Waarom is niet iedere karpervisser lid van de KSN???


Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-07-2012 10:36

Ben, niemand wordt verplicht om met 3 hengels te gaan vissen, dat kan en mag gelukkig eenieder voor zich uitmaken.
Vandaar dat ik zijn postings niet begrijp en feitelijk niet terzake doende vind.
patrick roselaar
Berichten: 66
Lid geworden op: 27-07-2010 22:55

27-07-2012 11:53

Ook maar lid geworden. Voor die paar euro moet dat gewoon kunnen! Zeker als de karper/ karpervisser er mee geholpen wordt.

cheers.
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

27-07-2012 12:16

Peter van Loo schreef:ps en met die 8 hengels zou je ook nog eens met een B-merk boilie kunnen gaan vissen.

Groet, Peter


Ik draai altijd zelf Peter, en met redelijk succes tot nu toe.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

27-07-2012 12:23

Peter van Loo schreef:Als ik lid zou zijn zou ik pleiten voor een batterij aan hengels, lekker heel de dag aan het beazen en inwerpen en je maakt ook nog eens kans om een vis te vangen.

Ik zou zeggen 7 á 8 hengels de man gewoon doen.


Er zijn situaties waar 2 hengels meer dan genoeg is, maar mocht de KSN die 3e hengel vergunningen rondkrijgen schaf ik er toch een aan.
Als jij daar niet aan mee wil doen is dat prima Peter, meer plaats voor onze lijnen :D
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

27-07-2012 14:35

Aart Lokhorst schreef:Ik vraag me af wat het nut van dergelijke postings is Peter...


Inderdaad sarcastisch bedoeld Ben, ik ben tegen het 3e hengel beleid.

Groet, Peter
Gerrit Hees

27-07-2012 14:57

Ik zelf ook. Het karper vissen is al bezaaid met egoisten en mensen die niet na kunnen denken aan de waterkant. Laat ze dan vooral vissen met 3 hengels.. kunnen hele wateren geclaimd worden en nog meer gezeur onstaan aan de waterkant.
dave staal

27-07-2012 17:20

Ben op de MEESTE wateren ook tegen het toestaan van 3 hengels om de bekende redenen.

Op wateren waar het wel kan (weinig vissers per ha) ,zou het gewoon toegestaan moeten worden,als ik het goed begrepen heb wordt dat per water bekeken door wijze mannen :wink:

GR.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-07-2012 19:54

Dave e.a. Roepen is makkelijk maar weten is m.i. beter. Sinds enige jaren mag er op vrijwel alle wateren van Sportvisserij Oost-Nederland met 3 hengels worden gevist.
Omwille van de critici is daar ook eerst een pilotjaar gehouden om eventuele overlast duidelijk te krijgen.
De uitkomst was en is ontegenzeggelijk: noch in het pilotjaar noch in de jaren daarna is er ooit ook maar één klacht bij deze federatie binnengekomen inzake het vissen met 3 hengels.
Blijft dat niemend verplicht is om met 3 hengels te gaan vissen, wie daartegen is doet het dus gewoon niet, maar anderen je wil opleggen geeft geen pas.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-07-2012 20:15

aart er zijn nu ook geen klachten over het vissen met 2 hengels behalve dan van de enkele vissers die dit wel zouden willen.

''
Blijft dat niemend verplicht is om met 3 hengels te gaan vissen, wie daartegen is doet het dus gewoon niet, maar anderen je wil opleggen geeft geen pas''

niemand is verplicht om met 3 hengels te vissen maar nu wel met maximaal 2.
anderen je wil opleggen gaat niet op het is al zo bij wetgeving.

even voor de duidelijkheid ik heb er niets op tegen maar in mijn ogen is de post van dave ook niet haalbaar.
want wie zijn dan die wijze mannen en bv de politie weet nu al niet eens wat de regels zijn laat staan of ze weten waar je wel en waar je niet met 3 hengels mag gaan vissen.

