nieuw wereld record??


Gesloten
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

11-06-2012 13:45

Afbeelding

Dat balkje zegt genoeg over hoe leuk het is om zon vis te vangen.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-06-2012 13:47

Weet niet wat voor wateren jij vist Peter maar waar ik vis zien de vissen er op en top gezond uit zonder de hazenlippen... echte kanaal karpers.
En de meeste mensen die ik ken langs de waterkant gebruiken allemaal keurig een mat en zelfs weerhaakloze haken.
Maar ach als jij graag naar de gemakkelijke betaalwateren gaat om je 40 a 60 ponder te vangen, moet je dat lekker doen... ieder zijn ding, ik ga liever voor avontuur.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-06-2012 14:07

zo zou deze vis eruit zien als het een mens was

Afbeelding


:o

zoals je ziet heeft deze ook veel van de RR gesnoept gezien de rooie pens..

en ook hier zegt het balkje genoeg over hoe trots je kan zijn erop..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 14:15

Beste Bartje, je kan natuurlijk ook beide bevissen.
Avontuur en het betaalwater om het één en ander te testen en met een beetje geluk een dikke bak op je mat te krijgen.

Kijk TJA hier wordt ik nou sentimenteel van, maar om nou je vriendin op carpboard te plaatsen had niet gehoeven, alleen de maten had al genoeg geweest :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-06-2012 14:19

Peter van Loo schreef:Kijk TJA hier wordt ik nou sentimenteel van, maar om nou je vriendin op carpboard te plaatsen had niet gehoeven, alleen de maten had al genoeg geweest :wink:

Groet, Peter


mocht mn vriendin willen! :o :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-06-2012 14:31

Peter van Loo schreef:O ja, de helft van het nederlandse karperbestand zwemt met een hazelip rond door onkundige (karper)vissers, de andere helft wordt na het vangen op het gras, of de keien onthaakt.
Zou niet graag een nederlandse karper willen zijn, dan maar zwemmen in een betaalwater met goed voer en kundige karpervissers die je onthaken op een driedubbele onthakingsmat en na het onthaken je ook nog een ontsmetting geven op het gaatje waar de haak geprikt is.

Groet, Peter

Ps Ik laat het hier verder bij, want zoals TJA al zegt tik tik tik


Sorry, maar deze stelling is natuurlijk dikke onzin. Wel eens op open wateren of in poldersystemen gevist?
Dat er vissen zijn met verrotte bekken die onkundig behandeld worden ontken ik niet, maar dat komt op BTW's net zo goed voor! Kijk voor de grap eens die film van pro line van een tijdje terug en check die bekken eens. Ik zou toch snel na de tweede vis alle zooi weer inpakken en ergens anders naar toe gaan :o
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

11-06-2012 14:55

Ik sluit me aan bij Daaf. Korda dvd idem, sommige vissen worden zelf met de staart richting de camera gehouden omdat de bekken het aanzien niet waard zijn.

Enne.. Peter, waarom denk jij dat er op sommige BTW niet met tijgers mag worden gevist?

Antwoord: Omdat er nog genoeg debielen zijn die tijgers niet of verkeerd bereiden en de eigenaren zijn doodsbang dat hun "investeringen" daar aan kapot gaan! Het zal de meeste wel gaan om het welzijn van hun portefeuille.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 15:16

Uiteraard het is hun inkomen, dus ze doen er goed aan om te besluiten dat de vissers niet met tijgers gaan mogen strooien. Wat in openbaar water natuurlijk in grote hoeveelheden gebeurd. De één weekt ze niet de ander kookt ze niet weer een ander doet geen van beide.

Maarre we kunnen hier nog uren over verder bakkeleien heren, maar ik heb met mijn overdreven mening mijn standpunt geventileerd, haast op het sentimentele af, maar laat in godsnaam ieder zijn ding doen in de karpervisserij.
En veroordeel vissers niet op wat voor een soort water hij zijn sport beoefend.

