Commercie


Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

07-06-2012 14:11

Naar aanleiding van enige discussie in het vangsten op datum topic van juni open ik dit topic.

Iemand die een prachtige serie vissen toont met plots een foto ertussen van zijn aas met daarop zeer nadrukkelijk het merk te zien. Dan vraag ik me echt af of dit nou wel nodig is. Ik vind het persoonlijk storend en ongepast. De petjes en shirtjes met diverse merknamen bestaan al heel wat jaren en zijn inmiddels geaccepteerd door de meesten van ons. Daarna kwamen de emmers, al dan niet op de achtergrond en nu plaatst iemand pontificaal een foto van zijn aas met merknaam overduidelijk zichtbaar. Dat is naar mijn idee geen sluikreclame maar reclame in zijn puurste vorm!
Ik vraag me af: Heeft onze hobby dit nu nodig? Is het leuker geworden door al die commercie rondom onze hobby? En vooral, waar gaat het heen, wat is het volgende?

Ik zal er geen doekjes om winden, ik walg er een beetje van. En ik vind het heel erg jammer dat dit forum/ deze site er zo aan meewerkt. Aan de ene kant worden betaalwateren geschuwd en wordt er zeer gereserveerd over gesproken, vanwege het commerciële karakter maar aan de andere kant barst de site haast uit zijn voegen door de talloze reclame banners.

Onlangs nog probeerde ik een overigens erg leuk stukje te lezen over de Zuid Willemsvaart maar ik kon me amper op de tekst concentreren vanwege de felgekleurde gif animatie reclame banners. Geloof me, dit is niet overdreven!

Alles wat tegenwoordig nog met karpervissen te maken heeft lijkt een commercieel tintje gekregen te hebben. Wat dacht je bijvoorbeeld van Facebook?
Omdat je dezelfde hobby deelt zijn er best wel wat mensen die je eigenlijk niet kent maar die wel vrienden met je willen worden vanwege de gemeenschappelijke hobby. Prima, ik heb daar geen problemen mee.
Echter, wat blijkt, er zijn zat van deze "vrienden" die jouw Facebook pagina de uitgelezen plek vinden om hun producten aan de man te brengen!! Ik moet zeggen dat het dan vrijwel uitsluitend om aas gaat maar wat een stelletje sneaky eikels!!

Ik zit op mijn praatstoel en zou nog wel even door kunnen gaan maar laat het hierbij. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-06-2012 14:54

Ik ben het wel met je eens maar het karpervissen is nu eenmaal een volksvermaak geworden Eus. Daar hoort dit (jammergenoeg)ook bij.
Las net nog even een karpermagazine, 1 artikel stond vanaf de eerste foto met pet, emmer enz. vol in beeld met de sponsor. Ik doe er zelf ook aan mee, wordt ook van me verwacht. Dat zijn de keuzes die men zelf maakt. Een voetballer maakt ook reclame voor scheermesjes enz.

Commercie en moordneigingen, zwartmakerij en beschuldigingen....... noem het maar op. Aannames en feiten is ook een mooi voorbeeld. Een forum als dit maakt het simpelweg eenvoudiger. Peppie en kokkie kunnen evenveel schrijven en roepen. Internet is mooi, maar toch heb ik liever echte tieten in mijn handen i.p.v op het beeldscherm. Dat geldt ook voor andere dingen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

07-06-2012 15:15

in karperbladen vind ik het wel heel storend hier op de op de site valt het wel mee .

en qua merk logo's op foto's : het maakt de foto niet mooier maja het is te begrijpen

vanuit het merk gezien : promotie voor een bepaalde bollie en het kan de verkoop stimuleren ( vooral jeugd koopt natuurlijk de boilies van merken waar grote vissen mee zijn gevangen )
vanuit het vissers gezien : gratis materiaal of boilies . GRATIS (het magische woord in nederland)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-06-2012 15:41

Eus de foto is inmiddels gewist, kennelijk is de redactie het met de kritiek eens.

Sluikreclame is het wanneer de producent niet adverteerd, zoals jij ook weet moeten de gesponserde vissers het merk promoten.

Voor mij hoeft het ook niet ook ik vind het vervuilend.

Danny gratis is heel beperkt hoor, daar komen maar een paar vissers voor in aanmerking.

Meestal is het een aantal kilo,s boilies om te testen en daarna tegen reductie dus toch betalen.
Materialen kun je helemaal wel vergeten als normaal gesponserde tussen grote aanhalingstekens.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-06-2012 15:54

@ Douwe: amen!