ik denk ook als dat bv onze visspullen gewoon voor 2 hengels waren gemaakt er nooit een vraag was gekomen voor een 3e hengel.
is ook door de bv's gepromoot natuurlijk.
dalijk mag het en dan komen de 4 rod holdalls en de 4 rod rodpods enz enz.....
(ja die bestaan al weet ik maar ik bedoel maar)
Vis is vis
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

27-07-2012 21:04

Zit er zelf wel eens aan te denken. Maar dan niet een extra karperhengel, maar die 3de gebruik ik om iets anders te doen. Snoeken, of gewoon vast hengeltje, feeder, noem maar op.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-07-2012 21:19

josef dat vind ik een mooie punt wat je daar maakt.
soms als ik een langere sessie maak vind ik het ook vermakelijk om met een pennetje voorntjes te tikken enz...
Vis is vis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-07-2012 21:37

De derde hengel is niet alleen voor karpervissers weggelegd.

Ben erg benieuwt hoe men er over 3 jaar na invoering over denkt.
Een voorschotje, niemand lult (net als hier hier trouwens na de invoering) er niet meer over.
Maar ja wat wil je 10 km water en twee karpervissers die je er tegen kan komen.

Groet,
Peter
dave staal

27-07-2012 21:46

@ Aart
Dit was een reactie van Michel Hollaar op mijn vraag in een ander topic welke wateren geschikt worden gevonden om met 3 hengeld gevist te worden.


Michel Hollaar
Titel: Re: nachtvissen wetenswaardigheden

QUOTE
Deze werkgroep (, waarvan de leden in alle hoeken en gaten van de federatie woonachtig zijn,) heeft een advies per federatiewater afgegeven aan de commissie Vergunningen en Controle, waar ik, heel toevallig, ook zitting in heb.EINDE QUOTE.

En weet niet hoe het in de regio Oost Nederland zit, maar denk toch echt dat dat er op de MEESTE wateren in de regio zuid-west nederland van de gekke is om 3 hengels toe te staan .
Heeft niks te maken met iemand mijn wil op te leggen ,maar alles met gezond verstand .

GR
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-07-2012 23:26

Dave,

De federatie Zuidwest Nederland heeft op flink wat meer wateren de visrechten dan alleen die vlakbij Rotterdam. :wink:

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-07-2012 23:34

Het overgrote deel van de karpervissers klontert samen op een vrij klein aantal meestal vrij kleine wateren. Lijkt me duidelijk dat je net op die wateren wellicht geen 3de hengel wil toestaan. Op andere wateren is er geen enkel probleem.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-07-2012 23:52

Is uiteindelijk toch aan de HSV om dat te bepalen?

Ik snap dit soort discussies niet zo. De meeste HSV'en zijn nogal conservatief en zeer goed in het bedenken van beperkingen of het identificeren daarvan. In alle gevallen die ik gezien heb weten ze prima aan te geven waar het niet kan. Desnoods met terugwerkende kracht.

Oorspronkelijke idee was dit nu eens om te draaien en daarmee de HSV'en van het automatisch nee tegen alles standpunt af krijgen en aan te geven waar niet. En dat zullen ze echt wel doen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

28-07-2012 00:14

Hahaha @Michel ja iets te kortzichtig.
Was inderdaad de regio Rotterdam waar ik op doelde.
:wink:

