nieuw wereld record??


Gesloten
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-06-2012 22:42

Nico,

Het vissen zoals Bob die beoefend in Canada is wel de meest natuurlijke vorm van het vissen op karper.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 22:49

PFFFF wat een mafkees ben jij zeg.

je maakt ons belachelijk vanwege de foto's met schijthouding ed.
En dat we boekjes lezen enzo,kijk eens op je eigen site eitje mooie schijthouding..

Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

En ik ben geen meeloper.
Vis 9 van de 10 keer alleen.Trek me van niemand wat aan zeker jou mening niet.
reageer nu alleen nog maar omdat ik het leuk vindt.

En dan nog wat.
Ik een prutser.Ik ben controleur,zit in de karpercommissie en volgende maand in het bestuur van de vereniging.
Ik doe wat voor de vis en het belangrijkste ik verdien er niet eens wat mee.

Je hoeft het niet met mij eens te zijn,ben ik ook niet met jou eens.
Maar je moet geen verwijten maken die je zelf ook doet.Dat maakt je vrij ongeloofwaardig.

@ PJ.

Of het nu de meest natuurlijke manier is maakt in dit geval geen hol uit.
Zodra je er geld mee verdient doe je aan al die gekte mee en ban je imo net zo "erg" als iemand met een betaalwater.

punt
groeten nico
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2012 23:10

Is dat vanwege het voetbal dat we een beetje sjagerijnig zijn. Kom op heren. Laat iemand de wijste zijn. Hier schieten we niks mee op.

:oops:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-06-2012 07:11

Inmiddels bereiken mij de berichten dat de bewuste vis is geadopteerd door Kinzo. Het welbekende gereedschapsmerk heeft 2 speciale handvatten op het beestje gemonteerd. De vis kan nu, met een kleine verdoving, pijnloos in en uit het water worden ontrokken voor de foto sessies. Er is afgesproken, dat voor een luttele eur 150 de visser er sowieso mee op de foto mag. Sjoppen is geprobeert, maar de echte hunter wil zelf voelen hoe het is.
It's okay 2 pay
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

15-06-2012 08:19

Klaas vd Herik schreef:Inmiddels bereiken mij de berichten dat de bewuste vis is geadopteerd door Kinzo. Het welbekende gereedschapsmerk heeft 2 speciale handvatten op het beestje gemonteerd. De vis kan nu, met een kleine verdoving, pijnloos in en uit het water worden ontrokken voor de foto sessies. Er is afgesproken, dat voor een luttele eur 150 de visser er sowieso mee op de foto mag. Sjoppen is geprobeert, maar de echte hunter wil zelf voelen hoe het is.


+1 !! haha hebben ze hopenlijk ook een statief, groothoeklens en een achterwand in kleur die je kan instellen op een bepaalde setting.. Scheelt een hoop gedoe :)

Come on guys.. Let it be !! Zondag is de kraker.. laten we ons daar op focussen!!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-06-2012 08:48

Mooie visie op betaalwateren houden sommigen er hier op na. :roll: Ik volg dit topic met verbazing.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

15-06-2012 09:40

nico offerman schreef:Kees kan heus zelf wel antwoord geven hoor marco.
heeft ie jou hulp echt niet voor nodig.
En als je leert lezen kun je aan de zinsopbouw uitlezen dat dit puur tegen bob gericht was.


Last van een kort lontje?

Ik leest toch echt dat Jij (Bob) en de rest hun eigen mening mogen hebben... Maar goed daar gaat de discussie niet over...

Uiteraard is er een groot deel van de huidige generatie beginnende karpervissers die een (goedkoop flut) setje bij Raven aanschaffen om te gaan karperen terwijl ze amper weten hoe ze een karper zouden moeten landen. Diezelfde handel valt al bijna uit elkaar voordat het in het water ligt, maar dat maakt niet uit want we kunnen karpervissen. In mijn optiek komt een groot deel van die 'populaire' problematiek door de commercie en het winstbejag van zulke winkels. En in mindere mate door de btw.

