spuien lage vaart


Plaats reactie
michel de valkf
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-09-2011 18:48
Locatie: uithoorn

25-06-2012 23:22

Hallo ik zat van het weekend met ze vieren aan de lage vaart tehoogte van de vaartplas te almere het is een mooie plek
maar wat een nadeel was dat ze s'avonds en s'nachts aan het spuien waren waar door de lijnen vast kwamen zitten
in takken en andere troep dat over bodem rolde dus niet goed tevissen.we hebben twee en halve dag gezeten maar hadden een klein schub karpertje
beter iets dan niets.
Mijn vraag is kan iemand vertellen of ze iedere dag spuien ?

gr michel de valk
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-06-2012 07:38

Spuien?

Volgens mij is dat gewoon de sluis die open gaat om schepen door te laten. Dit doen ze dus denk ik de hele dag :-).
Je hebt er niet altijd even veel last van, ligt aan waterpeil lange vaart t.o.v. waterpeil ijsselmeer en het heeft natuurlijk behoorlijk geregend waardoor waterpeil lange vaart behoorlijk hoog is.

Algemene opmerking: Dit board trekt veel bezoekers, die allemaal op zoek kunnen zijn naar een nieuwe stek. De stek met naam en toenaam noemen is dan misschien geen goed idee, omdat het dan wel eens erg druk kan worden. De locals, of vaste vissers, kunnen het helemaal niet waarderen als je hun stuk op internet zit. Dus ook al heb jij zelf geen last van opeens veel vissers, de locals zullen er minder blij mee zijn.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-06-2012 08:40

Kan ook best spuien zijn hoor. RWS houdt automatisch een bepaald winter- en zomerpeil aan op de Lage en Hoge Vaart t.o.v. het IJsselmeer.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-06-2012 16:48

Spuien gebeurd hier bij een plaatselijk kanaal ook. Geloof soms 2x per week

Spuien de zee in en later spuien ze weer schoon water via de rivier naar binnen. Als dit allemaal gebeurd is het vissen onmogelijk. Spuien word vaak gedaan om afvalstoffen eruit te laten van de landbouw die eromheen ligt. En als er veel water gevallen is en het peil staat te hoog dan laten ze water uit. het zelfde met laag water peil,dan spuien ze water naar binnen om alles op peil te houden voor de landbouw.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

26-06-2012 22:49

Marc Schrikkema schreef:Spuien?


Algemene opmerking: Dit board trekt veel bezoekers, die allemaal op zoek kunnen zijn naar een nieuwe stek. De stek met naam en toenaam noemen is dan misschien geen goed idee, omdat het dan wel eens erg druk kan worden. De locals, of vaste vissers, kunnen het helemaal niet waarderen als je hun stuk op internet zit. Dus ook al heb jij zelf geen last van opeens veel vissers, de locals zullen er minder blij mee zijn.



Ik denk niet dat er staatsgeheimen bloot gelegd worden door de Lage Vaart te noemen toch?
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

27-06-2012 21:03

Nog niet!! Maar als dalijk die foto van die mooi beschubde 50er langskomt dan .. 8) 8)
Plaats reactie