nieuw wereld record??


Gesloten
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2012 11:51

pj otte schreef:Even een correctie, BTW eigenaren halen vandaag de dag zeker geen karper meer uit openbaar water. De rede is simpel, de kans op kruisbesmetting is levengroot aanwezig.

In ons land komt het nog steeds voor dat na een uitzetting het oude bestand het loodje legt. Deze week nog bereikte me het bericht dat er een mooi oud bestand in Brabant na een uitzetting is komen bovendrijven.
Groet,
Peter


ik heb het over +- 10 jaar geleden en wel apart dat de rest van het oude bestand er gewoon nog op zat niks mis mee was,geen sterfte ook...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

14-06-2012 15:07

Peter van Loo schreef:Nog wat Marco, wist jij van te voren niet dan hoe groot een 10 hectare put bestrijkt en dat daar karpers ingegooid worden, zoals jij dat zo mooi noemt?

Waarschijnlijk heb je daar matig tot slecht gevangen, dus genezen, en nu ook maar gewoon besloten om een sentimentele karpervisser te worden.

Sluit je gewoon aan hoor bij dat rijtje.

Groet, Peter


Hallo Peter,

Ik heb daar inderdaad, net als vier andere stekken niks gevangen. Dit o.a. omdat stek 1 en 2 en stek 3 hoofdzakelijk verhuurd worden op dat meer, maar dat lees je verder nergens terug natuurlijk. De vissen op dit betaalwater zijn na een jaar al zo gedresseerd dat ze weten waar het voer ligt en verder willen ze niet meer zwemmen, wat moeten ze ook aan de andere kant van dat water als daar over het algemeen geen voer ligt??? Maar ook dat hoort bij vissen is mijn mening, dat je niks vangt. Dit kan overal gebeuren, dus daar zit ik niet zozeer mee.

Nogmaals ik ben toen om bepaalde (persoonlijke) redenen (i.v.m. mijn zwager die meeging) op betaalwater gaan vissen en heb daar dus bewust voor gekozen toen. Toen ik weer in NL zat te vissen op openbare wateren werd ik simpelweg gelukkiger, ook toen ik niks ving. Heerlijk in de vrije natuur je eigen stek uitzoeken en dan gaan vissen heeft toch meer mij voorkeur blijkbaar...

Een ieder moet voor zichzelf weten of hij op betaalwater gaat vissen, maakt me verder niet uit. Maar zeg niet dat 10ha groot is, want dat is wat jij deed en dat klopt natuurlijk niet. Nogmaals die vis is van het balaton gekomen, dan is die 10 ha toch echt een kloten putje. Niet dan?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2012 16:02

ik zie het zo wbt dit wereld record.

in de sportwereld heb je ook wereldrecords,echter gelden die enkel tijdens een officieel evenement en niet tijdens de training.
verder als je valsspeelt gelden ze niet en als je doping gebruikt hebt ook niet.
een wereld record vis die op een BTW gevangen,is A: gevangen door vals te spelen en B: gevangen door gebruik van doping.
dus naar mijn mening is dit record bij deze ongeldig verklaard :wink: 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

14-06-2012 17:11

Dan wordt er nooit mee een wereldrecord toegekend, want doping krijgen ze overal. :lol:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-06-2012 17:54

Lijkt me een prima oplossing!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 18:32

Wie zegt dat die vis gestolen is uit het balatonmeer...
Er zijn zat projecten waarbij vis overgezet wordt naar betaalwateren en dat is alleemaal afgesproken werk.
Maar iedereen vindt het geen record omdat hij op een betaalwater zit en uit een niet betaal water komt.
Wees aan de ene kant blij met die betaalwateren,zij zorgen er mede voor dat jouw hobby zich zo doorontwikkeld.
Anders had je nu nog onder je plutje met 2 steuntjes en een breekstaadje gezeten.
Hadden al die luxe artikeltjes er nooit geweest.Dat is de andere kant.
Aan de andere kant denk ik dat het pure jalouzie is,want als je m zelf zou vangen zou je er ook mee pronken.
Zeg niet dat je dat niet zou doen,want daar geloof ik geen zak van..
groeten nico
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2012 18:56

nico offerman schreef:Wees aan de ene kant blij met die betaalwateren,zij zorgen er mede voor dat jouw hobby zich zo doorontwikkeld.
Anders had je nu nog onder je plutje met 2 steuntjes en een breekstaadje gezeten.