Ik ben een kleine vier jaar geleden weer begonnen met vissen en ben toen naar Siep Tensen in Naarden gegaan op aanraden van een vriend van me die me weer aan het vissen heeft gekregen. Daar heb ik één hengel gekocht, één molen, en wat er verder allemaal bij komt kijken en ben langzaam weer begonnen. Voor datzelfde geld koop bijna twee van die flut setjes bij Raven en dat is dus wat de meeste jongeren dan maar doen, want dan kunnen ze meteen met twee hengels de hele nacht doorbrengen en 'echt' karpervissen en ze zijn niet te duur uit...

Waar ligt het dan aan? In mijn ogen dus niet alleen aan die grote vissen. Mijn PR is 22 pond en het lijkt me heerlijk om in het openbare water en wat zwaardere vis te haken, maar als ik dit jaar verder allemaal mooie vissen vang die dat niet zijn dan vind ik dat prima. Maar ik weet zeker dat er vele jongere en nieuwere vissers zijn die er heel erg anders over denken...

In de huidige maatschappij de drang naar groot, groter, grootst en veel, meer een meest heel erg nadrukkelijk aanwezig.

Ze zouden dus bij die handelaren zoals Raven, zoals ze in sommige betere viswinkels absoluut doen, de 'nieuwe' vissers veel beter moeten instrueren over het vissen op karper en ze op het hart drukken met die ene hengel te beginnen en het van begin af aan te leren...

In mijn ogen dus niet alleen de problematiek van de grote vissen van waar ze ook vandaan komen. Maar goed wie ben ik denk ik dan...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-06-2012 10:03

Eus stijgende verbazing voor jou mij lopen de rillingen over de rug bij sommige reacties.

Ik ben echter bang dat Nico CS heel goed aangeven hoe er tegenwoordig tegenaan gekeken wordt.

Marco mooie reactie hoe jij er tegenaan kijkt, die 22 pond verbeter je nog wel maar echt mooi om te lezen dat je meer op weg bent naar de P in het verhaal en die is het aller belangrijkst ipv de run to heavy and heavyer.

Ik lees maar weer eens verder, Bob wordt weggezet als een moneymaker maar het verhaal van hem heeft veel meer dan wat Nico probeert weg te zetten.

Bob voor mij een dikke duim.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-06-2012 10:08

volgens mij hebben sommige ook geen moeite met het kopen van conflict diamanten of spullen die mede gefabriceert zijn door middel van kinder arbeid of andere mens onteerende omstandigheden.

het doel heiligt de middelen ? :roll:


Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-06-2012 13:55

En sommige forumleden zullen ook weer kip kunnen eten, want er is afgelopen week besloten om een verbod op plofkippen te leggen.
Mag aannemen dat onze goedheiligmannen hier de afgelopen jaren geen kip gegeten hebben, want als we het toch over dierenwelzijn hebben.

Of wel gegeten hebben natuurlijk maar dan zelf gevangen hebben op boer Bertus z'n erf.

Of vinden jullie dit een reactie die totaal geen vergelijk heeft?

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-06-2012 14:01

Plofkip is wel beter voor het milieu dan scharrelkip :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-06-2012 14:15

ik eet ook paling (1x per maand a 2 maanden) , ik eet ook zwaardvis, lam ,kalf etc.

maar zodra er een lam of schaap gejat wordt bij de kinderboerderij en de ingewanden liggen half in de sloot wordt ik wel boos ja..

iedereen kan al zn eigen acties die soms behoorlijk krom zijn recht lullen op wat voor manier dan ook. feit blijft voor mij dat ik dit geen record waardig vind, de kant waar het heen lijkt te gaan met het hedendaagse karpervissen mij totaal niet bevalt en ik mijn eigen visserij anders beleeft dan ponden jagers zoals jij.

wat mij vooral opvalt is dat zodra mensen aangesproken worden op hun gedrag of op hun manier van vissen dan komt gelijk het vingertje om naar een ander te wijzen.
in dit geval de plofkip..
ga vooral zo door en kijk vooral niet in de spiegel en hopelijk worden binnenkort enkele topvissen van JOUW thuis watertje afgejat.
en sta ook vooral niet stil en denk vooral niet na over eventuele gevolgen voor de toekomst en de visserij in het algemeen wanneer je weer naar zo een hoerenput gaat.
pannekoek!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-06-2012 14:43

Je begint zelf een verhaaltje te schrijven over kinderarbeid, koekenbakker.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-06-2012 14:48

Ik eet alles wat ik lust indien nodig ook karper.