GR
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-07-2012 11:31

Ben, een 3e hengel is niet wettelijk geregeld. Wettelijk geregeld is dat iedere visrechthebbende (Federatie of HSV) voor hun wateren zelf mogen bepalen met hoeveel hengels er mag worden gevist. Wettelijk dus geen minimum en ook geen maximum. Voorbeeld: een visrechthebbende mag dus ook bepalen dat er maar met 1 hengel gevist mag worden in hun wateren, maar kan ook bepalen dat er met maximaal 10 hengels mag worden gevist...
Standaard in Engeland is 3 hengels en in Frankrijk bijna overal 4 hengels, zijn dat daar zo gewend dat er zich daar ook geen problemen voordoen. En vergis je niet, in vergelijking met Frankrijk hebben wij beduidend minder karpervissers maar in totaal wel bijna 20 keer zoveel ha aan binnenwateren.
Hele kleine en zeer druk bezochte putjes uitgezonderd zal het vissen met 3 hengels geen enkel probleem opleveren, aldus ook de ervaring bij de federatie Sportvisserij Oost-Nederland op practisch al hun wateren.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

29-07-2012 13:53

Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, dat blijkt hier maar weer.
iedereen denkt na over de eigen visserij en niet in het geheel, ik ook .
Maar lid KSN ?


Een weetje : sins iedereen een karper kan vangen (zelfhaking)en er een prestatie drang is om de beste en de grootste te zijn en er ook nog status en commercie bij komt kijken is het een stuk minder gezellig geworden.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2012 02:22

Pfffffffffff, eerst ff alles doorgenomen.

Waarom is niet iedere karpervisser lid van de KSN???

Hmmm. Het antwoord zit 'm denk ik in de volgende vraag;

Waarom wordt niet elke automobilist lid van de wegenwacht!?

Wat is het nut wanneer je niet verder komt dan het twee wekelijkse autoritje naar de supermarkt? Zou dit dus ook iig niet gelden voor de sporadische "karper"visser, zoals er (helaas/vaak etikette-, en kennisloos) legio zijn. Maak je veel meer "kilometers", dan is er waarschijnlijk ook meer baat bij een abonnementje hulpdienst. En zelf dan nog...

Vis zelf al 23 jaar op karper en gezelligheidclubjes zeggen me niets. Die derde hengel vindt ik uit anti sociaal gedrag vanuit "collega" vissers ook zeker niet landelijk nodig en bovendien is de "marketing" van de KSN in mijn ogen zwak. 23 jaar he, en nog nooit zinnige info door m'n strot geduwd gekregen of bewust gezocht. En ik ben een dolende ziel he..! Misschien is beter manifesteren gewoon nodig. Hoe? Dit forum deed al ieeeetsie pietsie voor mijn aandacht, maar ben toch al een aantal jaren CB bezoeker (moet je ook mee ophouden met al die afkortingen. Ken er geen wijs uit en straks ben ik pleite met m'n LUPA in m'n LIBOZA - voor wie in dienst heeft gezeten)!

Ik ben ook al tijden geen visbeurs bezoeker meer. En al helemaal geen karperbeurzen. Al die dubbeluh oarbel & camou dragende tatoeh bob alfamannetjhus, sjeeezuuuuuuzzzzz (willekeurig dialect)! Je weet wel; Het type dat bij je staat te stampen en te blehren met een zelf gekochte boilieboer merktrui en muts terwijl jij hoopte in alle stilte te kunnen pennen. Pennuhhh, aant watur?? Neej joh, schrijvuh doe ik zelf thuis niet...

Op die beurzen (Carp Zwolluhhh) bereik je mij dus ook niet!

Ik heb ook tevens het gevoel dat het hier in de regio Noord Brabant weing leeft. Cq, ik weet hier niet van het enig KSN bestaansrecht af. Zal er best wel zijn. Maar ja, daar heb je het weer. Ik ben niet van die clubjes...

En toch had ik van de week de KSN site op m'n computer onder favorieten geplaatst. Want idd, het is waarschijnlijk niet vreemd om een paar tientjes per jaar te spenderen aan een zaak, die na wat plussen en minnen, best wel eens positief zou kunnen uitvallen. En nee, fysiek hulpvaardig ben ik ook niet. Ga weg joh, of ik mot wat vissuh uit m'n potuh mottuh kunnuh latuh geiluh.., uhh glijjuh :wink: . Maar dan is het idd misschien toch fijn om te weten dat je andere mensen steunt welke die betrokkenheid wel hebben.