Aan de andere kant denk ik dat het pure jalouzie is,want als je m zelf zou vangen zou je er ook mee pronken.
Zeg niet dat je dat niet zou doen,want daar geloof ik geen zak van..


sorry hoor..

doorontwikkeld? whahahaha zeg maar afgetakeld...
100X liever paraplu met breekstaafje dan hoe het er nu aan toe gaat en welke kant het op gaat...
(overdag bijna altijd zonder piepers of ze staan uit,niks leuker dan op je wakers letten en je slip horen gaan ipv zo een piep)

jaloezie? tuurlijk zou ik zo een vis willen vangen,maar wel eervol en op een eerlijke manier,en als ik em vang hou ik mn mond in de media en over de locatie en nee BTW tel ik niet mee,maar dat is mijn visie op het geheel.
maar geloof wat je wil, dit is iig hoe ik het zie en ieder zn eigen beleving toch ?
verder als mensen zich er prima bij voelen en trots zijn op hun "prestaties" gefeliciteerd,ik weet iig dat er een boel zaakjes behoorlijk stinken in dit wereldje en dit is er 1 van,en doe er allemaal vooral aan mee!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2012 19:17

Peter (Otte) dit geldt voor Frankrijk waar het inmiddels op een industrie is gaan lijken. Maar dan komt er nog heel wat uit vidanges. En er zal nog best weggevangen karper via beroepsvissers aangeschaft worden. We moeten het niet mooier voorstellen dan dat het is. Een aantal btw hebben het redelijk voor elkaar. Meer niet.

Dit record is Hongarije waar nog geen btw industrie is.

Maar dit is niet per se een voor of tegen btw discussie. Dat maakt de andere Peter er van. Kennelijk boter op zijn hoofd. Ik ben niet per definitie tegen btw. Wil niet zeggen dat ik dat gedoe op een klein putje met onwaarschijnlijk veel en bedenkelijk grote karpers in Hongarije goedkeur. En het vermoeden dat de vis weggevangen is lijkt niet irreëel, hoewel niet bewezen. Maar iets anders is ook niet heel waarschijnlijk daar.

Btw hebben natuurlijk geen aandeel in de ontwikkeling van het karpervissen. Zijn de uitmelkers van de ontwikkeling.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-06-2012 19:50

Het wachten is op een nieuw record krijgen we hier voor de honderdste keer een herhaling van zetten. Das is ook bijna een wereldrecord. :lol:

Kees, er is in landen als Oostenrijk en Hongarije welles waar geen industrie in vergelijking met een land als Frankrijk. Toch
is het op dit moment voor hen die graag op degelijke wateren willen vissen veel interessanter als het om de kilo's en hoeveelheden gaat die richting uit te gaan.

Groet,
Peter

Afbeelding

Wil hier ook wel reclame voor maken. :lol:
Laatst gewijzigd door pj otte op 14-06-2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2012 19:52

Haha, mag jij vertellen hoe dat komt. :lol:

Dergelijk denk ik, zeker niet degelijk. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

14-06-2012 20:08

Wees aan de ene kant blij met die betaalwateren,zij zorgen er mede voor dat jouw hobby zich zo doorontwikkeld.


Alsof dat een reden is om blij te zijn.... zonder "doorontwikkelde" spullen zou vissen voor mij nog steeds vissen zijn! Ik zit liever met een takje als swinger in de Biesbos dan achter een hitech, glimmend setje overdreven met ledverlichtige klerezooi op een bijna, doormiddel van karper, gedempte betaalput!