Groet, Peter

ps Als jij hartje winter loopt te bikkelen op groot openbaar water en liefst nog in camouflage pak, dan mag je voor mij best sentimenteel zijn.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

11-06-2012 15:30

Om maar even offtopic te blijven (die recordzeug kan me namelijk letterlijk "gestolen" worden)
No offense aan degenen die op een Bepaald Type Water vissen, maar zal straks na Engeland - Frankrijk (best toepasselijk :roll: ..) het Avid reclame-dvdtje van de ebbieleeks nog maar eens opzetten, aiaiai!! Wel champoepel, dat dan weer wel..
Toch kun je geen blad openslaan of je ziet steeds weer diezelfde vissen voorbij komen, over hazelippen gesproken zeg! Haal ik altijd mn "shoulders" op en blader ik lekker verder.

Ben het helemaal met Peter eens dat het ook op bepaalde Nederlandse openbare wateren stikt van de hazelippen. Vooral op de overbezette hongerparkjes en singeltjes waar met name de jeugd vist cq leert vissen en waar zelfs mn buurvrouw nog in staat is zelfstandig een karper te vangen. Het is dan ook aan jezelf of je daar ueberhaupt wilt gaan vissen, of niet dan? Ik pas.

Daarentegen hoeft een hoge hengeldruk niet per definitie een reden te zijn voor hazelippen (en gebroken vinnetjes, flankbeschadigingen, weetikveel). Ken er zonder lang over na te hoeven denken al een handvol openbare wateren waar de hengeldruk zeer hoog is en het aantal vern*ukte vissen heel erg meevalt. Sprak gisteren nog een jongen die me wat foto's toonde van 2 werkelijk oogverblindend mooie vissen die hij had weten te strikken op een toch wel heel erg druk bevist putje dat het halve seizoen ook nog eens helemaal vol met dik wier staat. Deze vissen komen er niet vaak uit, maar toch wel 1 a 2 x per jaar. Geen schrammetje. Betreft een watertje waar je gewoon heel veel tijd en energie in moet steken (iets wat deze bevlogen vissert nog maar eens keihard onderstreepte), wil je daar ook maar een klein beetje successvol zijn. Heb mezelf daar een jaar of 5 terug een compleet voor- en najaar totaal radeloos gevist in ieder geval en snap er nog steeds geen reet van. Het is in mijn ogen geen toeval dat juist op dit soort keiharde wateren de vissen er over het algemeen nog prima uitzien, ondanks extreme hengeldruk. Het is mijns inziens het soort visser dat daar vist. Het soort dat goed nadenkt over zijn visserij. Niet allen hoe een aanbeet te versieren, maar ook hoe hierna te handelen en de vis veilig en onbeschadigd op het matje te krijgen. Heeft de hele discussie van wel of geen betaalwater ook geen ruk mee te maken, wel de moeilijkheidsgraad van een (al dan niet betaal)water, waardoor de onwetenden en onervarenen (wederom, no offense) gauw rechtsomkeert maken.

Ook weleens bij u opgekomen dat je (tot voorkort, pb en andere veiligsysteembedenkers bedankt!) een vis eigenlijk maar 1x op gruwelijke wijze hoeft te verspelen (iets wat een ieder kan overkomen!!!!) om een papegaaienbek te creeren? In die context is de keuze van je haak en montage daarvan net zo belangrijk als je loodsysteem, maar nu dwaal ik helemaal af.

@Daaf,
Nuttige aanvulling
@Tjahahahahaha,
Dat jij ueberhaupt nog de tijd neemt om te gaan vissen man!

De sentimenteelballen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2012 15:44

Peter van Loo,

Het zijn niet de vissers in eerste instantie die beoordeeld worden maar de wateren zelf waar wat aan schort..

Marcel Tromp schreef:Ik sluit me aan bij Daaf. Korda dvd idem, sommige vissen worden zelf met de staart richting de camera gehouden omdat de bekken het aanzien niet waard zijn.


