BVA-Auctions


Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 09:19

Afgelopen week sloot de veiling van die zaak in Zwolle.

Wat ik erg jammer vond was dat je nog wel ff 19%BTW en veilingkosten moet betalen.
Ik ben erg gelukkig geworden 3 biedingen en allemaal gegund :wink: . En wat heb ik?

Een nieuwe net, mijn oude was erg aan vervanging toe.
Een extra stoel (gewoon voor de heb :wink: )
Een zooi onderlijn materiaal.

Nu was ik benieuwd wie hier nog meer heeft geboden en wat.

Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-06-2012 11:26

gefeliciteerd met je nieuwe spullen bas.
wat die btw betreft dat staat gewoon in de voorwaarden van bva auctions.
groetjes ben
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 11:34

Ja dat klopt ook.... maar ben een typische Nederlander die eerst de prijs ziet en begint te springen als een konijn met te veel whisky op hahaha
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

17-06-2012 11:46

Vele denken met een bod net onder de winkelprijs lekker een koopje! maar als je alle veiling kosten, ophaal kosten, BTW, ect bij je bod optelt kom je meestal veel hoger dan een winkelprijs, en als er achteraf iets aan mankeerd ben je de klos.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 12:41

Cor Nannings schreef:Vele denken met een bod net onder de winkelprijs lekker een koopje! maar als je alle veiling kosten, ophaal kosten, BTW, ect bij je bod optelt kom je meestal veel hoger dan een winkelprijs, en als er achteraf iets aan mankeerd ben je de klos.
CN


Cor, hier ben ik niet mee eens. Het spul dat ik heb besteld is nieuw. En ik heb 25% van de winkelprijs betaald.
Ik bestel nooit iets voordat ik alles uitgezocht heb.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

17-06-2012 12:53

Behalve de BTW en de veilingkosten :roll:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

17-06-2012 15:15

Het spul dat ik heb besteld is nieuw. En ik heb 25% van de winkelprijs betaald.
Ik bestel nooit iets voordat ik alles uitgezocht heb


Bas, fijn dat je wat nieuwe dingen hebt kunnen aanschaffen zo, maar pas op! Je zegt zelf al dat je even de veilingkosten was vergeten.
Het goedkoopste bod op een stoeltje is 12,50. Met veilingkosten en btw, kost deze dan minimaal € 17,-
Ook in de winkel is vaak iets onder de adviesprijs te koop...dus eerder heb je 50% van de winkelprijs betaald en niet 25%

En ook al is het nieuw, als na een week iets kapot gaat heb je geen garantie.
Daarnaast wie betaald de benzine voor het dik 200 km heen en weer rijden om het op te halen? :o

Groet, Brecht
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

17-06-2012 15:40

Hoezo geen garantie, hoe komen jullie daarbij? Het is gewoon nieuw, niet uit een failissement o.i.d. en er zit normale garantie op nét als bij een winkel.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 17:09

Jammer dit is eigenlijk niet waarom ik deze topic ben gestart.

Maar goed een stoeltje heeft mij 17,50 gekost, nou en. Veiling kosten etc al met al scheelt dit meer als 100 euro. Ik vond het de sport om het gegund te krijgen. En ik heb het gewoon.
Vervoer is ook geen probleem want je kan het laten opsturen. Hier heb ik geluk mee want een vriend van mij heeft een transport bedrijf en die stuurt een route richting Zwolle heeft ie mij beloofd.

Waar blijft de fun nou?
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

17-06-2012 17:38

Sorry Bas!

Je hebt gelijk is voor de fun :D ....bekijk zelf ook altijd diverse veilingen.
Zie alleen liever dat de lokale winkelier een stoel verkoopt voor een tientje meer dan dat een groothandelsvoorraad via deze weg wordt verkocht.
En de helft van de kopers snijdt zichzelf in de vingers door al die extra kosten te vergeten erbij op te tellen.

@Chris, soort van heb je gelijk, maar waar wil jij de garantie verhalen?
Normaal geeft een winkelier garantie, eventueel verlengd door de fabrikant van het produkt.
BVA is slechts een tussenpersoon in deze verkoop, dus zul je de verkoper moeten zien achterhalen en bij hun voor elkaar zien te krijgen dat ze garantie verlenen...succes daarmee! :)
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

18-06-2012 10:02

Brecht,

De verkopende party in deze is niet BVA maar Ultimate hengelsport te Zwolle. Voor garantie kun je gewoon bij hun terecht.
BVA is slechts de bemiddelaar. Ultimate gooit de verkoopwijze sinds begin dit jaar over een andere boeg door via BVA hun goederen aan te bieden.
Gevolg is dat je nu dus rechtstreeks bij de fabrikant de goederen kunt kopen, zonder de winkelier. Dit station valt dus weg wat de verkoopprijs ten goede komt.