Passie en nostalgie moeten plaats maken voor €€€€€€€€€€'s
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-06-2012 20:21

Nico,

Één klein vraagje van mijn kant: Wat hebben betaalwateren in godsnaam met het doorontwikkelen van onze hobby te maken?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-06-2012 20:30

Zal je het antwoord maar geven, geen reet.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

14-06-2012 21:03

Antwoord was al gegeven door kees ouwehand. ;)

Ik heb nog nooit op een btw gevist en weet ook niet of ik dit ooit zal doen. Ik merk wel dat ik een nare smaak krijg als ik hoor hoeveel vis er in een put van 11 hectare gestopt word. Aan de andere kant wil ik er mijn ogen niet voor sluiten, dit zijn de hedendaagse ontwikkelingen en daar zullen we mee moeten dealen. Dat het in dit geval alleen nog om geld draait moge duidelijk zijn, gezond voor de vis zal het niet zijn. Dat zal binnen nu en 5 jaar bewezen worden als die big mama boven drijft. Hopenlijk blijft de visserij en met name btw visserij zich sterk ontwikkelen waardoor er misschien duidelijke regels wbt hoeveelheden vis per liter water gemaakt gaan worden. Dat zal alleen gebeuren als duidelijk word dat dit soort overvolle putten regelmatig records laten sneuvelen. (en dan bedoel ik niet overtreffen ;) )
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 21:22

@ Bob Jij en de rest mogen hun mening hebben net als ik,maar je moet niet persoonlijk gaan worden met
prutvisser oid want dan moet je eff hier komen.....

Zal ik je laten zien hoe t moet 8)

En als je denkt dat die wateren er niets mee te maken hebben...Waar denk je dan waar al die commercie vandaankomt.

Waarom denk je dat al die jonge gappies willen gaan karpervissen?? Niet omdat hier een 30+ zwemt hoor.
Nee dat komt door al die boekjes waar die dikke karpers in staan,waarvan het overgrote deel uit btw komt.

Maar dan nog,dat jij er niet van houd wilt niet zeggen dat elk btw een schande is voor de hele karperwereld.
Dat zijn figuren zoals diegene die al die gekke verhalen de wereld in helpen over gestolen vis..

ontopic maar weer..Gestolen of niet,blijft een dikke vis die ik ook wel zou willen vangen...
groeten nico
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2012 21:29

Nou, ik wordt niet persoonlijk. Je draait het alleen om. Karpervissen werd populair en daarom zijn er nu betaalwateren. Dus niet, en toen waren er betaalwateren en daarom werd karpervissen populair. De enorme vlucht die het karpervissen nam heeft minder met dikke karpers te maken dan dat je nu probeert te suggereren.

Het feit dat deze karper uit zijn voegen gegroeid op een putje geplaatst is maakt dat zij over een een aantal jaren op de rug in de kant teruggevonden wordt. Gewoon omdat ze niet zonder dat voedsel kan en er intensief jacht op haar gemaakt wordt, zodat ze te vaak op de mat ligt. Dat is een trieste toekomst voor een karper die te maken heeft met de zucht naar records van enkelingen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 21:33

Kees,
volgens mij had ik het tegen bob.
groeten nico
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

14-06-2012 21:38

Volgens mij zei je: '@Bob Jij en de rest...'

De rest valt Kees ook onder natuurlijk...

Maar dit geheel terzijde...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2012 21:39

De meeste beginnen met karpervissen en vangen gewone vissen als jij en ik en dan eens een keer een grote. Dat kan een hele tijd doorgaan, of niet (stoppen).

Btw wordt meest gebruikt voor de vakantievisserij (1, 2x per jaar) en niet voor de recordjacht. Van mij mag btw.