Eigenlijk kan je heel 'ons' wereldje samenvatten met 1 uitdrukking, niet toevallig ook de titel van het boek van Luc de Baets: de dunne lijn. Alles is relatief in het karperwereldje.

Bekijk het eens vanuit het standpunt van de producent/bedrijfsleider. Voor héél weinig geld heb je een aantal mensen die zeer gericht en direct de markt bespelen. Er zijn heel veel vissers die voor 50 kg gratis boilies per jaar en een reductie op de rest van de afname veel terug geven w.b. promotie. Goed gezien van de boekhouders en boiliebedrijven noem ik dat.

Positief, negatief? Dat laat ik in het midden. Commercie is nodig om te kunnen overleven. Het is de kunst om het midden te houden op die dunne lijn... :)

Grts
Mark
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

07-06-2012 16:17

Goede producten verkopen zichzelf wel aan de waterkant. En dan hoeft er ook maar weinig Reclame gemaakt te worden, maarja de boekjes moeten toch ook gevult worden.
Maar ik denk zelf dat je het beste af bent zonder, en dat je maar gewoon geen T-shirt en Pet op moet zetten met logo of Reclame.
Welke soms op het carpboard geplaatst worden en als sluikreclame gezien worden beslist carpboard zelf.
Ik kijk zelf alleen naar de vis en negeer de sluikreclame(persoon). Maar ik kan mijn zelf wel voorstellen dat er mensen zijn die zich hier aan storen.
Groeten van een met veel sluikreclame gefotograveerde veel vissert den kees. :lol:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-06-2012 16:22

Mijn petje is van;

Dusseldorp.
Dienstverlening op het gebied van afvalmanagement, riooldiensten en infra, sloop en milieutechnieken.

En dit petje kan nog jaaaren mee..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

07-06-2012 16:27

Henk foei toch Reclame maken van dit bedrijf kan toch niet..... :wink: :wink:
Greets den kees....... :lol:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-06-2012 16:35

Ach ja Kornelius, commersjie hè :wink: :P http://www.youtube.com/watch?v=sSXq30D2LF8
Groet'n Henk..

still growing Old.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

07-06-2012 16:37

haha natuurlijk heeft gratis zijn grenzen maja beter iets dan niets .

vroeger promote ik proline ook hahah nee ik hergebruikte hun emmers nooit op de foto ofzo maar ja altijd handig voor partikels tegenwoordig bewaar ik die in een emmertje van een onbekend merk er staat op : MEZENBOLLEN :lol: misschien slaan die ook nog ooit aan in de karperscene :lol:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-06-2012 16:44

....dat aasge-eikel is al zo oud als dat ome Bertus z'n lepels in andermans snoek hing. En sommigen verkopen hun "ziel" al voor 5kg meel (al dan niet in bolletjes vorm)...... Het zij zo. Door Google gestuurde reclame vind je door je zoekgedrag ook op plekken waar je ze niet verwacht (kijk je bij een fietswinkel, vervolgens visdeal.nl links & rechts). Gevolg is (en er staan hier nog meer links in de kantlijn) dat het echt de LAATSTE winkel/site is, waar ik wat zou kopen.
Alleen al door de irritatie....
Dus om de vraag van Eus te beantwoorden: ja dat is MEER dan storend. :evil:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

07-06-2012 16:49

Afbeelding
Maar zo kan het ook op het Amsterdam Rijnkanaal....
Zonder merknamen en reclame.
Greets den kees
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-06-2012 16:56

....en met een aparte 4 hengel vergunning? :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

07-06-2012 17:05

Afbeelding
Of als je met 3 mensen bent, en dan één 6 hengel vergunning kopen.....
Woehahaha.... greets den keesert.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

07-06-2012 17:11

Wie zijn dat Kees??
Sneijder en Johan Boskamp?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-06-2012 17:12

..en via de kleedhokjes snel weer naar buiten voor de foto('s)?? :lol: :lol: GEWELDIG....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

07-06-2012 17:57

Afbeelding
Ik vind dit ook wel wat hebben (zonder persoon er achter).
Maar dan loopt wel je EGO een deukje op.