Zo zit het en niet anders.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

18-06-2012 10:23

Chris Groenewold schreef:Brecht,

De verkopende party in deze is niet BVA maar Ultimate hengelsport te Zwolle. Voor garantie kun je gewoon bij hun terecht.
BVA is slechts de bemiddelaar. Ultimate gooit de verkoopwijze sinds begin dit jaar over een andere boeg door via BVA hun goederen aan te bieden.
Gevolg is dat je nu dus rechtstreeks bij de fabrikant de goederen kunt kopen, zonder de winkelier. Dit station valt dus weg wat de verkoopprijs ten goede komt.

Zo zit het en niet anders.


Sorry, maar dan weet jij blijkbaar niet waar BVA Auctions voor staat, ik zal je een klein beetje op weg helpen:

De veilingsite voor openbare verkoop, executie verkoop en online veilingen van roerende goederen afkomstig van faillissement bij diverse bedrijven.

Met andere woorden Ultimate gebruikt BVA Auctions niet om van hun producten af te komen zonder tussenpersoon. Die zaak in Zwolle die moest van zijn spullen af omdat het niet goed liep daar en dus werd een openbare verkoop gedaan via BVA Auctions. Om zo in ieder geval nog voor geld te zorgen om de schuldeisers te betalen.

Waar wil jij je garantie halen als een (hengelsport)zaak failliet is?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2012 10:38

Een hengelsportzaak geeft alleen maar garantie op hun spullen omdat de fabrikant leverancier hem die garantie geeft.

Niet onder garantie vallende oplossingen kun je onder service schrijven en juist daarom betaal ik graag wat meer bij dergelijke bedrijven.

Ultimate is failliet dus garantie of service kun je op je buik schrijven.

Om geen rekening te houden met de bijkomende kosten is eigen schuld je kunt het lezen voordat je een bod uitbrengt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

18-06-2012 12:42

Zo zit het en niet anders.


@Chris, ik weet niet waar je werkzaam bent, maar ik zit in de hengelsport en krijg dus mee hoe het zit.
Ultimate stopt ermee (is niet failliet) en verkoopt dus idd via deze weg hun spullen omdat het simpelweg niet goed gaat bij hun. Zoals Marco ook zegt om dus zo hun betalingsverplichtingen na te kunnen komen.

Het mag dan de verkoopprijs ten goed komen, ik wijs je even op artikel 14.4 van BVA:
14.4 BVA en/of Verkoper geven geen vrijwaring aan (Aspirant)Koper voor zichtbare of verborgen verbreken of garantie in verband met compleetheid, aantallen, werking, bruikbaarheid, verkoopbaarheid, het doel waarvoor de (Aspirant)koper de zaken heeft gekocht, het al dan niet bestaan van rechten of aanspraken van derden en/of de mogelijkheid tot overdracht van zaken aan derden. Gebreken, van welke aard dan ook, teleurgestelde verwachtingen van (Aspirant)koper en/of verkrijgende derden geven generlei recht op (schade)vergoeding en/of nakoming van (Aspirant)koper of overige derden. Is sprake van non-conformiteit als bedoeld in artikel 7:17 lid 2 en/of 3 BW, dan geldt de in dit artikel 14.4 opgenomen uitsluiting van aansprakelijkheid voor zover betrekking hebbend op Verkoper niet indien sprake is van een Koopovereenkomst gesloten met een Consument, tenzij sprake is van overmacht aan de zijde van Verkoper en/of indien (Aspirant)koper niet tijdig klaagt, een en ander met dien verstande dat artikel 7:19 BW van toepassing is.

BVA en de verkoper, hier dus Ultimate zijn niet aansprakelijk voor de garantie.

En als Ultimate over 3 maanden uitverkocht de deuren sluit en zich uitschrijft bij de KVK...wederom succes met je garantie!

@Douwe, op zich hebben wij winkeliers de verplichting garantie te geven, ook al zou de fabrikant dat niet doen. Maar het is een samenwerking tussen fabrikant en bv winkel. Soms geeft een fabrikant ergens geen garantie op, dan doe je het als winkelier wel...stukje service idd!

Gr Brecht
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-06-2012 12:52

Soms geeft een fabrikant ergens geen garantie op, dan doe je het als winkelier wel...stukje service idd!


gelul, de winkelier is aansprakelijk voor de garantie, dat is de wet
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

18-06-2012 13:55

Douwe Bijlsma schreef:Om geen rekening te houden met de bijkomende kosten is eigen schuld je kunt het lezen voordat je een bod uitbrengt.


