www.visplanner.nl


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

28-06-2012 15:15

Beste allemaal,

Een tijd terug heb ik 2 maal een visstek bepaald met deze visplanner om eens lekker te gaan vissen met de ouwe heer ;). Tot 2 keer toe is het me nu al overkomen dat de visplanner aan geeft dat je er mag vissen met mijn vispas doordat ik netjes het nummer invoer van mijn vispas. Daar aangekomen krijg ik te horen van een controleur dat ik hier inderdaad het vis recht heb maar niet het loop recht naar de waterkant... Hoe kun je nu de looprechten terug vinden? Want als ik het goed begrijp mag ik hier vissen van uit een boot als ik met de boot het water op kom van uit een haven of plek aan het water waar ik wel looprecht heb. Maar ik mag hier niet naar de waterkant lopen om te vissen.

Gelukkig heb ik 2x een schappelijke controleur getroffen die mijn probleem begreep en me niet meteen op de bon slingerde als ik maar meteen vertrok..

Wat ik me dus afvroeg hoe voorkomen jullie dit?

Mvg
Christian Litjes
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

28-06-2012 21:00

Door niet naar die website te gaan om te beginnen...

Daarnaast kijken in je boekje en weten waar je kan en mag vissen. Daar dus je stekkeuze op laten bepalen. In mijn ogen levert dat soort websites geen serieuze bijdrage aan een serieus overzicht van visstekken. Zou toch wat zijn als iedereen zijn stek daar zou plaatsen, kan je net zo goed stoppen met vissen...

Heb je geen water bij jezelf in de buurt? Kijk in je eigen omgeving rond en bepaal waar je gaat zitten met het boekje der viswateren als ondersteuning...

Succes!
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

29-06-2012 09:37

Het grootste probleem is dat hier in de buurt geen leuk water is. Mijn pa en ik willen altijd ons lekker terug trekken in de natuur. Dus niet langs een drukke weg of op een kanaal.

In de buurt zijn er 2 opties die hieraan voldoen de Aa en de Lijegraaf. Alleen deze zitten zo dicht gegroeid met waterplanten dat dit geen optie is. Er zijn wel wat visvijers in de buurt maar we vinden het vissen op een rivier/arm van een rivier in de natuur vele male leuker.

Ook op de Zuid Willemsvaart kun je vissen alleen dit voldoet niet aan het bovenstaande.

Het leek mij dat dit soort sites in het leven zijn geroepen om de boel te versimpelen want eerlijk gezegd vind ik dat boekje ook niet echt heel veel duidelijker.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

29-06-2012 10:40

visplanner.nl is een initiatief van Sportvisserij Nederland dus het lijkt mij niet dat iedereen zo maar stekken kan plaatsen op die site. Zo ver ik weet nemen hun gewoon de info over uit het boekje en zetten die in het digitale kaartje.

Het is inderdaad jammer dat de info dan niet compleet is, ik gebruik hem daarom vaak ook amper.
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

29-06-2012 10:54

Ik gebruik niet de optie voor stekken maar wilde gewoon een visualisatie van het boekje omdat de afbeeldingen hierin nou niet echt denderend zijn en de omschrijvingen ook niet altijd even duidelijk zijn. Ook voor het zoeken van geschikt viswater wat niet in de buurt ligt is het geweldig! Als het teminste de juiste informatie geeft...

Want ik heb altijd gedacht dat deze visplanner exact het zelfde bevat als de boekjes alleen het nu visueel maakt waardoor het makkelijker is om te zien of je in een bepaald stuk van het water wel of niet mag vissen.
Plaats reactie