@ Michel.

Dennis heeft een PB gelezen en een formuliertje ingevuld

thanks Dennis

Nummer 30 in 12 dagen !

m.vr.gr.


Doe mij dat voorstel ook eens, En nee; 'k ben niet geinteresseerd in in natura compenserende voorstellen,
maar misschien valt er na antwoord wat meer te plussen 8) .


@Dennie,

Baal er ook altijd van,als van die oud gediende hier op het board of van die linkse rakkers,ff komen vertellen hoe een karpervisser er precies uitziet en doet en vooral niet doet (ik heb vannacht weer lekker tv gekeken aan de waterkant )


..En met je derde hengel gespeeld..!? Dat laatste doe ik ook hoor, maar ik hoor iig nog vis rollen, zodat ik er op kan inspelen. En ja, ik ben een link(s)e ouwe lul 8).


@Henk,

Meeste karpervissers zijn niet geschikt voor clubjes of verenigingen en vaak buitenbeentjes met autistische trekjes.


Waren "once upon a time" misschien wel geschikt en hebben ze zich, vanwege mensen die zich onder valse voorwendselen voordoen als karpervissers (vaak deden ivm na ellende creëren weer snel afhaken), meegaand op wat "in" is en "status" geeft zoals dure viskit en grote man/vis foto's, wel gedistancieerd van het geheel (idd Kees). Ik heb de wijsheid niet in pacht hoor. Maar ja; dat zou zo maar eens kunnen he!?


@Peter,

Over hypocriet gesproken!!!!


Hmm :roll: , waarom komt dat schrijfgedrag me toch bekend voor joh..?


Overigens las ik nog ergens iets betreffende niet mogen nachtvissen in regio Geertruidenberg...
Op al dat water niet, of bedoel je lokale putten..!?

En Bergen op Zoom. Ja, da's klote he! Ik begrijp de vraagstelling aan de KSN leden helemaal. Je moet er baat bij hebben...

Waarom zou je jezelf lopen op te geilen door een vrouwtje in de kroeg vrij te houden, terwijl je toch weet dat het aan het einde van de avond solo "the five knuckled shuffel" gaat worden :-? ....!?

Thank you and goodnight 8) ,

Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2012 03:28

Waarom zou je jezelf lopen op te geilen door een vrouwtje in de kroeg vrij te houden, terwijl je toch weet dat het aan het einde van de avond solo "the five knuckled shuffel" gaat worden ....!?


Kun je wat geld betreft (o.a) beter naar de hoeren gaan. Maar ja; dan krijgen we het weer over het topic "betaalwater" :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

30-07-2012 09:06

Marco Mostard schreef:Overigens las ik nog ergens iets betreffende niet mogen nachtvissen in regio Geertruidenberg...
Op al dat water niet, of bedoel je lokale putten..!?


Op alle water Marco, alleen voor de vestinggrachten worden jaarlijks 35 nachtvispassen afgeven, andere putten mag je niet nachtvissen.

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-07-2012 13:04

Marco,

Kan je verklappen dat er 35 jaar niet echt behoefte is geweest om leden over de streep te trekken.

Je werd lid of niet.

De eerste de beste bewuste ledenwerf campagne reageer je. Zo slecht lijkt me de marketing dan toch niet?

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2012 14:02

(ik heb vannacht weer lekker tv gekeken aan de waterkant )


Nog 1 xtje. Sorry hoor...

Roelove voor Schut heeft niet "al te lang" geleden ook nog ergens in een visbladje geschreven dat het ook allemaal eigenlijk niets met vissen meer te maken heeft. En hij had het daarbij over de beperkte betrokkenheid van ons vissers vanwege o.a. vastlood systemen (techniek).

