wat te doen als de meerkoeten telkens je boilies proberen op


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2002 10:07

Lesley,

Er zijn observaties dat de koeten een rondje maken langs dezelfde natuurlijke aasbronnen als karper. Verder wijzen ze je op circuitwater ook op de voerplekken van eerdere vissers. Kennelijk hebben koet en karper dus wel degelijk overeenkomsten in hetgeen ze eten.

Verder voeden koeten zich met name op circuitwater met voer van vissers. Op minder zwaar beviste wateren zie je dat gedrag helemaal niet. Dus als je er wat aan wilt doen, verander dan je stek keuze.

Kees
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

01-09-2002 11:55

Vage tip??

Kleur je bollen groen :smile:

Waarom het werkt moet je me niet vragen, dat het werkt heb ik zelf al gezien. Vissend in de achterhoek had ik veel last van die beesten. een medevisser kleurde zijn bollen daarop groen, en?? einde problemen voor hem!! klinkt ongelofelijk, echter was erbij, stond erbij en verbaasde me erover. try it!!

groeten

Roger
Ger Schuit
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Zwolle

01-09-2002 23:26

Meestal zijn er niet zoveel meerkoeten op een water, dus als je er al een paar hebt weggevangen, heb je binnenkort geen last meer van ze .............. :smile:
De schoonste dames en heren heten TINCA tinca !!!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

03-09-2002 14:24

Dat helpt zeker, maar wat als je ze niet vangt? Ik ging altijd in mijn roeibootje erachter aan als ik aan het voeren was. Dan bleven ze wel een poos weg en tegen de avond verdwijnen ze tog.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Jeroen Leeflang
Berichten: 29
Lid geworden op: 01-09-2002 02:00
Locatie: edam

04-09-2002 10:01

Op mijn watertje zijn het niet koeten, maar eenden die er met m'n boilies vandoor gaan. Een effectieve manier om er vanaf te komen:
Tijdens het voeren komen de eenden en koeten op je voerplek af. Je voert gewoon ff door en gooit daarna een bal brood een pokke eind de andere kant op. De eenden gaan hier gegarandeerd achteraan en zodra ze aan het brood beginnen, gooi je enkele boilies nog een meter of tien verder dan het brood. De eenden houden zich met die boilies bezig en zijn je voerstek reeds vergeten.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-09-2002 10:16

Gewoon met grotere boilies vissen, dan heb je geen last meer van meerkoeten of andere plaaggeesten zoals witvis. Vis maar eens met 25 mm, dan zijn de problemen opgelost en je moet niet denken dat een karper een 25'er laat liggen.

mvg

Bart van den Hurk
Martijn Schild

04-09-2002 23:23

Bedankt voor deze nuttige informatie allemaal. Ik hoop dat ik nu ook eindelijk die gevleugelde beesten van mijn plek kan houden.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2002 02:56

ik weet dat die beestjes meer recht hebben om op mijn gevoerde boilly's te duiken dan ik het recht heb om daar te zijn.....

Dat het zwaar irritant blijft is een feit, zeker op de wat grotere wateren waar er soms 2 tot 3 honderd op je stek zitten.

Helaas, ben ook ik wel eens wakker geworden met een zakker en keek ik tegen 2 meerkoet pootjes aan die als een marker uit de lucht staken.... dit geeft je nou niet direkt het gevoel dat je ten eerste natuurvriendelijk aan het vissen bent en ten tweede dus kansloos.

Sinds kort heb ik een afspraak met een bakker bij mij in de buurt. Als ik nu ga vissen dan gaan er, zeker in het najaar want dan gaan ze zo gezellig groeperen, minimaal 20 oude broden mee. Ik vaar met mijn bijbootje de plas op met veel rumoer en voer zeer royaal(met brood).

Al zou je de broden vers kopen euro 1,50 per stuk dan is dit de meest efficiente en diervriendelijke manier om die **&%$#@@ vogeltjes van je stek te houden. Als je zoveel geld aan voer, uitrusting enz. kan uitgeven is dit zeker een optie. Hoe minimaal 3 broden achter de hand voor de doorbijters in de ochtend. Vaak zitten ze nog zo vol maar is vraatzucht de enige reden dat ze weer terug komen. Een halve boterham per lief, schatig koetje is vaak al genoeg.

Met koetvrije visgroet, MB
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2002 02:59

nog een ps. die grote boilly's helpen echt niet. Tot 4 1/2 cm kon ik mijn rig de volgende ochtend uit het riet halen.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

05-09-2002 04:44

En een brasem laat ook geen 25er liggen!!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-09-2002 12:30

na een tijdje die beesten zo voeren moet je eens gaan korstvissen!! :wink:
Cor Blokhof

05-09-2002 14:07

Bart,

Nog nooit op een rivier gevist zeker :smile:

Daar vang je met dubbel 24 mm nog Brasems en Windes

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

16-09-2002 01:09

Lieve beesten die meerkoeten. Die zwart-witte duikeenden gaan nog veel dieper en blijven langer onder water dan meerkoeten.
daar is echt geen voermethode tegen opgewassen.
Op weinig en niet beviste wateren heb je eigenlijk geen last van meerkoeten. Ze zijn gewoon niet gewend dat er boilies worden ingeschoten op die wateren. Zelfs als het een water betreft dat op een slechts een kilometer afstand ligt van een bekende voederplaats voor meerkoeten (karperput)lijken ze de boilies niet te herkennen.

groeten jeroen

PS De meeuwen komen er al weer bijna aan!
gerry spin
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-07-2002 02:00

