Beek vissen


Plaats reactie

Vissen op de beek doe je met :

Partikels
2
40%
Boillie
3
60%
Pop-up
0
Geen stemmen
Mais
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-06-2012 09:01

Hallo medekarpervissers..

Ik zou me nog even kort voorstellen omdat dat wel zo prettig is. Ik ben een 24-jarige student die in zijn vrije tijd graag aan de waterkant zit..

Bij ons in de buurt zijn vele beken waar grote vissen (biggen) zijn gevangen en ook ik heb al tweemaal een dertiger uit de beek mogen scheppen voor een vriend van mij .. Mijn pr staat op 28 en ik hoop natuurlijk om dit ooit tot 30(+) te mogen verhogen..

Maar genoeg over mijn pr enz.. Zo interessant is dat niet haha..

Ik wilde het hebben over beek vissen. Ik vis de laatste tijd dus vaker op de beken en vroeg mij af of wellicht mede karpervissers met mij willen sparren over het vissen op beken.. Ik begrijp dat dit eigenlijk hetzelfde is als vragen naar een kok z'n recept maar ik bedoelde het meer over tips qua aas presentatie en soort onderlijn en zwaarte van lood..

Iemand ideeen / suggesties e.d. ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2012 10:02

onderlijn van 13,5 cm
nash chain reaction op je onderlijn
snowman van een 22 mm white chocolate van nash en 18 mm nash classic monster crab pop up besproeid met nash banana juice flavour
78 gram lood :D

ff zonder gekheid , wat is er anders aan een beek in vergelijking tot een sloot , meer, kanaal etc ? enkel dat je ze makkelijker kan vangen omdat het minder breed is naar mijn idee...

doe gewoon hoe jij het doet en hoe jij je vissen eerder hebt gevangen en je gaat ze vanzelf vangen lijkt me.

persoonlijk zou ik indien het een smal lang water is mn lijnen een stuk (zo een 30 tot 50 meter) uitlopen en tot een meter uit de kant vissen... (ken het water verder niet) heb je iig rust op je stek.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-06-2012 10:29

Michel Tja,

Je hebt inderdaad een punt over dat het overal hetzelfde is. En ik zal natuurlijk mijn eigen taktiek er op los laten maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere mensen hier over denken. Bedoel je bent nooit uitgeleerd en ik vis nog niet eens zo super lang (jaar of 2) en ben nu mijn spullen meer aan het 'upgraden' e.d. en ik wil gewoon zo veel mogelijk kennis van zaken krijgen..

Maar het probleem met white chocolate is in die beek dat er nogal wat meerkoeten e.d. zitten die in de vroege ochtend gaan duiken naar je net aangelegde visplek.. Ben namelijk meerdere malen gewekt door piepjes gecreërd door meerkoeten en een zwaan!

Maar ik loop mijn lijnen ALTIJD uit in de beek.. Zelfs bij een grote plas als dat mogelijk is want ik ben van mening dat je dan meer rust creëert op je stek.. Of dat ook echt helpt weet ik niet..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2012 10:42

Hugo Lammers schreef:Michel Tja,

Je hebt inderdaad een punt over dat het overal hetzelfde is. En ik zal natuurlijk mijn eigen taktiek er op los laten maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe andere mensen hier over denken. Bedoel je bent nooit uitgeleerd en ik vis nog niet eens zo super lang (jaar of 2) en ben nu mijn spullen meer aan het 'upgraden' e.d. en ik wil gewoon zo veel mogelijk kennis van zaken krijgen..

Maar het probleem met white chocolate is in die beek dat er nogal wat meerkoeten e.d. zitten die in de vroege ochtend gaan duiken naar je net aangelegde visplek.. Ben namelijk meerdere malen gewekt door piepjes gecreërd door meerkoeten en een zwaan!

Maar ik loop mijn lijnen ALTIJD uit in de beek.. Zelfs bij een grote plas als dat mogelijk is want ik ben van mening dat je dan meer rust creëert op je stek.. Of dat ook echt helpt weet ik niet..


dat eerste stuk was maar een grapje he ! :wink:

opzich maakt het niet veel uit hoe je vist,vis gewoon waar jij het vertrouwen in hebt en eerder vissen mee hebt gevangen.
dat nash gedoe wat ik zei slaat nergens op, beter koop je goeie en verse freezers.
gewoon soepel onderlijntje of combi rig en klaar is kees :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-06-2012 11:18

haha weet ik wel ;) dacht reageer toch even daarop haha..