Afbeelding
Of met een balkje voor de ogen als één crimineel. :wink:
Greets den keesert
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-06-2012 19:04

kornelis schipper schreef:Of met een balkje voor de ogen als één crimineel. :wink:

Die karper? Alleen omdat 'ie wat bollies jat? :o
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-06-2012 19:29

Eus,

De foto is verwijderd omdat dit inderdaad rechtstreekse reclame is. Dit is niet toegestaan. Petjes, T-shirts en emmertjes nemen we maar voor lief. Net als de onderschriften en avatars. Liever niet, maar het is dweilen met de kraan open en niet uit te roeien met modereren.

De betaalde banners zijn een voorwaarde om CarpBoard als gratis internetdienst te runnen. Het board zou er eenvoudig niet zijn zonder banners. Wij zijn inmiddels aardig gewend aan al deze gratis diensten van internet en een betaalde dienst is niet meer haalbaar. Dus zullen we de reclame om die reden moeten accepteren. Maar als bedrijf gratis profiteren gaat duidelijk te ver.

Wat ons betreft reclame tegen betaling buiten de kaders van het forum en er niet binnen waar de discussie plaats vindt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

07-06-2012 22:27

het enige waar ik reclame voor maak tijdens het vissen zijn: G-Star truien, hummel/adidas trainingsbroeken en die o zo warme uggs. boilies allemaal in bakjes die ik in de familie heb rondgevraagd en de rest keurig in de tas zoals het hoort. foto's richting de stuiken als je de plek voor jezelf wilt houden en anders gewoon met het water op de achtergrond. zo moeilijk is het niet hoor ;)
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

07-06-2012 23:46

Ben zelf immuun voor reclame, commercials en laat mijn keuzes er echt niet door beïnvloeden. Ben wat dat betreft ook zo trouw als een hond aan mijn leveranciers, mits zij niet meer voldoen uiteraard. Moet ook zeggen dat ik dwars door al die banners heen kijk op deze site al snap ik dat het nodig is...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-06-2012 00:44

Wees maar zuinig op die banners, want zonder banners geen carpboard.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2012 07:51

@ Eus,

kan me nog wel discussies met jou herinneren in "foto`s van je visinstallatie" :D

ouwe tekkel taart :wink: :P

(geintje he ! )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

08-06-2012 08:23

Het leukste vind ik nog dat er een boel mensen bijna niks krijgen en toch reclame maken ( om ergens bij te horen ) zelf heb ik ook wel petjes op die ik gratis heb gehad gewoon om dat ik een kale kop heb en ze lekker zitten.

Bladen koop ik zelf niet meer reclame en nog eens reclame en de artikelen zijn een opsomming van wat hij wel niet gevangen heeft en tussendoor reclame. Ik vind het jammer dat ik degene die wel goede artikelen schrijft oversla ( deze komen niet veel voor).

Karpervissen is geen teamsport, wedstrijden vind ik waanzin, het zal nooit geen olympische sport worden het is een hobby.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-06-2012 09:14

Peter van Loo schreef:Wees maar zuinig op die banners, want zonder banners geen carpboard.

Groet, Peter


Onzin Peter.

Aan je datum van aanmelding te zien kan je het waarschijnlijk niet weten maar de banners zijn er pas van de laatste anderhalf jaar ofzo. Daarvoor draaide het forum gewoon zonder reclame.

@Michel, die discussie weet ik me ook nog wel te herinneren Rambo. :) Ik snap alleen niet wat dat met commercie te maken heeft. Of heb ik daar stiekem reclame voor mezelf gemaakt?

Degene die roepen dat commercie nodig is wil ik vragen waarom ik al ruim 30 jaar op karper vis waarvan de eerste 20 zonder enige vorm van merkbare commercie?

Een pakje haken die je voor karpervissen gebruikte was van Mustad of Partridge en omdat er geen "carp" of een afbeelding van een karper op stond waren ze nagenoeg even duur als de witvishaakjes die er naast hingen.

Is er hier iemand dapper genoeg om toe te geven dat als ie de nieuwe molen van Shimano of weet ik wat in een advertentie in een karperblad ziet om naar de winkel te rennen om 'm meteen te kopen? Kom op man.

Kees O haalt ook een leuk punt aan, wannabees. Gasten die zoveel mogelijk reclame op hun kleding meedragen en er niks voor krijgen. De ene keer en pet van Korda en de andere dag van Fox. Het is maar net hoe me pet staat zullen we dan maar zeggen.

Ach, ieder moet het voor zich weten maar op die manier werk je er naar mijn idee wel aan mee.

Maar de ergste vorm van commercie binnen onze hobby is toch wel betaalwateren. Ironisch dat uitgerekend daar het reclame petjes gehalte het hoogst is....
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."