22-09-2002 19:49

Hallo collega karpervissers.die meerkoeten moet je je gewoon niet aan storen.ik deed dit ook altijd.tot een jaar of 7 geleden.ik op een groote zandwinnings put zat en ik zeker tussen de 50 en 100 meerkoeten op mijn voerstek had ongeveer 200 meter uit de kant op een zandplaat van 2 meter diep.ik heb daar een week gezeten.en me de eerste 2dagen groen en blauw ge,ergerd.was achteraf nergens voor nodig.want ik begon de karpers tussen die meerkoeten weg te vangen.de ene keer was het een meerkoet,de andere keer een kromme hengel van karper.ik ben dus ook van mening dat onze vrienden elkaar beter kennen als wij ooit zullen vermoeden.het is tenslotte wel hun wereld.wat mij betreft mogen meerkoeten op mijn stekkie duiken. als je goed oplet,kan je zien dat het ze mischien maar lukt om een paar bolies of wat dan ook te pakken.nou en die pieperrij achh dat moet je maar op de koop toenemen.is tenslotte hun wereld waar wij ons in mengen.met vriendelijke en veel mooie vissen vangende groet gerry
marc kristalijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00

25-09-2002 22:22

Misschien kun je je voerstek veranderen.
Observeer waar de koeten niet komen en probeer daar je karpers te vangen.
Betekent waarschijnlijk ook wel in het donker inwerpen en voeren.
Dit in combinatie met donker aas, een beetje geluk en je kunt overdag rustig door blijven vissen.
Is het hele water vergeven van die beesten dan kun je ook extra voerstekken op de kant proberen indien mogelijk.
Marc says BYE
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

26-09-2002 12:39

Marc,

Als je niet zinvols te melden hebt....


Maar goed, om zelf niet alleen kritiek te hebben en wel een zinvolle bijdrage te leveren. Mijn ervaring is dat je juist moet opletten waar de koeten duiken. Daar is ook vaak de karper te vinden.


groeten,

Henrie
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-09-2002 14:12

Een of enkele zakken chips kopen, en die helemaal klein knijpen. Zodat het meer stukjes zijn, Voer dan verspreid dan zijn ze wel een heeel tijdje bezig. En nog aardig goedkoop ook. Maar niet 3 zakke chips strorten voor 3 koete he!!

MVG J0H@N

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-09-26 14:16 ]</font>
marc kristalijn
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00

26-09-2002 19:14

Henrie,volgens mij begrijp heb je de repley onderaan pagina 1 niet helemaal begrepen en ook niet dat Joost liever boilies koopt/draait voor karpers dan voor meerkoeten
Alsof je zonder koeten geen karper vangt IK WEL in ieder geval.
Marc says BYE
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-09-2002 20:07

yep meerkoeten zijn echt vervelend maar goed ze horen ern nu eenmaal bij en als je toch moet wachten op een aanbeet is het best leuk om die beesten te bekijken ondanks al die vervelende eigenschappen .
maar wat ik laats zag ging mij echt tever ik zag een karper visser hmmm dood leuk met een pistool op de meerkoeten schieten ik stond er een meter vanaf , stond eigelijk met dat groepje te kletsen toen die vent ineens zijn tentje inging en richte en afdrukten joh ik was helemaal uit m`n evenwicht en ben ook gelijk gegaan omdat ik bang was dat ik ruzie zou krijgen met die lui maar ben wel vast besloten als ik de vent in z`n eentje tegen kom om hem eens te vragen hoe dat allemaal zit hij maakte wel de opmerking dat je de meerkoet er niet mee kom doden alleen als je pech had dan wel pfffffffff
zo krijgen we natuurlijk wel een goede naam he als karper visser, wat zouden de wandelaars er wel niet van gedacht hebben .
nee laten we zuinig zijn op alles wat rondom is bij het karper vissen dieren en platen alleen zo blijft het leuk om te gaan vissen
gr Henny

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henny Jordaan op 2002-09-29 20:08 ]</font>
michiel lieverdink
Berichten: 19
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Eibergen
Contacteer:

06-11-2002 06:29

Mijn vismaat en ik nemen altijd hondebrokken mee, die we richting de koeten schieten met de kattepult, een extra voordeel van die hondebrokken is dat ze uitzetten(in de maag van de koet) door wateropname en de meerkoeten hierdoor snel zijn verzadigt.
Een supertuc.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-02-2003 15:53

zelfs met de voerboot heb ik last van..................of ze gewoon weten dat er er in zit!!!!!!!!!!!!tegenwoordig stop ik wat brood bij......effe de aandacht er van af halen.......meestal trappen ze er in...(niet allemaal)soms vreten ze eerst het brood op en gaan ze naar een tijdje alsnog snoepen van de knikkers!.
Joost Rentema

27-02-2003 00:08

Ga nou met 25 mm zitten, de brasem pakt hem i.i.g minder snel, maar what the ....., daar gaat het niet om want kleinere boilies (waar vanuit gegaan werd) wordt ook door brasem gepakt. Het probleem in dit geval zijn niet de brasems maar de meerkoeten en deze zullen de jumbo's toch echt niet meer pakken na enkele pogingen (en misschien heél toevallig een enkel piepje).
Nou zal er natuurlijk wel een reactie komen dat iemand wel een meerkoet gehaakt heeft met 25 mm maar goed, uitsluiten kun je het niet, wel proberen te voorkomen en ik denk dat dit 1 van de betere is.
Tom van Keulen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-06-2002 02:00

27-02-2003 08:42

boilieboot opvoeren en ff je terretorium afbakenen :grin: werkt prima!!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-02-2003 12:20

Een heel groot geweer kopen, hé hé....:mad:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-02-2003 15:24

En dan?