Maar ik vis nooit met een combi rig.. Wat houdt zoiets in? Sorry ik ben alleen van het simpele werk.. Tube (1-2 meter) met een vast lood systeem en een onderlijn van 25 cm er onder en vissen maar..

Ik vis momenteel met een nieuwe bol en die werkt echt heel erg goed.. Maar is het verstandig dan om boilies die je niet gebruikt in te vriezen? of kan je ze ook gewoon bewaren in de ongeopende zak waarin je ze hebt gekocht?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2012 11:30

ik vind 25 cm wel wat lang persoonlijk,zulke gebruik ik enkel op een modderbodem

zou tussen de 15 en 20 doen persoonlijk. maar anderen vissen weer liever met 8 tot 12 cm anderen weer 30cm..

kant en klare houdbare bollen hoef je niet in te vriezen,enkel freezers want die blijven niet lang houdbaar buiten de vriezer (aangezien er geen conserveringsmiddelen inzitten)

ook die keus is persoonlijk...

ik zou als ik jou was rechtsbovenin deze site even de zoekfunctie gebruiken wbt rigs en aas.er is hier een boel te lezen/leren wat dat betreft. :wink:

ook is alles afhankelijk van met welk systeem je vist..
zelf zou ik het lekker simpel houden als ik jou was. je kan ook kant en klare onderlijnen kopen en je laten informeren door de hengelsport winkelier en uiteindelijk ga je vanzelf je eigen voorkeuren ontwikkelen.

wat betreft het water dat jij gaat bevissen zou ik zelf 2 a 3 dagen vantevoren een beetje voeren onder het kantje (eigen kant en overkant) 30 tot 50 cm uit de kant indien de diepte het toelaat en gewoon proberen.

succes alvast he!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-06-2012 11:40

Michel,

Ja onderlijn cm verschilt ook nogal hoor.. Kort ga ik nu mee proberen want ik heb laatst paar gemaakt en had er meteen vis op gevangen dus ja ik test het maar even..

Maar super voor de tips.. zal zeker ff andere fora gaan lezen om te leren en lezen!

Ik vis btw meestal midden op beek want daar ligt een soort plateau waar ik ze vaak heb zien azen en zoeken naar voedsel.. Bedankt nogmaals!

Hou je wel op hoogte van vangsten e.d. haha
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

01-06-2012 11:53

Op je bek gaan, opstaan, op je bek gaan, opstaan..... Vaak de way to learn. Iedereen heeft zijn persoonlijk voorkeur.
Jum jum vissie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

01-06-2012 12:13

ben zelf meer van de kantjes.

loop er zelf ook maar al te vaak de kantjes vanaf :D

in het midden heb je natuurlijk ook kans op vis, maar mijn ervaring en logica zegt dat er meer voer langs de kanten ligt en de vissen vaak de kanten afstruinen op zoek naar voedsel.

drijvende deeltjes komen tegen de kant aan door stroming bijv.
visjes, larven en kreeftjes zitten ook vaak onder het kantje (bescherming)
zelfs op 30cm water kan je ze nog vangen onder het kantje.

iig probeer het eens zou ik zeggen.

en het is precies zoals Sjors zegt,dat maakt vissen ook leuk naar mijn idee. allemaal nieuwe of andere dingen bedenken en kijken of dat beter werkt.uiteindelijk is de voldoening ook groter als je slaagt
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-06-2012 12:34

Ben ook een kantenpeuteraar :-)liever onder de overhangende takken dan ergens op het wijd op taluudje, Ja talud zit ook vis, maar is persoonlijke voorkeur.

Die meerkoeten he, die zijn IDEAAL! zoek hun nestplek eens op en voer door eens een paar handjes. Ja de koet neemt wat, maar karpers en meerkoeten zijn in mijn visserij altijd een goede combi geweest.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-06-2012 13:10

Marc,

Goed advies zeg !
Heb bij mijn stek vlak bij een nest zitten, twee zelfs en daar heb ik dicht in de buurt de vissen ook gevangen dus ik zal het zeker vaker proberen!

Nu je het zegt, heb ook vaak genoeg een meerkoet achter een karper aan zien zwemmen en zelfs gezamelijk zien azen/eten op mijn stek!!

Ik zal zeker blijven proberen, vanaf volgende week dagelijks avondjes proberen !!

bedankt voor de tips!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Plaats reactie