En dat klopt! We zijn met z'n "allen" aan die waterkant met van alles en nog wat bezig, behalve vissen. Zeker die koppeltjes geliefden die vanwege de angst voor de duisternis en wat nachtelijk dierlijk gespuis nog net niet lepeltje lepeltje op de stretcher liggen. Die zijn al helemaal niet gefocust.

Ik ga je niet vertellen hoe jij lol moet beleven... Ben je gek. Ga je gang maar :wink: . Maar noem jezelf dan ook geen karpervisser he. Nee.., dan ben je een TV kijkende en radio luisterende "couch potato" die tussendoor ook nog een visje vangt. En heb met die omschrijving dan ook vrede. Net zoals ik vrede heb met dïe benaming ouwe lul.

Maar ook ik bezondig me aan techniek. Ja hoor. Aan visgerelateerde techniek. De discussie, dat iemand het vreemd vondt dat ik in het late najaar met een smartcastje aan de gang was (fishfindertransducer aan de hengel) om zo het winterkwartier van de vis te ontdekken, die was van korte duur. Gaat toch helemaal nergens meer over zei ie... Heb jij electronische beetmelders was mijn vraag..!?

Zolang hij het, die drie x per jaar dat ie bij mooi weer gaat vissen, al niet op kan brengen om zich op een duo alufoliewakertjes te focussen, dan mag ie me al helemaal niet gaan vertellen dat ik voor mijn wintervisserij niet wat extra zekerheid in mag bouwen terwijl ik onder een pluutje m'n "big cojones" eraf ga vriezen :wink: ...

Ik raad 't mensen gewoon aan om zo af en toe gewoon ook lekker solo met een licht stokkie en een blikje mais (oke, doe 't modern en neem ook wat bloodworm micropellets mee) de "polder" af te struinen. Een beetje contact met die natuurlijke omgeving en wat nieuw verkregen zelfreflectie kan toch geen kwaad. Even je brein niet verdoven met ruis, maar juist ruisvrij maken...

Everything Zen 8) .


@Terry,

Marco Mostard schreef:

Overigens las ik nog ergens iets betreffende niet mogen nachtvissen in regio Geertruidenberg...
Op al dat water niet, of bedoel je lokale putten..!?

Op alle water Marco, alleen voor de vestinggrachten worden jaarlijks 35 nachtvispassen afgeven, andere putten mag je niet nachtvissen.

Grtz Terry


En het grote water / bij de centrale e.d en Biesbosch? Of is dat dan niet voor je te doen?

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2012 14:35

Marco,

Kan je verklappen dat er 35 jaar niet echt behoefte is geweest om leden over de streep te trekken.

Je werd lid of niet.

De eerste de beste bewuste ledenwerf campagne reageer je. Zo slecht lijkt me de marketing dan toch niet?

MVG

Klaas



Klaas,

Is dit een ledenwerfcampagne dan!?

Het is dat ik uit gebrek (Manke Nelis zit thuis :-? ) het forum zit af te struinen en zo'n beetje alles al bekeken had. Al die jaren dat ik vis heb ik, vanwege gebrek aan info, mezelf eigenlijk nooit getriggerd gevoeld om uberhaupt KSN info in te winnen. Dus de stelling; Je werdt lid of niet, was voor mij zelfs in het geheel niet eens aan de orde. Het kwam bijna over als een geheim genootschap 8) .

Misschien was een simpele catchy flyer in die enige editie van Spiegels (met LdB voorop) of later De Karperwereld e.a een leuke initiatie geweest. Zou mij wel aan het denken gebracht hebben. Zo van; In Your Face..!

Maar ik schreef al;

23 jaar he, en nog nooit zinnige info door m'n strot geduwd gekregen of bewust gezocht. En ik ben een dolende ziel he..!


Krijg ik, nu ik lees dat er 35 jaar niet echt behoefte is geweest om leden de streep over te trekken, toch een beetje het gevoel dat er ineens centjes nodig zijn. Terwijl ik best wil geloven dat het een oprechte club volk is...

Gr. Marco
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie