Commercie


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2012 07:00

Eus wat leuk nou ik heb al jaren een paar 2 lbs. North Western hengels die door Bert Schouten - Handy Fish -zijn afgebouwd zonder tekst dat wilde ik toen niet, nou ja stickertje Handy Fish mocht nog net.
Aan de waterkant worden ze zelden herkent.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-06-2012 12:58

Nou Douwe de 3 wikkelingen tussen de handgreep en startoog zijn toch typische kenmerken van een hengel van bert schouten.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2012 13:01

Ja hoeveel van de karpervissers weten dat te herkennen?

Maar ook zonder die wikkeling weet jij de blank er uit te halen
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-06-2012 13:13

Wat je dus wel heel duidelijk ziet dat het een handmade product is, en dat het de hand is van een Nederlandse hengelbouwer.
Ook Bert Schouten gebruikt verschillende merken en type blanks, dat is dan ook niet typisch Handy Fisch
Duidelijke herkenning van Bert is op alle type hengels de wikkelingen tussen handgreep en startoog.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

10-06-2012 13:54

Bert Schouten, Bert Schouten, Bert Schouten!!!!!
Kan het niet wat minder met dit soort reclame voor een hengelbouwer.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Groet, Peter
dave staal

10-06-2012 15:56

:lol: staat vol sluik reklame dit Topic.

vroeger wilden de 'elite' er inderdaad geen naampjes en stickertjes op de blanks hebben ,die sloegen weer een beetje door naar de andere kant 8) , van wat er nu gaande is in het wereldje.

waren wel de tackle tarts van die tijd :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-06-2012 09:26

Daar zal het makkelijkst zaken mee te doen zijn denk ik Leon. En misschien ook wel de hoogste winstmarge?

Ik ken ook een winkelier die prijst alles aan wat in zijn winkel ligt en wat ie niet heeft is rommel. Als het er de volgende keer niet ligt dan blijkt het toch ook ineens rommel geweest te zijn.

Maar dan heeft ie natuurlijk weer een prachtig alternatief want dat verkoopt ie als een gek!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2012 10:57

Het omgekeerde gaat natuurlijk niet werken. Artikelen aanprijzen die je niet in je assortiment voert. Is het beste spul, maar moet je voor bij een ander zijn. :roll: :lol:

Die Korda stelling is omdat de winkelier Korda in zijn assortiment heeft opgenomen. Als ik het niet verkeerd heb zullen er ook afspraken met Korda zijn over de manier van aanbieden en met welke frequentie het assortiment aangevuld wordt. Korda levert een compleet pakket aan karper verwante zaken. Is populair bij karpervissers en zolang Korda de schappen goed gevuld houdt gaat dat voor de winkelier gesmeerd.

Je kunt op zijn hoogst zeggen dat Korda zijn zaakjes dus goed op orde heeft. Er zijn andere merken waar het schort aan leveranties en die daardoor minder aantrekkelijk zijn om te voeren omdat de schappen leeg blijven. Solar had in het verleden problemen met de distributie buiten de UK en heeft daardoor toen de boot een beetje gemist.

Ik zie hier eigenlijk helemaal niks wat je de winkelier zou kunnen verwijten. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2012 18:31

Ik doe geen uitspraak over kwaliteit, maar over de waarneming dat Korda kennelijk een aantal belangrijke zaken op een rijtje heeft. Afgezien van marketing in de zin van reclame. Zelf genoeg in de Uk moeten bestellen omdat iets slecht in NL verkrijgbaar was. Kan het nog zo goed zijn, maar dan mis je een belangrijk element dat je afzet beperkt. En verkopen willen ze allemaal. De schuld van de winkelier is dat in elk geval niet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

11-06-2012 19:38

Winstmarges voor winkeliers op de zgn A -merken zijn voor winkeliers ronduit laag te noemen.
Maar hang het op een bord en het verkoopt zich zelf.Dankzij de marketing van deze bedrijven.
Marges op mindere bekende merken veel beter maar wordt bijna niet verkocht .
Dus lijkt me logisch dat winkeliers verkopen wat de klant wil hebben.

Gr Dave
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-06-2012 20:46

Kees,

Het gaat er om dat die winkelier hetgeen je bij hem koopt volledig de hemel in prijst maar als je de volgende keer bij hem voor hetzelfde product komt en hij kan het niet leveren dan is het ineens bende en heeft hij wel iets voor je wat nog veel beter is.

