en nog wat bezig, behalve vissen.


Wat klopt hier niet aan heren (staat boven de alinea welke jij zo hekeld Gradus)??

Wanneer mij gevraagd wordt of ik karpervisser ben, antwoord ik dat ik graag en hoofdzakelijk op karper vis. Dus ben ik in hoofdzaak gewoon visser. Maar wel met dat begrip dat ik meer witvisser ben (hoewel ik dat veeeeel minder uitoefen) aangezien ik, om dan een vis te vangen met de vaste stok, vele malen meer VISSENDE BETROKKENHEID moet tonen, dan wanneer ik twee stokken op de piepers op karper aan het vissen ben.

Dus wat maakt iemand dan karpervisser naamwaardig. Een karper in je handen? Nou, ik heb het automatische systeem al voorbeschreven. Of zal ik ém met een zegen vangen, electrisch..?

Niet dat ik me met beide vismethodes niet vermaak (vastlood vs dobber).., ZEKER wel! Maar ik besef wel waar het vissende verschil in zit. Bovendien merk ik helaas bij behoorlijk wat niet vissende mensen negatieve klanken betreffende "karpervissers". En dat is het slag waar we idd geen van allen mee geasocieerd mee willen worden (is iemand het zelf, dan heeft ie 't helaas niet in de gaten)...

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-07-2012 14:47

Marco,

Voordat mijn hengels op de steunen liggen, zijn er wel heel veel uren aan observatie aan vooraf gegaan.
Jammer genoeg oordelen de mensen te snel en zien ze dat helaas niet.
....................
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 14:53

Ik heb overigens ook nog nimmer een zichzelf serieus noemende witvisser met zoveel randzaken aan het water gezien als menig zichzelf noemende karpervisser standaard met zich mee leurt.

Ja, bij die Oostblokkers met radio en BBQ (sorry voor de veralgemening volk), en je weet hoe we daar met z'n allen over denken!

..EN DIE HEBBEN OOK LOL AAN DE WATERKANT 8) ..!

VISSENDE BETROKKENHEID
Gradus, ik zeg ook niet dat er geen moeite voor gedaan wordt.

Oh ja allen..

WORD LID VAN DE KSN!

Gr. Marco.
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 31-07-2012 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2012 15:01

Peter van Loo schreef:Ik zou zeggen alle sentimentalisten onder ons, pak een rol aluminiumfolie uit de keuken(eerst aan je vrouw vragen) en ga vissen.

Groet, Peter

ps bij welke leeftijd hoor je bij de oudere jongere of andersom?


Peter, het is niet dat ik sentimenteel ben, maar ik hecht nogal wat waarde aan normbesef, laat nou net dat enorm aan het vervagen zijn en laat ik daar nou net vatbaar voor zijn, waarom, omdat ik zolang ik dat op kan brengen wil kunnen blijven vissen, mijn kinderen ook nog en ga zo maar door.
Wedden dat dat er niet van gaat komen als deze tendens zich voort zet.
Met mijn 51 jaar mag jij voor mij bepalen in welke leeftijdsgroep je mij wilt scharen, ik zal me er dan bij neerleggen :D
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-07-2012 15:07

Zo zie je maar weer.

De KSN is er voor alle karpervissers. :lol:

m.vr.gr.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 15:08

Met mijn 51 jaar mag jij voor mij bepalen in welke leeftijdsgroep je mij wilt scharen, ik zal me er dan bij neerleggen


He ouwe lul, ik ben pas 42 :wink: . Maar ik snap je helemaal.

Peter, het is niet dat ik sentimenteel ben, maar ik hecht nogal wat waarde aan normbesef, laat nou net dat enorm aan het vervagen zijn en laat ik daar nou net vatbaar voor zijn, waarom, omdat ik zolang ik dat op kan brengen wil kunnen blijven vissen, mijn kinderen ook nog en ga zo maar door.
Wedden dat dat er niet van gaat komen als deze tendens zich voort zet.


Ja, in betaalwater waar je zel helemaal geen zeggenschap hebt en met je lijntjes strak vooruit moet vissen...

Gr. Marco
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 31-07-2012 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-07-2012 15:10

Herman,

De mogelijkheden worden elk jaar iets uitgebreider, denk aan het met 3 hengels vissen en/of de vergunning om het hele jaar te mogen nachtvissen. als het alleen kommer en kwel zou zijn, zouden deze uitbreidingen ook niet mogelijk zijn geweest. Nee ik denk dat wel het allemaal enigszins dramatiseren!!
Dat er excessen zijn, ben ik het mee eens, maar die moeten we dan ook uitbannen!!
....................
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-07-2012 15:22

Beste Herman, de waarde en normen aan de waterkant ben ik het geheel met je eens, de rakkers die bivakkeren langs de waterkant met asociaal gedrag en er zitten om te feesten en te zuipen daar heb ik geen goed woord voor over.

Maar de ontwikkeling betreft aas, techniek en materiaal vindt ik een goede ontwikkeling.

Ach en als mensen zich niet kunnen indentificeren met deze huidige ontwikkelingen, zou ik zeggen pak een rol alufolie en ga vissen. Ook dan zal je gewoon je visje kunnen vangen hoor.

Groet, Peter

ps lekker hoor roggebrood met stroop.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 15:23

Dat er excessen zijn, ben ik het mee eens, maar die moeten we dan ook uitbannen!!