Kan me een foto in de Spiegel Magazine herinneren van iemand die zijn eerste 'English Forty' had. De bek zag er echter niet uit en ook hier werd dus zo gefotografeerd. En dan nog lachen ook op de foto, je zou moeten janken als zo'n ding aan je haak zit waarna je hem in het water onthaakt en je spullen pakt om nooit meer terug te keren.

Peter, ik heb je beweegredenen om op die kloteput te vissen nog niet gehoord. Zal niet met avontuur te maken hebben, niet met vissen maar puur met recorddrang.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-06-2012 16:56

michel Tja schreef:zo zou deze vis eruit zien als het een mens was


whahahahahahaha! :lol:
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

11-06-2012 17:07

Sjoerd Bonenkamp schreef:Om maar even offtopic te blijven (die recordzeug kan me namelijk letterlijk "gestolen" worden)
No offense aan degenen die op een Bepaald Type Water vissen, maar zal straks na Engeland - Frankrijk (best toepasselijk :roll: ..) het Avid reclame-dvdtje van de ebbieleeks nog maar eens opzetten, aiaiai!! Wel champoepel, dat dan weer wel..
Toch kun je geen blad openslaan of je ziet steeds weer diezelfde vissen voorbij komen, over hazelippen gesproken zeg! Haal ik altijd mn "shoulders" op en blader ik lekker verder.

Ben het helemaal met Peter eens dat het ook op bepaalde Nederlandse openbare wateren stikt van de hazelippen. Vooral op de overbezette hongerparkjes en singeltjes waar met name de jeugd vist cq leert vissen en waar zelfs mn buurvrouw nog in staat is zelfstandig een karper te vangen. Het is dan ook aan jezelf of je daar ueberhaupt wilt gaan vissen, of niet dan? Ik pas.

Daarentegen hoeft een hoge hengeldruk niet per definitie een reden te zijn voor hazelippen (en gebroken vinnetjes, flankbeschadigingen, weetikveel). Ken er zonder lang over na te hoeven denken al een handvol openbare wateren waar de hengeldruk zeer hoog is en het aantal vern*ukte vissen heel erg meevalt. Sprak gisteren nog een jongen die me wat foto's toonde van 2 werkelijk oogverblindend mooie vissen die hij had weten te strikken op een toch wel heel erg druk bevist putje dat het halve seizoen ook nog eens helemaal vol met dik wier staat. Deze vissen komen er niet vaak uit, maar toch wel 1 a 2 x per jaar. Geen schrammetje. Betreft een watertje waar je gewoon heel veel tijd en energie in moet steken (iets wat deze bevlogen vissert nog maar eens keihard onderstreepte), wil je daar ook maar een klein beetje successvol zijn. Heb mezelf daar een jaar of 5 terug een compleet voor- en najaar totaal radeloos gevist in ieder geval en snap er nog steeds geen reet van. Het is in mijn ogen geen toeval dat juist op dit soort keiharde wateren de vissen er over het algemeen nog prima uitzien, ondanks extreme hengeldruk. Het is mijns inziens het soort visser dat daar vist. Het soort dat goed nadenkt over zijn visserij. Niet allen hoe een aanbeet te versieren, maar ook hoe hierna te handelen en de vis veilig en onbeschadigd op het matje te krijgen. Heeft de hele discussie van wel of geen betaalwater ook geen ruk mee te maken, wel de moeilijkheidsgraad van een (al dan niet betaal)water, waardoor de onwetenden en onervarenen (wederom, no offense) gauw rechtsomkeert maken.

Ook weleens bij u opgekomen dat je (tot voorkort, pb en andere veiligsysteembedenkers bedankt!) een vis eigenlijk maar 1x op gruwelijke wijze hoeft te verspelen (iets wat een ieder kan overkomen!!!!) om een papegaaienbek te creeren? In die context is de keuze van je haak en montage daarvan net zo belangrijk als je loodsysteem, maar nu dwaal ik helemaal af.

@Daaf,
Nuttige aanvulling
@Tjahahahahaha,
Dat jij ueberhaupt nog de tijd neemt om te gaan vissen man!