:D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 21:49

Kees kan heus zelf wel antwoord geven hoor marco.
heeft ie jou hulp echt niet voor nodig.
En als je leert lezen kun je aan de zinsopbouw uitlezen dat dit puur tegen bob gericht was.

@ Kees
Btw voor vakantie??
Dat gaat puur om de Vis.vakantie is bijzaak..

En dat we beginnen bij het begin dat is vrij logisch,maar de grote drijfsveer is echt die dikke vangen die in het boekje staan.
Je denkt te ver terug in de tijd.Het is niet meer zoals 10 15 20 jaar geleden.
Kijk maar naar beginnershoek. vb Gerben.Iedereen geeft m advies van hoe zij zijn begonnen en hoe het zou moeten,
maar toch een setje kopen..en dat is nog maar een voorbeeldje.

maar goed.dit blijft een discussie met heel veel meningen..
grappig is wel dat bob btw te schande maakt terwijl die zelf het karpervissen ook exploiteerd.
vakanties in canada..je doet er zelf ook aan mee.
groeten nico
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2012 21:53

Peter van Loo schreef:Dan wordt er nooit mee een wereldrecord toegekend, want doping krijgen ze overal. :lol:

Groet, Peter


wanneer een vis afhankelijk is van hetgeen de visser hem/haar voorschotelt en niet of amper terug kan vallen op natuurlijk voedsel noem ik dat doping en het vangen van zo een vis vind ik eerder zielig dan mooi.
persoonlijk vind ik dat een vis vrij moet kunnen zijn om zelf te kiezen wat hij wil eten :D
weet je ook gelijk dat je met goed aas aan het vissen bent :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-06-2012 21:58

Nico, er is maar een kleine groep karpervissers die met grote regelmaat op een betaalwater is terug te vinden. Pak hem beet 50% van de fanatiekere karpervissers vist wel eens op een betaalwater. De meeste 1 à 2 keer per jaar. Bij Engelse karpervissers zullen de percentages iets hoger liggen. Je moet het niet groter willen maken dan dat het is.

Gerben is daar nog lang niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 22:05

50% van alle fanatieke karpervissers is een aardige hoeveelheid of niet.
En dan heb je alle recratievissers nog.
Ik maak het niet groter dan dat het is.
Ik heb er ook niets op tegen dat er btw zijn.die rare praktijken waar het over gaat is over het algemeen in Engeland.
Maar de tegenhangers die scheren alle btw over 1 kam.
En als ze dan zo diervriendelijk zijn moeten ze stoppen met vissen..

ps.
Ik geef de karper zoeizo de keus wat ze willen eten.zit met drie hengels en drie asen.keuze genoeg :D :roll:
groeten nico
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2012 22:08

nico offerman schreef:En als ze dan zo diervriendelijk zijn moeten ze stoppen met vissen..




als er jaar in jaar uit op een overbezet prutputje tientallen papegaai bekken en frommel mondjes uit komen zorgen anderen misschien wel dat jij verplicht moet stoppen...
maar bij een BTW worden die wel verwijderd (lees: afgemaakt) of zo zou ik haast denken...
want dat is geen reclame natuurlijk

wat ik me ook afvraag is of ze nu voor de 110lb of 150 gaan ? :roll:

doet me een beetje denken aan het fenomeen "feeders" en dan bedoel ik niet iets met vissen...

leip.. :roll:
Laatst gewijzigd door michel Tja op 14-06-2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

14-06-2012 22:21

Joh doe niet zo uit de hoogte joh OPA!!!

Waar heb je mij horen zeggen dat ik een sportvisser ben.
Het is mijn hobby.doe het niet voor de sport.

Maar goed dat je gevlucht bent.
Ik ben geen pruster.je kent me niet en toch zeggen dat ik het ben.
En ja.jij GEBRUIKT het karpervissen om je brood te verdienen.
dat noem ik exploiteren.of ze nu vrij zwemmen of niet.zodra je er geld mee verdien doe je gewoon mee
aan al die commercie gekte..
groeten nico
Gesloten