Ik heb ook niks tegen Korda, ik vind hun DVD's amusant en informatief en het legt ze ook geen windeieren. Daar kunnen anderen alleen maar jaloers op zijn denk ik.

En ja, ik heb ook al wat artikelen in mij handen gehad die ik beter vond dan die van Korda maar over het geheel genomen vind ik de kwaliteit van hun spullen toch zeker erg goed.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2012 20:54

De winkelier houdt niet van nee verkopen en heeft waarschijnlijk al diverse malen gesoebat met de distributeur over de levering. Logisch dat hij dan een nare nasmaak krijgt. Gaat niet om de winkelier de hemel in te prijzen, maar om jezelf in hem te verplaatsen om enig begrip te krijgen voor wat zijn drijfveren zijn. Hij heeft ook liever tevreden klanten. Neemt niet weg dat er goede en minder goede winkeliers zijn. Commercie is ook niets anders dan proberen op de wensen van de klant in te spelen en met die handel een inkomen te verdienen.

Ik sta hier maar winkeliers te verdedigen, maar het gaat erom dat Korda bovenstaand mechanisme kennelijk op dit moment goed voor elkaar heeft. Nash en Solar hebben het er wel eens bij inlaten schieten. Doet Korda dat ook, dan verdwijnen ze vanzelf weer. En kieskeuriger lui zoals jij en ik scharrelen onze spullen wel her en der en via internet bij elkaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

11-06-2012 21:22

Mijn gerry savage omgebouwd met sic ogen nam zijn serieuze kromming aan na dat ik hem van de gierende fox had afgetild de crack 300 begon gevaarlijk snel lijn te geven. Wat was het resultaat toch snel gekomen pas 2 weken nadat ik was beginnen te voeren met de blankie boy speciaal bollen waar je geen snottie's mee vangt enz enz

Nee dit is geen reclame gewoon zo als ik het beleefde ?

Dat mensen een keuze maken voor deze onzin moet ieder voor zich weten maar ik hoef er niet aan mee te doen.

Reclame van bedrijven kan ik nog inkomen maar van hoe zei Luc de baets dat ook alweer Boilie strooiende kontlikkers.

enz enz
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

11-06-2012 21:29

Trouwens over Korda gesproken die hebben goede dvd's gemaakt maar die maken zoveel reclame dat het ziek is.
Ben nogal een boeken freak maakte de fout om het eerste boek te kopen wat een mooi kutboek, reclame reclame en nog eens reclame.
Had van deze aankoop net zoveel spijt als van spiegelbeeld om maar eens een draak te noemen.
Wat ik nu geschreven heb is ook reclame !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2012 22:05

Haha, zo ver kom ik niet eens. Ik vind een boek van een schrijver goed, zolang hij eerlijk blijft in zijn aanbevelingen. Jim Gibbinson, ooit tester/ontwikkelaar van Nash hield zich wat dat betreft onafhankelijk en schreef heel weinig over Nash. Om maar wat minder bekends bij de jonkies te noemen. :wink: Een boek van een merk als Korda zou ik nooit kopen, om voor de hand liggende redenen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Maarten Themans
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-04-2006 21:13
Locatie: obl

13-06-2012 21:35

daarom koop ik geen korda onderlijnen, ik heb er zat met mijn handen stukgetrokken. zit hoop troep tussen, maar heb ze niet allemaal geprobeerd en van merk overgestapt en nu zonder reclame te maken zeer tevreden. maar reclame is en blijft nodig al valt er over de hoeveelheid hiervan wel te twisten
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-06-2012 01:11

Heb vandaag een nieuw shirt van MC Gregor en pantofola d'oro sneakers aangeschaft en jawel hoor met logo en naam, kan dit wel? Of zeggen jullie natuurlijk wel, maar had je een petje aangeschaft met merk/logo voor het vissen dan niet?

Bij het vissen geen merken dan buiten het vissen ook niet.

Groet, Peter

ps waarschijnlijk shoppen de tegenhangers ook bij de Wibra
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-06-2012 08:02

Peter van Loo schreef:Heb vandaag een nieuw shirt van MC Gregor en pantofola d'oro sneakers aangeschaft en jawel hoor met logo en naam, kan dit wel? Of zeggen jullie natuurlijk wel, maar had je een petje aangeschaft met merk/logo voor het vissen dan niet?

Bij het vissen geen merken dan buiten het vissen ook niet.

Groet, Peter

ps waarschijnlijk shoppen de tegenhangers ook bij de Wibra


Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-06-2012 08:30

Taart van de HEMA Tja? Normaal zie je dat aan de omdoos.

Groet, Peter