De sentimenteelballen


Amen! Een waarheid als een koe! Meer kan er niet over gezegd worden vind ik ;)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 19:16

Beste Sven met alle respect, maar een 11 ha meer vind ik geen klote put.
En de beweegreden om dat te bevissen is dat ik het toch wel een uitdaging vindt om die dikke bak eruit te trekken, zoals je zegt misschien wel recorddrang.

Stel dat ik toestemming krijg van die desbetreffende voorzitter om dat water te bevissen, het is immers een privéwater voor leden, en ik vang die vetgemestte big( :evil: ), dan zal ik hem plaatsen op carpboard.

En dan niet allemaal pb-tjes sturen over het feit dat het een schande is dat ik op zo'n betaalwater zit te vissen en dat ik beter huilend op de foto dan lachend gefotograveerd had moeten worden.

Maar één kan ik je vertellen ik zal zeker sentimenteel zijn.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2012 19:31

11 hectare met o'n opgevuld visbestand met vissen die op 11000 horen te zwemmen.. Laat maar Peter, bij sommige mensen dringt het gewoon absoluut niet door. Doe wat je goeddunkt.

Ook al is het helaas het toejuichen van dit soort praktijken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2012 19:38

Ik denk dat Raphael hiermee de spijker op zijn kop slaat. Een beetje gebrekkig Engels maar zeker interessant.

Yes ....., I have been there. I was young, I was very misinformed about this kind of problem... And I made this mistake (to be honnest with you, I was not interested by Danube fish, all the rivers around of my home are full of these kind ofcarp). The problem here is different. If the story I can read everywhere is real, this carp will be a very big problem and will make our passion dirty for ever! This carp is not a normal fish, it's a world record!!! A fish who come from another place that the place he was caught, only is this small lake because someone is going to make money (or already made it). It means that if tomorrow I want to made a world record, I can! I juste have to move a big fish from somewhere, to feed him in my swimming pool and then, when it will be ready, I just will have to call you. You pay me, you put your lines in my swimming pool and when you catch it, you can write in all the magazines over the world that you are: "the new world record man"! If some "anglers" feel good with it, I can not! I love fishing and this kind of fish will kill everything, our passion, the truth about our passion, the truth... And paylakes too! For me this kind of fish are carnival fish and I think that all the famous anglers should fight against these kind of fish and these kind of places! Honnestly Steve, if tomorrow this carp is in your arms, will you be proud of you or will you feel that something wrong with it?

Dear ....., I agree with you, we don't have the right to say to the anglers that they can go here or here, people can do whatever they want. But us, famous anglers, have an obligation. We have to protect our passion, the truth of our passion and our passion's futur. In this story, the problem is not because this carp is big! The problem is that this is a world record, a carp from a giant lake, moved in this small paylake only for make money. This new world record is a carnival fish moved from another lake. I am sure that this place is already full for many years, and I am sorry but it doesn't mean it's a good thing for carpfishing. If we endorse it, it means that we can endorse everything else... And you know very well all the problems in my country about paylakes and all the stolen carp. To be very honnest, I don't care about this fish, I will never fish it. I don't care about this angler, I even don't know him and I will never juge him. I care about a system who will kill carpfishing and this exemple is perfect! In this story, nothing is natural, everything is fake! Is it that carpfishing? Is it what you want for the futur (and you know that you have the "power" to "educate" people)? For answering back to your question, I really don't mind if anglers fish the waters I fish. All these waters are public, everyone have the right to go there, it's our freedom! ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 20:02

Is al goed Sven, en ja ik ben zeker even de betaalwateren aan het promoten.

En wat Raphael schrijft is natuurlijk ook geen onzin natuurlijk, maar dat we wisten we al in de discussies hier op carpboard.

Enne by the way na een buitenland trip op zo'n betaalwater gaan we gewoon weer verder op het nederlandse water zou als jij en vele andere hier.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

11-06-2012 20:54

Peter van Loo schreef:Beste Sven met alle respect, maar een 11 ha meer vind ik geen klote put.