Ik hoop echter niet dat je daarmee het hoereren van de karper op die plofkarperputjes goed wilt praten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-06-2012 14:59

Peter van Loo schreef:Je begint zelf een verhaaltje te schrijven over kinderarbeid, koekenbakker.

Groet, Peter


luister wentelteefje :wink:

er zijn duidelijk enkele misstanden binnnen onze hobby en jij werkt er graag aan mee, opent niet je ogen en hebt er schijt aan.dat moge duidelijk zijn.
beter stop je je tijd in proberen binnen te komen op dat water zodat je over een paar jaar kan zeggen dat je op een record put hebt mogen zitten :-?
ik vind betaalwateren niks nee. geen avontuur, geen eer, niet altijd eerlijke vissen en zie het als een bedreiging voor de toekomst en de vrije visserij waar ik nu nog van kan genieten.. straks leggen ze het aan banden en ben je enkel nog verplicht daar te mogen vissen in de toekomst. dan is er voor mij geen lol meer aan.
elke cent die die gasten verdienen is er 1 teveel naar mijn idee.

blijkbaar hebben wij een ander idee over wat vissen nou eigenlijk inhoudt..
ben er eerlijk gezegd ook wel klaar mee nu.. ga zo lekker naar een voerplekje van me toe zodat ik morgen lekker aan de rivier van het buitenleven kan genieten.
jij ook veel plezier op stek 6 of whatever :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

15-06-2012 15:02

Mijn neefje is 14 en heeft een PR van 63 pond.. Gevangen in het zon overgoten France.. GEEN BTW gewoon openbaar..

Wat vinden jullie daar van van?

Ter vergelijking.. ik ben 24 met PR van 29 pond..

Hij viste nog maar 6 maanden op karper toen hij een mega run kreeg met als gevolg een karper van 63 pond.. oke 62,8 om precies te zijn..

Ik begrijp dat sommige mensen liever de mooie vissen vangen maar er zijn ook mensen die het minder erg vinden en een karper met een misvormde bek vangen.. ja luister niet iedereen is perfect zeggen we dan maar want dan was er ook geen zak aan..

En als mensen geld kunnen verdienen aan karpervissen nou laat ze lekker.. wou dat ik dat kon !! helaas moet ik er voor werken..

Laten we vooral niet pissig worden op elkaar maar genieten van het feit dat wij in staat zijn om karpers te kunnen vangen want mensen in Afrika eten ze op als ze karper zien zwemmen ;)
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-06-2012 15:08

Weet je wat ik ook wel een uitdaging vindt, om hier een "record" topic van te maken.

Ben gek op records, maar dat wisten jullie al natuurlijk :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-06-2012 15:08

Wat heeft leeftijd daar nu mee te maken, het maakt niet uit wie daar zit als een vis aan bijt.

Wat ik er van vind? Schitterend voor de jongen absoluut niet iets om jalours op te zijn.

@ Peter :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-06-2012 15:32

Zal ik dan ook nog maar een zinloze reactie plaatsen, om aan het record van Peter mee te werken.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-06-2012 15:41

Oke nog 1 om de teller rond te maken 99 is zo,n raar cijfer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

15-06-2012 15:43

Nog een record..

Nederland verloor nog nooit 3 wedstrijden op een rij!!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-06-2012 15:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door michel Tja op 15-06-2012 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Erik Harff
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-01-2005 00:02

15-06-2012 15:49

Heerst er in Schiedam een en of ander virus ofzo??? :o
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-06-2012 15:53

Nee hoor Erik, had vannacht om half drie nog een puntgave schub op het matje liggen. Virusvrij BTW (by the way, dus geen betaalwater). :lol:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-06-2012 16:39

Peter van Loo schreef:Nee hoor Erik, had vannacht om half drie nog een puntgave schub op het matje liggen. Virusvrij BTW (by the way, dus geen betaalwater). :lol:

Groet, Peter


en? wat heb je er voor betaald gekregen ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gesloten