Pakken we daar een biertje op!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2012 15:24

gradus scholtens schreef:Herman,

De mogelijkheden worden elk jaar iets uitgebreider, denk aan het met 3 hengels vissen en/of de vergunning om het hele jaar te mogen nachtvissen. als het alleen kommer en kwel zou zijn, zouden deze uitbreidingen ook niet mogelijk zijn geweest. Nee ik denk dat wel het allemaal enigszins dramatiseren!!
Dat er excessen zijn, ben ik het mee eens, maar die moeten we dan ook uitbannen!!


Daar heb je wellicht gelijk in Gradus, komt waarschijnlijk ook doordat ik dagelijks langs een gedeelte K-K rijd waar die excessen zeker in de zomermaanden schering en inslag zijn en jaar op jaar erger worden.
Echt objectief is mijn standpunt hierdoor niet maar dat is nou eenmaal hoe het bij mij leeft.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2012 15:25

Peter van Loo schreef:Beste Herman, de waarde en normen aan de waterkant ben ik het geheel met je eens, de rakkers die bivakkeren langs de waterkant met asociaal gedrag en er zitten om te feesten en te zuipen daar heb ik geen goed woord voor over.

Maar de ontwikkeling betreft aas, techniek en materiaal vindt ik een goede ontwikkeling.

Ach en als mensen zich niet kunnen indentificeren met deze huidige ontwikkelingen, zou ik zeggen pak een rol alufolie en ga vissen. Ook dan zal je gewoon je visje kunnen vangen hoor.

Groet, Peter

ps lekker hoor roggebrood met stroop.


en een rolletje alufolie Peter :D
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-07-2012 15:26

Pakken we daar een biertje op![/quote]


Gaan we zeker doen, lekker!!
....................
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-07-2012 15:27

[quote="Marco Mostard"]

WORD LID VAN DE KSN!

Toch gelukt hé dat er wat te plussen en te minnen is voor je.

Groet, Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 15:30

Maar de ontwikkeling betreft aas, techniek en materiaal vindt ik een goede ontwikkeling.
Ach en als mensen zich niet kunnen indentificeren met deze huidige ontwikkelingen, zou ik zeggen pak een rol alufolie en ga vissen.


@Herman

Daar heb je het ook helemaal niet over..!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 15:34


Toch gelukt hé dat er wat te plussen en te minnen is voor je.

Groet, Peter



Een¨paar x per jaar een non commercieel karpermagazine in de bus scheelt me toch weer een wandeling naar de boekwinkel :wink: .

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2012 15:41

Weet wel, ik doe het allemaal, modern, ouderwets, drijvend of met het pennetje en ik vindt het allemaal helemaal geweldig.
Ik moet wat zeggen, ik heb in het verleden een periode achter de rug dat ik niet naar de waterkant ging voor het vissen, maar slechts voor het zuipen.
Rodpod neerzetten, hengels erop, haak aan het startoog hangen en vervolgens in mijn tent gaan zitten zuipen tot mijn nek kraakte.
Het is inmiddels ruim 4 jaar geleden dat ik mijn laatste pot bier aan mijn mond zette maar het heeft zijn sporen wel nagelaten.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 15:45

Top Herman. Stug volhouden!!

Gr. Marco
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-07-2012 15:48

[quote="Marco Mostard"]Heren,















Weet wel dat ik een sponser ga zoeken, want ik heb nog plek genoeg om m'n tanende vissersziel 8) te verkopen en een boilieboerbannertje te plaatsen. Maar geen TTB, dan wordt het zo eenzijdig he :wink: .

Die zoeken we ook nog wel ff voor je. Wel knap allemaal binnen 47 berichten.

Enne volgend jaar op Zwolle zullen we je dan tegekomen in een merktrui met logo van je sponsor.

Groet, Peter

ps wat kan een mens zich toch snel bekeren :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-07-2012 15:56

Heb er al eentje gevonden;

MEAN MR MUSTARD BIG COJONES BAITS :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

31-07-2012 15:59

excuus 2x geplaatst
Laatst gewijzigd door Terry van Erp op 31-07-2012 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

31-07-2012 16:03

Even in het algemeen en zeker niet om iemand aan te vallen.

Waarom mag iedere visser niet zelf uitmaken hoe hij zijn plezier uit zijn verblijf aan het water beleeft?
Ik vis zelf ook het liefste met vast lood, en voorzien van vele gemakken inclusief koffie en een hapje aan de waterkant. Lekker samen met mijn zoon beetje keuvelen over onderlijnen, voerplekken het weer of weet ik veel wat, daar geniet ik van.
Waar wij ons wel aan storen is, rommel van anderen aan de waterkant, overlast van honden, zogenaamd geïnteresseerde mensen met domme opmerkingen "karepur, die kende toch nie eten" en natuurlijk geluidsoverlast.
Penvissen kan bij ons haast niet, er komt altijd wel een onverlaat langs gestampt met zijn hond die nog ff in het water moet.

Maar hoe een ander zit te vissen, zal mij een worst wezen, zolang hij er plezier in heeft en en ander er geen last van heeft allemaal prima.

Op de Oostblokkers na dan, die vissen hier in de buurt op karper voor consumptie, dat kan dus echt niet! Hoop ook echt dat daar iets aan gedaan wordt.

Nogmaals, dit was in het algemeen zeker niet om iemand aan te vallen!

En allemaal lid worden natuurlijk! http://www.karperstudiegroep.nl/index.php?option=com_ckforms&view=ckforms&id=1&Itemid=396
Weet je wat het is? Meer water als vis!