Sorry, maar ik heb afgelopen mei op een 'meer' van 10 ha gevist, en ja dat was betaalwater (specifiek voor gekozen om bepaalde redenen, maar ben wel voorgoed genezen om daar in de toekomst nog op te vissen), maar dat is in principe gewoon een 'kloten put' want zo groot is het nou ook weer niet. Zeker niet gezien de hoeveelheid vissen die in dat soort wateren wordt gegooid.

En in dit geval geldt voor die vis toch echt dat ie in een 'kloten put' zwemt. Die vis zwom ooit in het Balaton meer, daarbij vergeleken is die 11 ha toch idd gewoon een 'kloten put', of niet?

Maar jij mag het zeggen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 21:05

ook nog wat gevangen Marco, of was die klote put te gedresseerd voor je? :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 21:26

Nog wat Marco, wist jij van te voren niet dan hoe groot een 10 hectare put bestrijkt en dat daar karpers ingegooid worden, zoals jij dat zo mooi noemt?

Waarschijnlijk heb je daar matig tot slecht gevangen, dus genezen, en nu ook maar gewoon besloten om een sentimentele karpervisser te worden.

Sluit je gewoon aan hoor bij dat rijtje.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

11-06-2012 21:36

De gevolgen zijn in Hongarije echt merkbaar op de goede openbare wateren. 
De mensen daar moeten van weinig rondkomen. Als er geld verdient kan worden met het verkopen van een levende karper doen ze het. Waar er voorheen (begin 2000) toen mijn vismaten en ik er visten nog zeer mooie vissen zwommen is geen grote karper meer te vinden! Het meer bij Gyekenyes is daar een bekend voorbeeld van. Er zwommen vijftigers en zelfs zestigers! Echt fantastische vissen. Deze zijn allemaal weg! Wateren waar je echt lekker je ding kon doen zijn compleet leeggevist. Waar de vissen nu zwemmen weten we allemaal.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

11-06-2012 23:07

Waarschijnlijk heb je daar matig tot slecht gevangen, dus genezen, en nu ook maar gewoon besloten om een sentimentele karpervisser te worden.


Heeft (bij mij) geen ruk te maken met wel of niet vangen!!!! Als het daar vanaf zou hangen zou het betekenen dat je geen mening hebt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2012 23:31

Sentimenteel wordt wel heel veel misbruikt. Stopwoordje geworden?

Nee, je bent een echte grote hardvochtige vent als je op zo een betaalwaterputje op welhaast mechanische wijze grote karpers eruit mag trekken voor een weekbijdrage waarvoor je van alle luxe voorzien ook in een hotel kunt logeren.

Ervaring leert dat een dergelijke karper in de komende jaren op een dergelijk putje een keer bezwijkt. Gewoon kapot gevist. Nou ben ik helemaal niet overgevoelig, maar dergelijke praktijken lijken wat mij betreft op de dikke dame van de kermis waar iedereen zich tegen betaling aan mag vergapen. Beetje onwaardige manier van omgaan met een levend wezen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 23:41

Laatste reactie van mijn kant uit in dit topic, heb weinig vrienden gemaakt met name bij de sentimentele karpervissers, maar desalniettemin bezit ik genoeg inlevingsvermogen om de gedachtengang van een sentimentele karpervisser te begrijpen.

laters en misschien tot in een ander topic

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-06-2012 23:51

Nog eentje dan, je kan dat stopwoordje "sentimenteel" verwijzen naar het topic commercie, je bouwt er een verhaal om heen wat attentiewaarde heeft, kan negatief of positief zijn, je herhaalt een merk(woord) frequent en voila de introductie is er.

Zie dit als marketinginstrument. :wink:


Groet, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-06-2012 00:01

Emotioneel is een beter woord en passend bij de oude discussie over betaalwater waarbij voor en tegenstanders niet rationeel reageerden. Beide kampen spraken vanuit emoties gestuurd door hun beleving en zonder besef van de realiteit. Die realiteit in dit geval is gewoon een exces en daar mag je best een waardeoordeel over geven. Dit wordt wat mij betreft te veel een karpercircus.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gesloten