Hey Douwe,
zelfs dat is niet waar. Voordat je een bod definitief maakt krijg je eerst de totaalprijs te zien (dus incl veilingkosten en BTW). Pas na akkoord op de totaalprijs wordt je bod actief 8)

Dus niet weten dat er nog kosten bij kwamen is niet helemaal "juist"..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2012 13:58

Martin op iedere veilingsite wordt vermeld wat de bijkomende kosten zijn daarvoor hoef je helemaal niet een bod uit te brengen dus wel waar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

18-06-2012 14:20

Die Bassie wilde eens even lekker luchtig aanhoren wat er zoal besteld was op de veiling......krijgt ie me daar een ongelofelijk zeikverhaal over kosten en garantie
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

18-06-2012 14:24

@Bert,
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het verkeerd verwoord/opgeschreven.
Ik refereerde namelijk op het bericht van Douwe:
Niet onder garantie vallende oplossingen kun je onder service schrijven

Je bent als winkelier (wettelijk) idd aansprakelijk voor de garantie. Maar dat wordt ook verleend door een fabrikant.
Dus als een fabrikant aangeeft dat bv een bepaalde breuk geen garantie is, geld dat ook voor mij en als ik het dan wel oplos is dat een stukje service.

@Semmy, dat klopt ook helemaal! Bas vind het leuk dat hem wat kavels gegund worden en is er blij mee...wij hebben alleen klein zijspoor genomen en hebben het er nog even over hoe de garantie dan werkt als je bij BVA koopt. Dat is toch geen zeikverhaal?
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

18-06-2012 15:13

heren,

Blijkbaar weten jullie allemaal hoe het zit(zoals altijd) maar dit wil ik er nog over zeggen:

Ik ken het bedrijf Ultimate B.V. erg goed, de eigenaar is een goede kennis van me. Ze zijn niet failliet en ze stoppen er ook niet mee, hier is totaal geen sprake van. Er komen wekelijks nieuwe voorraden binnen en de handel gaat erg goed op deze manier.

Het bedrijf hoeft niet meer voor bank te spelen, de consument betaald meteen bij het ophalen van de goederen en is in de meeste gevallen (veel) goedkoper uit dan in de winkel.
Tegenwoordig zijn er meer groothandels die op deze wijze hun goederen aan de man brengen.
Het vervelende in deze is dat BVA veelal (en ook logisch) wordt geassocieerd met faillissementsverkoop. Ik begrijp de reacie's hier dan ook volkomen maar het is in dit geval onjuist.

chris
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2012 15:28

Brecht precies wat ik ook bedoel.

Ultimate is wel degelijk failliet gegaan er zijn echter een tweetal investeerders gevonden om een doorstart te maken.
Die zijn verder gegaan onder naar ik meen Ultimate Hengelsport.

Om dus nu te zeggen dat Ultimate niet falliet gegaan is is iets te kort door de bocht.

Zoek maar op Ultimate failliet dan kom je de links wel tegen.

De voorraad van de failliete boedel is dus onder de hamer gekomen of die daarmee ook onder de garantie van het nieuwe bedrijf vallen durf ik wel te betwijfelen.

Chris je vriend helpen siert jou enorm ik Zou het ook doen maar in de afgelopen tijd zijn hier veel discussies over geweest wat je zegt is deels de waarheid in deze.

Ik hoop en ga er van uit dat het nieuwe bedrijf heel goed boert en geleert heeft van de voorganger.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

18-06-2012 15:53

Chris, als jij hem zo goed kent....ok. Maar er wordt anders verteld...
Onderstaande tekst komt uit een mail van Ultimate BV van 16-04-2012:

Ultimate B.V. gaat binnenkort stoppen als groothandel en zal zijn weg gaan vervolgen (en is dus absoluut niet failliet!!) als tradingcompany. Dit houdt in dat ze zich bezig gaan houden met (grote) partij handel. Interessante handel kopen ze in en stoten ze direct weer door. Dit besluit is genomen door de directeur van Ultimate B.V., daar hij geen heil meer ziet in de huidige gang van zaken binnen de hengelsport.

Maar we dwalen wel erg ver af nu....
Ik reageerde in beginsel alleen maar om kopers te waarschuwen dat ze opletten met bieden op veilingsites ivm extra kosten. En nadenken of er wel garantie op zal zitten.

Groet, Brecht
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

18-06-2012 16:39

Brecht van de Ven schreef:
@Semmy, dat klopt ook helemaal! Bas vind het leuk dat hem wat kavels gegund worden en is er blij mee...wij hebben alleen klein zijspoor genomen en hebben het er nog even over hoe de garantie dan werkt als je bij BVA koopt. Dat is toch geen zeikverhaal?


Eens, vandaar ook de smiley...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-06-2012 16:43

Brecht is dat de fase na die ik noemde?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

18-06-2012 17:14

Oftewel niemand anders wat besteld :lol:

Mijn idee is dat de goederen worden aangeboden, omdat er misschien een nieuwe collectie aan zit te komen. Dat dit rest partijen zijn.

En nou en.... ik heb echt goede prijzen gegeven. Ben zuinig met mn spul. Heb nog steeds een X2 foudraal die 12 jaar is. Het zou mij een biet zijn als mijn stoel van 17,50 na een jaar naar de kloten gaat.

Heren jullie naaien elkaar op.... Ik ken nog een topic (wereld record) die Kees verdorie heeft moeten sluiten omdat de gemoederen erg hoog opliepen om helemaal niets.!

Mvg Bas (die jullie allemaal uitlacht met zn BVA zooi :lol: )
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol: